home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
21 Maj 2025, 22:37 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23570
  0 Brugere, 522 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mmb79493
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Indendørs træningsøvelser
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Indendørs træningsøvelser  (Læst 14191 gange)
Gosser
Manager

Indendørs træningsøvelser
« : 22 Okt 2006, 21:36 »

Hej allesammen!

Jeg har aldrig været voldsom glad for indedørs fodbold, men spilles, det skal det Thumbs Up

Sagen er den at jeg, sammen med en anden, er træner for et drenge-hold, og på lørdag starter vi træning indendørs.

Jeg må indrømme at jeg ikke helt ved hvad man skal finde på til indendørs træning, da det aldrig har interesseret mig det vilde Opstemt Dog bliver vi nødt til at sætte drengene til at lave ét eller andet Wink

Det jeg vil sprøge jer om, er om i har nogle gode idéer til, hvad man kunne lave til indedørs træning?
Der skal selvfølgelig være en masse kamp, men hvad ville i synes der mere skulle være? Smiley

Jeg håber i har nogle forslag Wink

Mvh,
Gosser

Zone 43
Manager

Sv: Indendørs træningsøvelser
« Svar #1: 22 Okt 2006, 21:40 »

Afleveringer langs banden. 1-2 med banden og medspiller. bl.a.

Desuden er indendørsbold nok det fedeste Thumbs Up

edit; hvor skal i spille hen?

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #2: 22 Okt 2006, 21:41 »

Hej allesammen!

Jeg har aldrig været voldsom glad for indedørs fodbold, men spilles, det skal det Thumbs Up

Sagen er den at jeg, sammen med en anden, er træner for et drenge-hold, og på lørdag starter vi træning indendørs.

Jeg må indrømme at jeg ikke helt ved hvad man skal finde på til indendørs træning, da det aldrig har interesseret mig det vilde Opstemt Dog bliver vi nødt til at sætte drengene til at lave ét eller andet Wink

Det jeg vil sprøge jer om, er om i har nogle gode idéer til, hvad man kunne lave til indedørs træning?
Der skal selvfølgelig være en masse kamp, men hvad ville i synes der mere skulle være? Smiley

Jeg håber i har nogle forslag Wink

Mvh,
Gosser

Hmm, nu ved jeg ikke hvor gamle de er, og om de er begyndt at spille i systemer, men er de begyndt på systemer, så skal de i hvert fald træne første gangs afleveringer, da det er det, der vil opstå hyppigst i kamp - altså hurtige 1. gangs afleveringer.

Gosser
Manager

« Svar #3: 22 Okt 2006, 21:44 »

Hmm, nu ved jeg ikke hvor gamle de er, og om de er begyndt at spille i systemer, men er de begyndt på systemer, så skal de i hvert fald træne første gangs afleveringer, da det er det, der vil opstå hyppigst i kamp - altså hurtige 1. gangs afleveringer.

Det er årgang 93/94!

Jeg ved ikke hvor meget vi skal tænke på tuneringer indendørs - vi koncentrerer os mest om udendørs, så jeg ved ikke om vi måske mest skal lave nogle fysiske øvelser, dog uden at det bliver kedeligt?

Sehested47
Førsteholdsspiller

« Svar #4: 22 Okt 2006, 21:47 »

Turnering er altid godt. Wink

Men sæt dem til at løbe 100 omgange og så spille en lille turnering det er vel fint.

Ej, nogen små øvelser måske?
F.eks. en øvelse hvor man går sammen 2 og 2 også nogen går ned i den ene ende og nogen i den anden.
De 2 spillere er mod hinanden. Målmanden kaster bolden ned mod det andet mål og de 2 spillere løber
efter bolden og den som får bolden skal score og den som ikke når den skal prøve at få bolden fra den anden.
Også er det dem i den anden ende som skal score osv. Opstemt

Hvad skal der stå her? Rullende Øjne

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #5: 22 Okt 2006, 21:51 »

Det er årgang 93/94!

Jeg ved ikke hvor meget vi skal tænke på tuneringer indendørs - vi koncentrerer os mest om udendørs, så jeg ved ikke om vi måske mest skal lave nogle fysiske øvelser, dog uden at det bliver kedeligt?

Heh, hvis I træner fysiske øvelser bliver det meget, meget sjovt til indendørs, da næsten al form for kropsberøring er forbudt.
Hvis I fokuserer meget på udendørs, er det vel også en meget god idé at øve afleveringer, da det ofte bruges i udendørs også. Men de øvelser I laver, skal selvfølgelig ikke være hvor de står og afleverer til hinanden, og bare venter på at få bolden. Det skal være mens, der er en form for pres på dem.

Soccerpop
Gæst

« Svar #6: 22 Okt 2006, 21:53 »

Sæt tre spillere til at spille den rundt og så er der to mand der skal få fat på bolden inden det lykkes de tre at få scoret på mål.

Chelidze90
Gæst

« Svar #7: 22 Okt 2006, 21:55 »

Hvis I fokuserer meget på udendørs, er det vel også en meget god idé at øve afleveringer, da det ofte bruges i udendørs også. Men de øvelser I laver, skal selvfølgelig ikke være hvor de står og afleverer til hinanden, og bare venter på at få bolden. Det skal være mens, der er en form for pres på dem.

