home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Sep 2024, 22:18 Bubbles Challenges The real SAF Challenge
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
29 Jul 2024, 11:07 euthenasia Omklædning... Underlige ting
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23420
  0 Brugere, 629 Gæster Online.

Indlæg: 1132874 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: carinasantoro033
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Musik tråden
0 Brugere og 18 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 56 57 [58] 59 60 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: Musik tråden  (Læst 432001 gange)
KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #855: 06 Feb 2011, 00:14 »

Tror sgu ikke der er nogen der kender svaret men ikke vil fortælle dig det, derudover vil jeg sige at 40 minutter er lige kort nok tid til et bump.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

TroelsJ
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #856: 06 Feb 2011, 15:23 »

Nogle der kender et gratis program hvor man kan lave musik/beats.
Logged

Chelsea;

Hate United - Love Glazer!

Corvette
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #857: 06 Feb 2011, 15:27 »

Hey boys..
er der nogle der genkender lidt af det her? Opstemt
har ledt og ledt og ledt efter en sang, mener der er noget House a la Magnetic Man ..
I omkvæget tror jeg de synger noget  i stil med "And then she'll turn into a monster" eller sådan noget..
måske er jeg helt gal på den, men kom endelig med nogle bud hvis i har nogen som helst ide om, hvilken sang jeg tænker på..


http://www.youtube.com/v/DLK3dYBduOE

evt. ?
Logged

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #858: 07 Feb 2011, 18:26 »

Ny single fra L.O.C.'s kommende album. Er fan af manden, men synes det er et voldsomt skidt nummer.

http://www.loc.nu/
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

søgaard
Gæst
 
Sv: Musik tråden
« Svar #859: 07 Feb 2011, 18:32 »


For tiden hører jeg White Lies - Ritual. Dog en halvskuffende plade. Giver den et par skud mere og så bliver den pænt lagt væk igen. Der er dog et par gode numre. Bigger Than Us, Stranger og Peace And Quiet. Nu må vi se. Det kan være, pladen er en 'grower'..

Nu har jeg efterhånden fået hørt det album igennem nogle gange og jeg bliver mere og mere pjattet med det. Det har ikke de numre med kæmpehitspotentiale, som det forrige album havde, men derimod holder White Lies et vanvittigt højt bundniveau og albummet ryger ikke af min Mp3-afspiller lige foreløbigt.
Logged

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #860: 07 Feb 2011, 19:21 »

Ny single fra L.O.C.'s kommende album. Er fan af manden, men synes det er et voldsomt skidt nummer.

http://www.loc.nu/

Ja, det var da godt nok skidt. Den måde han skal lægge tryk på alle endestavelser - jamen fy for h... Ud fra den single, så skal jeg ihvertfald ikke have hans album!
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

matnic_92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Musik tråden
« Svar #861: 07 Feb 2011, 20:50 »

Jeg hører i øjeblikket utroligt meget af 90'ernes rockmusik. Fra grunge-bølgen over U2's stadionrock til Radioheads og Muse's alternative stil. Er blevet afhængig af især disse albums; Nevermind (Nirvana), Ten (Pearl Jam), Pablo Honey og OK Computer (Radiohead), Achtung Baby (U2), The Masterplan og What's the Story? Morning Glory (Oasis) og The Colour And The Shape (Foo Fighters).

Disse fremragende albums er efter mit synspunkt ikke blevet efterfulgt efter årtusindeskiftet. Rocken er næsten uddød. Kun  U2, Muse, Arctic Monkeys samt tildels Franz Ferdinand, Jack White (Raconteurs og White Stripes) og Arcade Fire har lavet noget, der kan leve op til 90'ernes rockklassikere. To af disse debuterede allerede før, så jeg synes det er for slapt. Men ellers er mainstream-bølgen i øjebilkket Justin Bieber, Lady Gaga osv. Hvordan kan det dog ske??

