home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Sep 2024, 22:18 Bubbles Challenges The real SAF Challenge
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
29 Jul 2024, 11:07 euthenasia Omklædning... Underlige ting
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23420
  0 Brugere, 584 Gæster Online.

Indlæg: 1132874 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: carinasantoro033
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Musik tråden
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 57 58 [59] 60 61 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: Musik tråden  (Læst 431987 gange)
korzika
Gæst
 
Sv: Musik tråden
« Svar #870: 08 Feb 2011, 16:44 »

Verdenen er næsten sort/hvid på det område, så det er derfor jeg gør det. Se på Rihanna, 5 albums og hun er ikke mere end 22 eller noget i den stil. Hun er bare en tilfældigt udvalgt pige, der skal tjene penge til pladeselskaberne.

Selvfølgelig er der også mulighed for succes for seriøse kunstnere. Men på sigt vil færre hører dem, og man er intet uden et publikum


Rihanna er ikke tilfældigt udvalgt. Hun har talent, og selvom hun da er en flot pige, så er det hendes musikalske evner, der har banet vejen for hendes succes.

Et andet eksempel kunne være Justin Bieber. Om man vil det eller ej, er han også talentfuld. Han var fra en ung alder på Youtube, hvor han viste sit talent. Derefter blev han signet.

Og seriøse kunstnereskal nok også få succes, hvis bare deres musik er godt nok. I det samfund vi lever i, kan man ikke fortie talent. Vi lever med hjemmesider, som youtube og facebook, og mekanismer siger, at hvis musikken er god nok, så skal den nok få publikum.
Logged

matnic_92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Musik tråden
« Svar #871: 08 Feb 2011, 20:10 »



Rihanna er ikke tilfældigt udvalgt. Hun har talent, og selvom hun da er en flot pige, så er det hendes musikalske evner, der har banet vejen for hendes succes.

Et andet eksempel kunne være Justin Bieber. Om man vil det eller ej, er han også talentfuld. Han var fra en ung alder på Youtube, hvor han viste sit talent. Derefter blev han signet.

Og seriøse kunstnereskal nok også få succes, hvis bare deres musik er godt nok. I det samfund vi lever i, kan man ikke fortie talent. Vi lever med hjemmesider, som youtube og facebook, og mekanismer siger, at hvis musikken er god nok, så skal den nok få publikum.

Men alle medier (radioer, tv osv.) hylder ikke den musik, der er bedst, men i stedet den mest tilgængelige og derfor bliver der i højere grad lagt mærke til ligegyldige popmusikere.

Det gør også at unges forbillede bliver Justin Bieber i stedet for Kurt Cobain. Musikken mister sin sjæl...
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #872: 08 Feb 2011, 20:32 »

Logged

Duffk90
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #873: 08 Feb 2011, 20:43 »

Men alle medier (radioer, tv osv.) hylder ikke den musik, der er bedst, men i stedet den mest tilgængelige og derfor bliver der i højere grad lagt mærke til ligegyldige popmusikere.

Det gør også at unges forbillede bliver Justin Bieber i stedet for Kurt Cobain. Musikken mister sin sjæl...

 Thumbs Up
Logged

mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #874: 08 Feb 2011, 20:50 »

Men alle medier (radioer, tv osv.) hylder ikke den musik, der er bedst, men i stedet den mest tilgængelige og derfor bliver der i højere grad lagt mærke til ligegyldige popmusikere.

Det gør også at unges forbillede bliver Justin Bieber i stedet for Kurt Cobain. Musikken mister sin sjæl...

Ja, du har ret omkring den musik medierne spiller. Medier har 1 overordnet formål, som er at genere profit - Selvfølgelig er det nemmest at tiltrække lyttere/seere, så længe man afspiller det musik der er mainstream. Hvad der er mainstream nu, behøvels fx ikke at være mainstream om 20-30 år.
Men at sige, at medierne ikke hylder den musik der er "bedst" kan jeg ikke helt forstå, eller fra mediernes side kan jeg godt, fordi hvordan i alverden skulle de på nogen måde finde ud af, hvad hver enkelt lytter/seer synes er bedst. 
Logged

Thaurat al Shabab

søgaard
Gæst
 
Sv: Musik tråden
« Svar #875: 08 Feb 2011, 20:51 »

Men alle medier (radioer, tv osv.) hylder ikke den musik, der er bedst, men i stedet den mest tilgængelige og derfor bliver der i højere grad lagt mærke til ligegyldige popmusikere.

