home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 289 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Uden job og ny i faget
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] Udprint
Forfatter Emne: Uden job og ny i faget  (Læst 16877 gange)
Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Uden job og ny i faget
« Svar #30: 18 Sep 2012, 00:36 »



Interview med Mads Loft


Som lovet kom den lokale avis, Folke Tidenede, med et eksklusivt interview med Lolland-Falster Alliancens træner Mads Loft, det blev udgivet på kampdagen for forårssæsonen.

Den succesrige træner for LFA

Mange fans har kritiseret salget af Sylla Koulibaly, inklusiv klubikonet Mads Jensen. Hvad er din kommentar til det?
Jeg er selvfølgelig ked af at Sylla er rejst, han var et exceptionelt talent og man må nok indrømme at han simpelthen var for stor til LFA. En spiller der har været til VM og med 26 landskampe skal man ikke regne med spiller i LFA, på trods af vores store succes var det ikke muligt at holde på ham længere. Vi var i forhandlinger om en forlængelse og det så ikke umuligt ud, men vi kunne akkurat ikke honorer hans løn i sidste ende, så det der er at sige er held og lykke til Koulibay i Tromsø og at han altid er velkommen hjem til bjørneflokken.

Der snakkes også om i lod ham gå for billigt, er du enig?
Både og, sportsligt er han uvurderlig og der kan ikke sættes en pris på hans indflydelse på banen. Der er dog et økonomisk aspekt i en så lille klub som LFA, hvilket Mads Jensen burde vide som tidligere fodboldspiller og specielt med tanke på alle hans år i klubben. Nu fik vi 8,5 mio. for Koulibaly og det må siges at være tilfredsstillende for en divisionsklub som os, hvor vi fik mere end fordoblet vores kassebeholdning i klubben og det betyder meget hele vejen rundt i klubben nu, men mest af alt for fremtiden!
Inden forårssæsonen ligger i på 1. pladsen i 1. division. Spiller i Superliga næste år?
Jeg vil så gerne sige ja, men jeg har aldrig i mine vildeste drømme troet vi ville være helt oppe i toppen af divisionen. Vi har naturligvis justeret vores forventninger og forventer som minimum en placering fra 6. pladsen og op, men vi skal knokle hårdt og så må vi se hvor vi ender. Er jeg ærgerlig hvis vi ikke rykker op? Ja, det kan du tro!
Når alt kommer til alt, så tror jeg ingen er utilfredse med resultatet når sæsonen slutter om vi er nr. 7 eller skal spille i Superligaen.

Da du var i Frankrig kom du til et storstilet projekt i det nordlige Paris som endte med nedrykning, hvordan har du det i Nykøbing Falster og LFA?
Det er ingen hemmelighed at jeg er utroligt skuffet over hvordan det gik og følger dem stadig perifært. Jeg må nok sige at det hurtigt er blevet en fantastisk historie her i Nykøbing og er faldet godt til i klubben, hvor spillerne straks tog imod mine idéer og vi kunne have rykket op i 1. division det første halve år jeg var, hvis klubben ikke havde fået den dårlige sæsonstart. Nu førte det så også til jeg blev ansat, så kan ikke rigtig tillade mig at brokke mig.

Esbjerg og Fredericia kan muligvis være uden træner efter sæsonen og du er en af favoritterne til at overtage dem. Vil du være interesseret i at tage et skridt op til en større klub?

De er ganske vist større klubber, men større er ikke bedre. Kig i tabellen, som LFA topper, her kan du se hvilken klub der er bedst. Jeg kan garantere jeg ikke bliver træner i en klub i samme division som slutter dårligere end Bjørnebanden.

Første kamp er ude mod Fredericia.
Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Uden job og ny i faget
« Svar #31: 18 Sep 2012, 20:46 »



Det afgørende forår


Det kunne gå hen og blive den vigtigste halvsæson i klubbens historie, helt usædvanligt lå et oprykkerhold nr. 1 i divisionen ved pausen, selvom de var spået til at skulle kæmpe undgå nedrykning. Det startede med en kedelig 0-0 kamp, hvor hverken Fredericia eller LFA var gode til at ramme målet. Derefter kom hjemmekampen mod Thisted, der startede skidt ved Peter Ankersen efter bare 5 minutter blev udvist. Den eneste der ikke havde opdaget man var en mand i undertal, måtte have været Bernard Mzizi som scorede 4 mål og blev fortjent kåret til kampens spiller.  De takter havde man allerede set i træningskampene, hvor Mzizi scorede 5 mål og lagde op til et mod Brøndby, der endte 7-2.

Dernæst kom en kamp som LFA dominerede totalt, men et indlæg som blev rettet af røg i mål og kampen endte 1-1. Herefter kom en dårlig periode hvor man ikke kunne få en sejr, nederlag til Vejle Kolding og FC Nordsjælland gjorde man ikke længere gjorde sig forhåbninger om 1. pladsen, hvor at man nu var røget ned på 3. pladsen inden Esbjerg kampen. I den kamp kom man hurtigt bagud, men Henrik Madsen udlignede og 2 minutter før tid bragte indskiftede Mikkel Rygaard Jensen LFA foran og endelig fik man en sejr.


Med tre kampe igen ligger man nu på 3. pladsen efter Vejle Kolding med et sølle point op. Kan man rykke forbi og nappe 2. pladsen, så man sikrer sig billetten til Superligaen?



« Seneste Redigering: 18 Sep 2012, 21:46 af Coldice » Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Uden job og ny i faget
« Svar #32: 18 Sep 2012, 23:04 »



Ude af egne hænder


Hele sæsonen blev nu afgjort på en tre kampe og LFA kunne ikke selv afgøre det, men til gengæld ligge maksimalt pres på Vejle Kolding ved at vinde deres egne kampe. Første af de tre kampe skulle vindes i Blokhus, men blev besværliggjort af et føringsmål til Blokhus FC og gjorde det meget forløsende at Szczepaniak scorede til 1-1 inden pausen. I en meget tæt kamp lignede kampbilledet det samme som mod Esbjerg, hvilket også gjorde at Fru Fortuna endnu en gang smilede på LFA og et mål mere af polakken Szczepaniak kom i det 93. minut og det endte med en sejr.
FC Fredericia var plaget af nerver, hvilket nok også er grunden til at det blev en neglebidder. Mikkel Rygaard Jensen blev endnu en gang redningsmanden, da han scorede til 1-0 i det 90. minut og med et Vejle Kolding nederlag var man nu nr. 2, samtidig kunne LFA selv afgøre om man skulle rykke op eller ej.
Den sidste kamp mod Thisted FC var forfærdelig, ingen ramte niveauet og det endte med et 4-2 nederlag, men heldigvis vandt Blokhus over Vejle Kolding og man kunne feste den lange vej hjem fra det mørke Jylland. Der var dømt tømmermænd den næste uge!

Hvem havde nogensinde troet LFA skulle i Superligaen?





« Seneste Redigering: 19 Sep 2012, 11:56 af Coldice » Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Uden job og ny i faget
« Svar #33: 20 Sep 2012, 14:39 »



Mulig overtagelse lammer LFA på transfermarkedet


En gruppe af investorer gik i forhandlinger om at overtage klubben og ville indsætte Thomas Thomasberg som ny træner, men få dage efter forhandlingerne startede blev Thomasberg præsenteret som træner i 1. divisionsklubben Esbjerg. Den udmelding havde gjort investorgruppen utroværdig og forhandlingerne faldt da også til jorden sidst i juli, men havde lammet en frustreret manager der gerne ville have lavet sine handler tidligt i vinduet.
Mange spillere forlod klubben, heriblandt nogle af de tidligere indkøb som Mads Aaquist og Oskar Engerbakk, der aldrig slog til på højre back. Daniel Bessa tog tilbage til Italien, da han aldrig faldt til i Danmark, mens Jeppe Illum, Erik Marxen og Mikkel Knudstrup ikke længere havde nogen større rolle på holdet og søgte spilletid andre steder.

Ny i Superligaen og disser er kommet for at hjælpe:

Randy Goteni, Mark Schubert og Marcin Socko:

Alle unge spillere der forventes at kunne udvikle sig til Superligaspillere, Socko blev lejet ud til den nye rugekasseklub HIK, mens Schubert forventes at blive udtaget til den første trup mod Randers FC, selvom han er fyldt 18 ganske få dage inden.

Stephan Petersen:

Den tidligere AGF’er bliver uomtvisteligt den største stjerne LFA-truppen har og forventes at blive yderst afgørende om sæsonen skal blive en succes. Med sine 29 år, har han adskillige år i sig endnu, hvor han kan begå sig i Superligaen.

Nicolaj Thomsen:

Midtbanespiller på 21 år hentet for 260.000 i Aab, hvor han ikke fik meget spilletid. I LFA bliver han ikke den bedste spiller på holdet, men passer ekstremt godt ind i systemet og forventes derfor stærkt at være i spil til en startopstilling.

Mikkel Kirkeskov:
Venstreback som er hentet hjem til Danmark fra Norge og er tiltænkt rollen som backup for Matthew Josephs. Kommer givetvis til at få en del spilletid i efterårets runder af pokalturneringen.

Patrick Olsen:

Brøndby talentet er ikke længere at finde i Inter, hvor han nu forventes at få muligheden for at forløse sit potentiale på Falster. Mest en forstærkning til bredden, men har potentialet til meget mere end bænken i LFA.

Hisato Mori:
Et mindre scoop at hente den 21-årige midtbanespiller fra Japan, der har 10 landskampe bag sig og nu får muligheden for at prøve kræfter med en europæisk klub. Endnu en tilgang af en eksotisk spiller og giver associationer til Sylla Koulibaly, der havde en lignende baggrund da han kom til klubben og senere blev solgt for klubrekorden på 8,5 mio.

Er truppen god nok til Superligaen?

Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Uden job og ny i faget
« Svar #34: 22 Sep 2012, 16:07 »



Massere af rekorder


Første kamp i Superligaen blev mod Randers FC og tilskuerrekorden blev slået, da der kom 3370 tilskuere ind på Scandic Live Arena. Selvkampen blev en spændende og atypisk 0-0 kamp og det var mere LFAs egen skyld de ikke endte med 3 point, da man brændte 4 åbne chancer og ikke udnyttede sit spille- eller chancemæssige overtag. Efter en målrig udekamp mod Viborg, stod tilskuerrekorden endnu en gang for skud da AAB kampen hev hele 4099 ind på stadion, resultatet var dog ikke så imponerende og endte med et 2-3 nederlag. Hjemme mod FCK blev rekorden slået igen og 7849 mennesker så Lolland-Falster Alliancen slå FCK 2-1, hvor man ved 1-1 fik en mand udvist; den perfekte kamp at få sin første sejr i Superligaen.

I en kamp mod FC Midtjylland kom man hurtigt bagud 2-0, men man formåede at komme foran 4-2 inden FCM reducerede til resultatet 4-3. En svipser mod Silkeborg satte en stime i gang hvor man var ubesejret og endnu en gang slog FCK, denne gang var det fuldstændigt ufortjent, men det var Bjørnebanden hamrende ligeglad. Efter en sejr i forlænget spilletid mod SønderjydskE kom man videre til forårets pokalsemifinaler og op af hatten trak LFA FC København, som man skulle ud i to kampe for at få adgang til pokalfinalen.

Efter en sejr mod HB Køge kunne man slutte et fænomenalt efter år af som nr. 3 i Superligaen, lige foran AGF, men med et hul op til FCK og FCM som lå 1. og 2. Man kunne samtidig glæde sig over den 3. plads LFA havde tilkæmpet sig, hvilket betød de 17 mio. i TV-penge skæppede godt i klubkassen.

Efter 3-0 kampen mod AGF, blev Peter Sørensen fyret og Mads Loft straks udråbt som favorit til jobbet, men manageren gjorde opmærksom på sine tidligere kommentarer "et hold i samme division som ligger dårligere placeret har INGEN interesse!".


« Seneste Redigering: 23 Sep 2012, 16:40 af Coldice » Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Uden job og ny i faget
« Svar #35: 23 Sep 2012, 08:54 »

Det er sgu nogle imponerende resultater du har dig... 

Fedt at du bare tager arbejdshandsken på efter det franske eventyr..

Mon du kan nappe suppen i første forsøg??

Følger
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Uden job og ny i faget
« Svar #36: 23 Sep 2012, 10:47 »

Det er sgu nogle imponerende resultater du har dig... 

Fedt at du bare tager arbejdshandsken på efter det franske eventyr..

Mon du kan nappe suppen i første forsøg??

Følger

Jeg er selv lidt overrasket, tror aldrig jeg har haft så meget succes før.
Har før fået Landskrona i CHL efter jeg overtog dem i 1. division Elite og vundet UEFA cuppen med Brøndby, men det er i tidligere udgaver og lidt mindre overraskende. :O
Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Uden job og ny i faget
« Svar #37: 23 Sep 2012, 16:18 »



Første transfervindue som fuldbyrdet Superligamedlem


Efter sæson afslutningen var der igen et forsøg på at overtage klubben, denne gang var det supporterne som forhandlede med bestyrelsen, men det skulle ikke lykkes da bestyrelsesformande n afblæste forhandlingerne da de nærmede sig transfervinduet, da han ikke ønskede klubben blev lammet endnu en gang. Den gamle bestyrelse havde dog allerede godkendt managerens idé om et nyt stadion, som man kunne forvente ville lykkes, men den endelige beslutning ville ske i starten af den nye sæson. Der var dog allerede blevet lagt nyt græs på banen inden denne sæson og man
Transfervinduet startede heftigt, da et stort bud fra Werder Bremen på 15 mio. for Mzizi blev afvist, men dette var den ambitiøse spiller ikke tilfreds med. Det tvang manageren til at gå i forhandlinger og efter adskillige bud endte det med et rekordsalg på 17 mio., dette kunne dog stige til 20,5 mio., hvis han fik succes i Bremen og scorede 20 mål. Alexi Peuget forlod LFA til fordel for FC Nordsjælland, da han ikke længere var med i de fleste udtagende trupper.

Ind er kommet:

Przemyslaw Pzybylski:
Kom sidst i efterårssæsonen og er på det polske U-21. Midtstopperen skal konkurrere med Schubert og Pelagias og forventes at være erstatningen på lang sigt for sidstnævnte.

Atanas Stavrev:
Den unge 17-årige bulgarske venstre kant er købt med tanke på fremtiden og forhåbentlig kan man også udnytte ham på europæisk plan i fremtiden, hvor han vil hjælpe på FIFAs homegrown regler, da den eneste i førsteholdstruppen lige nu er Mikkel Rygaard Jensen.

Kehinde Fatai:
Nigeriansk angriber der er hentet som erstatning for Mzizi og har nogle af de samme kompetencer, men de er ikke lige så tydelige. Har sidst spillet i Atalanta i Serie A, hvor det også blev til nogen mål. Må forventes at kunne bidrage på holdet.

Philimon Mulenga:

Defensiv midtbanespiller fra Zambia der som blot 19-årig allerede har adskillige landskampe på cv’et. Utrolig hovedstødsstærk, hvilket generelt er en mangel på LFAs hold. Skal udfylde hullet på den defensive midtbane i de kampe hvor trekanten i 4-3-3 opstillingen bliver vendt.

Biser Bazhdekov:
Bulgarisk wingback, der skal bringe nogle mere offensive kompetencer på backen, hvor Jeppe Brandrup anses som det svageste led på LFAs idealopstilling. Skal dog bruge noget tid på at tilpasse sig og udvikle sig til holdet.
 
Er det nok til at holde konkurrenterne væk fra 3. pladsen?

« Seneste Redigering: 23 Sep 2012, 16:37 af Coldice » Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Uden job og ny i faget
« Svar #38: 07 Okt 2012, 17:03 »

Har haft travlt og ikke tid til at komme med opdateringer.
Har dog desværre mistet lysten lidt til savet, selvom det går udmærket, så den sidste meget korte kommer her.

Sluttede sæsonen som nr. 5 og endte med at tabe pokalfinalen til OB 1-0, hvor Mulenga lavede det straffe der afgjorde kampen.

I den nye sæsonen er man startet ligaen rigtig godt og ved vinter ligger LFA på førstepladsen i Superligaen.

Tak til alle som har læst med på bloggen.
Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Sider: 1 2 [3] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010