Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
12 Maj 2025, 10:08
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
10 Maj 2025, 20:54
szukizek
Blogkonkur...
Blogkonkurrencen 2025 ...
26 Apr 2025, 20:24
Beckham23
Omklædning...
Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43
valverde4ever
Pro Cyclin...
Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40
szukizek
Træningsbanen
Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere:
23569
0 Brugere, 638 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
Lavilldrymn
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Kategori: Nostalgi
Jeres taktiske erfaringer?
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
[
1
]
2
3
...
21
Forfatter
Emne: Jeres taktiske erfaringer? (Læst 62970 gange)
JosepGuardiola
Gæst
Jeres taktiske erfaringer?
«
:
22 Okt 2006, 19:43 »
Efter de fleste af os har haft Football Managre 2007 i en del tid, er det vel på tide med en taktisk debat.
Det mest spændende i Football Manager er uden tvivl taktikken, hvis I spørger mig. Derfor forsøger jeg altid, at gøre mest muligt ud af det, ligesom jeg også gjorde i år. Da jeg fik spillet her i går satte jeg mig ned, og begyndte at studere de nye features - heri også taktikken. Jeg valgte, at starte med FCK, da jeg egentligt gerne ville starte med lidt succes.
Jeg fik lavet en 4-4-2 diamant og tilpasset den til de spillere jeg havde - well, det troede jeg i hvert fald. For i min første kamp, fik jeg klø. Ikke kun resultatsmæssigt, men i den grad også spillemæssigt. Modstanderklubben havde alt overtaget, og havde jeg spillet i mod Real Madrid, FC Barcelona eller Chelsea, så havde dette været i orden - men jeg spillede i mod Herfølge i en simpel træningskamp...
Jeg skammede mig, og gik derfor tilbage til træninslokalet, hvor jeg skulle sætte en ny taktik. Endnu engang blev det en avanceret taktik, en 4-3-3, men igen var det uden nogen vild succes, som jeg havde håbet på. Jeg havde faktisk opgivet det hele, da jeg satte holdet til en 4-4-2 normal, men hvad skete der så?
Jeg gik fra succes til succes og nu - efter 31 spillerunder har jeg 69 point i ligaen, mens min værste konkurrent - Vejle!!! - har 53. Ganske vidst er mine spillere også flere klasser over, men jeg er overbevist om, at det skyldes min taktik - en ganske harmløs 4-4-2. Og selvom jeg får usandsynligt mange skader samt kort, kører det hele ganske godt.
Kan det virkelig passe, at den bedste taktik i spillet er en af de mest simple formationer, eller er det kun ved mig, dette er sket? Brug denne tråd til at debattere dine taktiske erfaringer, nederlag såvel som sejre - hvem ved, måske finder vi en rigtig god taktik?
DelPiero
Gæst
Sv: Jeres taktiske erfaringer?
«
Svar #1:
22 Okt 2006, 19:49 »
En 4-4-2 hvor du sætter dine to midt midter til at holde på bolden virker altid! Men jeg har selv skræddersyget en Diamant (Diamant 4-4-2 ala DelPiero) som også virker til de fleste hold.
Hawkins
FmFreaks' Venner
«
Svar #2:
22 Okt 2006, 19:50 »
Jeg startede ud med en simpel 4-4-2, med korte pile frem hos fløjene - Med alt andet end success! Som dig, Guardiola, blev jeg simpelthen kørt over ende, havde alt spillet men INGEN (og jeg mener virkelig ingen) chancer i løbet af en kamp. Efter 5 kampe uden sejr fik jeg en besked fra medierne om at fansene ville have at jeg skulle satse på en anden formation. Som sagt som gjort, jeg prøvede et par stykker af i de næste kampe, uden den store success. Jeg kunne dog se lidt lykke i en 3-1-2-2-2 formation, og den har jeg spillet med siden. Den giver ikke ret store sejre, men jeg vinder da flere kampe, og det er en fremgang. Jeg tror så også manglen på success stammer fra det faktum at jeg har et pivringe hold, men sådan er det jo..
