home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  1 Bruger, 256 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Sportchef i FM
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Sportchef i FM  (Læst 31306 gange)
hakan952
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sportchef i FM
« : 01 Dec 2012, 14:37 »

Hvad er en Sportchef?
Hvad laver en sportchef?
Hvilke egenskaber skal jeg kigge på når jeg vælger sportschef.

Hvis i kunne hjælpe ville det være rart !
« Seneste Redigering: 01 Dec 2012, 14:59 af Gungner » Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Sportchef i FM
« Svar #1: 01 Dec 2012, 15:00 »

Til fremtidig reference kan jeg sige at det ikke er tilladt at bruge caps-lock i overskriften.
Logged

rolighed99
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Sportchef i FM
« Svar #2: 01 Dec 2012, 15:31 »

Det er forskelligt fra klub til klub, hvilke opgaver en sportschef varetager, men for det meste varetager han opgaver inden for spiller-transfer området.

I FM kan du, under "personalets ansvarsområder" bestemme hvad du vil have din sportschef til at varetage.
Personligt har jeg ham til at finde en ny klub til de spillere jeg har sat på transfer- eller udlejningslisten.
Derudover kan han jo så også varetage alt andet inden for transfer området.

Jeg vil mene at han skal have gode stats i Bedømmelse af spilleregenskaber,  Bedømmelse af spillerpotentiale, Mandskabsbehandling og Disciplinniveau og evt målrettethed, taktisk viden, og hvis han ikke er "lokal" så tilpasning. Men de 4 første er vigtigst.

Klaus Allofs, Pantaleo Corvino og Cristiano Giarretta vil jeg mene er rigtig gode sportschefer Smiley
« Seneste Redigering: 06 Dec 2012, 14:35 af rolighed99 » Logged




hakan952
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Sportchef i FM
« Svar #3: 01 Dec 2012, 23:47 »

Det er forskelligt fra klub til klub, hvilke opgaver en sportschef varetager, men for det meste varetager de opgaver inden for spiller-transfer.

I FM kan du, under "personalets ansvarsområder" bestemme hvad du vil have din sportschef til at varetage.
Personligt har jeg til at finde en ny klub til de spillere jeg har sat på transfer- eller udlejningslisten.
Derudover kan han varetage alt andet inden for transfer.

Jeg vil mene at han skal have gode stats i Bedømmelse af spilleregenskaber,  Bedømmelse af spillerpotentiale, Mandskabsbehandling og Disciplinniveau og evt målrettethed, taktisk viden, og hvis han ikke er "lokal" så tilpasning. Men de 4 første er vigtigst.

Klaus Allofs, Pantaleo Corvino og Cristiano Giarretta vil jeg mene er rigtig gode sportschefer Smiley

Tak ! Smiley
Logged

JesperMuller
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Sportchef i FM
« Svar #4: 05 Dec 2012, 13:39 »

Jeg har spillet 1 sæson med Brøndby, og valgte ikke at forlænge med Ole Bjur. Så fandt jeg, en meget mere kendt herre. Nemlig,  King Erik Cantona som sportschef Peace !!
Logged

Glory, Glory Man United <3 !! Grin
- We love United, we do,
- We love United, we do,
- We love United, we do,
- Oh, United we love you!

Nekker
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Sportchef i FM
« Svar #5: 05 Dec 2012, 19:24 »

Jeg har spillet 1 sæson med Brøndby, og valgte ikke at forlænge med Ole Bjur. Så fandt jeg, en meget mere kendt herre. Nemlig,  King Erik Cantona som sportschef Peace !!

Havde det så en indflydelse på din klub eller hvilke spillere der er interesseret?
Logged

Knudsholt
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Sportchef i FM
« Svar #6: 06 Dec 2012, 14:26 »

Per Frimann er en særdeles udemærket sportschef, mener han er i HIK når spillet starter. Han koster heller ikke for meget i løn.
Logged

"Statistik er som et miniskørt. Det giver gode ideer, men skjuler det vigtigste"

El Jefe
Gæst
 
Sv: Sportchef i FM
« Svar #7: 06 Dec 2012, 14:46 »

Frank Arnesen er verdens bedste.
Jeg har ham i United. Jeg prøvede selv at købe Hazard og var helt oppe på en milliard, men det gad Chelsea ikke at være med til. Jeg gav op.
I næste transfervindue får Arnesen ham til 310 millioner. Enough said.
Logged

KFBDK
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Sportchef i FM
« Svar #8: 07 Dec 2012, 08:28 »

Frank Arnesen er verdens bedste.
Jeg har ham i United. Jeg prøvede selv at købe Hazard og var helt oppe på en milliard, men det gad Chelsea ikke at være med til. Jeg gav op.
I næste transfervindue får Arnesen ham til 310 millioner. Enough said.

