home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 287 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  oprykning
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: oprykning  (Læst 4174 gange)
Klinke86
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
oprykning
« : 01 Sep 2012, 15:18 »

Hey!

Nogen af jer der har erfaring med hvordan man taktisk bedst spiller når ens hold lige er rykket op?

Er rykket op i adelante med ejido og det går sådan set ok, men det kunne også gå bedre
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: oprykning
« Svar #1: 01 Sep 2012, 15:26 »

Hey!

Nogen af jer der har erfaring med hvordan man taktisk bedst spiller når ens hold lige er rykket op?

Er rykket op i adelante med ejido og det går sådan set ok, men det kunne også gå bedre
Det kommer jo meget an på om hvor meget du ændrer i en taktik, for hvis du skal ind og lave en masse skal det jo passe til spillertyperne du har til rådighed, som vil afgøre hvor direkte og fysik eller modsat langsomt og teknisk spil du vil benytte. Hvis du smækker alt på standard udover "Filosofi" og "Strategi" er det jo en anden sag. Hvis du spiller så simpelt kan jeg anbefale Guldbrand's Taktiske Teorier som udgangspunkt.
Logged

Klinke86
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: oprykning
« Svar #2: 01 Sep 2012, 15:35 »

1. sæson spillede jeg med en 4-4-2 standard og flydende. Det blev til en anden plads men ingen oprykning. 2. sæson spillede jeg med diamant standard og flydende og den rykkede jeg op med. Har prøvet at lave en 4-1-2-2-1 men den har ikke været helt ok.

Det er sølvfølgelig bedre hold jeg møder så jeg skal endten satse defensivt eller offensivt...
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: oprykning
« Svar #3: 01 Sep 2012, 20:08 »

1. sæson spillede jeg med en 4-4-2 standard og flydende. Det blev til en anden plads men ingen oprykning. 2. sæson spillede jeg med diamant standard og flydende og den rykkede jeg op med. Har prøvet at lave en 4-1-2-2-1 men den har ikke været helt ok.

Det er sølvfølgelig bedre hold jeg møder så jeg skal endten satse defensivt eller offensivt...
Det kommer an på "hvor" meget bedre de er. Et hold som Barcelona f.eks. ville være idioti at pakke sig ned i forsvaret mod, men du er nød til at holde dig rimelig defensivt mod generelt bedre hold. Igen, se de taktiske teorier jeg linkede til.
Logged

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: oprykning
« Svar #4: 01 Sep 2012, 20:13 »

Det kommer an på "hvor" meget bedre de er. Et hold som Barcelona f.eks. ville være idioti at pakke sig ned i forsvaret mod, men du er nød til at holde dig rimelig defensivt mod generelt bedre hold. Igen, se de taktiske teorier jeg linkede til.

Kan faktisk lade sig gøre at pakke sig mod Barcelona  Wink Jeg selv og så Roberto(vk) har gjort det før og vi gjorde det anderledes end Chelsea, nemlig ved at spille 0-0 Grin Jeg kan stadig ikke tro at det lykkedes, og jeg undrer mig stadig over at de ikke scorede  Opstemt

Men selvfølgelig, kommer det an på hvilke spillere du har til rådighed  Skuffet Hvis dine spillere, dårlige til at markere og placere sig, vil jeg nok ikke anbefale at gøre det.  Skuffet

nej det var lige lidt off topic. Men benyt endelig Guldbrands taktiske teorier, de har hjulpet mig en del. Men min erfaring siger, at hvis man skla håbe på at blive oppe, er den bedste metode at spille kontra. Bundhold, er typisk ikke gode nok ,til at kunne holde i bolden mod større hold, så du vil ofte blive fanget i kontra.
« Seneste Redigering: 01 Sep 2012, 20:15 af Anfield Road » Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Svartovich
Gæst
 
Sv: oprykning
« Svar #5: 02 Sep 2012, 12:24 »

Kan faktisk lade sig gøre at pakke sig mod Barcelona  Wink Jeg selv og så Roberto(vk) har gjort det før og vi gjorde det anderledes end Chelsea, nemlig ved at spille 0-0 Grin Jeg kan stadig ikke tro at det lykkedes, og jeg undrer mig stadig over at de ikke scorede  Opstemt
Selvfølgelig kan det lade sig gøre, men efter min mening er det bestemt ikke det klogeste valg. Smiley
Logged

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: oprykning
« Svar #6: 02 Sep 2012, 12:26 »

Selvfølgelig kan det lade sig gøre, men efter min mening er det bestemt ikke det klogeste valg. Smiley

Det var det så åbenbart i den situation  Wink I retur kampen gik jeg højere op og blev kørt over med 4-1  Smiley
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Svartovich
Gæst
 
