Jeg formoder det er i orden med crewet, at jeg opretter tråden her i Baren så længe det drejer sig om tilmeldingen, og at den efterfølgende ryger i Børnehaven.
---
Da FIFA13 kommer på gaderne om et lille måneds tid, regner jeg stærkt med at der er interesse i en lille turneringen inden. Det vil være på PS3. Turneringen vil foregå stort set på samme måde, som den med forrige af sin slags, jeg oprettede. Der er udvalgt 32 hold, alle med fire stjerner, for at få så generelt jævnbyrdige hold som muligt.
Ved tilmelding bedes i derfor nævne det nummer i ønsker mellem 1-32, efter tilmeldingen er ovre vil i få at vide hvilket hold i har fået.
Der vil også blive sat en tidsgrænse på, typisk en uge vil denne være på. Det er til hensyn for dem der har skolegang, arbejde og div. fritidsaktiviteter. Når tilmeldingen er ovre vil den endelig grænse blive nævnt. Skulle man ikke overholde denne grænse vil man blive taberdømt i de(n) kamp(e) man ikke har spillet og pr. automatik ryge ud af turneringen:
- ved gruppespillet vil vedkommende ryge ned på sidstepladsen i gruppen, og de øvrige hold en tand op i tabellen
- ved knald-eller-fald kampene vil det andet hold gå videre til næste runde
Ved man, at man af en eller anden grund ikke kan spille enkelte kampe bedes det nævnes i tråden her på forhånd.
Som nævnt er der 32 hold, de er fordelt i 8 grupper med 4 i hver. Man møder hinanden to gange, og resultaterne skrives her i tråden eller i en pb til undertegnede. Når dette er overstået vil der blive opdateret med stillingerne, nr. 1 og 2 i hver gruppe vil gå videre til "CL" mens nr. 3 ryger i "EL".
De endelige skemaer for "CL" og "EL" vil blive smidt op i indlæg #2 sammen med stillingerne, senest inden turneringsstart.
Skulle to eller flere hold være lige ved gruppespillet tæller følgende regeler:
- Antal point
- Måldifference
- Indbyrdes opgør
- Antal sejre
Skulle det stadig være helt lige, spilles én enkelt kamp mellem de involverede parter. Vinderen af denne kamp ender over taberen.
I "CL" og "EL" er det knald-eller-fald kampe, men da de spilles over to kampe, en hjemme og en ude, skal der findes en endelig vinder af disse. Her tæller regelen om flest scorede udebanemål, er det stadig lige spilles der indtil der findes en endelig vinder af kampen. Finalerne i "CL" og "EL" foregår dog kun over én kamp, derfor tæller regelen om udebanemål ikke, og ender kampen uagjort spilles en omkamp indtil en vinder findes.
Skulle forbindelsen ryge overvejs i løbet af en kamp aftaler man indbyrdes, om man spiller kampen om, modstanderen får en skrivebordssejr (på 3-0) eller noget helt tredje.