home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Dec 2024, 22:25 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23477
  0 Brugere, 711 Gæster Online.

Nyeste Bruger: rune.saksager
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  PSG - Taktik kvaler,
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: PSG - Taktik kvaler,  (Læst 4759 gange)
Andso43
Ynglingespiller

PSG - Taktik kvaler,
« : 17 Jan 2013, 21:33 »

Hey alle,

Jeg spiller med PSG og prøver at stille med en 4-4-2 med offensive fløje.
Mit problem er jeg ikke scorer trods gode spillere, men jeg lukker vanvittigt mange mål ind, taber 2-7 til Lille og er bare ringe..

stiller op med følgende -

Vil gerne stille op med både Zlatan og Falcao, så gerne med 2 angribere..
grundet Bale, Isco, osv vil jeg gerne spille med fløje..

Nogen som har en ide eller en god taktik hertil..

på forhånd tak Opstemt

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Sv: PSG - Taktik kvaler,
« Svar #1: 17 Jan 2013, 21:50 »

Du mangler et bindeled i angrebet, en som forbinder angreb og midtbane med hinanden. Den bedste måde er at gøre det på, er at have en angriber i support rolle..

Hvordan ser dine holdinstruktioner ud?? For uden dem er det svært at sige hvad der går galt defensivt...

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Andso43
Ynglingespiller

« Svar #2: 17 Jan 2013, 22:01 »

Jamen har brugt de 2 følgende, uden succes!

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #3: 17 Jan 2013, 22:08 »

Når man spiller kontra som du gør i en af dem, så er den korte afleveringsstil ikke vejen frem. Kontra er mere til en direkte spil. Og din forsvarslinje er for langt nede eller alt for langt fremme. Har du prøvet bare at nøjes med det FM selv forslår?

Hvis du i overskrifter skriver lidt om den spillestil du gerne vil opnå, så kan jeg måske komme med et bud..

Formation?

Direkte og hurtigt? Eller shortpassing med fokus på boldbesiddelse?

Skal det være kreativt eller simpelt?

Vil du have en stram struktur eller mere flydende?

Satser du på en god defensiv eller offensiven? Eller vil du gerne have en balance i det?

Hvad er din målsætning for sæsonen angående resultater?

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Andso43
Ynglingespiller

« Svar #4: 17 Jan 2013, 22:15 »

Jaah okay, det passer self ikke helt sammen, men burde vel ikke ødelægge min def..

Formation: Jeg vil gerne spille med 2 angribere, og 2 fløje, derefter er det lidt ligemeget, men passer vel næsten kun på en 4-4-2
altså, får jo også Lucas moura, har Javier pastore, så måske noget offensiv midt medmindre de bare skal spille en midtbane som er lidt playmaker. Er stor fan af offensive backs også..

Direkte og hurtigt? Eller shortpassing med fokus på boldbesiddelse: Jamen ser helst jeg spiller Shortpassing men føler lidt jeg har hurtige spillere og derfor burde spille direkte, men ser gerne shortpassing

Skal det være kreativt eller simpelt: hmm ser meget gerne kreativ stil, da jeg mener jeg har spillerne til det, skal self passe til resten af taktikken men ellers gerne.

Vil du have en stram struktur eller mere flydende: Fisk, skal vel passe sammen med kreativ eller simpel??

Satser du på en god defensiv eller offensiven? Eller vil du gerne have en balance i det: Gerne offensiv spillestil. men skal ikke tabe jo hehe. men hellere 2-1 og 3-2 end 0-0 Opstemt

Hvad er din målsætning for sæsonen angående resultater: SKal vinde ligaen, mener jeg holdet SKAL! og så vil jeg gerne vinde CHL efter et par sæsoner Opstemt

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #5: 17 Jan 2013, 22:19 »

Giv mig 10-20 minutter.. Så kommer jeg med et bud ud fra det du søger efter.. Skal også nok begrunde hvorfor...

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Andso43
Ynglingespiller

« Svar #6: 17 Jan 2013, 22:20 »

Verdensklasse.. Smiley

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #7: 17 Jan 2013, 23:01 »

Formationen

Vi starter med formationen og jeg har valgt en klassisk 4-4-2. Grunden til jeg har taget dine fløje en tak tilbage, er at de skal yde større støtte til dine backs. Dette kunne være en af grundende til dine defensive kvaler. Og du ønsker offensive backs. Kombinere du det med offensive kanter, så vil du uden tvivl blive overløbet.

Spilleroller

Jeg har også lavet en smule om på nogle af spillerrollerne. Du nævner selv Pastore og ud over det har du nogle unge playmaker talenter i truppen. Så vil mene du skal have en playmakerrolle på dit hold.

Jeg har fravalgt alt for offensive backs, da de kan være årsag til store defensive kvaler. I FM13 er man yderst sårbar omkring sine backs. De er dog sat til automatisk, så hvis du går mere offensivt i mentaliteten, så vil de lave flere løb fremad og lave overlap hos dine wings.

Du har fået dine fløje men som sagt er de en tak tilbage så de yder mere støtte rent defensivt.

Så har jeg sørget for et bindeled i dit angreb, for som jeg nævner, så skal du have en spiller der binder dit angreb og midtbane sammen. Så to angribere i offensiv rolle fungere sjældent særligt godt. Jeg har valgt en komplet angriber i support rolle, da du har spillets bedste angriber i Zlatan. Han er om nogen komplet og vil fungere kanon i den rolle. En komplet angriber i support og en skarpretter er som regel en farlig cocktail, så det har jeg valgt.

