home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  1 Bruger, 1156 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  FMF Rejseguide
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: FMF Rejseguide  (Læst 2417 gange)
Guldbrand
Blogmester

FMF Rejseguide
« : 29 Dec 2012, 11:27 »

Jeg tænke at det kunne være rart med en tråd, hvor folk der skal på rejse, kan hører andre om erfaringer fra andre som måske allerede har været der, eller har et kendskab til destinationen.

Jeg står nemlig selv og skal til Hamborg, og jeg vil derfor meget gerne hører om andre der har været i Hamborg, og evt. kender nogle steder man skal besøge/opleve. Indtil nu har snakken gået på at se Wonderland, samt en musical med Tarzan. Men vi mangler stadig lidt at fylde vores dage ud med..

Hvis der er nogen der har erfaringer med transportmuligheder ne centralt i byen, må i også meget gerne bidrage med jeres erfaringer. Hvad er nemmest/billigst at benytte af tog, metro, bus og taxi og hvad koster det ca. at benytte disse transportmuligheder ..?

Håber der er nogen der kender lidt til byen, og gerne vil dele ud af jeres erfaringer. Ellers er denne tråd til fri benyttelse af alle der skal på rejse, og gerne ønsker at hører om andres erfaringer.

HansenLFC
Gæst

Sv: FMF Rejseguide
« Svar #1: 29 Dec 2012, 13:17 »

Kanon idè med denne tråd Guldbrand.

Jeg har kun selv oplevet Hamborg fra en bus mod stadion de 4 gange jeg har været til bold. Det kan dog sagtens anbefales, det er så anderledes at være til bold i udlandet, byen summer bare af fodbold. Desuden er det så voldsomt alle de busser som kommer fra nær og fjern.

Men skulle jeg til Hamborg, for at opleve byen som dig. Ville jeg med hundrede procent sikkerhed, tage en tur til det berømte Reeperbahn. Når man er i Hamborg, så skal det opleves, med alt det man har hørt derfra.

Yessir
Manager

« Svar #2: 29 Dec 2012, 14:28 »

Man kan købe et slags transport kort, som derefter giver fri adgang til de offentlige transportmidler, det er værd at tjekke ud, hvis man skal ud og være rigtig turistet og se så meget som muligt.

Reeperbahn om dagen hvis man er der med kone og børn.
Reeperbahn om aftenen hvis man er der med drengene.

Det erotiske museum hvis man er der med kone/kæreste.

Fodbold på stadion hvis muligt.

Havne/Bus rundfart hvis det skal være über turistet.

Det er altid rart at være omkring søerne i de varmere måneder, ved ikke lige hvordan det ser ud i de koldere.

Og ellers tag et kig på http://english.hamburg.de/ hvis du ikke allerede har det.

Guldbrand
Blogmester

« Svar #3: 01 Jan 2013, 19:16 »

Tak begge to.

Vi har nu tilbragt nytår i Hamborg, og det kan klart anbefales..
Specielt Miniature Wunderland var en speciel og fed oplevelse, og det er jo sindssygt imponerende det de har fået lavet. Specielt deres model af Hamborgs stadion var vildt lavet, og noget der imponerende mig rigtig meget.

Af shopping muligheder var der også mange af. Jeg har både været i Rom, Paris og London, men ingen af de tre steder slår Hamborg, når det kommer til shopping muligheder, inden for et meget lille område. Der skal sikkert have været et sted mellem 300-1000 forskellige butikker inden for gå afsted (inkl. spisesteder).

Nytårsaften var også en fed oplevelse, da vi valgte at holde os i den centrale del af byen, hvor en DJ sørgede for at der var musik. Derudover var der opsat en masse boder, både med mad og drikkelse. Og da klokken slog 12, blev der for alvor sendt det store skyts op i luften, hvor et virkelig flot show af fyrværkeri lyste over himlen. - Helt klart noget der kan anbefales.

Vi var også inde og se en Musical med Tarzan, og selvom vores tysk er nærmest ikke eksisterende, så var det også en super oplevelse, da de er rigtig gode til at skabe en god stemning. Så det er også værd at tage ind og se, hvis man skal besøge Hamborg.

Magn
Landsholdsspiller

« Svar #4: 02 Mar 2013, 17:06 »

Prøver at bringe liv i denne tråd igen.

Til sommer skal jeg til New York. Jeg har hørt, at man kan komme ud til hangaren, hvor Top Gun blev optaget, men kan ikke finde noget om det.
Nogen der har hørt eller ved noget om det?
« Seneste Redigering: 02 Mar 2013, 21:14 af Magn » Logged

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

Yessir
Manager

« Svar #5: 02 Mar 2013, 19:28 »

Til sommer skal jeg til New York. Jeg har hørt, at man kan komme ud til hangaren, hvor Top Gun blev optaget, men kan ikke finde noget om det.

