home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 432 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  OnkelMorfars Fotohjørne
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 13 Udprint
Forfatter Emne: OnkelMorfars Fotohjørne  (Læst 32262 gange)
OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: OnkelMorfars Fotohjørne
« Svar #15: 02 Mar 2013, 20:23 »

Kan godt lide det med spindelvævet!

En gang imellem kan man være heldig.  Thumbs Up Dette billede er blevet arbejdet med meget efterfølgende. Altså redigering i både Photoshop og Lightroom. Smiley Det var for at solen stod mere varm, men på en måde også mere frygtindgydende frem.
Logged

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: OnkelMorfars Fotohjørne
« Svar #16: 03 Mar 2013, 22:29 »

The Hoop



Billedet er åbenlyst taget nedefra, da jeg på ingen måde kan hoppe så højt eller flyve til at kunne tage billedet ovenfra. Tunge
Har altid elsket basket, og er da også rimelig habil til at kaste med den store orange bold, dog er det at dunke desværre en ting der ikke har været mulig på grund af min alt for lille statur. Men spillet er sgu sjovt alligevel. En SKAL jo være tre-points skytten.  Cool
« Seneste Redigering: 03 Mar 2013, 22:32 af OnkelMorfar » Logged

Skovby
Gæst
 
Sv: OnkelMorfars Fotohjørne
« Svar #17: 03 Mar 2013, 22:32 »

Hold k*** det er et fedt billede! Håber det er i orden at jeg lige snupper det? Smiley
Logged

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: OnkelMorfars Fotohjørne
« Svar #18: 03 Mar 2013, 22:33 »

Hold k*** det er et fedt billede! Håber det er i orden at jeg lige snupper det? Smiley

Ja, du snupper bare. Skal det bruges til noget bestemt? Smiley
Logged

Skovby
Gæst
 
Sv: OnkelMorfars Fotohjørne
« Svar #19: 03 Mar 2013, 22:36 »

Baggrund på min mobil/computer Tunge
Logged

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: OnkelMorfars Fotohjørne
« Svar #20: 03 Mar 2013, 22:40 »

Hvordan får du egentligt idéerne til alle de forskellige billeder du tager? Ser du bare en basketkurv og tænker: "tjooo... hvorfor ikke tage et billede lige under kurven" eller hvordan foregår det? I bund og grund er det jo bare alt muligt random shit, du tager billeder af, men af en eller anden grund syntes jeg, at de er meget fede - kan bare ikke helt forklare hvorfor! Smiley
Logged

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: OnkelMorfars Fotohjørne
« Svar #21: 03 Mar 2013, 22:40 »

Baggrund på min mobil/computer Tunge

Det lyder helt fint. Det er ikke for at snage, men skal bare vide at de ikke bliver brugt på en hjemmeside, fx. Smiley Det forstår du nok. Smiley
Logged

Skovby
Gæst
 
Sv: OnkelMorfars Fotohjørne
« Svar #22: 03 Mar 2013, 22:42 »

Helt sikkert!
Logged

ask-ikk
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: OnkelMorfars Fotohjørne
« Svar #23: 03 Mar 2013, 22:48 »

First Shot



Det her var, som også titlen hentyder, det første billede jeg tog med mit kamera tilbage i 2009. Det er sjovt nok stadig mit yndlingsbillede af alle de mange billeder jeg har taget.

Og lige en tak for alle de venlige ord om mine billeder.  Græder Thumbs Up

Hapser lige dette billede hvis det er i orden?
skal bare bruges som desktop, til din orientering Smiley
Logged

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: OnkelMorfars Fotohjørne
« Svar #24: 03 Mar 2013, 22:56 »

Du kan snart lave business ud af dine billeder, Morfar Tunge
Logged

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: OnkelMorfars Fotohjørne
« Svar #25: 03 Mar 2013, 22:56 »

Hvordan får du egentligt idéerne til alle de forskellige billeder du tager? Ser du bare en basketkurv og tænker: "tjooo... hvorfor ikke tage et billede lige under kurven" eller hvordan foregår det? I bund og grund er det jo bare alt muligt random shit, du tager billeder af, men af en eller anden grund syntes jeg, at de er meget fede - kan bare ikke helt forklare hvorfor! Smiley

