home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Sep 2024, 22:18 Bubbles Challenges The real SAF Challenge
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
29 Jul 2024, 11:07 euthenasia Omklædning... Underlige ting
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23421
  0 Brugere, 484 Gæster Online.

Indlæg: 1132874 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: dlg99
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Musik tråden
0 Brugere og 12 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 62 63 [64] 65 66 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: Musik tråden  (Læst 432122 gange)
RMFC
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #945: 20 Feb 2011, 23:45 »

nogen der så Band of horses i det nye talkshow i fredags?
hvis ikke, så gør det her de var virkelig konge (:
http://www.youtube.com/v/1tqqGbSheoM
Det er et helt vildt fedt nummer !
Kan godt forstå, hvorfor det ligger på 8. pladsen på Itunes Top Charts liste.
Logged

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #946: 21 Feb 2011, 00:33 »

Det er et helt vildt fedt nummer !
Kan godt forstå, hvorfor det ligger på 8. pladsen på Itunes Top Charts liste.

Det er så også kun fordi, at det har været med i Det Nye Talkshow forleden. Ellers består iTunes Top Chart listen som regel af 8-9 lorte pop-numre og ét, eller hvis man er rigtig heldig to, gode numre. Men uden tvivl et super nummer!
Logged


Arsenal Football Club


RMFC
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #947: 21 Feb 2011, 00:42 »

Det er så også kun fordi, at det har været med i Det Nye Talkshow forleden. Ellers består iTunes Top Chart listen som regel af 8-9 lorte pop-numre og ét, eller hvis man er rigtig heldig to, gode numre. Men uden tvivl et super nummer!
Helt enig. Jeg fik også et chok da så det på listen, men da Jyden så smed linket op, undrede det mig ikke.
Logged

Joaquin
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Musik tråden
« Svar #948: 21 Feb 2011, 00:45 »

jeg kommer lige med nogle anbefalinger, som jeg har totalt optur over for tiden, lige fra 60'er pop, til fremtidsrock, over postpunk. hyg jer

for fanden da The Smiths rykker. Morriseys vokal er så overlegen! tjek første singlen fra 83 'Hand in Glove':
http://www.youtube.com/v/ytQLR9RpUl4

ellers har jeg optur over Thulebasens nye album, giv 'Rage Gemini' et lyt, det fortjener den:
http://www.youtube.com/v/zasX55vJW3g

jeg vil også anbefale alle og enhver at tjekke et totalt undervurderet 60'er band ud, The Zombies hedder de. det er fandme god musik:
http://www.youtube.com/v/EWfRbW-ObHk

The Beach Boys' 'Pet Sounds' holder virkelig også for vildt. det er godt nok en suveræn plade, alle burde give et lyt:
http://www.youtube.com/v/L--cqAI3IUI

sidst, men ikke mindst, The Cleaners From Venus. totalt ukendt band, men det holder virkelig for vildt. MGMT spiller et cover af denne sang live, men her får i original versionen som virkelig holder for vildt. det er så sejt!!!
http://www.youtube.com/v/hA7Ktlp9AWw

håber det falder i jeres smag, jeg er i hvert fald mega vild med det!!
hyg jer
Logged

Jyden
Gæst
 
Sv: Musik tråden
« Svar #949: 21 Feb 2011, 11:18 »

Ja, det er ikke ret tit man finder noget godt på Itunes top lister (: har selv alle tre albums med band of horses, så det var skam ikke fordi jeg ikke kendte dem før de var med i det nye talkshow (:
Logged

matnic_92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Musik tråden
« Svar #950: 21 Feb 2011, 12:38 »

Nogle der har købt/downloadet Radioheads nye album?

Og hvad synes I om den mere elektroniske lyd?

Personligt er jeg mere til den guitar rock, de havde på Pablo Honey, The Bends og OK Computer.
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #951: 21 Feb 2011, 12:53 »

Har aldrig været kæmpe Radiohead-fan. Muligt, jeg ikke har givet deres plader nok tid, men synes sgu, meget af det er noget kedeligt, uinteressant noget. Men er helt pjattet med den nyeste single, 'Lotus Flower'. Og med 5 stjerner i bagagen hos Gaffa - ja, det betyder ikke nødvendigvis noget - skulle man måske give den et forsøg. Men jeg er umiddelbart halvskuffet, hvis du siger, der er mindre guitar på end de tidligere plader. 
Logged

Jyden
Gæst
 
Sv: Musik tråden
« Svar #952: 21 Feb 2011, 13:32 »

jeg kommer lige med nogle anbefalinger, som jeg har totalt optur over for tiden, lige fra 60'er pop, til fremtidsrock, over postpunk. hyg jer

for fanden da The Smiths rykker. Morriseys vokal er så overlegen! tjek første singlen fra 83 'Hand in Glove':
http://www.youtube.com/v/ytQLR9RpUl4

ellers har jeg optur over Thulebasens nye album, giv 'Rage Gemini' et lyt, det fortjener den:
http://www.youtube.com/v/zasX55vJW3g

jeg vil også anbefale alle og enhver at tjekke et totalt undervurderet 60'er band ud, The Zombies hedder de. det er fandme god musik:
http://www.youtube.com/v/EWfRbW-ObHk

The Beach Boys' 'Pet Sounds' holder virkelig også for vildt. det er godt nok en suveræn plade, alle burde give et lyt:
http://www.youtube.com/v/L--cqAI3IUI

sidst, men ikke mindst, The Cleaners From Venus. totalt ukendt band, men det holder virkelig for vildt. MGMT spiller et cover af denne sang live, men her får i original versionen som virkelig holder for vildt. det er så sejt!!!
http://www.youtube.com/v/hA7Ktlp9AWw

håber det falder i jeres smag, jeg er i hvert fald mega vild med det!!
hyg jer

må inderømme at det var de færreste af de bands jeg kendte, men især de sidste The Cleaners From Venus syntes jeg rigtig godt om (:
Logged

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #953: 21 Feb 2011, 13:39 »

Jeg har de første fem Radiohead plader, og jeg synes egentlig det hele er spændende. Men især Kid A er et mesterværk. Det er jo nærmest ren elektronisk lyd hele vejen igennem og jeg synes det er en virkelig velproduceret plade hele vejen igennem.

