home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23340
  0 Brugere, 498 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: Kylie123
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  The Rise of The Eritrean State
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 15 Udprint
Forfatter Emne: The Rise of The Eritrean State  (Læst 45983 gange)
Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #135: 14 Apr 2013, 20:05 »

Hehe Spardle! Husk på, det er private banker og ikke staterne, du skylder penge! Jeg har fået et økonomisk venskab med Rusland, der gør, at al den gæld jeg løbende laver bliver optaget i Rusland til 0,26% i rente. Tidligere skulle jeg betale 18% til de vestlige lånebureauer!
Kæft det er en syg rente, der var et tidspunkt, hvor jeg fik Rusland overtalt til 9% rente, ellers har det været 11 % i Rusland og Norge. Mens jeg har betalt imellem 12-19% i de andre lande, og hvis jeg prøver at forhandle renten, kræver de 60% i udgangspunkt, hvor jeg så ikke kan få dem ned på en realistisk rente Peace
Og det er også træls, at det er netop de 2 lande det er billigst i, jeg skylder mindst! ticked off

EDIT: Hvor har du kunne anmode om et "økonomisk venskab" ? Det kunne være rart, når jeg startede med at skylde 218% af min årlige bnp væk, den er dog kommet ned på lidt under 190% af min årlige bnp, både fordi jeg har fået en lavere gæld, og fordi min årlige bnp har været i vækst Peace
« Seneste Redigering: 14 Apr 2013, 20:07 af Spardle » Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

MaKuMa
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #136: 14 Apr 2013, 20:24 »

Det har jeg ikke kunnet. Jeg har bare haft et godt forhold til Rusland og haft styr på min økonomi. En kombination af de to ting skaber lave renter Smiley
Logged

Mvh. MaKuMa

Formerly Known as Ian Smiley

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #137: 14 Apr 2013, 22:59 »

Tag ikke fejl. I mit spil har der også været rigtig mange krige. Jeg har dog pænt holdt mig ude af alt, der hedder konflikt. Mine 200.000 mænd skal kun dø for Eritrea!

HVAD FANDEN?!

Jeg sidder her og følger i klar forventning om at du går efter at overtage verden? Hvilken afrikansk statsleder med respekt for sig selv, drømmer ikke om overtage verden?! Og bekymrer sig om hans soldater dør?
Logged

Build Me Up Buttercup!

MaKuMa
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #138: 17 Apr 2013, 16:26 »

Update:

Vi skriver sommeren 2024, og en del er sket siden sidst. Først og fremmest har jeg gældsat Eritrea, fordi jeg indså, at den lave mentale befolkningsudviklin g skyldtes mit lands ringe kulturelle formåen. Derfor er jeg nu igang med at bygge prestigeprojekter i form af gigantisk bibliotek og anerkendte museer. Det er mit håb, at mit lands HDI (Human Development Index) vil gå i vejret, hvad der forhåbentlig også vil påvirke, at flere af mine børn kommer i skole (desværre er det fortsat kun en tredjedel af mine unge, der kommer i skolen).

Derudover er der sket en del. SAUDI ARABIEN ANGREB MIG!

Ja, de gjorde det sgu de saudiske røvhuller. Det skete i oktober 2023. HELDIGVIS for mig skete der det, at Iran, Syrien, Chad, Ethiopien og Sudan samtidig erklærede krig mod Saudi Arabien, og dermed fik Saudi Arabien altså nok at se til med kamp på flere fronter. Forinden nåede de dog at bombe min hovedstad Asmara, hvad der sidenhen kostede 16 mio. dollars i genopbygning. Sudan, Ethiopien og Syrien gik all-in mod Saudi Arabien og tog nogle af de tæsk, som meget vel kunne være overgået mig. Damaskus blev jævnet med jorden, præcis som flere havnebyer i Sudan blev slemt beskadiget.