Pladeselskaberne skal helt klart have skylden sammen med X-factor, American Idol og hvad fanden de ellers kalder "musik-programmerne". Politiken kom med en artikel fornylig, hvori der stod at kun 3 rocksange havde fundet vej til top 100 listen af de mest solgte singler i 2010. Og to af disse er gamle sange taget med i en Tv-serie. Denne udvikling synes jeg er meget kedelig. Hvad er jeres mening omkring det? Smiley
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #862: 07 Feb 2011, 21:04 »

Der bliver lavet en masse fed rockmusik i moderne tid. Jeg hører ikke andet. Jeg er sådan set ligeglad om hvor mange, der hører og køber  fra de forskellige genrer, så længe at der bliver produceret god musik i min smag. Jeg har for længt opgivet amerikanernes tanker om god musik, og jeg vil næsten tro, at 80% af de bands, som var på listen, var amerikanske. Og mon ikke ' rockbandet' My Chemical Romance er bag et af  de 3 rocknumrene på listen - siger alt... Tendensen hos især amerikanerne er ufattelig, men jeg lytter ikke til deres elendige overproducerede kunsterne, så jeg er vel egentlig lidt ligeglad - så længe, jeg synes, jeg lytter til god, meningsfyld musik.
Logged

matnic_92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Musik tråden
« Svar #863: 07 Feb 2011, 21:11 »

Der bliver lavet en masse fed rockmusik i moderne tid. Jeg hører ikke andet. Jeg er sådan set ligeglad om hvor mange, der hører og køber  fra de forskellige genrer, så længe at der bliver produceret god musik i min smag. Jeg har for længt opgivet amerikanernes tanker om god musik, og jeg vil næsten tro, at 80% af de bands, som var på listen, var amerikanske. Og mon ikke ' rockbandet' My Chemical Romance er bag et af  de 3 rocknumrene på listen - siger alt... Tendensen hos især amerikanerne er ufattelig, men jeg lytter ikke til deres elendige overproducerede kunsterne, så jeg er vel egentlig lidt ligeglad - så længe, jeg synes, jeg lytter til god, meningsfyld musik.

Det skal lige siges at listen var fra England og kun indeholder de sange, englænderne købte.

Dejligt, du går i mod udviklingen. Men faktum er at hvis der ikke er nogle, der hører musikken vil den til sidst uddø. I forvejen er pladeindustrien under enormt pres og det er også derfor de får Katy Perry mv. til at spytte et "album" ud om ugen.

Det værste er sådan set at 50 % i min handelsskole klasse ikke kender bands som Nirvana, Pink Floyd, Led Zeppelin, Radiohead og Pearl Jam. I stedet er de fortabt i Rasmus Seebach, Nik & Jay, Medina, Lady Gaga, Katy Perry osv.
Man har det jo med at blive inspireret af det musik man hører, og derfor er det meget bekymrende at så få hører god musik.

Jeg ved godt, der laves god musik i dag - Floor is Made of Lava, Blue Van, Kill Screen Music er nyere danske bands, der gør det godt.
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #864: 07 Feb 2011, 21:21 »

Stikordet i dit indlæg er handelsskole. Jeg gik selv på handesskole og forstår fuldstændig din opfattelse. Smiley
Logged

matnic_92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Musik tråden
« Svar #865: 07 Feb 2011, 21:25 »

Stikordet i dit indlæg er handelsskole. Jeg gik selv på handesskole og forstår fuldstændig din opfattelse. Smiley

Ja, haha. Er godt klar over, det var et forkert valg mht. musik. Joey Moe, Kato osv. er de eneste kunstnere der har været til "festerne". Det er sørgeligt. Men sådan er udviklingen. Smiley
Logged

korzika
Gæst
 
Sv: Musik tråden
« Svar #866: 07 Feb 2011, 21:27 »

Der er ingen tvivl om, at det kommercielle har en betydende rolle, når det gælder salg af musik. Men det har stadigvæk ikke mere indflydelse, end at man med det rette talent sagtens kan slå i gennem og sælge godt.

Derfor er der måske også en grund til, at flere genrer - som fx rock - pt ikke sælger så godt. Hvis musikken OBJEKTIVT set er god, så betyder det også flere køb af singler/plader.

