home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 12:23:09 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23572
  0 Brugere, 645 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mikleonfaAtogs
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Sene udligninger
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Sene udligninger  (Læst 1686 gange)
Anfield Road
Manager

Sene udligninger
« : 28 Aug 2012, 15:28 »

Hey Freaks.

Jeg spiller i øjeblikket med Southport i Blu Square Bet Premier. Southport er "seedet" til nedrykning men vi startede suverænt godt med 4 sejre i fire kampe, men derefter har jeg tabt pusten og er nu uden sejr i ni kampe.  Jeg har i de seneste kampe oplevet en særdeles kedelig tendens. I tre af mine sidste fire uafgjorte kampe, har jeg nemlig smidt en føring fra 88+. Og jeg har prøvet noget lignede i andre saves. Så mit spørgsmål, er hvordan man holder en føring, sent i kampen mod hold der på papiret er noget stærkere end dig selv. Nogen gange har assistenten foreslået at sætte friske spillere ind, men det hjælper nu ikke det store.

Nogen der har prøvet noget lignende, eller som har nogen fif?   Smiley

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Guldbrand
Blogmester

Sv: Sene udligninger
« Svar #1: 28 Aug 2012, 16:18 »

Skift til en mere offensiv indstilling, det kan i nogle tilfælde hjælpe...

Det lyder måske lidt forkert, men ved at bruge en mere offensiv taktik, så får du dine spillere frem ad banen, i stedet for at give alt initiativet til modstanderne, som så ellers bare kan høvle den ene bold ind i feltet efter den anden...

Anfield Road
Manager

« Svar #2: 28 Aug 2012, 16:23 »

Tak. Det skal jeg nok prøve, selvom jeg faktisk lige holdt hjem, ved at gå længere tilbage  crazy

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Guldbrand
Blogmester

« Svar #3: 28 Aug 2012, 16:32 »

Hvordan lå modstanderen i forhold til dig i ligaen..?   Smiley

Anfield Road
Manager

« Svar #4: 28 Aug 2012, 16:34 »

Hvordan lå modstanderen i forhold til dig i ligaen..?   Smiley

Dem jeg lige holdt hjem mod, lå faktisk nummer 2  Smiley Men de andre tre jeg omtalte, ligge alle lige omkring mig, med +1, -1 og samme pointtal  Smiley

Guldbrand
Blogmester

« Svar #5: 28 Aug 2012, 16:42 »

Okay, jeg havde ellers gættet at det var mod et bundhold..    Smiley

Men i bund og grund, så handler det jo om at få en føling med kampen, og prøve at forudsige hvad modstanderens næste træk er, og hvordan man kan counter dette bedst muligt.

Møder man f.eks. et tophold, som er bagud mod en selv, så vil det mest naturlige være at de presser hårdt på for en udligning. Dvs. at de vil få så mange med frem som overhovedet muligt. Dette skaber to scenarier i mine øjne:

1) Det åbner plads for kontra chancer
2) De vil presse dig så hårdt, at du ikke laver andet end at sparke lange bolde til deres forsvar.

Ved 1), så kan man med fordel spille på kontra'er, da man i så fald blot skal vente på muligheden for at fange dem i ubalance, og så udnytte det.

Ved 2) så bør man vælge at spille mere offensivt, for netop at forsøge at spille sig ud af presset, og undgå det konstante hårde pres mod ens mål. Ved at have en mere offensiv tilgang, så vil man forhindre/delvist forhindre det hårde pres og dermed reducere deres chancer for at få scoret.

Anfield Road
Manager

« Svar #6: 28 Aug 2012, 16:45 »

Okay, jeg havde ellers gættet at det var mod et bundhold..    Smiley

Men i bund og grund, så handler det jo om at få en føling med kampen, og prøve at forudsige hvad modstanderens næste træk er, og hvordan man kan counter dette bedst muligt.

Møder man f.eks. et tophold, som er bagud mod en selv, så vil det mest naturlige være at de presser hårdt på for en udligning. Dvs. at de vil få så mange med frem som overhovedet muligt. Dette skaber to scenarier i mine øjne:

1) Det åbner plads for kontra chancer
2) De vil presse dig så hårdt, at du ikke laver andet end at sparke lange bolde til deres forsvar.

Ved 1), så kan man med fordel spille på kontra'er, da man i så fald blot skal vente på muligheden for at fange dem i ubalance, og så udnytte det.

Ved 2) så bør man vælge at spille mere offensivt, for netop at forsøge at spille sig ud af presset, og undgå det konstante hårde pres mod ens mål. Ved at have en mere offensiv tilgang, så vil man forhindre/delvist forhindre det hårde pres og dermed reducere deres chancer for at få scoret.
Lyder meget fornuftigt Smiley jeg kigge på det når jeg får chancen  Wink

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #7: 30 Aug 2012, 17:27 »

Må give Guldbrand ret. Det hjælper oftest at forsøge at presse spillet tilbage over midten. Men der er også nogle gange hvor man bar er møg uheldig. Det afhænger af mange ting, om det er Newtons 3. lov eller Murphy's lov der sejre på dagen.

Har selv oplevet at Utd pressede mit mandskab helt i bund i overtiden, uden at jeg kunne gøre noget, men har også li prøvet at sætte City til vægs ved at spille offensivt efter de begyndte at presse på... Agér så rationel som muligt, og kryds fingre for dit hold kan udføre det.  Peace

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010