Nu giver jeg 3-1-2-2-2 formationen lidt mere tid, og så kan det være jeg skifter efter sæsonslut.
Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.
KF
Landsholdsspiller
«
Svar #3:
22 Okt 2006, 19:52 »
Citat af: DelPiero 22 Okt 2006, 19:49
En 4-4-2 hvor du sætter dine to midt midter til at holde på bolden virker altid! Men jeg har selv skræddersyget en Diamant (Diamant 4-4-2 ala DelPiero) som også virker til de fleste hold.
..og hvad går denne taktik ud på? Spiller du bredt, i højt tempo og med hårde tacklinger - eller spiller du højt presspil med et bare hurtige forsvarsspillere, som kan indhente en mislykket offsidefælde? Jeg kunne blive ved... uddyb gerne
.
"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."
FCK010
Ynglingespiller
«
Svar #4:
22 Okt 2006, 19:54 »
FEDT...:d..JEG KENDER EN HAN VAND 67 KAMPE I TRÆK MED FCK....(I FM06)..OG DET VAR OGSÅ MED GANSKE NORMAL 4-4-2...SÅ ENTEN ER DET DEN MAN SKAL
BRUGE ELLERS SÅ ER DET BARE FCK DER ER GODE MED DEM.....
Hawkins
FmFreaks' Venner
«
Svar #5:
22 Okt 2006, 19:55 »
Så vil jeg da også uddybe min!
Den står på
GK
DC DC DC
DM
MC MC
AMR AML
FC FC
Jeg spiller selvfølgelig voldbredt, med hurtige og direkte afleveringer. Det giver som regel mange overtalssituationer når vi slår kontra, og så står den på meget offensiv fodboldspil. Vi sidder som regel ikke på kampen, men vi tilspiller os efterhånden en del chancer. Forsvarskæden står også højt, og vi presser boldholderen en del. Det slår bare bagslag til tider, fordi at mine forsvarsspillere har ca. 3 i pace (
), men en uafgjort kan man også godt holde til, når holdet er så pivringe
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.
MeeLo
Gæst
«
Svar #6:
22 Okt 2006, 19:57 »
@Hawkinz, jeg spiller akkurat ligesom dig med Porto. Eneste forsksle er at jeg spiller med korte afleveringer, da jeg synes det giver et bedre flow i spillet.
Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
«
Svar #7:
22 Okt 2006, 19:57 »
Citat af: FCK010 22 Okt 2006, 19:54
FEDT...:d..JEG KENDER EN HAN VAND 67 KAMPE I TRÆK MED FCK....(I FM06)..OG DET VAR OGSÅ MED GANSKE NORMAL 4-4-2...SÅ ENTEN ER DET DEN MAN SKAL
BRUGE ELLERS SÅ ER DET BARE FCK DER ER GODE MED DEM.....
Ingen grund til at skrive med stort. Derudover går tråden ud på at tale om ens taktiske erfaringer, og ikke om hvor mange kampe man har vundet i træk
Hawkins
FmFreaks' Venner
«
Svar #8:
22 Okt 2006, 20:00 »
Citat af: MeeLo 22 Okt 2006, 19:57
@Hawkinz, jeg spiller akkurat ligesom dig med Porto. Eneste forsksle er at jeg spiller med korte afleveringer, da jeg synes det giver et bedre flow i spillet.