Det gør også at unges forbillede bliver Justin Bieber i stedet for Kurt Cobain. Musikken mister sin sjæl...
Du hænger fast i en anden tidsalder. Så simpelt er det. Musikken udvikler sig sjovt nok og de kunstnere, som var aktuelle for 30 år siden er ikke de mest populære kunstnere nu (med nogle få undtagelser). Ja, det er en anden genre, som er blevet superpopulær, men i 80'erne var det jo rockbands, som kom frem med det ene hit og så forsvandt igen. Der var det dem, som blot larmede og ikke havde den samme glæde ved musikken, som der var førhen. Dengang kom det til at handle ligeså meget om piger, sprut og stoffer, hvor det i dagens musik blot er penge, penge og penge.

Hvis du f.eks. kigger på mange af 80'ernes rockbands, så havde størstedelen langt lyst hår og deres jeans kunne nærmest ikke være for stramme.. For det var dem, som tiltrak pigerne og dermed kunne sælge mange cd'er. Pigerne var forelsket i forsangeren og drengene ville være som forsangeren, fordi alle pigerne var forelsket i ham.

Du sammenligner med en anden tid, hvor problemstillingerne indenfor musikken var anderledes og derfor kan du ikke sætte de to tidsaldre op imod hinanden.

Nirvana og alt det andet gamle rock er awesome, men tiderne skifter og lige nu er den slags rock ikke så populær, som andre genre er, men om 10-15 år, så er det med garanti helt andre genre, som brager ud igennem højtalerne og så vil nutidens unge sidde og ryste på hovedet over den larm, som de unge hører.

Du skriver, at musikken mister sin sjæl.. Der findes da kunstnere i massevis, som skriver disse personlige tekster og tekster, hvor man kan relatere til de ting, som bliver sunget. Det er dog svært at høre dette, hvis man allerede har besluttet sig for at være negativ for alt musik, som er lavet efter 1995, hvilket du får det til at lyde som om i dine tidligere indlæg.
Logged

matnic_92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Musik tråden
« Svar #876: 08 Feb 2011, 21:04 »

Du hænger fast i en anden tidsalder. Så simpelt er det. Musikken udvikler sig sjovt nok og de kunstnere, som var aktuelle for 30 år siden er ikke de mest populære kunstnere nu (med nogle få undtagelser). Ja, det er en anden genre, som er blevet superpopulær, men i 80'erne var det jo rockbands, som kom frem med det ene hit og så forsvandt igen. Der var det dem, som blot larmede og ikke havde den samme glæde ved musikken, som der var førhen. Dengang kom det til at handle ligeså meget om piger, sprut og stoffer, hvor det i dagens musik blot er penge, penge og penge.

Hvis du f.eks. kigger på mange af 80'ernes rockbands, så havde størstedelen langt lyst hår og deres jeans kunne nærmest ikke være for stramme.. For det var dem, som tiltrak pigerne og dermed kunne sælge mange cd'er. Pigerne var forelsket i forsangeren og drengene ville være som forsangeren, fordi alle pigerne var forelsket i ham.

Du sammenligner med en anden tid, hvor problemstillingerne indenfor musikken var anderledes og derfor kan du ikke sætte de to tidsaldre op imod hinanden.

Nirvana og alt det andet gamle rock er awesome, men tiderne skifter og lige nu er den slags rock ikke så populær, som andre genre er, men om 10-15 år, så er det med garanti helt andre genre, som brager ud igennem højtalerne og så vil nutidens unge sidde og ryste på hovedet over den larm, som de unge hører.

Du skriver, at musikken mister sin sjæl.. Der findes da kunstnere i massevis, som skriver disse personlige tekster og tekster, hvor man kan relatere til de ting, som bliver sunget. Det er dog svært at høre dette, hvis man allerede har besluttet sig for at være negativ for alt musik, som er lavet efter 1995, hvilket du får det til at lyde som om i dine tidligere indlæg.

Kan godt se dine argumenter. Og det kan der selvfølgelig være noget om.

Men jeg har aldrig sagt, at jeg ikke kan lide musik, der laves idag. Bare ikke den der eksponeres mest. Muse, Arctic Monkeys, Franz Ferdinand, Arcade Fire, Radiohead er alle fremragende bands.
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Musik tråden
« Svar #877: 08 Feb 2011, 21:11 »

Hører en masse Kid Cudi og Kanye West for tiden. Har aldrig rigtigt hørt Cudi udover de hits der er spillet i radioen, til fester osv, men jeg har virkeligt fået øjnene op for ham de seneste par dage. Her er nogle rime dope tracks:

http://www.youtube.com/v/6dtMI96zc0s&feature=BF&list=QL&index=5  Dat New, Kid Cudi

http://www.youtube.com/v/grPfVlj7Go4&feature=BF&list=QL&index=3 - The Prayer, Kid Cudi
Logged

Ulstrup
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #878: 08 Feb 2011, 21:54 »