Freden blev opnået i marts 2024, uden nogle hære dog blev totalt udslettet. Jeg slap meget billigt fra den. Faktisk mistede jeg kun to fly i kampen (vel at mærke to fly jeg sendte ind for at bombe en saudisk flygtningelejr, hvori 14.000 civile omkom ved mit angreb). Men jeg er klar over, at der skal oprustes, for Saudi Arabien kommer igen før eller siden - og næste gang vil jeg være klar.

Jeg har nu smidt 700 mio. dollars efter 119 nye tanks, således jeg sammenlagt får næsten 500 førsteklasses tanks. Jeg håber det er nok, og betakker mig, at jeg har gode naboer.

Havde jeg ikke for nogle år siden lavet de diplomatiske aftaler med mine nabolande, så var Eritrea fortid...
Logged

Mvh. MaKuMa

Formerly Known as Ian Smiley

Corvette
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #139: 17 Apr 2013, 16:28 »

Fantastisk at læse om dette spil og Eritea - bliv ved! Opstemt
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #140: 17 Apr 2013, 17:00 »

Tror også at det er fordi Saudi Arabien, har mange fjender, rigtig mange fjender, der bare leder efter en årsag til at angribe Saudi Arabien Peace
Jeg går udfra, at du kontaktede FN om en masse sanktioner til Saudi Arabien Wink

Men jo god læsning, ved ikke lige selv hvornår jeg kommer med en ny opdatering, håber den næste opdatering fra min side, bliver noget mere fyldest gørende end den første Smiley
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

SkovGaards
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #141: 17 Apr 2013, 17:37 »

Er godt nok fascineret af jeres spil, og spillet generelt! Lyder som noget af det eneste der kunne få mig væk fra FM en stor del af tiden.
Er det besværligt at investere i, via PayPal, og går det let med installation osv?

Hvor realistisk er jeres oplevelse af spillet(ud over at man selv kan søge krige osv) Smiley
Logged


Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #142: 17 Apr 2013, 18:22 »

Er godt nok fascineret af jeres spil, og spillet generelt! Lyder som noget af det eneste der kunne få mig væk fra FM en stor del af tiden.
Er det besværligt at investere i, via PayPal, og går det let med installation osv?

Hvor realistisk er jeres oplevelse af spillet(ud over at man selv kan søge krige osv) Smiley

Jeg så det ikke som noget proplem at man betaler over paypal. Installationen gik nemt, og jeg bestilte så en cd, og fik den et par uger senere Peace

Det er ret realistisk, hvis man kigger på de ting man gør indenfor fx. skat, så kan det jo påvirke væksten positivt eller negativt, og der er utrolig mange forskellige ting der opvejer hinanden og har betydning for hinanden.
Her i mit 2. år i Zimbabwe har jeg oplevet en verdensøkonomisk krise, alle lande jeg har tjekket indtil videre (udover Eritrea), har negativ vækst bla. Kina, USA, mange lande i Europa, mange lande i Afrika osv. Hvor de er blevet påvirket af hinanden, efter min overbevisning Peace

Håber det hjalp lidt Wink
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

SkovGaards
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #143: 17 Apr 2013, 19:02 »


Håber det hjalp lidt Wink

Tak, det gjorde det bestemt! Må nok hellere få pengene op af lommen en af dagene Smiley
Logged


Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #144: 17 Apr 2013, 19:24 »

Tak, det gjorde det bestemt! Må nok hellere få pengene op af lommen en af dagene Smiley
Men du kunne jo også vente og høre hvad MaKuMa har at sige, da han er noget bedre inde i sagerne end jeg er Peace
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

MaKuMa
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #145: 17 Apr 2013, 23:28 »

Det kommer altid an på, hvad man forventer. Jeg er selv en nørd indenfor international politik, og er derfor vild med spillet, selvom der er urealistiske ting i spillet. Jeg vil dog sige, at jeg ikke kender spil indenfor dette område, der er bedre.
Logged

Mvh. MaKuMa

Formerly Known as Ian Smiley

MaKuMa
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #146: 18 Apr 2013, 18:45 »

Update:

Vi er nået til september 2025, og det er tiden efter krigen mod Saudi Arabien i 2024. Stemningen i regionen er anspændt og der kan snart komme et nyt opgør mellem saudierne og Eritrea + venner.