Jep, det vil de jo kunne tage sig med ud på banen og praktiser der. Ellers er det også en idé at træne førsteberøringer og bold teknink, ved at have den under kontrol und so weider. Alt det vil de jo kunne tage sig med ud igen Smiley Og ellers som JG nævnte før noget med nogle systemer, såsom trekanter og igen vil de kunne tage sig med ud Smiley

Gosser
Manager

« Svar #8: 22 Okt 2006, 21:59 »

Tak for forslagene, keep 'em coming Grin

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #9: 22 Okt 2006, 21:59 »

Indedørs går imo kun ud på at spille, sådan var det sq i min tid, der var den en time med fuld knald på 5 mod 5 Smiley

Sorensen
Gæst

« Svar #10: 22 Okt 2006, 21:59 »

Der skal selvfølgelig trænes en del teknik. Fire mod to på et begrænset område ville være en god øvelse, men også opvarmningsøvelser hvor man spiller hinanden og selv skal løbe efter bolden, eller øvelsen "Everton", der er lidt svær at forklare. Fire mand i en firkant, og så spiller man først direkte op ad linjen, får den igen og spiller skråt mod modsatte hjørne, og så videre og videre. Du kender sikkert flere lignende øvelser fra udendørstræningen.

Selvfølgelig også lidt konditionstræning. Start med to mand på midten og en i hver ende. Så løber den ene i midten mod den ene side, skifte med den anden, der løber tilbage mod midten, skifter med den sidste, der løber tilbage mod midten. Når alle spillere anden gang når deres startplads holder I en pause.

Så kan I måske slutte med en smule let styrketræning såsom armbøjninger, maverulninger, en øvelse hvor man med benene i luften så hurtigt som muligt skal slå bolden i jorden skiftevis side eller hvor man er sammen to og to, den ene ligger ned på ryggen og den anden står op med en bold i hænderne, som den anden så skal hente, lægge ned bag hovedet, op, hente den igen for at aflevere, og så kan I køre sådan et minut. En anden lignende øvelse var hvor en ligger på ryggen, og en anden spiller så kaster hurtige bolde, som ham der ligger ned skal op og heade til. Det er virkelig hårdt!

I alderen 93/94 er det vigtigste dog at have det sjovt med hinanden, så der skal ikke bruges for meget tid på konditions- og styrketræning. Veksel eventuelt, men husk, at det er vigtig med noget tekniktræning og selvfølgelig kamp Smiley

Held og lykke, jeg glæder mig til at høre hvordan det går jer.

Soccerpop
Gæst

« Svar #11: 22 Okt 2006, 22:03 »

Indedørs går imo kun ud på at spille, sådan var det sq i min tid, der var den en time med fuld knald på 5 mod 5 Smiley

I vores tid spiller man 4 mod 4

Mikkellas
Gæst

« Svar #12: 22 Okt 2006, 22:05 »

Når vi træner indendørs, plejer vi bare at spille kamp i de hold man er delt op i, altså 1., 2. hold osv. På den måde lære man hinanden at kende optil de stævner man skal til Thumbs Up

EsbjergSB
Juniorspiller
**

« Svar #13: 22 Okt 2006, 22:06 »

Hvilken niveau snakker vi om her??

Hilsen

en JM-Mester i drenge a 06

Gosser
Manager

« Svar #14: 22 Okt 2006, 22:08 »

Der skal selvfølgelig trænes en del teknik. Fire mod to på et begrænset område ville være en god øvelse, men også opvarmningsøvelser hvor man spiller hinanden og selv skal løbe efter bolden, eller øvelsen "Everton", der er lidt svær at forklare. Fire mand i en firkant, og så spiller man først direkte op ad linjen, får den igen og spiller skråt mod modsatte hjørne, og så videre og videre. Du kender sikkert flere lignende øvelser fra udendørstræningen.

Selvfølgelig også lidt konditionstræning. Start med to mand på midten og en i hver ende. Så løber den ene i midten mod den ene side, skifte med den anden, der løber tilbage mod midten, skifter med den sidste, der løber tilbage mod midten. Når alle spillere anden gang når deres startplads holder I en pause.

Så kan I måske slutte med en smule let styrketræning såsom armbøjninger, maverulninger, en øvelse hvor man med benene i luften så hurtigt som muligt skal slå bolden i jorden skiftevis side eller hvor man er sammen to og to, den ene ligger ned på ryggen og den anden står op med en bold i hænderne, som den anden så skal hente, lægge ned bag hovedet, op, hente den igen for at aflevere, og så kan I køre sådan et minut. En anden lignende øvelse var hvor en ligger på ryggen, og en anden spiller så kaster hurtige bolde, som ham der ligger ned skal op og heade til. Det er virkelig hårdt!

I alderen 93/94 er det vigtigste dog at have det sjovt med hinanden, så der skal ikke bruges for meget tid på konditions- og styrketræning. Veksel eventuelt, men husk, at det er vigtig med noget tekniktræning og selvfølgelig kamp Smiley

Held og lykke, jeg glæder mig til at høre hvordan det går jer.

Mange tak! Tror jeg kan bruge lidt af hvert af hvad du har skrevet Wink

Velkommen til siden forresten Smiley

Ja, det gælder mest om at have det sjovt, så det jeg søger er mest noget form for opvarming, mere eller mindre avanceret, bagefter det noget tunering, kamp, hvor der knokles igennem som Sunbao siger, og så nogle armbøjninger e.l. som du siger Smiley

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010