home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  1 Bruger, 493 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  OnkelMorfars Fotohjørne
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 13 Udprint
Forfatter Emne: OnkelMorfars Fotohjørne  (Læst 32263 gange)
OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: OnkelMorfars Fotohjørne
« Svar #30: 03 Mar 2013, 23:10 »

Der kan man bare se Wink

Er det egentligt bare en hobby, eller er det noget du tjener/har planer om at tjene lidt penge på?

Er, om 4 mdr, uddannet pædagog, så det er udelukkende en hobby. Men kan ikke benægte at det er min helt store drøm at blive fotograf, dog bliver det ikke lige nu, desværre. Dog har jeg solgt for et par tusinde kr. billeder, men det er ikke blevet ved mere end det. Smiley
Logged

Don Abramovich
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: OnkelMorfars Fotohjørne
« Svar #31: 03 Mar 2013, 23:48 »

Hej

Jeg fotograferer også fra tid til anden. Fed, men dyr hobby at begynde på! Jeg er enig med nogle af de andre. Jeg så gerne, du fjernede teksten fra billederne (men den er du vist selv med på) og derudover, så synes jeg måske de første billeder er lige kraftigt redigeret til min smag Wink
Hvad bruger du af udstyr (det er altid sjovt at vide)?
Logged

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: OnkelMorfars Fotohjørne
« Svar #32: 04 Mar 2013, 01:24 »

Hej

Jeg fotograferer også fra tid til anden. Fed, men dyr hobby at begynde på! Jeg er enig med nogle af de andre. Jeg så gerne, du fjernede teksten fra billederne (men den er du vist selv med på) og derudover, så synes jeg måske de første billeder er lige kraftigt redigeret til min smag Wink
Hvad bruger du af udstyr (det er altid sjovt at vide)?

Jeg bruger et Canon EOS 450D med enten standard objektiv eller mit macro objektiv.
Og ja det er skam en dyr hobby, men som sagt er det ikke det tekniske jeg lever for, men det kreative. Så lige nu ser jeg mig ikke bruge flere penge på udstyr.
At de er redigeret en del, er der ingen tvivl om, men det er så min smag. Smiley Har originalerne til billederne, men de skal redigeres på ny, hvis teksten skal fjernes, og det har jeg simpelthen ikke tid til lige nu. Smiley

Har du ikke nogle spændende og flotte billeder man må se? Smiley
Logged

Don Abramovich
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: OnkelMorfars Fotohjørne
« Svar #33: 04 Mar 2013, 19:33 »

Jeg bruger et Canon EOS 450D med enten standard objektiv eller mit macro objektiv.
Og ja det er skam en dyr hobby, men som sagt er det ikke det tekniske jeg lever for, men det kreative. Så lige nu ser jeg mig ikke bruge flere penge på udstyr.
At de er redigeret en del, er der ingen tvivl om, men det er så min smag. Smiley Har originalerne til billederne, men de skal redigeres på ny, hvis teksten skal fjernes, og det har jeg simpelthen ikke tid til lige nu. Smiley

Har du ikke nogle spændende og flotte billeder man må se? Smiley
Jeg kan nu sagtens se mig købe mere udstyr - hvis jeg havde pengene Wink
Jeg har lidt her, selvom jeg ikke er meget for 500px til andet end at se billeder.
Logged

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: OnkelMorfars Fotohjørne
« Svar #34: 04 Mar 2013, 22:02 »

Jeg kan nu sagtens se mig købe mere udstyr - hvis jeg havde pengene Wink
Jeg har lidt her, selvom jeg ikke er meget for 500px til andet end at se billeder.

Flotte billeder min ven!  Thumbs Up
Havde kæresten siddende ved siden af og inden jeg overhovedet har kigget lyder der bare et: "NUUURH"! Hvorfor den lyd? Hun så katten! Hahaha!  Grin
Vil helt sikkert sige at "Dunes" klart er det bedste billede. Rigtig flot B/W billede!
Syntes nu også du redigere bare lidt.  Wink
Logged

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: OnkelMorfars Fotohjørne
« Svar #35: 04 Mar 2013, 22:08 »

Shadow Cross



INGEN TEKST BABY!!!  Grin
Billedet er taget på en varm sommerdag, tæt på hvor min afdøde far boede. Følte at billedet var meget passende. Kan huske at vi gik igennem der hver gang han kom og hentede mig. Sjovt så små ting der holder ved senere i livet. Smiley
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: OnkelMorfars Fotohjørne
« Svar #36: 04 Mar 2013, 22:21 »

Shadow Cross



INGEN TEKST BABY!!!  Grin
Billedet er taget på en varm sommerdag, tæt på hvor min afdøde far boede. Følte at billedet var meget passende. Kan huske at vi gik igennem der hver gang han kom og hentede mig. Sjovt så små ting der holder ved senere i livet. Smiley

Den kan jeg godt lide, kan godt lide det, at man lige skal kigge lidt, før man fatter hvad billedet helt gå ud på Peace
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Don Abramovich
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: OnkelMorfars Fotohjørne
« Svar #37: 04 Mar 2013, 22:24 »

