home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 518 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Idéfabrikken
| | | | |-+  Eksotiske klubvalg
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Eksotiske klubvalg  (Læst 5676 gange)
Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Eksotiske klubvalg
« : 27 Nov 2012, 15:39 »

I går da jeg sad og spillede, fik jeg en ide. Jeg sad og "surfede" lidt rundt i spillersøgningen for at finde nogen gode indkøb. Så stødte jeg ind i flere spillere fra lande som man ikke så tit hører om når snakken falder på fodbold. Flere af dem holdt faktisk et ganske udmærket teknisk niveau, og så kostede de næsten ingenting. Flere af spillernes hjemlande havde kun få eller ingen spillere på landsholdet. Ideen er derfor at jeg skal lave om på det.

Ideen er at jeg skal vælge et hold fra et eller andet såkaldt eksotisk land. Det vil formegenligt blive et land et sted i Latinamerika. Tanken er at klubben på lang sigt skal vinde nogle trofæer, men hovedsagen er egentlig at udvikle talenter. Det nationale landshold skal på denne måde "carries" til at nå usete højder på verdensranglisten. Det vil tage en del tid, men det er en del af charmen ved det. Hvor meget landet skal rykkes på verdensranglisten vil jeg nok beslutte senere.

Her på siden er der før blevet eksperimenteret med blogs fra andre kontinenter, og uden at ville gøre nogen kede af det, vil jeg godt sige at de ikke er blevet ligeså vellykkede som mange andre "klassiske" FMF blogs. Derfor, og så også fordi jeg i øjeblikket laver andet skriftligt arbejde på siden, vælger jeg ikke at starte projektet op som blog. Men jeg har en anden metode til at holde motivationen oppe. Og den er jer. Hvis der er andre her på siden der er interessede i sådan noget, opretter jeg en challenge hvor vi så også kan hjælpe hinanden hen ad vejen.

Jeg håber at folk kan følge min tankegang, og vil være med på legen.
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Wulff
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Eksotiske klubvalg
« Svar #1: 27 Nov 2012, 15:42 »

Lyder meget spændende. En challenge kunne være interessant Smiley
Logged

Når den intellektuelle sol står lavt, kaster selv dværge lange skygger.

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Eksotiske klubvalg
« Svar #2: 27 Nov 2012, 15:48 »

Jeg ville da helt sikkert have et vågent øje på det her. Jeg spillede engang selv i FM07-08, må det være, et spil med Boca fra Argentina. Det var rigtig spændende at skulle leve af at udvikle egne talenter og så sende dem for dyre penge til udlandet.

Kan helt sikkert godt anbefale det, også er det bare grineren at man intet aner om ligastrukturen, gode spillere at hente, de forskellige spillere man har på holdet osv.

Det sværeste er at holde motivationen oppe, for det er meget anderledes med hold dernede fra.

Men spændende - helt sikkert!
Logged

ReaLFCK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Eksotiske klubvalg
« Svar #3: 27 Nov 2012, 15:49 »

Citat
Lyder meget spændende. En challenge kunne være interessant


Enig, syntes også det lyder interessant. Kunne dog godt tænke mig, at høre lidt nærmere omkring hvordand det skulle foregå, så en challenge, kunne være spændende Smiley
Logged

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Eksotiske klubvalg
« Svar #4: 27 Nov 2012, 15:53 »

Jeg ville da helt sikkert have et vågent øje på det her. Jeg spillede engang selv i FM07-08, må det være, et spil med Boca fra Argentina. Det var rigtig spændende at skulle leve af at udvikle egne talenter og så sende dem for dyre penge til udlandet.

Kan helt sikkert godt anbefale det, også er det bare grineren at man intet aner om ligastrukturen, gode spillere at hente, de forskellige spillere man har på holdet osv.

Det sværeste er at holde motivationen oppe, for det er meget anderledes med hold dernede fra.

Men spændende - helt sikkert!

Helt enig. Dog kunne en challenge hjælpe med at holde motivationen oppe. Den slags har jeg jo prøvet før  Wink Dog er planen at Brasilien og Argentina ikke skal være en del af det, da det kan blive lidt svært at hjælpe sådanne lande rigtigt frem, og de ville alligevel havne øverst på et eller andet tidspunkt.

Hvordan challengen vil fungere er jeg lidt mere i tvivl om. Jeg har dog enkelte ideer. Hvis i har forslag må i meget gerne komme med dem. Sidste gang jeg lavede en challenge herinde floppede den fuldstændigt  crazy
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Eksotiske klubvalg
« Svar #5: 27 Nov 2012, 15:59 »

Min første tanke røg på denne idé i din måske kommende challenge:

- For hver spiller der opnår landsholdsdebut opnår man et vis antal point. Spilleren skal dog være fra eget akademi eller under 18 år, da du hentede ham til klubben.

Ellers disse måske:

- For hver spiller der bliver solgt for over 30 millioner til udlandet opnår man et vis antal point.
- For hver spiller der bliver solgt for over 100 millioner til udlandet opnår man et højere antal point.