Som fotograf er jeg ikke den mest teknisk begavede. Her mener jeg mht. kameraet som værktøj. På den anden side er min kreative sans en del højere, heldigvis. Men det er ærlig talt svært at svare på dit spørgsmål. Det er et jeg selv har tænkt ofte. Kan huske at jeg gik ind i en fotoforretning, hvor ejeren viste mig billeder han selv havde taget. Denne mand havde tusindevis af timers erfaring og han vidste alt om kameraer, men bare ikke hvordan man tager et godt billede. Der er jeg så den komplet modsætning. Meget lidt teknisk viden, som sagt, meget lidt erfaring, men høj kreativ sans.
Når jeg går ud og tager et billede er der måske to billeder jeg kan bruge efter en hel dags arbejde. Og med dette mener jeg ud af måske 30-50 billeder. Nogle gange får man intet man kan bruge når man kommer hjem, da de simpelthen er for dårlige. Måden jeg går ud på er ved ikke at have nogle forventninger og se efter alt der kunne være et muligt billede. I dette tilfælde en basketkurv. Min styrke er at se gode skygger og gode vinkler. Andre er gode til farver og andre igen er gode til noget helt tredje og det er så det jeg bruger når jeg går ud og kigger rundt efter muligheder.
Men jo, som du siger er det lidt: "tjooo... hvorfor ikke tage et billede lige under kurven".  Grin
Logged

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: OnkelMorfars Fotohjørne
« Svar #26: 03 Mar 2013, 22:58 »

Hapser lige dette billede hvis det er i orden?
skal bare bruges som desktop, til din orientering Smiley

Det lyder fint, mein freund. Smiley

Du kan snart lave business ud af dine billeder, Morfar Tunge

Ja, må hellere begynde at tage penge for alle de baggrundsbilleder.  Grin
Logged

KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: OnkelMorfars Fotohjørne
« Svar #27: 03 Mar 2013, 23:00 »

The Hoop



Billedet er åbenlyst taget nedefra, da jeg på ingen måde kan hoppe så højt eller flyve til at kunne tage billedet ovenfra. Tunge
Har altid elsket basket, og er da også rimelig habil til at kaste med den store orange bold, dog er det at dunke desværre en ting der ikke har været mulig på grund af min alt for lille statur. Men spillet er sgu sjovt alligevel. En SKAL jo være tre-points skytten.  Cool

Hvorfor tilføjer du teksten til billedet - hvad er tanken bag det? Jeg synes, det ødelægger mere end det gavner, desværre. Jeg synes det kunne være befriende at lade folk danne sig sine egne tanker ud fra billedet uden at putte teksten/tanken ned over hovedet på dem.
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: OnkelMorfars Fotohjørne
« Svar #28: 03 Mar 2013, 23:04 »

Som fotograf er jeg ikke den mest teknisk begavede. Her mener jeg mht. kameraet som værktøj. På den anden side er min kreative sans en del højere, heldigvis. Men det er ærlig talt svært at svare på dit spørgsmål. Det er et jeg selv har tænkt ofte. Kan huske at jeg gik ind i en fotoforretning, hvor ejeren viste mig billeder han selv havde taget. Denne mand havde tusindevis af timers erfaring og han vidste alt om kameraer, men bare ikke hvordan man tager et godt billede. Der er jeg så den komplet modsætning. Meget lidt teknisk viden, som sagt, meget lidt erfaring, men høj kreativ sans.
Når jeg går ud og tager et billede er der måske to billeder jeg kan bruge efter en hel dags arbejde. Og med dette mener jeg ud af måske 30-50 billeder. Nogle gange får man intet man kan bruge når man kommer hjem, da de simpelthen er for dårlige. Måden jeg går ud på er ved ikke at have nogle forventninger og se efter alt der kunne være et muligt billede. I dette tilfælde en basketkurv. Min styrke er at se gode skygger og gode vinkler. Andre er gode til farver og andre igen er gode til noget helt tredje og det er så det jeg bruger når jeg går ud og kigger rundt efter muligheder.
Men jo, som du siger er det lidt: "tjooo... hvorfor ikke tage et billede lige under kurven".  Grin


Der kan man bare se Wink

Er det egentligt bare en hobby, eller er det noget du tjener/har planer om at tjene lidt penge på?
Logged

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: OnkelMorfars Fotohjørne
« Svar #29: 03 Mar 2013, 23:06 »

Hvorfor tilføjer du teksten til billedet - hvad er tanken bag det? Jeg synes, det ødelægger mere end det gavner, desværre. Jeg synes det kunne være befriende at lade folk danne sig sine egne tanker ud fra billedet uden at putte teksten/tanken ned over hovedet på dem.

Billederne er ved at være lidt gamle, og dengang var jeg meget på flickr, og der var det sidste nye skrig, tekst på billeder. Dette er noget jeg ikke rigtig gør mere, da jeg finder det, som dig, en smule forstyrrende for helheden i billedet. Man ser jo heller ikke billeder med tekst fra de helt store fotografer. Smiley
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 13 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010