home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:54:47 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
05 Maj 2025, 19:40 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Apr 2025, 20:24 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23569
  0 Brugere, 589 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Lavilldrymn
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Jeres taktiske erfaringer?
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 17 18 [19] 20 21 Udprint
Forfatter Emne: Jeres taktiske erfaringer?  (Læst 62873 gange)
Schleidt
Reserveholdsspiller

Sv: Jeres taktiske erfaringer?
« Svar #270: 19 Maj 2007, 14:40 »

-KNM-
Manager

« Svar #271: 19 Maj 2007, 14:47 »

Men det er vel fint nok, at skifter mellem hjmme og ude?

Ja, det er helt fint. Men min erfaring er at det ikke er helt så simpelt. Hemmeligheden til at være succesfuld er at regne ud hvornår din modstander ser dig som favorit og hvornår han ikke gør.

Jeg plejer at spille lidt mindre direkte angrebsfodbold når jeg er favorit for at holde et mere vedvarende pres.

absalonsen
Gæst

« Svar #272: 19 Maj 2007, 15:08 »

Det kan måske betale sig, at lave en slags favorithjemme- og ikke-favorikhjemmetaktik?

-KNM-
Manager

« Svar #273: 19 Maj 2007, 15:10 »

Jeg har ikke en ude og hjemmetaktik. Jeg har kun en favorit- ikke favorit.

Og i de lige kampe bruger jeg favorit taktikken, men sætter den til at vise extended så jeg hurtigt kan bestemme om den skal være mere neutral.

Hvis du tilføjer mig til MSN kan jeg måske sende mine taktikker til dig senere i dag. Men nu skal jeg til bold.

Excile
Juniorspiller
**

« Svar #274: 20 Maj 2007, 19:41 »

Har vildt mange problemer i spillet, synes det er blevet svært.

Ved ikke rigtigt hvad jeg gør forkert, men sidste sæson var jeg nr. 8 med Barcelona :S Er pt. i sæson 2012, og har på papiret nok det bedste hold i verden. Det viser sig bare ikke :/ Men bliver ved med at kæmpe! Det er en udfordring!

absalonsen
Gæst

« Svar #275: 28 Maj 2007, 00:23 »

Jeg har prøvet at lave gode taktikker, men ens for alle er, at jeg ikke skaber specielt mange chancer, mens modstanderen får en hel del. Hvad kan jeg gøre?

7kfum
Gæst

« Svar #276: 03 Jun 2007, 12:36 »

Mine taktiske erfaringer!

Det vist på tide, at jeg giver lidt af min taktiske visdom fra mig.

Valg af opstilling
Man starter altid med at vælge opstilling, og her mener jeg at man tager den der passer bedst til holdet. Når man vælger den der passer bedst til holdet, går jeg ud fra følgende kriterier, spillertrup og holdets forventet placering. Man skal altid vælge den taktik der er klogest ud fra den spillertrup, der er til rådighed. Dvs. hvis man har to gode angribere, er det ikke så klogt at tage en opstilling, med tre angribere. Men det vigtigste er holdets, forventet placering. For hvis du spiller med et bundhold, er det ikke altid klogt at spille 4-2-4. Men derimod en mere defensiv taktik som en 4-5-1. Dog kan enhver taktik vendes på hoved via ens hold- og spillerindstillinge r.

Holdindstillinger
Mentalitet:
Mentalitet er noget nær den primære indstilling. Hvis du rykker den til højre, vil dit hold spille mere og mere offensivt, og hvis du trækker den til venstre mere og mere defensivt. Min erfaringer er at du højst skal rykke den 2-3 ryk ud fra midten. Da mere end dette enten vil give en for offensiv taktik, eller en for defensiv taktik.
Kreativ Frihed: Den kreative frihed bestemmer hvor frie tøjler din spillere har. Jeg plejer altid at sætte den i midten, da dette er en indstilling jeg fortrækker, at ændre under spillernes indstillinger.
Afleveringsstil og tempo: Disse indtillinger bestemmer måden du vil aflevere på, og tempoet dette skal gøres i. Jeg kan bedst lide at se små pasningskombination er. Og derfor kan jeg bedst lide at have afleveringsstilen halvt ude i venstre side. Jeg vil selvfølgelig gerne suplere dette med et højt tempo, men min erfaringer viser mig at der derved bliver for mange pasningsfejl. Derfor sætter jeg den lige i midten, måske et ryk mod højre.
Bredde: Bredden bestemmer om du bruger hele banen, eller trækker spillet ind i midten. Jeg plejer at sætte den 2-3 ryk mod venstre, da jeg mener det giver det bedste spil når man spiller med korte afleveringer.
Skærme af: Mine erfaringer siger at skærme af menes aggresiviteten mens det andet hold har bolden. Dette er endnu en ting jeg fortrækker at tilpasser den enkelte spiller.
Tidsspild: Tidsspild bestemmer hvor meget du vil trække tiden når du har bolden. Jeg plejer at sætte den midt i mellem midten og venstre side. Da jeg bedst kan lide at mit hold ikke trækker tiden, som et andet Milan hold.
Defensiv linje: Den defensive linje bestemmer hvor dine forsvarer står under en angrebssituation. Dvs. Helt ude til højre er et højt pres. Helt ude til venstre er meget afventende. Jeg foretrækker et lidt afventende forsvar, da et højt pres kan medføre at spillerne løber bag om mit forsvar, og mine erfaringer viser at dette er den sikreste måde, for modstanderen at score på.
Tackling: Denne indstillinger bestemmer om din forsvarsspiller vil afventende angriberens træk, eller gå til angreb. Jeg stiller den midt i, da helt ude til venstre er farligt mod boldstærke spillere. Og helt ude til højre kan medføre mange kort.

Mere vil komme!

7kfum
Gæst

« Svar #277: 03 Jun 2007, 14:02 »

Jeg vil senere lave holdindstillingerne færdig, spillerindstillinge r og dødbolde. Så det bliver næsten en komplet guide, til at spille som -Sommer-. Smiley

absalonsen
Gæst

« Svar #278: 23 Jun 2007, 17:38 »

Jeg mangler et godt råd eller to.
Jeg er Brøndby og er nået til oktober. Mine taktikker har virket upåklageligt, men nu er modstanderne begyndt at forudse dem. Hvad kan jeg gøre udpver, at skifte til en ny taktik?

Zone 43
Manager

« Svar #279: 23 Jun 2007, 17:54 »

Hvordan er din taktik nu?

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

absalonsen
Gæst

« Svar #280: 23 Jun 2007, 17:57 »

Det er en 4312.

Zone 43
Manager

« Svar #281: 23 Jun 2007, 18:01 »

Prøv med en 4-3-2-1, eller 4-2-3-1? Smiley

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

absalonsen
Gæst

« Svar #282: 23 Jun 2007, 18:09 »

Jeg ville foretrække, at spille med 2 angribere, da hverken Katongo eller Duncan kan smille OMC..

Zone 43
Manager

« Svar #283: 23 Jun 2007, 18:19 »

4-2-2-2 så?

x
x x x x
x x
x    x
x x

- Daniel Agger.

absalonsen
Gæst

« Svar #284: 23 Jun 2007, 18:29 »

Ikke noget dårligt forslag.. Må kigge på det.

Sider: 1 ... 17 18 [19] 20 21 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010