Lige for tiden (eller de sidste 10-11 måneder) har jeg hørt meget Marilyn Manson, Paramore og Panic! At The Disco. Men mest Marilyn Manson. Det har så resulteret i, at jeg på 5 måneder fik skaffet alle Marilyn Manson's 7 studiealbums og deres opsamlingsalbum, og umiddelbart virke det ikke som noget, som jeg bliver træt af, at hører på. Jeg er vild med hans tekster. De er vildt provokerende og meningsfyldte. Jeg vil mene, at der bliver lagt meget mere sjæl og kreativitet bag hans numre, end der gør bag numre af f.eks. Joey Moe, Rihanna, Ke$ha osv... For det virker som om, at alt åbenbart bare skal handle om sex, fest og penge... Det begynder at virke som om, at det bliver lettere og lettere at tjene penge på at lave musik. Der skal ikke ret meget til i dag for at lave at hit, der bliver skamspillet i radioen eller på MTV. Musikken er ved at miste sin sjæl, for det er for nemt, at lave musik i dag, der sælger godt.

"Capitalism has made it this way"
Logged

AGF siden 1999
Boston United siden 2004
Hamburger SV siden 2005

Lavezzi
Gæst
 
Sv: Musik tråden
« Svar #879: 08 Feb 2011, 21:57 »

Jeg er vild med hans tekster. De er vildt provokerende og meningsfyldte. Jeg vil mene, at der bliver lagt meget mere sjæl og kreativitet bag hans numre, end der gør bag numre af f.eks. Joey Moe, Rihanna, Ke$ha osv...'
+1. Han er virkelig en genial kunstner.
Logged

xxbikbokxx
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #880: 08 Feb 2011, 21:57 »

Jeg hører her for tiden Tim Berg - Seek Bromance - http://www.youtube.com/v/eWUC5Q0RCAA

Og så hører jeg Chris Brown - Yeah 3x - http://www.youtube.com/v/3mC2ixOAivA&p=C1EBB723839AD8B3
Logged

Hala Madrid!

Ulstrup
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #881: 08 Feb 2011, 22:00 »

+1. Han er virkelig en genial kunstner.

Man kan jo altid glemme at skrive noget  Wink
Logged

AGF siden 1999
Boston United siden 2004
Hamburger SV siden 2005

søgaard
Gæst
 
Sv: Musik tråden
« Svar #882: 08 Feb 2011, 22:55 »

Kan godt se dine argumenter. Og det kan der selvfølgelig være noget om.

Men jeg har aldrig sagt, at jeg ikke kan lide musik, der laves idag. Bare ikke den der eksponeres mest. Muse, Arctic Monkeys, Franz Ferdinand, Arcade Fire, Radiohead er alle fremragende bands.
Sådan lød det hvert fald til på nogle af de tidligere indlæg, men faktum er, at der altid har været disse bands/kunstnere, hvor pladeselskaberne har set dollarstegn, når de har lavet cd'erne. Det er dog ofte dem, som blot laver en-to plader og så er deres "five minuts of fame" ovre. Der er jo ingen tvivl om at det er dem med talentet, som kan blive på toppen, men tit kræver det altså også en vis potion udseende og tiltrækningskraft overfor teenagere for at slå igennem og virkelig få solgt nogle plader.

Du kan have ret i, at tiden før autotune og diverse elektroniske hjælpemidler var mere for personerne med rent talent, da der ikke var noget alternativ, mens man nu kan få en knap så god sanger til at lyde god. De knap så gode sangere er der dog for meget arbejde med og derfor vil pladeselskaberne til sidst droppe dem, da det også er dem, hvor efterspørgsel falder lynhurtigt, da de sjældent får mere end det ene hit, hvor de bryder igennem.
Logged

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #883: 09 Feb 2011, 00:55 »

Hører en masse Kid Cudi og Kanye West for tiden. Har aldrig rigtigt hørt Cudi udover de hits der er spillet i radioen, til fester osv, men jeg har virkeligt fået øjnene op for ham de seneste par dage. Her er nogle rime dope tracks:

http://www.youtube.com/v/6dtMI96zc0s&feature=BF&list=QL&index=5  Dat New, Kid Cudi

http://www.youtube.com/v/grPfVlj7Go4&feature=BF&list=QL&index=3 - The Prayer, Kid Cudi

Kid Cudi er virkelig klasse... Det er KanYe selvfølgelig også, men Cudi føler jeg virkelig bringer noget nyt til gamet.
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #884: 10 Feb 2011, 00:33 »

De to seneste numre jeg er faldet over på Buzzjacks Unknown Pleasures lister:

Magenta Skycode - Open Air

Grouplove - Colours

Begge sange skal lige have et par lyt før man forelsker sig i dem, men begge har nogen dejlige momenter, første nummer er let progressivt og meget Kashmiragtigt, med en lyd der på underlig vis mindede mig om Godspeed You! Black emperor. Andet nummer er lidt mere hidsigt.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Sider: 1 ... 57 58 [59] 60 61 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010