Og du er indforstået med at basen ligger i San Diego?

http://www.miramar.usmc.mil/index.html

http://www.miramar.usmc.mil/pao/basetours.asp

OnkelMorfar
Landsholdsspiller

« Svar #6: 02 Mar 2013, 19:34 »

Ikke for at lyde som en total klaphat, men er det virkelig det første du vil se i byernes by, New York?  Tunge

Magn
Landsholdsspiller

« Svar #7: 02 Mar 2013, 21:18 »

Ikke helt, men det må jeg sige til min zoneterapeut næste gang, som fortalte mig om det.

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

Batigol
Manager

« Svar #8: 03 Mar 2013, 00:40 »

Jeg vil lige kort på det kraftigste anbefale dig at tage op i Top of the Rock, Rockefeller Centers observatory deck. Jeg synes det er en langt bedre oplevelse end at tage op i Empire State Building. For det første får du mulighed for at se lige netop Empire State Building, hvilket selvsagt er lidt svært når man står oppe i netop Empire State Building. Generelt er der bare en kanon flot udsigt op over Central Park og ned over Lower Manhattan. For det andet kommer man udenfor, hvilket er en fantastisk rar følelse, når man kommer lige nede fra 5th Ave, hvor der er larmende og fyldt med mennesker. Så virker det pludselig fantastisk fredfyldt, når man står deroppe i en 250 meters højde. Sidst synes jeg systemet fungerer bedre i Rockefeller Center. Når man køber billet får man en tid, hvilket betyder at man ikke behøver at stå i kø i 100 år foran elevatoren, men i stedet kan gå en tur inde i Rockefeller Center eller drikke en kop kaffe. Og så kan det også varmt anbefales at prøve at time det med solnedgang. Det er virkelig flot. Blot en anbefaling herfra. Smiley

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Magn
Landsholdsspiller

« Svar #9: 03 Mar 2013, 17:43 »

Jeg vil lige kort på det kraftigste anbefale dig at tage op i Top of the Rock, Rockefeller Centers observatory deck. Jeg synes det er en langt bedre oplevelse end at tage op i Empire State Building. For det første får du mulighed for at se lige netop Empire State Building, hvilket selvsagt er lidt svært når man står oppe i netop Empire State Building. Generelt er der bare en kanon flot udsigt op over Central Park og ned over Lower Manhattan. For det andet kommer man udenfor, hvilket er en fantastisk rar følelse, når man kommer lige nede fra 5th Ave, hvor der er larmende og fyldt med mennesker. Så virker det pludselig fantastisk fredfyldt, når man står deroppe i en 250 meters højde. Sidst synes jeg systemet fungerer bedre i Rockefeller Center. Når man køber billet får man en tid, hvilket betyder at man ikke behøver at stå i kø i 100 år foran elevatoren, men i stedet kan gå en tur inde i Rockefeller Center eller drikke en kop kaffe. Og så kan det også varmt anbefales at prøve at time det med solnedgang. Det er virkelig flot. Blot en anbefaling herfra. Smiley

Tak, det vil jeg kigge nærmere på.  Thumbs Up

Fynbo
Odds-hjælper
*

« Svar #10: 03 Mar 2013, 18:30 »

Jeg vil gerne høre jeres erfaringer med Normandiet i Frankrig, da vi har besluttet at smutte der ned i en uges tid her i sommerferien Smiley

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller

« Svar #11: 03 Mar 2013, 19:18 »

Jeg vil gerne høre jeres erfaringer med Normandiet i Frankrig, da vi har besluttet at smutte der ned i en uges tid her i sommerferien Smiley

Den amerikanske militærkirkegård ved "Omaha Beach" er et must. Et ubeskriveligt syn.

Generelt set er Normandiet en guldgrube for den historieinteressere de, lade det sig være de to verdenskrige (særligt den 2. af gode grunde) eller den tidligere middelalder.

Build Me Up Buttercup!

Gungner
Gæst

« Svar #12: 01 Apr 2013, 22:11 »

Skal en tur til Dublin næste måned, og ville høre om der var nogle herinde der havde erfaringer med byen og evt. kunne anbefale et par steder der bare skal besøges, og et par gode steder at spise? Smiley

Magn
Landsholdsspiller

« Svar #13: 25 Jun 2013, 08:56 »

Da jeg skal til Canada og U.S.A, og vi skal være fire dage i Vancouver, har vi talt om at køre til Seattle, der kun er to timer væk i bil.
Men må man have en lejet bil i Canada med over grænsen til U.S.A? Er der ellers andre hensyn man skal tage?

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010