home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 565 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Månedens anbefaling
| | | | |-+  Rubin Kazan - marts
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Rubin Kazan - marts  (Læst 2805 gange)
Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Rubin Kazan - marts
« : 12 Mar 2013, 18:44 »



Rubin Kazan



Intro

I marts måned bevæger vi os til en af de mest spændende og udfordrende ligaer i FM. De skarpe vil nok allerede nu have regnet ud, at det er den russiske Premier League der er tale om. Klubben vi skal beskæftige os med, er en af de russiske rigmandsklubber som på trods af et utroligt spændende hold, oftest virker til at blive overset til fordel for klubber som Zenit, Anzhi og et par Moskva-klubber, hvilket er en stor skam. Ikke bare klubben, men hele den russiske liga, er utroligt spændende at spille i, og giver dig som manager en masse udfordringer og muligheder. Ligaen er i de seneste par år gået fra at være en B-liga, der kun fik opmærksomhed i forbindelse med Champions League-kampe, og som mest af alt stod for dårligt vejr og underlige spilletidspunkter, til at være en utroligt spændende topliga med mange dygtige mandskaber og store profiler. Grunden til dette er, at en lang række af klubberne er ejet af rigmænd, som har promoveret ligaen gennem en lang række køb af store internationale profiler. Derudover er der en række regler i ligaen, som gør det ekstra spændende og udfordrende for dig.

Holdet jeg skal forsøge at overtale dig til at spille med, er som sagt Rubin Kazan. Jeg håber det vil lykkes for mig, da Rubin Kazan i mine øjne er garant for et fantastisk spil FM. Så hvis store budgetter og internationale stjerner krydret med udfordringer i form af strenge krav til antallet af udlændinge i truppen og problemer med klubbens omdømme lyder som en spændende udfordring, vil jeg anbefale dig at læse videre! Jeg synes i hvert fald at det lyder som opskriften på et fantastisk spil FM, da det både stiller krav til dine taktiske evner, dine evner på transfermarkedet og dine evner til at udvikle talenter!


Rubin Kazan i virkeligheden

Rubin Kazan er en russisk klub beliggende i byen Kazan, som er hovedstad i republikken Tatarstan. Klubben blev grundlagt i 1958 og spiller sine hjemmekampe på det meget mundrette Tsentralnyi Stadion med plads til 28.500 fodboldgale russere. Klubben har været i den russiske Premier League siden 2003, og klubben vandt ligeledes rækken i 2008 og 2009 samt den russiske pokalturnering i 2012. Klubben har deltaget i Champions League-gruppespillet to gange, nemlig i 2009-10 og 2010-11. Ingen af gangene blev det dog til videre avancement. Rubin Kazan har også deltaget i Europa League og den tidligere UEFA Cup flere gange, hvor det hidtil bedste resultat er den 16.-delsfinale, holdet befinder sig i i netop denne sæson mod Levante (den første kamp endte 0-0 ude).

Det er ingen hemmelighed at klubben er kendt som en rigmandsklub, og det er heller ikke helt løgn. Klubben fik i 1996 en hjælpende hånd, da Kazans borgmester Kamil Iskhakov fik rejst en masse penge til klubben, som reddede en ellers meget økonomisk trængt klub. Klubbens faciliteter og trup fik en makeover, og der blev sat et klart mål for klubben - den skulle i den russiske Premier League. Det kom den så i 2003, og siden 2006 har den været en del af "eliten" i den russiske liga. Klubben er i dag støttet af en række investorer ledt af klubbens præsident Alexander P. Gusev. Rubin Kazan har hentet et par store spillere som Cristian Ansaldi, Gökhan Töre, Salomon Rondón og senest Yann M'Vila for relativt store beløb, men dog ingen transfers af samme kaliber som Hulk, Axel Witsel og Samuel Eto'o. Derfor er denne klub også ekstra spændende, da man har dygtige spillere og relativt store beløb at gøre med, dog uden det er helt ekstremt, hvilket også overlader en del til dine managerevner.



Rubin Kazan i FM

Jeg starter lige på og hårdt. Klubbens bestyrelse forventer som minimum at du kvalificerer dig til europæisk fodbold gennem din placering i ligaen. Dette kan selvfølgelig sættes op, hvis du har stor tiltro til dine managerevner, og dette bliver som altid belønnet med bedre budgetter. Men hvis vi tager minimumskravet fra bestyrelsen som udgangspunkt, får du 13 mio. kr. at handle ind for, samt et overskud på lønbudgettet på knap 600.000 kr. om ugen. Det lyder som lidt, men man skal lige tage in mente, at klubben allerede har hentet spillere som Gökhan Töre og Yann M'Vila med flere i denne sæson, som alle er til rådighed fra start af. Så derfor har du dette "beskedne" budget, og derudover tør jeg godt love at du får mere at gøre godt med længere henne i spillet.

