home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  2 Brugere, 490 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Den russiske bjørn
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Den russiske bjørn  (Læst 9543 gange)
Underdogen
Gæst
 
Den russiske bjørn
« : 16 Aug 2012, 17:56 »



Hristo Stoichkov ny landstræner for Rusland!

Hristo Stoichkov er i dag blevet præsenteret, som ny landstræner for Rusland. Hristo Stoichkov har tidligere været træner for den bulgarske klub Litex, men det russiske firma Gazprom betalte Litex ca. 4 millioner for, at han kunne blive den nye landstræner for Rusland. Han skulle have tiltrådt i Litex, som træner den 1. januar 2012. Hristo er nok mest kendt for hans år i FC Barcelona og hans store arrogance f. eks kunne han da han havde tabt bolden i FC Barcelona, bare stå og vinke ud til publikum, og så kunne hans holdkammerater så prøve at erobre bolden. Han er blevet ansat på ubestemt tid indtil videre.

Hristo Stoichkov udtalte på pressekonferencen, at Andrey Arshavin forsat ville være anfører og, at han ville begynde med et generationsskifte. Målet var selvfølgelig at kvalificere sig til den kommende EM slutrunde i Polen og Ukraine. Man lå p. t på en andenplads med samme antal point, som Slovakiet og Irland. Den første kamp Hristo skulle være træner for den russiske bjørn i, ville blive i en venskabskamp mod Serbien, men den første betydende kamp ville være mod Makedonien.

Fakta om Hristo Stoichkov:
Født i Plovdiv i Bulgarien.
Født den 8. februar 1966.
Position som spiller: Angriber eller kantspiller.
Spillerkarriere:
1 år i Zavod.
2 år i Hebros.
6 år i CSKA Sofia.
5 år i FC Barcelona.
1 år i Parma.
1 1/2 år i FC Barcelona.
1/2 år i CSKA Sofia.
1/2 år i Al-Nassr.
1 år i Kashiwa Reysol.
2 år i Chicago Fire.
1 år i DC United.
83 landskampe for Bulgarien og 37 mål.
Trænerkarriere:
3 år som landstræner for Bulgarien.
1/2 år i Celta Vigo.
1 år i Mamelodi Sundowns.
« Seneste Redigering: 01 Sep 2012, 14:56 af Underdogen » Logged

Underdogen
Gæst
 
Sv: Den russiske bjørn
« Svar #1: 16 Aug 2012, 18:00 »

Det her er min første blog, så er ikke så erfaren. Modtager meget gerne ris og ros.
Jeg valgt en landsholdsblog, da jeg ikke har særlig meget tid og derfor passer det bedre end en klubblog. Jeg er ikke selv den store grafiker, så der skal i ikke forvente det store. Topbanneret er lavet af Brodtgaard, så stor tak til ham.
Logged

Underdogen
Gæst
 
Sv: Den russiske bjørn
« Svar #2: 17 Aug 2012, 20:05 »



Hristo Stoichkov havde inden venskabskampen mod Serbien, sagt ja til et kort interview til en landsdækkende tv kanal, om hvordan man ville spille og om taktikken.

Intervieweren: Hvordan har du tænkt dig holdet skal spille?

Hristo Stoichkov: Vi skal spille offensivt. Det er os, der skal dominerer de fleste af kampene. Derudover vil jeg gerne have at der bliver spillet mere i dybden, til især Roman Pavlyuchenko.

Intervieweren: Hvilken formation har du tænkt dig at bruge?

Hristo Stoichkov: Jeg vil gerne spille en 4-1-3-2, så det bliver et meget offensivt hold, man kommer til at se. Det kan komme til at koste dyrt at spille så offensivt, men jeg mener det er den måde vi spiller bedst. Zhirkov vil jeg have, som en offensiv back, så det er en satsning, men jeg er sikker på det kommer til at gå godt.

Intervieweren: Har du sat holdet til kampen mod Serbien om få dage?

Hristo Stoichkov: Ja, det er næsten på plads, der er kun nogle ganske få pladser der stadig er i spil.

Intervieweren: Kan du afsløre om noget af startopstillingen?

Hristo Stoichkov: Ja, Igor Akinfeev, Zhirkov og Roman Pavlyuvhenko starter inde, resten må du vente med at se, til en time før kampstart. Jeg må til at videre, jeg skal have mig noget massage af vores massør.

Da Hristo Stoichkov gik, gav han journalisten et papir med startopstillingen, dog uden navne.