Men man skal selvfølgelig ikke glemme, at musik er hvad man gør det til.
Logged

matnic_92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Musik tråden
« Svar #867: 07 Feb 2011, 21:32 »

Der er ingen tvivl om, at det kommercielle har en betydende rolle, når det gælder salg af musik. Men det har stadigvæk ikke mere indflydelse, end at man med det rette talent sagtens kan slå i gennem og sælge godt.

Derfor er der måske også en grund til, at flere genrer - som fx rock - pt ikke sælger så godt. Hvis musikken OBJEKTIVT set er god, så betyder det også flere køb af singler/plader.

Men man skal selvfølgelig ikke glemme, at musik er hvad man gør det til.

Sådan er det sgu ikke altid. De fleste rockkunstere, med respekt for sig selv, udgiver ikke plader som popkunsterne gør det. Derfor kommer de ikke nok ud til forbrugerne i forhold til dem der udgiver albums hvert år.

Og objektivt set, er alt det der høres på the Voice/ Energy decideret elendig musik. Det er jo sådan nu, at alle og enhver skal kunne synge. Hvis de har den rette "personlighed" krydres det bare med lidt autotune, et specielt tøjvalg og så har man en superstjerne.

Der skal intet til i dag. Faktisk er det bedst, hvis man intet talent har.

Desuden har Rasmus Seebach solgt alt for meget herhjemme. Over 150000 albums, for en kunstner der får 2-3 stjerner hos almelderne for sit album (hvor der efterhånden er udgivet 8-9 singler fra - mere end Michael Jacksons "Thriller"), som må formodes at være objektive.
« Seneste Redigering: 07 Feb 2011, 21:34 af matnic_92 » Logged

korzika
Gæst
 
Sv: Musik tråden
« Svar #868: 07 Feb 2011, 21:45 »

Sådan er det sgu ikke altid. De fleste rockkunstere, med respekt for sig selv, udgiver ikke plader som popkunsterne gør det. Derfor kommer de ikke nok ud til forbrugerne i forhold til dem der udgiver albums hvert år.

Og objektivt set, er alt det der høres på the Voice/ Energy decideret elendig musik. Det er jo sådan nu, at alle og enhver skal kunne synge. Hvis de har den rette "personlighed" krydres det bare med lidt autotune, et specielt tøjvalg og så har man en superstjerne.

Der skal intet til i dag. Faktisk er det bedst, hvis man intet talent har.


Du stiller det op alt for sort og hvidt, desværre.

Men vil du mene, at nogle ekstraordinære talenter har brug for talentprogrammer som American Idol, X-factor osv?

De der medvirker i sådanne programmer ryger tit i glemmebogen på trods af, at de havde kommerciel modvind. 

Der er også muligheden for, at out of the book artister, kan få succes. bare de er dygtige nok. og deres musik ikke er lårt. Bare se på et band som Coldplay. Smiley

 

Logged

matnic_92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Musik tråden
« Svar #869: 08 Feb 2011, 16:17 »



Du stiller det op alt for sort og hvidt, desværre.

Men vil du mene, at nogle ekstraordinære talenter har brug for talentprogrammer som American Idol, X-factor osv?

De der medvirker i sådanne programmer ryger tit i glemmebogen på trods af, at de havde kommerciel modvind. 

Der er også muligheden for, at out of the book artister, kan få succes. bare de er dygtige nok. og deres musik ikke er lårt. Bare se på et band som Coldplay. Smiley

Verdenen er næsten sort/hvid på det område, så det er derfor jeg gør det. Se på Rihanna, 5 albums og hun er ikke mere end 22 eller noget i den stil. Hun er bare en tilfældigt udvalgt pige, der skal tjene penge til pladeselskaberne.

Selvfølgelig er der også mulighed for succes for seriøse kunstnere. Men på sigt vil færre hører dem, og man er intet uden et publikum
Logged

Sider: 1 ... 56 57 [58] 59 60 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010