Sv: oprykning
« Svar #7: 02 Sep 2012, 12:33 »

Det var det så åbenbart i den situation  Wink I retur kampen gik jeg højere op og blev kørt over med 4-1  Smiley
Det var det jo ikke da du ikke vandt. Du kan jo ikke vide hvordan det var gået med en anden fremgangsmåde. Wink
Logged

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: oprykning
« Svar #8: 02 Sep 2012, 12:36 »

Det var det jo ikke da du ikke vandt. Du kan jo ikke vide hvordan det var gået med en anden fremgangsmåde. Wink

0-0 på camp nou er i mine øjne lig med en sejr. Og den anden fremgangsmåde testede jeg jo så kampen efter og det gik helt galt.  Wink
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: oprykning
« Svar #9: 02 Sep 2012, 12:44 »

jeg har formået at slå barcelona 2 - 1 på camp nou med villarreal.. der spillede jeg Westers Guang-ho offensivt Smiley
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Svartovich
Gæst
 
Sv: oprykning
« Svar #10: 02 Sep 2012, 12:51 »

0-0 på camp nou er i mine øjne lig med en sejr. Og den anden fremgangsmåde testede jeg jo så kampen efter og det gik helt galt.  Wink
Den anden. Så du siger der kun er to måder at gøre det på? Og det er fint at du er tilfreds, jeg sagde som sagt at efter min mening var det ikke det klogeste valg. Wink
Logged

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: oprykning
« Svar #11: 02 Sep 2012, 12:57 »

Den anden. Så du siger der kun er to måder at gøre det på? Og det er fint at du er tilfreds, jeg sagde som sagt at efter min mening var det ikke det klogeste valg. Wink

Og jeg prøver så at overbevise dig om det modsatte. Selvom det ikke ser ud til at virke for godt  Wink Og nej selvfølgelig er der flere fremgangsmåde, men overordnet set er der vel kun to. Pres højt eller pak dig. Men indefor disse to er der selvfølgelig et hav af muligheder  Smiley  Og nej jeg kan godt give dig ret i at det måske ikke er fornuftigt at pakke sig men hvis det virker er det jo fint  Smiley
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Zuika
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: oprykning
« Svar #12: 02 Sep 2012, 16:03 »

For mig at se, bør man vælge sine "kampe" med omhu.

Som oprykker bør man ikke forvente andet end nederlag imod hold som Barcelona og Real Madrid - og jeg synes det er lidt tåbeligt at spilde en masse tid og kræfter på at stille den perfekte taktik, mod så stærke modstandere. Spil dit eget spil mod den slags, og tag i stedet stilling til disse spørgsmål mod de lidt mindre hold, som du har en mere realistisk chance for at få noget ud af.

Får du dig først etableret i ligaen kan du overveje hvordan du skal slå de helt store.
Sådan ser jeg på det i hvert fald.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: oprykning
« Svar #13: 02 Sep 2012, 16:13 »

For mig at se, bør man vælge sine "kampe" med omhu.

Som oprykker bør man ikke forvente andet end nederlag imod hold som Barcelona og Real Madrid - og jeg synes det er lidt tåbeligt at spilde en masse tid og kræfter på at stille den perfekte taktik, mod så stærke modstandere. Spil dit eget spil mod den slags, og tag i stedet stilling til disse spørgsmål mod de lidt mindre hold, som du har en mere realistisk chance for at få noget ud af.

Får du dig først etableret i ligaen kan du overveje hvordan du skal slå de helt store.
Sådan ser jeg på det i hvert fald.

Så du smider håndklædet i ringen inden kampen overhovedet er sat igang..? Lyder ikke af, at du har mange ambitioner som manager, for det er da netop mod de helt store hold at det er fedt at vinde, og noget som giver et dejligt rygstød.
Logged

Zuika
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: oprykning
« Svar #14: 02 Sep 2012, 16:22 »

Så du smider håndklædet i ringen inden kampen overhovedet er sat igang..? Lyder ikke af, at du har mange ambitioner som manager, for det er da netop mod de helt store hold at det er fedt at vinde, og noget som giver et dejligt rygstød.

Overhovedet ikke.
Jeg mener bare ikke det er nyttigt at gen-opfinde den dybe tallerken mod disse modstandere.
Men tager vi nu Barcelona som eksempel, kan du umuligt som oprykker, gå ind og smadre deres spil på en måde som f.eks. Chelsea var i stand til. Det er Barcelona simpelthen for dygtige til..

Spil derimod dit eget spil. Hold fast i hvad dit hold er gode til i stedet for at bede ens spillere om at vinde mand-mand duellerne mod Messi (F.eks.).
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010