home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  3 Brugere, 236 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Hjørnesparks taktik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Hjørnesparks taktik  (Læst 4391 gange)
wwilly
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Hjørnesparks taktik
« : 06 Dec 2012, 20:12 »

Dette forvolder mig lidt af en hovedpine. Kan simpelthen ikke få den headet ind, har vel scoret 3-5 mål på hjørnespark set over 1 sæson.

Lige pt sparker jeg til nærmeste stolpe, også har jeg:
Bedste header: Angriber nærmeste stolpe
2.bedste header: Angriber fjerneste stolpe
3.bedste header: chikanere målmanden.



Har i nogen succes med jeres hjørnespark, og i så fald hvordan gør i?
Logged

Birkedahl
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hjørnesparks taktik
« Svar #1: 06 Dec 2012, 21:40 »

Jeg skal ikke kunne sige om den virker i 2013, men i 2012 spiller jeg med denne her:



Min DCL har 19 i heading, og har scoret 9 mål i 12 kampe i denne sæson. Hele holdet har tilsammen scoret 15 i 16 kampe.
Logged

Veni, vidi, vici

wwilly
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Hjørnesparks taktik
« Svar #2: 06 Dec 2012, 21:59 »

Jeg skal ikke kunne sige om den virker i 2013, men i 2012 spiller jeg med denne her:



Min DCL har 19 i heading, og har scoret 9 mål i 12 kampe i denne sæson. Hele holdet har tilsammen scoret 15 i 16 kampe.

Brugte også en lignende i 2012 og den var vanvittig. Har desværre ikke rigtig den samme succes med den opstilling i 2013 Skuffet.
Logged

Birkedahl
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hjørnesparks taktik
« Svar #3: 06 Dec 2012, 22:03 »

Øv.  Wink Har godt læst mig til at '13 skulle være lidt sværere, men jeg har ikke selv prøvet det.
Logged

Veni, vidi, vici

wwilly
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Hjørnesparks taktik
« Svar #4: 08 Dec 2012, 17:49 »

Er der nogle andre, der ligger inde med lidt erfaringer de vil dele?
Logged

johoje
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Hjørnesparks taktik
« Svar #5: 03 Jan 2013, 15:11 »

Jeg synes, at FM 2013 virker til at bruge sparkerens evner meget mere når hjørnesparkssituati onerne spilles. Jeg har scoret en del mål ved at sparke til nærmeste stolpe, men flere af dem er scoret af ham der 'attack ball from deep' og af ham der 'stand on far post'. De samler så at sige de bolde op, der bliver sparket for langt.

Jeg kører med en taktik, hvor jeg sparker til nærmeste stolpe fra den ene side og til fjerneste fra den anden. Det kræver dog fire gode hovedstødsspillere. En til at angribe forreste en til at angribe bagerste, en til målmanden og en til at angribe bolden. Så har jeg min 'poacher' stående ved fjerneste stolpe.

Mit råd må være, at dække hele feltet, medmindre man har en ualmindeligt dygtig sparker.
Logged

Def
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Hjørnesparks taktik
« Svar #6: 10 Jan 2013, 12:18 »

Dette forvolder mig lidt af en hovedpine. Kan simpelthen ikke få den headet ind, har vel scoret 3-5 mål på hjørnespark set over 1 sæson.

Lige pt sparker jeg til nærmeste stolpe, også har jeg:
Bedste header: Angriber nærmeste stolpe
2.bedste header: Angriber fjerneste stolpe
3.bedste header: chikanere målmanden.



Har i nogen succes med jeres hjørnespark, og i så fald hvordan gør i?

Jeg benytter faktisk en lignende taktik, men med stor succes!
Spiller med Chelsea og i den første 1½ sæson skød jeg efter bagerste og havde alle de store drenge til at bevæge sig deromme. Det kastede lige akkurat 0 må af sig på 1½ sæson!!

Så fik jeg et fif af en ven som skød til nærmeste og havde en af sine bedste forsvarer til at løbe imod forreste. Nu scorer jeg ca. i hver 3. kamp og det er endda en lille underdrivelse!

Ham som scorer de fleste mål i min indeværende sæson er faktisk min reserve for David Luiz (som er skadet), men som blot har 13 i heading. Det kunne godt underbygge 'johojes' teori om at sparkernes hjørnesparksteknik er rimelig afgørende fordi Chelsea har rimelige habile folk til dette.
Logged

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hjørnesparks taktik
« Svar #7: 18 Jun 2013, 00:49 »

Det lader til, at jeg nu endelig har fået 'knækket koden' angående hjørnespark. Ikke at det er en bug, langt fra, men jeg er i hvert fald begyndt at score betydeligt flere mål ved hjørne, efter jeg har lavet ny taktik.

