home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23286
  0 Brugere, 477 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pinkcitymodel
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Challenges
| | | | |-+  Can you beat Guus Hiddink? | Challenge FM13
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Can you beat Guus Hiddink? | Challenge FM13  (Læst 2299 gange)
Robinho4ever
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Can you beat Guus Hiddink? | Challenge FM13
« : 02 Dec 2012, 14:35 »


Can you beat Guus Hiddink? | Challenge FM13

Dette er et brugerskabt produkt, og med mine forholdsvise små økonomiske ressourcer, udloves der ikke præmier i denne challenge. Det er mere for fornøjelsens skyld, og henvendt til det segment af FM-nørder, som har svært ved at finde motivationen. Denne challenge har ikke en defineret løbetid, hvorfor der ikke vil forekomme nogen form for tidspres. Det hele handler om lidenskaben vi alle deler: FM13 og dets udfordringer.
 
Guus Hiddink står for undertegnede, som en af fodboldens helt store personligheder og trænere. Den aldrende hollænder, har siden sit stop som aktiv spiller, repræsenteret nogle af Europas allerstørste og fornemmeste fodboldklubber. Han er en træner, som er kendt for ikke at være en del af at projekt i længere tid, om end dette ikke har været en hæmsko for succes. Han har været i spansk, tyrkisk og hollandsk fodbold - han slår pt. sine folder i det kolde Rusland. Endvidere har Guus ligeledes stået i spidsen for en håndfuld landshold, hvor præstationen med Sydkorea, står stærkest i erindringen. Hvad din opgave bliver, kan ses i nedenstående afsnit.

Challengen

Fase 1

Guus Hiddinks spæde jomfruskridt tog sin start i hollandsk fodbold, hvor han startede ud med at agere assisterende manager i henholdsvis De Graafschaap og hernæst storklubben, PSV Eindhoven. I sidstnævnte klub blev han forfremmet til manager, og herefter gik det stærkt; du skal ikke nødvendigvis være PSV. Han vandt i sin første siddende periode i klubben tre nationale mesterskaber, tre pokalturneringer og det daværende Champions Leauge - European Cup. Din opgave bliver, inden fase 2 kan påbegyndes at vinde følgende:

Tre hollandske mesterskaber
Tre pokalturneringer
Én Champions League-titel


Fase 2

Guus Hiddink har også leveret flotte resultater i spansk fodbold, men opholdet i Valencia, var alligevel pokalløst. Jeg har derfor valgt at konstruere lidt finurligheder til denne fase; du kan jo godt overgå den gamle, Guus Hiddink. Du skal minimum vinde to Copa del Rey-titler, én national titel, og for at tilføre et lille spidsfindigt element, så skal en af dine spillere i denne fase, vinde topscorertitlen i den hjemlige liga. Det er derfor ikke et krav, at du får international succes, inden fase 3 indtræffer. Det giver måske sig selv, men blot for en sikkerheds skyld, så skal denne fase gennemføres med andre hold end Real Madrid eller Barcelona. Din opgave bliver altså:

Et spansk mesterskab
To Copa del Rey-titler
Én topscorertitel 


Fase 3

Denne fase er en fase, hvor du kan vælge at kombinere klubholdet fra fase 2, når denne er gennemført, med det hollandske landshold. Du kan også vælge at tage et pusterum fra det hæsblæsende mediecirkus klubfodbold er, og udelukkende koncentrere dig om landsholdsfodbolden . Der er forskellige sværhedsgrader, afhængigt at hvilken udfordringen du vælger. Vælger du at kombinere klubfodbolden med landsholdsfodbolden, bliver udfordringen i denne fase en smule sværere, og det er ikke for at afskrække, men det ene udelukker ikke det andet. Du skal vinde Champions League minimum to gange med dit klubhold fra fase 2, og i landsholdsregi skal du blot overgå en kvartfinaleplads ved EM og en fjerdeplads ved VM. Vælger du udelukkende at fokusere på det hollandske landshold, skal du vinde EM, og minimum participere i VM-finalen. Du har følgende muligheder:

Kombinationen

To Champions League-titler
Overgå en kvartfinaleplads ved EM og en fjerdeplads ved VM


Landsholdet

Vinde EM og deltage i VM-finalen

Fase 4

Denne fase bliver en lidt utraditionel fase, da du skal have kortere ophold i både Spanien og England, denne gang i nogle af topklubberne. Guus Hiddink stod i spidsen for Real Madrid i en enkelt sæson, hvor han vandt det såkaldte VM for klubhold. Det er er ikke givet, at Real Madrid eller den klub du overtager, har vundet Champions League, når du indtræder i denne fase, hvorfor det ikke er et krav, at netop VM for klubhold skal vindes, men du skal som minimum vinde én titel, og denne er valgfri. Herefter søger du job i engelsk fodbold, hvor du skal vinde FA-cuppen med en London-klub; gerne Chelsea, men dette er ikke et krav. Du skal opnå følgende:

Minimum én triumf med et spansk klubhold
Vinde FA-cuppen med en London-klub


Fase 5

Man kan ikke tænke Guus Hiddink, uden at tænke Sydkorea og omvendt. Denne fase bringer dig tilbage til landsholdsfodbolden, hvor Sydkorea skal på verdenskortet. Guus Hiddink dirigerede sine rapfodede asiatiske tropper til en historisk fjerdeplads ved VM, en bedrift du skal gøre efter, og gerne toppe. Fjerdepladsen ved VM er selvfølgelig ikke en stor nok udfordring i sig selv, hvorfor du har endnu en agenda - at vinde AFC Asian Cup. Dine mål inden sjette og sidste fase er derfor:

Minimum en fjerdeplads ved VM
Vinde AFC Asian Cup


Fase 6

Challengen slutter, hvor det hele begyndte, nemlig i hjemlandet - Holland - efter et stort udenlandsk eventyr. Din mission bliver at dirigere dit hold tilbage - holdet fra fase 1 - på den hollandske trone. Du skal således vinde tre mesterskaber, og én hollandsk pokalturneringen, inden du kan trække dig tilbage og nyde pensionen og dennes fornøjelser. Sidste opgave lyder:

Tre hollandske mesterskaber
Én pokalturnering


Der er med vilje undladt lidt springbrætsklubber, som Fenerbache og Betis, da opholdende i disse klubber, hverken var langvarige eller af nævneværdig betydning - måske i samtiden, men ikke i denne challenge. Jeg har ligeledes undladt at inddrage det russiske landshold, og klubfodbolden ditto, ligesom Australien heller ikke er med. Jeg har fundet det mere romantisk at skulle slutte challengen, hvor det hele startede, nemlig i den samme hollandske klub, som i fase 1. Jeg håber I ser noget positivt i dette. 

Opsummering

Denne challenge kræver rigtig meget kaffe; karat kan anbefales. Det gode er dog, at du kan tage det hele i etaper, eksempelvis spille én fase, holde en lille pause fra denne challenge, og genoptage senere. Der er som skrevet i starten, ikke noget tidsfrist. Jeg ser dog dette, som en sjov challenge, da den kaster FM-nørden frem og tilbage i fodboldmanegen, og ens sult altid vil være intakt. Det kan virke uoverskueligt, men det er det ikke. Vi FM-nørder er lavet af noget specielt, og kan overkomme selv den sværeste udfordring, men måske denne udfordring bliver din overmand.

Der er kun tilbage at spørge: Can you beat, Guus Hiddink?
« Seneste Redigering: 05 Dec 2012, 14:03 af Robinho4ever » Logged

No sólo soy perfecto, soy Madridista también.

Robinho4ever
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Can you beat Guus Hiddink? | Challenge FM13
« Svar #1: 02 Dec 2012, 14:36 »

Deltagere

Dette indlæg er oprettet, således hele FM-scenen kan bevidne, hvem der har taget arbejdshandskerne på, og påbegyndt denne Guus Hiddink-challenge. Dit brugernavn vil komme til at figurere under dette afsnit, ligesom dine resultater - titler - i de respektive faser, også vil komme til at indgå ditto. Jeg håber på, at der er mere end blot en enkelt bruger, som vil prøve kræfter med denne lille udfordring.

Robinho4ever

Fase 1 - PSV
« Seneste Redigering: 05 Dec 2012, 16:28 af Robinho4ever » Logged

No sólo soy perfecto, soy Madridista también.

Robinho4ever
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Can you beat Guus Hiddink? | Challenge FM13
« Svar #2: 05 Dec 2012, 16:25 »

Jeg har valgt at kaste mig ud i denne challenge, dels fordi jeg selv har konstrueret den, men ligeledes fordi, at jeg finder den ganske udfordrende.

Som skrevet i første indlæg, så er det valgfrit om man vælger PSV eller et andet hollandsk hold i fase 1; jeg har dog valgt PSV. De har en fornuftig stamme, hvor der er store fremtidige perspektiver i mange af spillerne. Derfor bliver det heller ikke umuligt at vinde Champions League, før eller siden.

Man kan endvidere dele oplevelser, taktikker, idéer, røverkøb og meget mere i denne tråd, bare det har relevans for selve challengen.

Jeg håber, at der er flere, som springer til. Don't be shy Wink
Logged

No sólo soy perfecto, soy Madridista también.

Lasse Jatta
Gæst
 
Sv: Can you beat Guus Hiddink? | Challenge FM13
« Svar #3: 05 Dec 2012, 16:40 »

Fed challenge! Jeg har bare ikke rigtig tid til den lige nu  crazy Dog vil jeg helt sikkert afprøve den i juleferien  Thumbs Up
« Seneste Redigering: 05 Dec 2012, 17:17 af Lasse Jatta » Logged

Robinho4ever
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Can you beat Guus Hiddink? | Challenge FM13
« Svar #4: 05 Dec 2012, 16:44 »

Fed challange! Jeg har bare ikke rigtig tid til dig lige nu  crazy Dog vil jeg helt sikkert afprøve den i juleferien  Thumbs Up
Det kan jeg lide at høre. Ser frem til at have dig med om bord Smiley

Logged

No sólo soy perfecto, soy Madridista también.

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010