home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 211 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Idéfabrikken
| | | | |-+  The Oldham Oldboys
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: The Oldham Oldboys  (Læst 2220 gange)
jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
The Oldham Oldboys
« : 22 Nov 2012, 18:15 »


I en tid hvor alle satser stort på at udvikle den nye Mesias, den nye kanon, ham der skal på forsiden af alle blade, ham der skal tjene millioner på Pepsi reklamer, Fair-play kampagner og forsiden af Fifa coveret, ham der skal score det afgørende drømmemål i verdens største turnering Champions League, ham der skal sikre mesterskabet 10 runder før turneringen er slut, ham ingen kan måle sig med.

I den tid er der nogle der går i mod strømmen, nogle der tror mere på fortiden end på fremtiden, nogle der stoler på rutinen frem for ungdommens hovmod, et ungdommens hovmod man ønsker at sætte for fald. Disse folk har skabt en sammenslutning. En sammenslutning af dem der selv var de unge kanoner i sin tid, men efterhånden er på vej ud af rampelyset, for at sætte sig i fodboldlysets rullestol. Disse kalder sig The Oldham Oldboys.

Casen til denne idé er at gå i mod strømmen, og skabe succes med de gamle drenge.

Rigmanden Walter Haefner fra Schweiz, der tilbage i 1948 efter den seneste overståede verdenskrig bosatte sig i England, har valgt at bruge sin længe opsparede opsparing på den engelske klub Oldham. Men i modsætning til strømningerne i fodboldverdenen, har han indført en regel i klubben der gør at alle spillere under 32 er blevet afskediget, og de fremadrettede indkøb må ikke være under denne alder. På den baggrund er det storstilede mål at vinde den største af alle verdens ligaer samt Champions League minimum 2 gange af hver turnering på de næste 5 år. Via sine mange milliader har Haefner sikret Oldham pladsen i Premier League til fordel for Wigan. Da dette var sikret tillokkede han sig en stor skare af aldrende verdensstjernerm hvilket gør holdet konkurrencedygtigt allerede fra første sæson.

Faciliteterne på træningsbanerne vil være helt i top, dog har formanden valgt at droppe både ungdomsakademiet og ungdomafdelingen til fordel for det. Som kompensation for dette har du dog et enormt transferbudget, lånene er betalt ud i klubben, og den nye formand har sikret en stor skare af solide sponsorer.

Desuden har man valgt at bevare Oldhams gamle stadion, for at bevare en intens og intim stemning.
« Seneste Redigering: 22 Nov 2012, 18:22 af jskovc » Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Oldham Oldboys
« Svar #1: 22 Nov 2012, 18:19 »

Inden jeg laver savet færdigt kunne jeg godt tænke mig at høre jeres forslag til hvem der kunne være på holdet, og om nogle har interesse i dette save. Reglen for spillerne er at de ikke længere må være helt oppe på toppen, og som sagt at de er 32 år eller derover i alder.

MM (3) Shay Given, Steve Harper, Thomas Sørensen, Jussi Jaskalainen, David James, Paul Robinson, Manuel Almunia, Sebastien Frey, Andres Palop, Julio Cesar, Tim Howard, Dida, Gianluigi Buffon,

FH (2) Phil Neville, Wes Brown, Zdenek Pospech, Michel Salgado, Brett Emerton, Lars Jacobsen,

FC (4) Richard Dunne, Rio Ferdinand, Matthew Upson, William Gallas, Jonathan Woodgate, Carles Puyol, Ricardo Carvalho, Daniel Van Buyten, Gilberto Silva, Torsten Frings, Olof Mellberg, Lucio, Matthew Upson,

FV (2) Joan Capdevilla, Peter Van der Heyden, Gianluca Zambrotta, Mikael Silvestre, Gabriel Heinze,

DM (2) Massimo Ambrosini, Javier Zanetti, Sebastian Kehl, Petit, Mark Van Bommel, Christian Poulsen,

MH (2) Yossi Bennayoun, Simon Davies, David Beckham, 

MC (4) Paul Scholes, Andrea Pirlo, Frank Lampard, Stephen Gerrard, Deco,

MV (2) Florent Malouda, Clarence Seedorf,

OMC: (3) Ryan Giggs, Nuno Gomez, Francesco Totti, Pablo Aimar, Rivaldo, Robbie Fowler, Martin Jørgensen, Raul, Nicolas Anelka, Ronaldinho

WI (2) Craig Bellamy, Simao, Dennis Rommedahl,

ANG (4) Michael Owen, Louis Saha, Kevin Davies, Luca Toni, Antonio Di Natale, Vincenso Iaquinta, Claudio Pizzaro, Ivan Klasnic, Diego Milito, Diego Forlan, Miroslav Klose, Jan Koller, Alessandro del Piero, Thierry Henry, Frederic Kanoute, David Trezeguet, Didier Drogba, Eidur Godjohnsen, John Carew, Robbie Kean
« Seneste Redigering: 22 Nov 2012, 20:19 af jskovc » Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Oldham Oldboys
« Svar #2: 22 Nov 2012, 20:03 »

Så er der lagt forslag op til hvem der kunne være på holdet, kom gerne med flere hvis der er nogle jeg har glemt, ellers skriv hvem i kunne tænke jer på holdet, eller hvem der er fuldstændigt rubbish.
Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Oldham Oldboys
« Svar #3: 22 Nov 2012, 20:14 »

For at vinde premier league havde jeg nok valgt følgende:

MM (3) Shay Given, Thomas Sørensen og Gianluigi Buffon.
FH (2) Phil Neville og Michel Salgado.
FC (4) Rio Ferdinand, William Gallas, Carles Puyol, Lucio,
FV (2) Joan Capdevilla og Gianluca Zambrotta,
DM (2) Javier Zanetti, Mark Van Bommel,
MH (2) Simon Davies, David Beckham,
MC (4) Paul Scholes, Andrea Pirlo, Frank Lampard, Stephen Gerrard,
MV (2) Florent Malouda, Clarence Seedorf,
OMC: (3) Ryan Giggs, Francesco Totti, Ronaldinho
WI (2) Craig Bellamy, Simao,
ANG (4)  Antonio Di Natale, Diego Forlan, Miroslav Klose, Didier Drogba
Logged

Christoffer
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The Oldham Oldboys
« Svar #4: 24 Nov 2012, 10:44 »

Super fed ide! glæder mig til at afprøve den! Smiley
Logged

Traditionsklub siden 1924

Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Oldham Oldboys
« Svar #5: 24 Nov 2012, 11:57 »

Jeg tror at jeg havde valgt således:

MM (3) Buffon, Shay Given & David James

FH (2) Phil Neville & Wes Brown

FC (4) Rio Ferdinand, Carles Puyol, Ricardo Carvalho & Lucio

FV (2) Joan Capdevilla & Gabriel Heinze

DM (2) Massimo Ambrosini & Sebastian Kehl

MH (2) Simon Davies & David Beckham, 

MC (4) Paul Scholes, Andrea Pirlo, Frank Lampard, Stephen Gerrard

MV (2) Florent Malouda, Clarence Seedorf,

OMC: (3) Ryan Giggs, Raul & Ronaldinho

WI (2) Craig Bellamy & Simao

ANG (4) Antonio Di Natale, Diego Forlan, Thierry Henry, Didier Drogba
Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Oldham Oldboys
« Svar #6: 24 Nov 2012, 12:09 »

Hvis det er meningen folk selv skal bygge holdet op efterfølgende, burde holdet jo kun bestå af de spillere der udfra et rigtigt synspunkt, ville være realistisk at få til sådan en klub, som du beskriver?

Mange af spillerne der bliver nævnt, er jo vildt urealistisk, da de er tæt forbundet med hjerte og sjæl i de klubber de er i.

Derfor vil jeg da mene, at man skal have fat i de spillere - der godt kunne tænke sig at være med til sådan et projekt for at skubbe gang i en snart slut karriere?

En anden ting jeg hæfter mig ved, er at de skal starte i PrL - andre rigmænd der har været igang med lignende projekter har startet væsentlig længere nede i divisionerne, ville et mere realistisk bud måske ikke være i championship som maximum? Og så erstatte et hold med enorm dårlig økonomi.



Logged


Svartovich
Gæst
 
Sv: The Oldham Oldboys
« Svar #7: 24 Nov 2012, 12:19 »

Hvis jeg manager ville dette være mit dream team af de spillere du har nedskrevet:

MM (3) Shay Given, Sebastien Frey, Gianluigi Buffon.

FH (2) Phil Neville, Wes Brown.

FC (4) Rio Ferdinand, Carles Puyol, Ricardo Carvalho, Lucio.

FV (2) Joan Capdevilla, Gianluca Zambrotta.

DM (2) Javier Zanetti, Sebastian Kehl.

MH (2) Yossi Bennayoun, David Beckham.

MC (4) Paul Scholes, Andrea Pirlo, Frank Lampard, Stephen Gerrard.

MV (2) Florent Malouda, Clarence Seedorf.

OMC: (3) Francesco Totti, Raul, Ronaldinho.

WI (2) Craig Bellamy, Simao.

ANG (4) Antonio Di Natale, Miroslav Klose, Thierry Henry, Didier Drogba.
Logged

NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Oldham Oldboys
« Svar #8: 24 Nov 2012, 12:46 »

MM - Richard Kingson (transferfri), Thomas Sørensen
DR - Salgado (transferfri), Zambrotta (transferfri)
DC - Igor Biscan (transferfri), Jonathan Woodgate
DL - Kléber (Internacional, kontraktudløb 1 år)
MR - David Beckham
MC - Teemu Tainio (Tidligere PrL spiller, kontraktudløb 1 år), Gilberto Silva (1 år kontraktudløb, tidligere PrL), Rory Delap (Indkast geni fra Stoke, træt af bænkplads), Rivaldo
ML - Florent Malouda
ST - Hernán Crespo (transferfri), Bernado Corradi (transferfri)

Faktisk svært at finde MR/ML/AMR/AML. Men jeg ville gå efter noget i den her stil, så man selv har mulighed for at præge holdet.
Logged


Corvette
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Oldham Oldboys
« Svar #9: 24 Nov 2012, 13:13 »

Fed ide med savet, men synes faktisk det kunne være fedest hvis holdet startede uden nogle spillere, så man selv skulle købe et helt hold af olddinge. Det tror jeg vil gøre det en del sjovere også at følge med i andre saves så man kan se hvem de har købt osv Smiley
Det ku self. gøres ved at give klubben et dejligt stort transferbudget
Logged

jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Oldham Oldboys
« Svar #10: 19 Dec 2012, 04:52 »

Ja det kan der være noget om Corvette. Men min erfarring siger mig bare at de her gamle stjerne forlanger spidsen af en dværgs næse for at skifte til sådan en klub, og af den vej skal der dælme nogle knaster til. Tilgengæld er jeg helt hooked på ideen om eventuelt at lade holde blive i L2 og simpelthen spille dem op helt dernede fra som er blevet foreslået? Smiley
Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010