Før har jeg altid slået mod bagerste stolpe, og det har virket udmærket, men bestemt ikke mere. Nu har jeg så valgt at sparke til forreste område, hvor en stærk midterforsvarer er placeret. Af en eller anden grund bliver de altså ikke dækket særligt godt op i det område, og ofte har min spiller masser af plads til at tage en berøring, hvis der ikke bliver headet første gang.

Hvad gør I ved hjørnespark? Smiley
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Ramlak
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Hjørnesparks taktik
« Svar #8: 18 Jun 2013, 01:09 »

Det lader til, at jeg nu endelig har fået 'knækket koden' angående hjørnespark. Ikke at det er en bug, langt fra, men jeg er i hvert fald begyndt at score betydeligt flere mål ved hjørne, efter jeg har lavet ny taktik.

Før har jeg altid slået mod bagerste stolpe, og det har virket udmærket, men bestemt ikke mere. Nu har jeg så valgt at sparke til forreste område, hvor en stærk midterforsvarer er placeret. Af en eller anden grund bliver de altså ikke dækket særligt godt op i det område, og ofte har min spiller masser af plads til at tage en berøring, hvis der ikke bliver headet første gang.

Hvad gør I ved hjørnespark? Smiley

Placerer en høj spiller, med gode egenskaber i headning og fysik, ved forreste stolpe og sparker den efter ham hver gang. Det giver okay mange mål på hjørnespark Smiley
Logged

PEAST
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hjørnesparks taktik
« Svar #9: 18 Jun 2013, 09:09 »

Det lader til, at jeg nu endelig har fået 'knækket koden' angående hjørnespark. Ikke at det er en bug, langt fra, men jeg er i hvert fald begyndt at score betydeligt flere mål ved hjørne, efter jeg har lavet ny taktik.

Før har jeg altid slået mod bagerste stolpe, og det har virket udmærket, men bestemt ikke mere. Nu har jeg så valgt at sparke til forreste område, hvor en stærk midterforsvarer er placeret. Af en eller anden grund bliver de altså ikke dækket særligt godt op i det område, og ofte har min spiller masser af plads til at tage en berøring, hvis der ikke bliver headet første gang.

Hvad gør I ved hjørnespark? Smiley

Placerer en høj spiller, med gode egenskaber i headning og fysik, ved forreste stolpe og sparker den efter ham hver gang. Det giver okay mange mål på hjørnespark Smiley

hvordan stiller i 2 jeres andre markspillere til hjørnespark og hvem sparker hjørnesparkene? er det bare f.eks. en fløjspiller eller er det den bedste til hjørnespark i bruger
Logged

PSN: PEAST 

JA!!! Jeg har ADHD og jeg er stolt af det!!!

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hjørnesparks taktik
« Svar #10: 18 Jun 2013, 11:17 »

hvordan stiller i 2 jeres andre markspillere til hjørnespark og hvem sparker hjørnesparkene? er det bare f.eks. en fløjspiller eller er det den bedste til hjørnespark i bruger

Kun én ved nærmeste stolpe og ikke nogen ved 'nærmeste stolpe videresnitning'. Ellers er resten lidt spredt; en ved målmanden, en tilbage, to uden for feltet og så giver resten sig selv. Jeg bruger den bedste til hjørnespark, selvfølgelig Wink
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hjørnesparks taktik
« Svar #11: 18 Jun 2013, 11:40 »

Jeg kører med spark til nærmeste stolpe og indadskruede indlæg, og så stiller jeg min to stærkeste headere til nærmeste stolpe videresnit og angrib nærmeste stolpe, resten forsøger jeg at holde på bagerste stolpe og på målmanden. Og det er de spillere der er bedst til at sparke der sparker hos mig. Ikke at det er helt vanvittigt, men i 14 PL kampe med WBA har jeg scoret 10 mål på hjørne, det er tilfredsstillende.
Logged

Magn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hjørnesparks taktik
« Svar #12: 19 Jun 2013, 13:51 »

Hvordan forsvarer i ved hjørnespark?
Logged

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

xzound
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Hjørnesparks taktik
« Svar #13: 10 Jul 2013, 16:15 »

Har personligt meget godt styr på mine hjørnespark, som er den samme taktik både fra højre og fra venstre. Min stærkeste og, plus minus, bedste header går til forreste stolpe, en semi god spiller med hovedet skal heade den videre, og en rigtig god header til bagerste, hvor jeg sparker efter det lille målfelt. Min centrale forsvare der går til forreste stolpe scorede 8-9 mål forrig sæson, hvor jeg ikke har styr på de andre Smiley
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010