Jeg har til midterforsvaret valgt en cover samt stopper. Det er for at dække hullet mellem midtbane og forsvar lidt bedre for sammen med balancespilleren som er en cental midtbane i defensive rolle, skal stopperen dække det rum mens cover dækker af for dybe løb.

Holdinstruktioner

Jeg har valgt en balanceret spillestil, netop så vi får en fin balance mellem offensiven og defensiven.

Mentaliteten er sat til standard men meningen er, at du skal vurdere hvor offensivt du vil tænke fra start og selv skifte lidt her. Standard er en god startmentalitet i kampene og så kan man altid gå mere offensivt i løbet af kampen. At starte offensivt kan være farligt vent til kampen er kommet lidt i gang og se om du har kontrol over kampen.

Så har jeg lavet en taktik med shortpassing som presser en smule mere frem end standard. Den skulle også gerne have en del bevægelighed i sig rent offensivt og burde stå ok rent defensivt med de instruktioner.

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

rolighed99
Førsteholdsspiller

« Svar #8: 17 Jan 2013, 23:33 »

En anden ting er dine valg af spillere.
Du har sat Veratti som defensiv og Fellaini som support. Her ville jeg, Westers taktik in mente, sætte Veratti/Pastore som Playmaker og Fallaini som defensiv CM i stedet for. Du skal nok også ud og have fat i en backup til Fellaini, da du kun har Alaba der ville kunne gå ind og dække den rolle af, og hvorfor egentlig ikke bruge ham som venstre back, det får du mere ud af end Sakho.
Sidst men ikke mindst som Wester siger, brug Zlatan som dit bindeled, han er intet mindre end genial som supporting striker, med Lavezzi som backup til den rolle.

Andso43
Ynglingespiller

« Svar #9: 18 Jan 2013, 09:00 »

Er gået igang med at prøve denne taktik,
Har dog lige et par spørgsmål,
Du har sat der skal være playmaker og target man, men sat til none, hvorfor det?
I forhold til Cover og stopperen i defensiven, er der nogen spillere som er bedre til dette end andre eller er det kun limited ball player, ball player osv de kan være bedre til?

@rolighed99:

Alaba har været skadet i 4 uger, så han har ikke været klar endnu..

Men det vil jeg lige se på, har du måske en god backup til Fellaini i tankerne?

Andso43
Ynglingespiller

« Svar #10: 18 Jan 2013, 09:45 »

De første 4 resultater. hmmm

Ikke lige frem prangende Skuffet

Bourinho
Ynglingespiller

« Svar #11: 18 Jan 2013, 09:52 »

Jeg tillader mig også lige at blande mig i denne tråd, dog mere på det rent taktiske plan. Jeg har nemlig haft fuldstændig samme problem i mit Chelsea save.
Var ved at få så ekstremt lange hænge løg af at hver gang jeg spillede med offensive fløje så scorer modstanderen min. 1 mål, og også gerne 2 og 3!!!! Ved at sætte fløjene et hak ned har det ændret sig, men det har underholdningsværdi en af mit spil desværre også, men det er virkelig den eneste løsning. ticked off
Er desværre bange for at det kan blive et problem i længden og over flere sæsoner, da det naturligvis begrænser de taktiske muligheder betydeligt, og dermed muligheden for at variere formation så det ikke bliver for nemt for AI`en at
"læse" din taktik. Hvad er jeres erfaring med dette???

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #12: 18 Jan 2013, 09:56 »

Altså du har ufattelig mange nye indkøb hvilket sjældent giver den store succes, derudover skal en taktik have noget tid for at virke.. Men hvis du er villig til at slippe dine egne ideer til taktikken, så har jeg lavet en hvor jeg er gået igennem første sæson med United med kun 3 nederlag i samtlige turneringer..

Den finder du her: http://fmfreaks.dk/index.php?topic=34754.msg1081765#msg1081765

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Andso43
Ynglingespiller

« Svar #13: 18 Jan 2013, 10:03 »

altså de 4 kampe har jeg spillet med den taktik du lavede tidligere i tråden, må prøve at give den nogen flere kampe. håber dette virker.

læser også lige dit andet indlæg Wester.

Bourinho: Jeg har også sat fløjene ned efter Wester's anbefaling men ikke virket her. må som han skriver længere ind i sæsonen er bare på randen af fyring

Bourinho
Ynglingespiller

« Svar #14: 18 Jan 2013, 11:14 »

Det der irriterer mig allermest er faktisk at i 1. sæson hvor Tottenham vandt ned 12 point med til mig på 2. pladsen er at de spiller 4-1-2-2-1 med offensive fløje og havde ligaens bedste forsvar, og i 2. sæson er Man. U gået fuldstændig amok og smadrer alle med en klassisk 4-2-3-1 og der er kun gået 2 mål ind i de første 10 kampe!!!!!

Men som Wester også skriver, skal du give din taktik tid, og så er min erfaring at du skal passe på med at roterer for meget med dine defensive spillere, noget som egentligt ikke var noget problem i de tidligere udgaver...
Selv spiller jeg mest en 4-4-1-1 direkte nu, og så en brutal offensiv 4-1-3-2 mod svage hold hjemme, mest for at have lidt afveksling i taktikken.....

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010