Ja, det ville jeg også frygteligt gerne gøre, og satsede også på det i en omgang. Problemet er bare at mine spillere ikke magter at ligge 4 afleveringer ordentligt i træk, og derfor er nogle lidt mere direkte bolde, hvor man måske kun skal røre den 3 gange før man skyder på mål, lidt mere i deres boldgade, så at sige... Mine "midtbanekreatører" har hhv. 16 (sygt alligevel) og 12 i passing, og de fleste andre tal er nede omkring det røde felt, så det er ikke just det sikre og smukke spil som vi kan spille
Kerm
Landsholdsspiller
«
Svar #9:
22 Okt 2006, 20:00 »
Jeg spiller med samme taktik, præcis, som i Tottenham-spil i 06. En 4-1-3-2. Dvs. en defensiv midtbane en på midten og en på helt ude på hver fløj, også selvfølgelig bredt. Lige i starten var der nogle problemer, men nu kører den faktisk udmærket.
Kerm
Brøndby - Stærk i medgang - Loyal i modgang
Trøjen og Faxe forpligter
Helvede i Nord
"Brøndby er ikke et spørgsmål om liv eller død - Det er langt vigtigtere!"
Citat, Kim Pedersen aka Kerm fredag nat på diskotek Body Molly.
Marchena
Landsholdsspiller
«
Svar #10:
22 Okt 2006, 20:01 »
Jeg stiller sådan op:
http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/RaH39545.jpg
(Silva plejer at være på venstrekanten men han er skadet)
I The Championship spillede jeg offensivt, men efter jeg er kommet op i PL er jeg blevet nød til at ændre stilen en del. Indstillingerne er rimelig defensive, og time wasting er for det meste sat til
har også sat flueben i "counter attack"
Forsvaret står dybt.
Jeg prøver at spille så bredt som muligt og afleveringerne blir smidt ned langs flankerne da jeg elsker kantspil.
Tempoet er også sat en smule ned. Maldini på 39 og Guardiola på 37 skal jo kunne følge med...Syntes i øvrigt de 2 gør det overraskende godt.
Btw. Aliadiére og Silva er kun lejesvende.
“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza
http://threelittlefantas.blogspot.com/
Hawkins
FmFreaks' Venner
«
Svar #11:
22 Okt 2006, 20:10 »
Citat af: Kerm 22 Okt 2006, 20:00
Jeg spiller med samme taktik, præcis, som i Tottenham-spil i 06. En 4-1-3-2. Dvs. en defensiv midtbane en på midten og en på helt ude på hver fløj, også selvfølgelig bredt. Lige i starten var der nogle problemer, men nu kører den faktisk udmærket.
Kerm
Det ville jeg også frygteligt gerne gøre, men jeg blev spillet over ende i de kampe, eftersom modstanderne havde en del bedre boldspillere end mig (bl.a. var netop Guardiola, som Marchena nævner særdeles ond mod mig), og dermed synes jeg ikke at min midtbane var stor nok. Så jeg smed en back på bænken og gik over til at spille med 5 på midten (selvom det dog er på forskellige niveauer) og det hjalp en del.
Chelidze90
Gæst
«
Svar #12:
22 Okt 2006, 20:38 »
Jeg har lige pt to forskellige opstillinger med Barnet, den ene lidt mere defensiv end den anden. Jeg skifter lidt rundt, afhængig om det er mod et tophold eller bundhold.
Mod tophold spiller jeg en 4-4-2, med offensive fløje, som er sat til at løbe til baglinien og slå bolden ind.
Mine backs er ikke så offensive igen, men er sat til at løbe med op en gang imellem. På den centrale midt har den ene indstillinger som en defensiv midtbane og med en skråt ned. Den anden er mere offensivt forudrettet, som indebærer mange løb med frem. Begge kører med korte afleveringer af samme grund som MeeLo.
Oppe foran er de begge sat helt op i top i mentality, den ene har så "free roll", som regel dem som spiller FC der får den plads, ellers er det bare den der har mest i flair og scorer flest mål. Ellers er det sat kryds i counter attack og tight marking. Time wasting er næsten helt nede, tempoet er på ca 75 % og width også på omkring de 75
4-4-2 Barnet
Den anden taktik er den mest defensive, som bygger på meget på counter attack og et tilbageholdnet forsvar. Indstillinger er de samme som ovennævnte, udover her er der en defensiv styrmand, som ligger som et bindeled mellem forsvaret og midtbanen.