Logged

Underdogen
Gæst
 
Sv: Den russiske bjørn
« Svar #3: 17 Aug 2012, 20:28 »



Hristo Stoichkov´s første landskamp, som landstræner for Rusland var imod Serbien i en venskabskamp. Efter tredive minutters spil kom Rusland foran da Alexander Kerzhakov spillede Roman Pavlyuchenko i dybden, så Roman let kunne score. Lige inden pausen fik Serbien et af de tyndeste røde kort længe set, da Dejan Stankovic skubber Pavel Mamaev i ryggen, midt på banen efter et målspark. Det blev 2-0 til russerne da Marat Izmailov scorede på et langskud. 3-0 blev det også midt i anden halvleg da Alexander Kerzhakov driblede forbi Neven Subotic og nemt kunne score. Hristo Stoichkov udnyttede den komfortable føring til at skifte flere af nøglespillerne ud. Det kostede da Serbien i det firserne minut reducerede til 3-1 efter et hjørnespark. En tilfreds Hristo Stoichkov udtalte efter kampen følgende til den russiske avis Pravda: "Vi spiller en god kamp. Vi kommer ud og er aggressive fra starten af og dominere kampen. Så hiver jeg Arshavin, Dzagoev og nogle andre ud og så scorer de et mål, men jeg kan gå tilfreds fra kampen".
Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Den russiske bjørn
« Svar #4: 17 Aug 2012, 20:34 »

Er Stoichkov spillende træner, siden han skal have massage af massøren? Desuden trist at de ikke har en massøse tilknyttet ;-)
Logged

welbz is dat guy

Underdogen
Gæst
 
Sv: Den russiske bjørn
« Svar #5: 17 Aug 2012, 20:41 »

Er Stoichkov spillende træner, siden han skal have massage af massøren? Desuden trist at de ikke har en massøse tilknyttet ;-)
Nej, men han er jo speciel, så han skal også have massage, han kommer jo foran nogle af spillerne. crazy
Logged

Underdogen
Gæst
 
Sv: Den russiske bjørn
« Svar #6: 22 Aug 2012, 19:33 »



Da Rusland tog imod Makedonien i Moskva var der lagt op til en spændende kamp, men det blev en tam affære. Rusland havde bolden 56 % af tiden i den bidende kulde, men alligevel var 28.800 tilskuere. Diniyar Bilyaletdinov blev skadet efter kun 19 minutter, mander der erstattede ham var Igor Semshov. Zhirkov tog et frispark og lagde den indover, Ignashevich tæmmede den og blev nedlagt. Straffespark til Rusland. Roman Pavlyuchenko blev sat til at sparke og eksekverede sikkert ved at skyde helt ude i venstre side, uden en jordisk chance for Makedoniens målmand Bogatinov. Resten af kampen havde begge hold flere skud, men ingen farlige skud. Til sidst kunne dommer Thorsten Kinhöfer fløjte den kedelige kamp af, hvor tilskuerne ikke fik meget for pengene.

Næste kamp var mod Irland, en kamp der ville give Rusland fem points forspring ned til Irland. Kampen blev igen spillet i Moskva i en bidende kulde, denne gang tilsat lidt støvregn. Efter kun 39 sekunder kunne Rusland bringe sig foran. Alan Dzagoev udfordrede John O'Shea og fik den spillet videre til Igor Semshov der kunne sætte bolden ind bag Shay Given. Efter 24 minutter tog Damien Duff et gennembrud på kanten og lagde den indover til Robbie Keane, som let kunne score. Ruslands manager udtalelse inden kampen om at lukke ned for Robbie Keane lykkedes ikke. Irland første skud i kampen endte i mål, ikke Hristo's ønskescenarie, hvilket man kunne se ved at han kylede en vandflaske ud på tilskuere pladserne.
Efter pausen var Irland tydeligvis bedre med. Damien Duff slog et indlæg ind i feltet og Richard Dunne snød Denisov og scorede. Et indkast fra Foley ind til Robbie Keane skulle vise sig at være farlig, da Berezutskiy fældede Keane og så kom det uundgåelige straffespark. Manden der skulle tage det var Robbie Keane, som scorede sikkert. I det tredje tillægsminut gjorte han det onde mod Rusland. Hristo kastede alle frem og det skulle vise sig at være et klogt træk da Pavel Pogrebnyak skød langt ude fra og Kerzhakov kunne score på riposten. Tilskuerne jublede, men gik med en blandet fornemmelse fra stadion, da de fleste nok følte Rusland kunne have fået tre point. Hristo Stoichkov udtalte bagefter til Pravda, at de skulle have vundet og det ikke var acceptabelt, at få uafgjort efter at havde været foran, men roste samtidig for at blive ved med, at kæmpe og sikre det ene point.