Hvis man kigger på spillermaterialet i truppen, bliver man bestemt ikke skuffet, og jeg kan allerede forestille mig par managers slikke sig om munden bare ved tanken om, hvad der er muligt at udrette med disse spillere. Der er naturligvis de oplagte stjerner som Salomon Rondón, Cristian Ansaldi og Yann M'Vila som alle er deciderede klassespillere, og er guld værd på stort set samtlige hold i verden. Derudover har klubben en række mindre kendte, men ikke desto mindre utroligt spændende spillere som Roman Eremenko, Gökhan Töre og Iván Marcano. Som du kan se, er der altså absolut intet i vejen med spillermaterialet, men det er op til dig at forvalte alt potentialet rigtigt.

Rubin Kazan er i mine øjne, som i nok har fået indtryk af, et utroligt spændende hold, og nu skal jeg uddybe hvorfor. Der bliver stillet store krav til dig som manager, da du som tidligere nævnt skal mestre alle spillets facetter. Du skal være dygtig på transfermarkedet, da du skal forvalte klubbens penge rigtigt på russere såvel som internationale stjerner. Du har penge til mange klassespillere, men der er jo den lille kringle at du højst må have syv ikke-russere i startopstillingen, hvilket gør at man hele tiden skal tænke sig om en ekstra gang når man handler. Det er en ting mange ikke kan lide ved Rusland, men jeg synes det udgør en fantastisk udfordring! Et lille bonusfact er at der ikke betales ret meget skat i Rusland, hvilket gør at spillere oftest vil kræve mindre løn end du er vant til. Derudover er en ting at have råd, men en anden er at lokke spillerne til kolde Rusland. Man skal også tage til overvejelse, at russere er af meget høj værdi, da der jo skal være fire af disse i startopstillingen. Derfor er talentarbejdet utroligt vigtigt og kan virkelig være en bonus, hvis du mestrer dette. Sidst men ikke mindst, er der de resultatmæssige krav. Hvis ikke holdet præsterer på banen, er alt andet ligegyldigt, da russiske rigmænd ikke er kendt for deres store tålmodighed.

Alle disse ting udgør tilsammen en unik udfordring til dig, som du ikke finder andre steder i FM. Lyder det som noget for dig, er det bare om at starte FM op og tage et smut forbi Rubin Kazan. I er velkomne til at bruge tråden her til at snakke om jeres spil, og så er der ikke andet at sige end god spillelyst!
« Seneste Redigering: 12 Mar 2014, 12:45 af Præsidenten » Logged

bryllen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Månedens anbefaling - marts
« Svar #1: 12 Mar 2013, 19:21 »

du har udeladt at nævne deres sejr over Barcelona, som nogle af de eneste i den CHL sæson de gjorde det i.. Næste CHL spillede de jo i gruppe sammen med FCK/Barcelona og whoever det sidste hold var
Logged

OB
Manchester United
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40069.0 følg vores vej til toppen af hall of fame! Smiley

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Månedens anbefaling - marts
« Svar #2: 12 Mar 2013, 20:45 »

du har udeladt at nævne deres sejr over Barcelona, som nogle af de eneste i den CHL sæson de gjorde det i.. Næste CHL spillede de jo i gruppe sammen med FCK/Barcelona og whoever det sidste hold var

Jeg ved ikke om jeg vil sige jeg har udeladt det, da jeg egentligt ikke tænkte på at nævne det. Men som bryllen pointerer, slog Rubin Kazan Barcelona, hvilket er ganske imponerende! Smiley
Logged

MFtiis
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Månedens anbefaling - marts
« Svar #3: 16 Mar 2013, 11:58 »

Det skal jeg da bestemt prøve!  Smiley
Logged

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Månedens anbefaling - marts
« Svar #4: 16 Mar 2013, 12:10 »

Det skal jeg da bestemt prøve!  Smiley

Det lyder godt! Du er velkommen til at holde os opdateret her i tråden eller at oprette et emne om Rubin Kazan, hvis du har lyst. Smiley
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010