Man kan altid stole på Frank Smiley
Logged

Nekker
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Sportchef i FM
« Svar #9: 07 Dec 2012, 08:42 »

Frank Arnesen er verdens bedste.
Jeg har ham i United. Jeg prøvede selv at købe Hazard og var helt oppe på en milliard, men det gad Chelsea ikke at være med til. Jeg gav op.
I næste transfervindue får Arnesen ham til 310 millioner. Enough said.

Satte du bare ham til at stå for dine transfers eller gjorde han det selv uden din indblanding?
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Sportchef i FM
« Svar #10: 07 Dec 2012, 09:08 »

Jeg har efter 11 sæsoner nu ikke noget at klage over med Ole Bjur, han holder nallerne fra pengene og henter kun spændende kontraktløse spillere på prøve/kontrakt hvis jeg har vist interesse for dem. Sidst fik han en 31 årig Christian Eriksen til mig gratis - havde glemt Eriksens kontrakt nærmede sig udløb, og selvom han er 31, og bliver holdets ældste spiller, lader det stadigvæk til at han kan være med på et fint niveau, og så kan han jo agere backup til min russiske Scholes.

Undervejs tror jeg han har købt mig 2 spillere som jeg havde opgivet selv at følge, en Italiensk Angriber og min russiske scholes - begge til pænt tilforladelige beløb, uden de store vilde kontrakter. Den ene har jeg lige givet til Michael Laudrup på en venneaftale (50% af fremtidige salg, men han fik ham så tilgengæld billigt) - laudrup er i Barcelona her Smiley

tror mest det er nødvendigt at have en dygtig sportschef hvis man har tænkt sig at lade denne stå for handler generelt, sådan til hverdags brug kan Bjur eller John Doe være fint tilfredsstillende i min bog - og hvis man ikke gider indblanding, kan man jo prøve at finde en med 1-2 i alt Peace
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Nekker
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Sportchef i FM
« Svar #11: 07 Dec 2012, 09:23 »

Jeg har efter 11 sæsoner nu ikke noget at klage over med Ole Bjur, han holder nallerne fra pengene og henter kun spændende kontraktløse spillere på prøve/kontrakt hvis jeg har vist interesse for dem. Sidst fik han en 31 årig Christian Eriksen til mig gratis - havde glemt Eriksens kontrakt nærmede sig udløb, og selvom han er 31, og bliver holdets ældste spiller, lader det stadigvæk til at han kan være med på et fint niveau, og så kan han jo agere backup til min russiske Scholes.

Undervejs tror jeg han har købt mig 2 spillere som jeg havde opgivet selv at følge, en Italiensk Angriber og min russiske scholes - begge til pænt tilforladelige beløb, uden de store vilde kontrakter. Den ene har jeg lige givet til Michael Laudrup på en venneaftale (50% af fremtidige salg, men han fik ham så tilgengæld billigt) - laudrup er i Barcelona her Smiley

tror mest det er nødvendigt at have en dygtig sportschef hvis man har tænkt sig at lade denne stå for handler generelt, sådan til hverdags brug kan Bjur eller John Doe være fint tilfredsstillende i min bog - og hvis man ikke gider indblanding, kan man jo prøve at finde en med 1-2 i alt Peace

Okay... Kunne være spændende at prøve! Så hvis man ansætter en sportschef og sætter ham til at tage sig af transfers, kan man så også selv hente spillere? Eller blander han sig også i egne handler?
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Sportchef i FM
« Svar #12: 07 Dec 2012, 12:19 »

Okay... Kunne være spændende at prøve! Så hvis man ansætter en sportschef og sætter ham til at tage sig af transfers, kan man så også selv hente spillere? Eller blander han sig også i egne handler?

Har kun prøvet hvor han henter spillere jeg har erklæret interesse for, men altså jeg tror aldrig det helt udelukker at du kan købe spillere selv, men som sagt, så har jeg ikke selv prøvet det Smiley

Har dog ikke været ude for at han blander sig, i andet end salg - spillere sat til salg der accepterer han bare alle bud på den pris du har sat!
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

qwetdk
Gæst
 
Sv: Sportchef i FM
« Svar #13: 07 Dec 2012, 13:29 »

er der nogen der ved om nogle skils er vigtigere end andre for en god sportschef? Smiley
Logged

Holm
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Sportchef i FM
« Svar #14: 05 Jan 2013, 14:29 »

Skal have en erstatning for Lynge i AaB, nogle der har nogle ideer?
Logged

[Min signatur er for stor]

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010