Det ville give talentarbejdet meget mere fokus og helt sikkert gøre ens spil sjovere!
Logged

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Eksotiske klubvalg
« Svar #6: 27 Nov 2012, 16:05 »

Min første tanke røg på denne idé i din måske kommende challenge:

 - For hver spiller der opnår landsholdsdebut opnår man et vis antal point. Spilleren skal dog være fra eget akademi eller under 18 år, da du hentede ham til klubben.

Ellers disse måske:

 - For hver spiller der bliver solgt for over 30 millioner til udlandet opnår man et vis antal point.
 - For hver spiller der bliver solgt for over 100 millioner til udlandet opnår man et højere antal point.

Det ville give talentarbejdet meget mere fokus og helt sikkert gøre ens spil sjovere!

Der er sgu mange der er bedre end mig til det her...Eksemplet fik vi allerede her  crazy

Nej men det er nogle rigtigt fine ideer du kommer med der  Thumbs Up Dog skal challengen have et helt bestemt mål at sigte efter, for det er de langsigtede mål der gør det værd at spille. Eller også skulle vi lave nogen flere måder at skrabe point sammen på, og så  har man klaret challengen når man har opnået et bestemt antal point.

Jeg åbnede lige spillet, og var ærligt talt lidt skuffet over at der ikke var flere sydamerikanske og mellemamerikanske lande med  Skuffet Det betyder vel formentlig at vi i stedet kigge mod øst og spiller i Asien.
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

ReaLFCK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Eksotiske klubvalg
« Svar #7: 27 Nov 2012, 16:32 »

Eller finder en DB, som indeholder nogle flere lande. Må sige, at jeg langt helst vil spille med syd/mellemamerikanske lande, en asiatiske  crazy
Logged

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Eksotiske klubvalg
« Svar #8: 27 Nov 2012, 16:38 »

Eller finder en DB, som indeholder nogle flere lande. Må sige, at jeg langt helst vil spille med syd/mellemamerikanske lande, en asiatiske  crazy

Enig. Det havde jeg selvfølgelig ikke lige spekuleret over, så jeg kigge mig lige lidt omkring  Smiley
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Eksotiske klubvalg
« Svar #9: 27 Nov 2012, 17:33 »

http://www.mediafire.com/?w51a7bn43bfpv81

Her har jeg fundet en lille database som måske kan hjælpe lidt på det. Det er ikke meget han får med, for så vidt jeg kan se er det kun Panama, Jamaica, Hondura, De britiske Jomfruøer og Venezuela der er kommet med fra Amerika, men det er det bedste jeg kunne finde. Til gengæld få man af en eller anden underlig grund også en masse afrikanske lande med  Opstemt
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Bimmand
Gæst
 
Sv: Eksotiske klubvalg
« Svar #10: 27 Nov 2012, 17:43 »

Qatar og landsholdet derfra kunne være sjovt at prøve nu når der er VM 2022 i Qatar Opstemt  - Blot et forslag.
Logged

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Eksotiske klubvalg
« Svar #11: 27 Nov 2012, 17:46 »

Qatar og landsholdet derfra kunne være sjovt at prøve nu når der er VM 2022 i Qatar Opstemt  - Blot et forslag.

Ja hvis du synes Smiley Qatar er desværre ikke i den pack jeg linkede til, men ja det kunne da være sjovt at se om man kunne hjælpe dem til noget lidt sjovt i 2022. Personligt vil jeg dog hellere træne et par hurtigløbere end en flok sheiker  Wink
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Gungner
Gæst
 
Sv: Eksotiske klubvalg
« Svar #12: 27 Nov 2012, 18:11 »

Jeg plejede at spille med Nagoya Grampus Eight fra Japan tilbage i CM3-udgaven, og det var hylende morsomt. Har også haft gang i spil fra Sydkorea og Kina i sidste års version, så jeg vil helt sikkert være frisk på en evt. challenge.
Logged

Wulff
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Eksotiske klubvalg
« Svar #13: 27 Nov 2012, 18:20 »

Jeg ville umilddelbart være mest interesseret i at spille med lande i Afrika. Smiley
Logged

Når den intellektuelle sol står lavt, kaster selv dværge lange skygger.

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Eksotiske klubvalg
« Svar #14: 27 Nov 2012, 18:52 »

Jamen jeg er som sådan åben for alle muligheder  Smiley Så længe spillet ikke foregår i Europa, Brasilien eller Argentina er det vel fint? Måske jeg foreløbig skulle have alle ligaer udenfor de førnævnte lande åben, og så hvis der er andre lande der er lidt for langt fremme, så tager vi den derfra Smiley Men her kan i hvert fald finde en databaser der rækker til de fleste kontinenter. Som, sagt før synes jeg lidt der mangler nogle af de mellemamerikanske lande (Costa Rica, Cuba, Dominica, Haiti osv) men foreløbig tager vi til takke med den.

http://www.theawaystand.co.uk/community/index.php?/topic/7188-foxos-fm13-league-releases/
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010