De 4 forsvarer og 3 midtbane folk er defensivt indstillet, mens de tre andre længere oppe på banen er offensivt indstillet, alle sammen med 100% i mentality. Time wasting er sat på omkring de 35% og closing down er sat omkring de 50%, og så med hak i tight marking og counter attack.
4-1-2-2-1 Barnet
DelPiero
Gæst
«
Svar #13:
23 Okt 2006, 16:45 »
Citat af: KF 22 Okt 2006, 19:52
..og hvad går denne taktik ud på? Spiller du bredt, i højt tempo og med hårde tacklinger - eller spiller du højt presspil med et bare hurtige forsvarsspillere, som kan indhente en mislykket offsidefælde? Jeg kunne blive ved... uddyb gerne
.
Okay, okay KF!
Jeg spiller en 4-4-2 diamant (Diamant 4-4-2 ala DelPiero).
Min målmand har jeg naturligvis ikke ændret noget ved.
Mine to midterforsvarer er meget defensive og presser ikke særligt højt. For for det meste kan jeg bedst lide nogen store brød i forsvaret. Hvis jeg bruger nogen hurtigere sætter jeg dem selvfølgelig til højt pres.
Backsene er som i næsten alle mine taktikker offensive, jeg kan godt lide og bruge backer som minder meget Sorin. For det mestrer mine backs ikke tacklingens kunst, det er derfor jeg ligger inde med nogen store nogen i midterforsvaret.
Min midtbane består som sagt af en diamant. Min defensive midtbane er spilstyreren på midtbanen der slår lange bolde afsted mod, fløjene, den offensive midtbane, og sågar mine angribere. Jeg kan også godt lide min defensive midtbane er tackle stærk.
På mine fløje elsker jeg at havde to der kan spille begge pladser, sådan de kan skifte fra side til side. De slår nogen lange indlæg hvor de går til baglinien.
Min offensive midtbane plejer at være lidt af en Ronaldinho type. Et kreativt vidunder som tryller til alle sider, en der også kan gå hele vejen! Han slår nogen korte afleveringer.
Mine plejer at være en lille hurtig og en stor og (for det meste) langsom, de er sat til "Gung-ho" som det hed i nogen af de gamle spil, så de tit opsnapper bolden fra forsvarsspillerne (tak for tippet Hawk1nZ) den hurtige er sat til at løbe med bolden mod mål.
Kerm
Landsholdsspiller
«
Svar #14:
23 Okt 2006, 16:53 »
Citat af: Hawk1nZ 22 Okt 2006, 20:10
Det ville jeg også frygteligt gerne gøre, men jeg blev spillet over ende i de kampe, eftersom modstanderne havde en del bedre boldspillere end mig (bl.a. var netop Guardiola, som Marchena nævner særdeles ond mod mig), og dermed synes jeg ikke at min midtbane var stor nok. Så jeg smed en back på bænken og gik over til at spille med 5 på midten (selvom det dog er på forskellige niveauer) og det hjalp en del.
Hehe, okay, men som jeg selv siger, så har spillerne fundet hinanden nu, og det kører ganske godt, og jeg har hentet de forstærkninger jeg mangler til mit Tottenham hold. Jeg mangler bare at finde nogle habile trænere og talentspejdere, så er den hjemme.
Kerm
Brøndby - Stærk i medgang - Loyal i modgang
Trøjen og Faxe forpligter
Helvede i Nord
"Brøndby er ikke et spørgsmål om liv eller død - Det er langt vigtigtere!"
Citat, Kim Pedersen aka Kerm fredag nat på diskotek Body Molly.
Sider:
[
1
]
2
3
...
21
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
=====> Blogkonkurrencen 2025
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »