home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
12 Maj 2025, 10:08 g00n Blogs Minimalistic 2020
10 Maj 2025, 20:54 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
26 Apr 2025, 20:24 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23569
  0 Brugere, 621 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Lavilldrymn
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Jeres taktiske erfaringer?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 21 Udprint
Forfatter Emne: Jeres taktiske erfaringer?  (Læst 63085 gange)
Simoni
Førsteholdsspiller

Sv: Jeres taktiske erfaringer?
« Svar #105: 31 Okt 2006, 15:00 »

Er det bare den 4-4-2 der er helt standard, og så laver i slet ikke noget om selv, eller hva?

Guldbrand
Gæst

« Svar #106: 31 Okt 2006, 15:06 »

Er det bare den 4-4-2 der er helt standard, og så laver i slet ikke noget om selv, eller hva?

Nej jeg gik selv ind og ændrede lidt i hold instruktionerne.. men jeg valgte at holde det meget simpelt.. Altså så tæt på midten som muligt, og stadig ændre lidt så de spiller som jeg vil ha det.  altså lidt bredde, lidt kreativitet, afleveringer blev sat lidt til venstre fra midten. osv.

Drillo
Gæst

« Svar #107: 31 Okt 2006, 15:21 »

Jeg er igang med et spil med Leeds og efter 13 kampen både i ligaen og i Cuppen er jeg ubesejret.

Har to taktiker en til hjemmebane kampen og en til udebane kampen.
Jeg fik idèen fra artiklen Taktiske Teorier her på siden, genial artikel Thumbs Up

morten81
Reserveholdsspiller

« Svar #108: 31 Okt 2006, 15:41 »

Jeg er igang med et spil med Leeds og efter 13 kampen både i ligaen og i Cuppen er jeg ubesejret.

Har to taktiker en til hjemmebane kampen og en til udebane kampen.
Jeg fik idèen fra artiklen Taktiske Teorier her på siden, genial artikel Thumbs Up

Du spiller vel ultra defensivt og med lange bolde?  funny Off tobic sorry.
« Seneste Redigering: 31 Okt 2006, 15:44 af morten81 » Logged

morten81
Reserveholdsspiller

« Svar #109: 31 Okt 2006, 15:46 »

Jeg er osse inspireret af taktisker teorier, men hold da kæft hvor for jeg klø. Rykkede kun lige og lige op med gf. og nu har jeg efter 12 kampe ikke vundet en eneste!

Har efter et par kampe i superligaen gået fra shortpassing til direkte og med target mand! håber det måske hjælper lidt"

Drillo
Gæst

« Svar #110: 31 Okt 2006, 16:20 »

Du spiller vel ultra defensivt og med lange bolde?  funny Off tobic sorry.

haha, Nej det gør jeg ikke, spiller offensiv fodbold med direkte afleveringer.

ElGuapo
Landsholdsspiller

« Svar #111: 31 Okt 2006, 16:35 »

Første sæson er altid den nemmeste. Ens manager og hold rating stiger når man har succes, og det mærkes i 2. sæson, hvor de andre hold indretter sig efter det. Eksempel: Har man som GF, et middelmåsigt hold, kunne dominerer kampene med short passing og megen boldbesiddelse i første sæson, så vil de andre hold sandsynligvis i 2. sæson bruge en taktik(skærme af, hårde taklinger, kontra, mere defensiv tilgang), der neutraliserer den taktik.
Et skifte til et mere direkte spil(hvorfor ikke lange bolde?) med target mand, der holder på bolden, er nok ikke en dum ide.

-KNM-
Manager

« Svar #112: 31 Okt 2006, 16:56 »

Jeg spiller med Inter og havde også store problemer med taktik, men efter noget tid lykkedes det mig at finde noget ordentligt (man må godt svine mig til når jeg spiller så defensivt):

Jeg spiller med normal mentalitet, korte afleveringer, langsomt, bredt spil og en meget høj bagkæde.

Det gør jeg for at have bolden hele tiden. Derfor sender jeg den heller ikke ned af fløjene, men har den på mixed. Jeg har også sat Viera og cambiasso til "mixed" forward runs, hvilket jeg har lagt mærke til, betyder at en af dem går med frem og en bliver tilbage. Med mindre jeg har haft bolden i lang tid og har presset modstanderne helt i bund. Dette opfylder derfor også 5x5 reglen

Jeg har Stigende mentalitet op gennem fløjene således at Adriano og Zlatan har maximal høj mentalitet.

Derudover har jeg en taktik til de hold, hvor jeg gerne vil spille mere direkte. Den er mindre avanceret. Samme udgangspunkt, men Angrebsivrigt, bredt og høj closing down og kontra angreb slået til. Ellers nogenlunde standard, bortset fra småændringer i pers. indstillinger.