Men det er i hvert fald ikke noget nyt at Thom Yorke laver en elektronisk plade og vi har vidst i mange år at han er stor fan af den elektroniske musik. Fx optræder han på Cosmogramma (kig på side 63) på nummeret "...And the World Laughs With You." Fedt nummer i øvrigt.
Logged


Arsenal Football Club


matnic_92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Musik tråden
« Svar #954: 21 Feb 2011, 13:43 »

Har aldrig været kæmpe Radiohead-fan. Muligt, jeg ikke har givet deres plader nok tid, men synes sgu, meget af det er noget kedeligt, uinteressant noget. Men er helt pjattet med den nyeste single, 'Lotus Flower'. Og med 5 stjerner i bagagen hos Gaffa - ja, det betyder ikke nødvendigvis noget - skulle man måske give den et forsøg. Men jeg er umiddelbart halvskuffet, hvis du siger, der er mindre guitar på end de tidligere plader. 

Der er ingen ny Creep, Paranoid Android eller Just på den nye plade, men mere stemningsmusik. Jeg har altid synes de har lavet god musik, men de fleste albums skal have tid til at vokse.
Logged

matnic_92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Musik tråden
« Svar #955: 21 Feb 2011, 13:47 »

Jeg har de første fem Radiohead plader, og jeg synes egentlig det hele er spændende. Men især Kid A er et mesterværk. Det er jo nærmest ren elektronisk lyd hele vejen igennem og jeg synes det er en virkelig velproduceret plade hele vejen igennem.

Men det er i hvert fald ikke noget nyt at Thom Yorke laver en elektronisk plade og vi har vidst i mange år at han er stor fan af den elektroniske musik. Fx optræder han på Cosmogramma (kig på side 63) på nummeret "...And the World Laughs With You." Fedt nummer i øvrigt.

Har ikke hørt så meget af deres seneste musik, derimod mere det der kendetegnede dem i 90'erne (er godt klar over Kid A er fra 2000 eller deromkring). Men det er jo hver sin smag..
Logged

xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #956: 21 Feb 2011, 14:28 »

Håber jeg kan skrive det herinde, men jeg kunne godt tænke mig at finde en sang som jeg ikke kan huske hvad hedder

Det er sådan en mand der nærmest laver nogle indianer-lyde i omkvædet og en pige synger versene. Det er sådan en stille og rolig sang, og der er ikke noget guitarrif osv. i den. Man hører dog mest trommerne. Smiley
IMO har pigesangeren lidt af en Roxette stemme, men det er ikke hende, da jeg har prøvet at søge efter hende og fandt den ikke.
Sig til hvis i måske har brug for lidt mere hjælp, så vil jeg prøve at se om jeg kan forklare lidt bedre Smiley

Det var ikke Nightwish, eller måske, men jeg hørte de første 6 sange eller lign. og det er sådan noget guitarrif noget og sådan noget Opstemt

EDIT : Har fundet den nu. Smiley
« Seneste Redigering: 21 Feb 2011, 14:56 af xanor » Logged


Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #957: 21 Feb 2011, 14:45 »

[...] I stedet har Yorke på succesfuld vis kanaliseret de elektroniske flip fra soloalbummet 'The Eraser' og samarbejdet med syrehovedet Flying Lotus over i moderbandets udtryk.[...] - Soundvenue

Lidt á la det jeg skrev om FlyLo og Yorke. I øvrigt 5/6 i Soundvenue.
Logged


Arsenal Football Club


Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #958: 22 Feb 2011, 16:57 »

Nu har jeg endelig fået hørt Radioheads nye plade, The King of Limbs, og ikke overraskende er jeg endnu en gang imponeret over dem. Man har ikke hørt Radiohead på den måde før, som man hører dem på TKL-pladen - dog er pladen inspireret af Thom Yorkes soloplade samt Flying Lotus. Men det gør slet ingenting. Kanon plade, hvor højdepunkterne er Little By Little, Lotus Flower og Codex. Dermed ikke sagt at de resterende fem sange ikke er gode. For det er i de i hvert fald!
Logged


Arsenal Football Club


Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #959: 23 Feb 2011, 01:10 »

Der er ret så spændende rygter om, at The King of Limbs vil blive opfulgt af en anden halvdel. Der er flere forskellige argumenter for dette og de følgende kommer her, taget fra denne side;

- The last track on the album is called Separator. As a separator between the two albums?

- A singer and a song-writer Helienne Lindvall, who is also writing for the Guardian, has tweeted the following today: “Been told by a person close to the Radiohead project to keep an eye on YouTube tomorrow for “some amazing stuff” – whatever that means…”

- Last lines from Separator – the last song on the released album: “If you think this is over, you’re wrong“

- The newspaper edition comes with “Two clear 10″ vinyl records in a purpose-built record sleeve”


Det ville da bare gøre ferien endnu federe!!!
Logged


Arsenal Football Club


Sider: 1 ... 62 63 [64] 65 66 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010