Flotte billeder min ven!  Thumbs Up
Havde kæresten siddende ved siden af og inden jeg overhovedet har kigget lyder der bare et: "NUUURH"! Hvorfor den lyd? Hun så katten! Hahaha!  Grin
Vil helt sikkert sige at "Dunes" klart er det bedste billede. Rigtig flot B/W billede!
Syntes nu også du redigere bare lidt.  Wink
Jeg redigerer helt sikkert også en del, men det er mest de ældre billeder. Ellers så er det mest kontrast, skarphed og lys, jeg ændrer. Det gælder selvfølgelig ikke for de billeder, jeg konverterer til sort/hvid, men der ligger selvsagt mere redigering bag. Dunes er jeg også glad for, men det skulle egentligt have været et almindeligt sort/hvid billede, men min gamle computerskærm fuckede lidt op, så fik en overraskelse, da jeg så det på en anden skærm. Jeg vil gerne have det lavet til almindeligt sort/hvid på et tidspunkt Wink
Logged

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: OnkelMorfars Fotohjørne
« Svar #38: 04 Mar 2013, 22:30 »

Det er sgu godt sat op!
Logged

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: OnkelMorfars Fotohjørne
« Svar #39: 04 Mar 2013, 22:42 »

Den kan jeg godt lide, kan godt lide det, at man lige skal kigge lidt, før man fatter hvad billedet helt gå ud på Peace

Hahah, ja det er jo det. Smiley

Jeg redigerer helt sikkert også en del, men det er mest de ældre billeder. Ellers så er det mest kontrast, skarphed og lys, jeg ændrer. Det gælder selvfølgelig ikke for de billeder, jeg konverterer til sort/hvid, men der ligger selvsagt mere redigering bag. Dunes er jeg også glad for, men det skulle egentligt have været et almindeligt sort/hvid billede, men min gamle computerskærm fuckede lidt op, så fik en overraskelse, da jeg så det på en anden skærm. Jeg vil gerne have det lavet til almindeligt sort/hvid på et tidspunkt Wink

Plejer umiddelbart altid at skyde billederne i sort/hvid fra start af. Syntes slutproduktet bliver bedre end hvis det er et konverteret billede. Men måske ser jeg noget der slet ikke er til stede. Haha.  Tunge

Det er sgu godt sat op!

Mange tak Smiley Skulle vist også lige dreje på den en enkelt gang for at få den til at ligne hvad det skulle ligne. Smiley
Logged

Don Abramovich
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: OnkelMorfars Fotohjørne
« Svar #40: 04 Mar 2013, 22:53 »


Plejer umiddelbart altid at skyde billederne i sort/hvid fra start af. Syntes slutproduktet bliver bedre end hvis det er et konverteret billede. Men måske ser jeg noget der slet ikke er til stede. Haha.  Tunge

Jeg skyder det altid i raw, så må man konvertere bagefter. Jeg synes det er en skam, at begrænse sine billeder så meget, hvis man kun har dem i sort/hvid, så den arbejdsgang kan jeg ikke helt følge. Mulighederne i konverteringen er også noget større, hvis du har et farveudgangspunkt Wink
Logged

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: OnkelMorfars Fotohjørne
« Svar #41: 04 Mar 2013, 23:12 »

Jeg skyder det altid i raw, så må man konvertere bagefter. Jeg synes det er en skam, at begrænse sine billeder så meget, hvis man kun har dem i sort/hvid, så den arbejdsgang kan jeg ikke helt følge. Mulighederne i konverteringen er også noget større, hvis du har et farveudgangspunkt Wink

Alt er self i raw, det er klart. Bliver en smule svært at redigere dem ellers.  Tunge Smiley
Plejer at vide rimelig inden tid om det skal være sort/hvid eller farve, så det fungere fint for mig. Smiley
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: OnkelMorfars Fotohjørne
« Svar #42: 04 Mar 2013, 23:16 »

Må vi andre ligge noget ind - eller er det kun dine egne du vil have her?



Et gammelt billede jeg har taget - ingen redigering!
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: OnkelMorfars Fotohjørne
« Svar #43: 05 Mar 2013, 00:09 »

Må vi andre ligge noget ind - eller er det kun dine egne du vil have her?



Et gammelt billede jeg har taget - ingen redigering!

"Jeg håber på at se en masse kreative sjæles billeder herinde! Og jeg glæder mig til at snakke om dem!"

Ja, selvfølgelig kan du også ligge billeder herind. Indtil videre er det bare ikke rigtig sket. Smiley

Der er uden tvivl potentiale i billedet. Kunne lige se det i sort og hvidt! Hvilket kamera har du? Smiley
Logged

Don Abramovich
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: OnkelMorfars Fotohjørne
« Svar #44: 05 Mar 2013, 09:29 »

Alt er self i raw, det er klart. Bliver en smule svært at redigere dem ellers.  Tunge Smiley
Plejer at vide rimelig inden tid om det skal være sort/hvid eller farve, så det fungere fint for mig. Smiley
Tjah, du kan da stadig redigere i .jpeg  Wink
Hm, ja. Så længe, det gør det. Jeg vil nu godt bare selv være ked af, at begrænse mig så meget allerede inden, jeg er hjemme. Oftest ser da et billede i sort/hvid, men at lade kameraet stå for den konvertering er lidt et sats!
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 13 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010