Zone 43
Manager

« Svar #113: 31 Okt 2006, 17:11 »

man må godt svine mig til når jeg spiller så defensiv                                                            

Hvorfor det når du/man er et italiensk hold er det jo næsten et must Opstemt Wink

btw. nogen som har prøvet min taktik? Rullende Øjne

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

wirenfeldt
Gæst

« Svar #114: 31 Okt 2006, 20:02 »

Det er det samme her, 442 virker fint i starten men så falder man med et brag. Jeg har prøvet at ændre lidt i den, sætte lidt player instruction osv.
Ellers kan du jo prøve dig frem med bademesterens fremragende guides!

Det er godt nok en lækker tråd det her!
Bademesterens guides virkede ikke med AaB i '07 Skuffet

cube
Manager

« Svar #115: 01 Nov 2006, 02:09 »

Så har jeg udarbejdet en ny taktik, der også ser ud til at virke på et tophold. I hvert fald har jeg vundet 10 ud af 11 kampe efter jeg skiftede til den i mit Chelsea-game!
Selve formationen ser således ud:

Bemærk: Backs og de offensive fløje har korte pile frem, mens de to MC'ere har henholdsvis en pil skråt fremad og skråt tilbage således at pilene går parallelt.

Angribere: Meget offensive. Første hak i "meget" i kreativ frihed.
Fløje: Standardindstilling en med undtagelse af mentaliteten og den kreative frihed, der begge er sat 2-3 hakker mod højre.
Centrale midtbanespillere: Den ene offensiv (meget i kreativitet), den anden defensiv (meget i afskærming). Begge har "ofte" i ryk fremad, langskud og dybe stikninger og hos begge er der sat hak i "Hold på bolden". Den ene MC kan med fordel fungere som spilfordeler.
Backs: Standardinstillinge n med undtagelse af "løb med bolden," der er sat til ofte. Kreativitet og mentalitet er under middel.
Midterforsvarere: Meget tilbageholdende med minimal kreativitet. Har "sjældent" i alt, undtagen dybe stikninger, hvor de har "blandet". Begge dækker mandsopdækning.

Endnu engang er taktikken bygget på 2-trins systemet og 5x5 teorien. Vi spiller bredt og hurtigt.

Med denne rimelig offensive taktik bliver de fleste områder på banen dækket ind. Midterforsvarerne fungerer som bjælkerne, der er stabile og sjældent udfordrer. Det lader de være op til backsene, der får lov at løbe med frem, da de offensive fløje gør at der bliver plads til det.
Midtbanespillerne holder holdet sammen, da de fungerer som spilfordelere og spiller korte og enkle afleveringer til de kreative fløje og angribere. MC'erne må også gerne afslutte selv og det gør de ofte.
Fløjene bliver fodret af de offensive backs og MC'erne og får dermed glimrende arbejdsbetingelser for at smide bolden ind til de to angribere, der gerne må være hovedstærke. Det er dog ikke et must.

Jeg smider nogle SS' op engang i morgen.

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

donut17
Ynglingespiller

« Svar #116: 01 Nov 2006, 04:23 »

Jeg har gode erfaringer med                  4 - 1 - 3 -2

x
     x                x                     x              x
                                   x
     x                            x                         x
     |                                                       |
     v                x                     x              v

Succes is temporary - loyalty is forever

Forza FCK

Zone 43
Manager

« Svar #117: 01 Nov 2006, 08:07 »

Jeg har gode erfaringer med                  4 - 1 - 3 -2

Så er vi da to..

Jeg har prøvet den på Man Utd, med rimelig succes.. Jeg har i hvert fald ikke tabt endnu, men til gengæld får jeg uafgjort på udebane!

Men jeg skal da til at prøve den på andre hold nu. Jeg er lige startet op med BIF og prøver formentlig Millwall bagefter Smiley

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

wirenfeldt
Gæst

« Svar #118: 02 Nov 2006, 00:01 »

Forresten vil jeg gerne anbefale cube's taktik, den er ganske enkelt FANTASTISK! Jeg bankede FCK, som VAR ubesejret i 12 kampe, med 3-1, i Parken! Desuden tabte jeg ikke i 7 kampe Smiley Ganske enkelt, GENIAL arbejde!

Kerm
Landsholdsspiller

« Svar #119: 02 Nov 2006, 12:51 »

Forresten vil jeg gerne anbefale cube's taktik, den er ganske enkelt FANTASTISK! Jeg bankede FCK, som VAR ubesejret i 12 kampe, med 3-1, i Parken! Desuden tabte jeg ikke i 7 kampe Smiley Ganske enkelt, GENIAL arbejde!

Hvilken én af dem?

Kerm

Brøndby - Stærk i medgang - Loyal i modgang
Trøjen og Faxe forpligter
Helvede i Nord
"Brøndby er ikke et spørgsmål om liv eller død - Det er langt vigtigtere!"
Citat, Kim Pedersen aka Kerm fredag nat på diskotek Body Molly.

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 21 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010