I den senere tid har Eritrea været plaget af demonstrationer. Uanset, hvilke forbedringer der laves i Eritreas undervisningssystem, så synes lærernes fagforening, at der skal demonstreres (det er slet ikke så forskelligt fra Danmark). Flere af demonstrationer er endt ud i uroligheder, og derfor begræd jeg da heller ikke, da lærernes fagforeningsformand blev myrdet af ukendte gerningsmænd... Jeg mødte dog op til begravelsen, og viste min respekt for fagforeningsformand en...

Ydermere har jeg erkendt, at mit kulturelle liv i Eritrea stod lidt stille. Derfor har jeg nu understøttet bog-branchen og filmbranchen, således der nu udgives flere bøger og laves flere film i Eritrea. Det er mit håb, at det kan gavne min befolkning og rette op på, at kun 33% af min befolkning kommer i skole. Men nu må vi se; det er til stadighed et af mine store problemer.

I sommeren 2025 var der parlamentsvalg i Eritrea og det endte med 83% af stemmerne til RRL, mens oppositionspartiet fik 17% Det der demokrati er lige mig! Næste år gælder det præsidentvalget!
Logged

Mvh. MaKuMa

Formerly Known as Ian Smiley

SkovGaards
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #147: 18 Apr 2013, 20:35 »

Det kommer altid an på, hvad man forventer. Jeg er selv en nørd indenfor international politik, og er derfor vild med spillet, selvom der er urealistiske ting i spillet. Jeg vil dog sige, at jeg ikke kender spil indenfor dette område, der er bedre.

Jeg er netop også en nørd indenfor alt hvad der generelt påvirker samfundet, kulturer, politik og samfundsfaglige aspekter, nationalt og internationalt. Og det er helt bestemt også med til at fange mig Smiley Og ligeså vel som det er sjovt at tage Crawley og vinde CL, er det jo også sjovt at tage Danmark og erobre hele verden, lidt urealisme skal der jo være plads til  crazy
Logged


MichaelHarlev
Gæst
 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #148: 18 Apr 2013, 20:43 »

Virkelig fed læsning. Interesserer mig på ingen måde for politik, men du formår alligevel at gøre det både spændende og sjovt at læse Opstemt

Hvor stor chance er der for en ny krig mod Saudi?
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Rise of The Eritrean State
« Svar #149: 19 Apr 2013, 00:12 »

Hold da op, jeg skal da lige love for at der kan indtræffe nogle katastrofer af rang i det her spil. Jeg startede lige med Cameroun tidligere i dag. 4 måneder inde i spillet er Filippinerne blevet ramt af en atomkatastrofe, der indtil videre har kostet 250.000 mennesker livet, mens der er hungersnød i Eritrea (hvilket naturligvis er din skyld, MaKuMa) og Iran, hvor henholdsvis 55.000 og 10.000 indtil videre er døde.

Det går til gengæld fint i Cameroun. Jeg har landet en del store handelsaftaler med USA, Storbritannien, Tyskland og Frankrig, hvilket hjalp en del på et eller ret stort budget deficit. Det er dog stadig alt, alt for stort. Jeg har forsøgt at skyde lidt penge ind i sport, kultur og uddannelse, men det er begrænset hvad jeg har af midler. Det har dog resulteret i at jeg er ekstremt populær. 98% i skrivende stund. Det hjalp især at Cameroun vandt African Nations Cup. Men jeg er lidt spændt på at se hvor længe jeg kan holde spillet kørende. Formentlig ikke ret længe. Men alligevel, 98%.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 15 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010