home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 424 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  Real Sociedad
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 Udprint
Forfatter Emne: Real Sociedad  (Læst 21225 gange)
ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Real Sociedad
« Svar #45: 04 Dec 2012, 15:41 »

Må football-guderne være med dig ! Det kan ikke være sjovt med Nyborg-trip når man står midt i så spændende en spilstart.... Wink
Jeg er skam allerede ved vinter, så jeg er ikke blot bare startet ;-)
Logged

welbz is dat guy

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Real Sociedad
« Svar #46: 07 Dec 2012, 18:15 »

Vandt sensationelt mesterskabet allerede i anden sæson med dette fantastiske hold, efter en tredjeplads i første sæson!

Jeg endte på fantastiske 95 point, hvilket er fem mere end Real Madrid og tretten mere end Barcelona. I pokalturneringen tabte jeg semifinalen klart til Real Madrid, som jeg dog slog i ligaen, med 3-0 ude og 4-0 hjemme. I Champions League blev det til exit i ottendedelsfinalen efter en andenplads i gruppen med Chelsea, Kiev og FCK, hvor jeg tabte begge kampe tæt til Manchester United, der senere endte med at vinde turneringen.

Min foretrukne opstilling:

                        Bravo
    Zabaleta-Douglas-Martinez-Angel
               Pardo-Illaramendi
          Afellay-Dzagoev-Griezmann
                      Le Fondre

Inden sæsonen lejede jeg Ibrahim Afellay, Pablo Zabaleta og Clint Dempsey blandt andet, mens jeg hentede Douglas og Ospina på fri. Derudover lavede jeg en permanent aftale med helten fra første sæson, Adam Le Fondre, der bankede 34 kasser ind i Liga BBVA. Akkurat samme antal nåede han på i sin anden sæson for klubben, og han har været helt ustyrlig som targetmand, hvor han nu to sæsoner i træk har overgået spillere som Lionel Messi, Cristiano Ronaldo og Roberto Soldado. Udover det har forsvaret været helt fantastisk og blot lukket 30 mål ind i 38 runder.

Med penge hentet ind for TV-indtægten i CL og ligasejren vil jeg forsøge at forstærke truppen yderligere i det kommende transfervindue, hvor jeg gerne vil gøre aftalerne med Afellay og Zabaleta permanente. Jeg har allerede hentet Sami Khedira, der var sat billigt til salg, og navne som Kevin Strootman, Christian Eriksen, Kurt Zouma og Davide Astori er også i kikkerten.
Logged

ReaLFCK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Real Sociedad
« Svar #47: 07 Dec 2012, 18:24 »

Citat
Vandt sensationelt mesterskabet allerede i anden sæson med dette fantastiske hold, efter en tredjeplads i første sæson!

Jeg endte på fantastiske 95 point, hvilket er fem mere end Real Madrid og tretten mere end Barcelona. I pokalturneringen tabte jeg semifinalen klart til Real Madrid, som jeg dog slog i ligaen, med 3-0 ude og 4-0 hjemme. I Champions League blev det til exit i ottendedelsfinalen efter en andenplads i gruppen med Chelsea, Kiev og FCK, hvor jeg tabte begge kampe tæt til Manchester United, der senere endte med at vinde turneringen.

Min foretrukne opstilling:

                        Bravo
    Zabaleta-Douglas-Martinez-Angel
               Pardo-Illaramendi
          Afellay-Dzagoev-Griezmann
                      Le Fondre

Inden sæsonen lejede jeg Ibrahim Afellay, Pablo Zabaleta og Clint Dempsey blandt andet, mens jeg hentede Douglas og Ospina på fri. Derudover lavede jeg en permanent aftale med helten fra første sæson, Adam Le Fondre, der bankede 34 kasser ind i Liga BBVA. Akkurat samme antal nåede han på i sin anden sæson for klubben, og han har været helt ustyrlig som targetmand, hvor han nu to sæsoner i træk har overgået spillere som Lionel Messi, Cristiano Ronaldo og Roberto Soldado. Udover det har forsvaret været helt fantastisk og blot lukket 30 mål ind i 38 runder.

Med penge hentet ind for TV-indtægten i CL og ligasejren vil jeg forsøge at forstærke truppen yderligere i det kommende transfervindue, hvor jeg gerne vil gøre aftalerne med Afellay og Zabaleta permanente. Jeg har allerede hentet Sami Khedira, der var sat billigt til salg, og navne som Kevin Strootman, Christian Eriksen, Kurt Zouma og Davide Astori er også i kikkerten.

Lyder som et helt sindsygt save! Hold os endelig opdateret Smiley
- Kan jeg forresten få dig til at smide et ss op af Le Fondre? Smiley
Logged

SirAlexFergie
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Real Sociedad
« Svar #48: 07 Dec 2012, 18:35 »

Vandt sensationelt mesterskabet allerede i anden sæson med dette fantastiske hold, efter en tredjeplads i første sæson!

Jeg endte på fantastiske 95 point, hvilket er fem mere end Real Madrid og tretten mere end Barcelona. I pokalturneringen tabte jeg semifinalen klart til Real Madrid, som jeg dog slog i ligaen, med 3-0 ude og 4-0 hjemme. I Champions League blev det til exit i ottendedelsfinalen efter en andenplads i gruppen med Chelsea, Kiev og FCK, hvor jeg tabte begge kampe tæt til Manchester United, der senere endte med at vinde turneringen.

Min foretrukne opstilling:

                        Bravo
    Zabaleta-Douglas-Martinez-Angel
               Pardo-Illaramendi
          Afellay-Dzagoev-Griezmann
                      Le Fondre

Inden sæsonen lejede jeg Ibrahim Afellay, Pablo Zabaleta og Clint Dempsey blandt andet, mens jeg hentede Douglas og Ospina på fri. Derudover lavede jeg en permanent aftale med helten fra første sæson, Adam Le Fondre, der bankede 34 kasser ind i Liga BBVA. Akkurat samme antal nåede han på i sin anden sæson for klubben, og han har været helt ustyrlig som targetmand, hvor han nu to sæsoner i træk har overgået spillere som Lionel Messi, Cristiano Ronaldo og Roberto Soldado. Udover det har forsvaret været helt fantastisk og blot lukket 30 mål ind i 38 runder.

Med penge hentet ind for TV-indtægten i CL og ligasejren vil jeg forsøge at forstærke truppen yderligere i det kommende transfervindue, hvor jeg gerne vil gøre aftalerne med Afellay og Zabaleta permanente. Jeg har allerede hentet Sami Khedira, der var sat billigt til salg, og navne som Kevin Strootman, Christian Eriksen, Kurt Zouma og Davide Astori er også i kikkerten.

Vil du afsløre lidt af din taktik, der åbenbart virker fantastisk godt Thumbs Up Thumbs Up
Logged

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Real Sociedad
« Svar #49: 07 Dec 2012, 18:44 »

Lyder som et helt sindsygt save! Hold os endelig opdateret Smiley
- Kan jeg forresten få dig til at smide et ss op af Le Fondre? Smiley

Det vil jeg gøre. :-)

ADAM LE FONDRE

Umiddelbart virker han ikke til at være noget særligt, men man må sige at han er en rigtig skarpretter, der har sine forcer i afslutninger, koldblodighed, straffespark og så er han heller ikke helt langsom. 78 mål i 79 kampe for mig er i hvert fald meget meget besværligt at klage over.

Vil du afsløre lidt af din taktik, der åbenbart virker fantastisk godt Thumbs Up Thumbs Up

Jeg spiller en 4-2-3-1, hvor jeg stræber efter at have bolden meget og umiddelbart spille god offensiv fodbold. Stillen er balanceret, men strategien er offensivt anlagt. Derudover bruger jeg mine backs som fullbacks og spiller med en boldvindende(Ilarramendi) og dybdeliggende playmaker(Pardo), der hver især passer perfekt ind i deres roller. Det er en god idé, hvis man spiller med Sociedad, at træne Illaramendis defensive evner, det har jeg i hvert fald personligt med god succes forsøgt at gøre. Mine kantspillere har, sjovt nok, rollen som kantspillere, og skal fodre Le Fondre med sukkerbolde. Le Fondre bruger jeg som skarpretter.

Men den her taktik har jeg designet specielt til Real Sociedad, og det skal siges, at jeg ikke har haft megen succes med den i mine saves med Manchester United og Esbjerg. Spillerne passer perfekt ind i systemet, og det har virket godt for mig, at skifte ud på pladserne med få af gangen, således at alle spillere har tilvænnet sig konceptet.

Håber det hjalp lidt, ellers må du jo spørge igen. ;-)
Logged

Fong19
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Real Sociedad
« Svar #50: 08 Dec 2012, 00:30 »

Det vil jeg gøre. :-)

ADAM LE FONDRE

Umiddelbart virker han ikke til at være noget særligt, men man må sige at han er en rigtig skarpretter, der har sine forcer i afslutninger, koldblodighed, straffespark og så er han heller ikke helt langsom. 78 mål i 79 kampe for mig er i hvert fald meget meget besværligt at klage over.

Jeg spiller en 4-2-3-1, hvor jeg stræber efter at have bolden meget og umiddelbart spille god offensiv fodbold. Stillen er balanceret, men strategien er offensivt anlagt. Derudover bruger jeg mine backs som fullbacks og spiller med en boldvindende(Ilarramendi) og dybdeliggende playmaker(Pardo), der hver især passer perfekt ind i deres roller. Det er en god idé, hvis man spiller med Sociedad, at træne Illaramendis defensive evner, det har jeg i hvert fald personligt med god succes forsøgt at gøre. Mine kantspillere har, sjovt nok, rollen som kantspillere, og skal fodre Le Fondre med sukkerbolde. Le Fondre bruger jeg som skarpretter.

Men den her taktik har jeg designet specielt til Real Sociedad, og det skal siges, at jeg ikke har haft megen succes med den i mine saves med Manchester United og Esbjerg. Spillerne passer perfekt ind i systemet, og det har virket godt for mig, at skifte ud på pladserne med få af gangen, således at alle spillere har tilvænnet sig konceptet.

Håber det hjalp lidt, ellers må du jo spørge igen. ;-)



Ville være super fedt med ss af din taktik og/eller en mere uddybende beskrivelse af din taktik
sku godt arbejde med Sociedad, mht det du har opnået på 2 år!!!
Logged

Supra societatem nemo

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Real Sociedad
« Svar #51: 08 Dec 2012, 23:35 »

Nogen af jer der er langt fremme som kan poste SS af Pardo hvis i altså har brugt ham? Smiley
Logged


ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Real Sociedad
« Svar #52: 09 Dec 2012, 11:54 »

Så blev det min tur til at fortælle om mit save.

Som jeg tidligere skrev, har jeg i dette spil, taget en anden tilgang til det taktiske - taget holdets medieprognose in mente. Jeg startede ud med, at spille en meget defensiv 4-1-2-2-1, hvor defensive og kontraer primært var i hovedsædet. Dette bød på en 0-3 sejr over Barcelona i sæson-præmieren, hvilket primært skyldtes at de stor meget højt. De efterfølgende 7 kampe bød ikke på nogen sejre, og i stedet en helvedes masse uafgjorte resultater.

Derved evaluerede jeg taktikken og truppen endnu en gang, og med det faktum at truppen er ganske teknisk dygtig, og har gode offensiv-spillere skabte jeg en meget offensiv taktik, med direkte afleveringer, en mere udfoldende kreativ frihed, højt pres, mandsopdækning og med en offsidefælde. Taktikken kan delvist sammenlignes med Barcelonas i virkeligheden, men dette var nu ikke mit mål da jeg skabte den. Den skulle blot passe til mine spillere og det må den siges at gøre.

Straks efter den blev taget i brug, så jeg de resultater jeg ikke havde fået tidligere. Holdet begyndte at score mål og selvom taktikken er offensiv, lukkede jeg faktisk ikke flere mål ind, end før. De efterfølgende resultater lød på 4-1, 4-0, 4-1, 2-1, 2-1 og 3-1 alle i mit favør, hvilket altså betød 6 sejre i streg. Hernæst fulgte en pokalkamp mod Villarreal, hvor mine reserver tabte knebent 2-3, men med en 4-0 sejr i den første var det videre avancement sikret. Valencia og Getafe blev sendt hjem med hhv. 2-1 og 3-0 og holdet var dermed gået fra at rode i bunden, til en stabil 4. plads. Der kom lidt grus i maskineriet da vi efterfølgende tabte 2-3 mod Granada, ligesom vi knebent spillede os videre i pokalen med samlet 2-1 og Sporting. Det er dog hele tiden mine reserver der spille pokalkampene, hvorfor resultatet var ganske tilfredsstillende.

Dette bragt os til årsskiftet, hvor vi sluttede på en 6. plads. Denne plads skulle forsøges forbedret i det nye år men først skulle transfervinduet overstås. Her blev der skrevet på fri med Cristian Tello, hvilket jeg er meget tilfreds med, da han skal overtage for Xabi Prieto når han bliver for gammel. Derudover lejede jeg Nolito i Benfica, da Gonzalo Castro overhovedet ikke er nogen brugbar reserve. Ligeledes blev Sulejmani lejet i Ajax, da Zurutza inden årsskiftet løb ind i en skade. Sidst men ikke mindst hentede jeg Sergi Gomez i Barcelona til at agere reserve i midterforsvaret - jeg måtte slippe 2,5 mil, hvilket jeg mener var et ganske fint køb. Der var megen interesse for mine spillere, men det lykkedes mig dog at holde på de bærende kræfter og jeg fik kun skibbet Cadamuro, Zubikarai og Agirretxe afsted. Den samlede sum jeg modtog for de tre spillere, lød på 9,5 mil, hvilket primært skyldes at jeg fik min sportschef til at ophæve kontrakten med Agirretxe, da han simpelthen ikke passede ind i taktikken.

Således skulle kampene genoptages og vi startede med to pokalkampe mod Real Madrid. I den første kamp hev mine reserver en 0-0'er hjem hvilket var mere end tilfredsstillende, da Real stillede i stærkeste opstilling. Det samme gjorde de i returen, hvilket betød en snitter på 0-6 til min reserver, og dermed var det slut med pokalbold. De efterfølgende kampe er gået efter planen og foruden et nederlag til Barcelona og et overraskende ditto til Zaragoza har mine spillere præsteret forbilledeligt. Vi er ligenu nået til 31. spillerunde og vi befinder os på en 4. plads tæt forfulgt af Atletico Madrid, men med afstand til Deportivo på 6. plads.

Min stærkeste opstilling lyder på:
                   Bravo
Martins - Gonzalez - Martinez - Angel
        Illarramendi - Javi Ros
   Prieto - Sulejmani - Griezmann
                    Vela

Jeg kører dog med megen rotation, hvorfor stortalentet Iker Hernandez, den habile backup Diego Ifran, kreative David Zurutza, unge Ruben Pardo, nyindhentede Sergi Gomez og mange andre, får rigtigt meget spilletid. Af indkøbene markerede Sulejmani sig ganske fint tidligt, da han med 3 mål i 4 kampe var en af grundene til vi kom godt tilbage fra den lille vinterpause. Nolito har været meget skadet og Sergi Gomez har som sagt være reserve i midterforsvaret. Dog er han forrest i køen, når eller stabile Martinez og Gonzalez er skadet eller har karantæne. Netop Martinez har flere gange været udtaget til det spanske landshold, dog uden debut. Ligeledes har Jose Angel, som er en spiller jeg regner med at beholde, ved at gøre hans lejeaftale fra Roma permanent. Holdets bærende kræfter er helt klar Vela (27 kampe, 17 mål, 12 oplæg), Griezmann (25 kampe, 8 mål, 14 oplæg), Prieto, Javi Ros, og mine to midterforsvarer Martinez og Gonzalez.

Af fremtidige planer, går jeg med tanken om at hente Rodrigo i Benfica, ligesom jeg gerne så spillere som Isco, Muniain og flere unge i truppen. De to sidste er dog nok lettere ønsketænkning, da jeg typisk ikke er en manager der betale i dyre domme for spillere.

Det blev en lang tekst, og der er sikkert en helvedes masse stavefejl - men det gik lidt hurtigt og jeg vil gerne tilbage til mit spil ;-) I hører fra mig senere.
Logged

welbz is dat guy

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Real Sociedad
« Svar #53: 12 Dec 2012, 21:54 »

Ingen andre der vil dele deres save med os? Jeg kan afsløre at slutspurten om pladserne i første sæson i mit save, blev yderst tæt.
Logged

welbz is dat guy

Kris2625
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Real Sociedad
« Svar #54: 12 Dec 2012, 22:32 »

Jeg prøver sgu at starte med Sociedad Smiley
Logged

Kris2625
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Real Sociedad
« Svar #55: 13 Dec 2012, 14:38 »

Nogle forslag til køb og taktik? Smiley
Logged

Jimko18
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Real Sociedad
« Svar #56: 13 Dec 2012, 14:49 »

Jeg kan da godt dele lidt Smiley

min første sæson blev jeg nr. 10 4 point på til nr. 5 så det var lidt træls men havde så en fremragende 2 sæson lå jeg nr. 2 i ligaen , lå foran selveste Real Madrid lige før jul men måtte sande at jeg ikke kunne holde dampen oppe men endte alligevel på en flot  5.plads  Europacup til mig Smiley dejligt.. Synes Real Sociedad er en fantastisk klub dog syntes jeg ikke man får særlig mange penge , der tænker jeg på rent præmie og tv penge ikke fra solgte spillere..
Logged

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Real Sociedad
« Svar #57: 13 Dec 2012, 15:10 »

Jeg er nu halvvejs i 4. sæson, kvalificerede mig til ChL i både 1. og 2. sæson med henholdsvis 72 og 64 point, 3. sæson var dog hård og Valencia tog 4. pladsen med hele 84 point. Er nu i 4. sæson og igen godt på vej mod Champions League. Økonomisk har de to Champions League kvalifikationer gavnet voldsomt, og mens tabet har kostet lidt i indeværende sæson, havde jeg heldigvis sparet lidt op, samt øget værdien af tv-aftalen med 100 mio kr. efter den første udløb, så jeg har ikke den store grund til at klage.

Spillermæssigt kniber det stadig med at få de helt store stjerner til, og de stortalenter jeg henter har det med at være ret skadesplagede. Jeg har dog lidt fidus til ham her, som jeg dog også måtte smide 110 mio for.

Af andre gode indkøb kan nævnes min målmand. Fik ham som 17-årig på fri transfer efter kontraktudløb.

Nogen af jer der er langt fremme som kan poste SS af Pardo hvis i altså har brugt ham? Smiley
Han bliver bestemt en fin spiller, tror ikke han kan blive en virkelig superstjerne, men han er bestemt en førsteholdsspiller i mange år fremover. Jeg har haft hans training fokus på stamina igennem alle sæsonerne, da han starter ret svagt ud på det område og jeg ærligt talt ikke gider skulle skifte ham ud i hver kamp.

Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Kris2625
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Real Sociedad
« Svar #58: 15 Dec 2012, 15:18 »

Griezman er godt nok vanvittig!  Opstemt ligger nr. 5 efter 15 kampe, så jeg er pænt tilfreds! Smiley
Logged

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Real Sociedad
« Svar #59: 18 Dec 2012, 16:26 »

Er nu begyndt mit første save med Sociedad og det har været en ganske fornuftig start.

Min transfer var lidt usædvanlig

Ind:
Ingen

Ud:
ingen

Mine venskabskampe gik rigtig godt
Kørt alt over, den eneste egentlige udfordring var så også PSG hvor jeg ganske tiltfredstilende fik 1-1

Sæsonen indtil nu
Barcelona 2-0 Blev fuldstændigt udspillet og fik ikke et ben til jorden

Celta 3-2 kom foran 3-0 og lukkede 2 dumme mål ind i 80'ene og over tiden

Mallorca 1-0 sejren blev kørt stille og sikkert hjem, Vela havde nu 3 mål på 3 kampe

Zaragoza 2-0 Vela med et godt mål

Levante 3-2 knap så god kamp, burde være kørt sikrer hjem

Athletic 1-1 Vela scorede i 6 minut derfra var vi presset i bund, en svag indsats eftersom Athletic lå på 10. og vi selv på 1.

Betis 4-3 Vi kom bagud 1-0 kom foran 4-1 og lukker igen 2 dumme mål ind sent.

Osasuna 1-1 ok. resultat. Ossasuna lå nummer 3 vi selv lå nummer 2 så OK.

Vallolid 0-1 vi taber efter en utroligt skuffende kamp!

Espayol 5-1 OG VI ER BACK ON TRACK en lille opsang efter tabet til Vallolid havde tydeligvis virket Vela bombede men blev skadet i 79. minut og er ude i 2 måneder

Malaga 1-0 Malaga ligger inde med ligaens topscore Saviola som bare laver mål efter mål, men mit forsvar var stærkere end aldrig før, og vi formår at holde skansen, Ifran får sine første fulde 90 minutter og så første mål for mig, dejligt at have godt med gardering på toppen!

Rayo 2-2 vi spiller virkeligt svagt! vi bliver udspillet indtil 30. minut Rayo har 65% af spillet og jeg beslutter at skifte ud, og skifte taktik, det virker og vi bringer os foran inden halveg 2-1 i 79 minut score Rayo desværre. En rigtig skidt kamp.

Bortset fra de små smuttere har det været en rigtig stærk sæson ind til nu, jeg håber på top 5, så jeg kan komme internationalt, og forsætter holdet på samme måde efter vinter så ser det rigtig godt ud

D.1 November fik jeg 75 mio til transfer pga. klubben havde skabt økonomisk overskud, ikke dumt, så ademilson skal hentes nu, og så vil jeg gerne have mig en gardering til højre mid.

Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010