Andre resultater i gruppe B:
Andorra 1-3 Armenien
Irland 1-1 Slovakiet
Slovakiet 4-0 Armenien
Makedonien 3-0 Andorra

Stilling:
1.   Slovakiet 17p
2.   Rusland 17p
3.   Irland 15p
4.   Armenien 11p
5.   Makedonien 7p
6.   Andorra 8p
Logged

Underdogen
Gæst
 
Sv: Den russiske bjørn
« Svar #7: 23 Aug 2012, 15:58 »



Det var blevet tid til næste landskamp, hvor Rusland skulle en tur til Slovakiet. I det fyrrende minut blev Roman Pavlyuchenko spillet i dybden af Kerzhakov og scorede til 1-0. Efter Slovakiet havde spillet bolden rundt i lang tid affyrede Holosoko et fremragende langskud, bolden bragede ind bag en chanceløs Akinfeev. Endnu en gang blev Pavlyuchenko spillede i dybden og scorede. Kort tid efter blev det Kerzhakov's tur til at score. Han scorede på riposten efter Pavlyuchenko havde fået endnu en bold i dybden. 4-1 blev det også efter en dødbold hvor en slovakisk spiller fik bolden i eget net. 5-1 blev slutresultatet. Pavlyuchenko fik sit hattrick da han scorede et langskud lige inden slutfløjt, hvor Zhirkov havde fået et tåbeligt rødt kort lige inden. En god kamp af Rusland hvor de scorede 4 mål på under 35 minutter.  Det var en tilfreds landstræner for Rusland der efterfølgende udtalte følgende til Pravda: "Det er en kamp hvor vi kan tage meget af det med os, vi spiller en god omgang fodbold. Jeg er især tilfreds med, at vi formår at spille bolden så meget i dybden til Roman. Hvis vi slår Andorra i den næste kamp kommer vi til EM, så når vi mødes næste gang, kan du godt stå med noget russisk kaviar til mig, som tak for at jeg har fået Rusland til EM".

Andre resultater i gruppe b:
Andorra 0-3 Irland
Armenien 3-2 Makedonien
Logged

150797
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Den russiske bjørn
« Svar #8: 23 Aug 2012, 19:36 »

Følger med og jeg synes det går godt.. Kan godt lide det da der ikke er så mange landsholdsblogs Smiley
Logged

Underdogen
Gæst
 
Sv: Den russiske bjørn
« Svar #9: 23 Aug 2012, 20:17 »




Næste kamp var mod Andorra en kamp hvor både Zhirkov og Denisov måtte se kampen fra tribunen på grund af karantæne og skade. En kamp der bare skulle vindes. Arshavin servede bolden ind i feltet på et hjørnespark hvor Pavlyuchenko hoppede højest og headede bolden i mål. Izmailov blev fældet i straffesparksfeltet og fik straffesparket, som Shirokov scorede på. 3-0 blev det kort efter pausen hvor Pavlyuchenko scorede og lige inden slutfløjt scorede Pogrebnyak til 4-0, som også blev kampen resultat. Stadion brød ud i jubel over at de nu skulle se Rusland kæmpe mod fodbold stormagterne til EM. Hristo Stoichkov udtalte efter kampen følgende til Pravda: "Tak for kaviaren. Vi formåede at styre kampen og kunne sikkert sikre os sejren. Alle skal have en kæmpe ros for at vi nu skal spille EM, også fansene, se bare i dag, der er over tretusinde for at se drengene spille mod en lilleputnation, som Andorra".

Andre resultater i gruppe b:
Irland 2-0 Armenien
Makedonien 1-0 Slovakiet

Slutstillingen i gruppe b:
1.   Rusland 23 p
2.   Irland 21 p
3.   Slovakiet 17 p
4.   Armenien 14 p
5.   Makedonien 10 p
6.   Andorra 0 p
Logged

Underdogen
Gæst
 
Sv: Den russiske bjørn
« Svar #10: 23 Aug 2012, 20:19 »

Følger med og jeg synes det går godt.. Kan godt lide det da der ikke er så mange landsholdsblogs Smiley

Tak, håber at kunne bibeholde dig som læser.Smiley

I morgen på et tidspunkt, vil der komme en update fra kampene mod Grækenland og Zimbabwe.
Logged

Underdogen
Gæst
 
Sv: Den russiske bjørn
« Svar #11: 28 Aug 2012, 17:07 »

Ligesom sidste uge blev det ikke til nogle blogindlæg i weekenden, men jeg kommer med et senere i dag, måske to.
Logged

Underdogen
Gæst
 
Sv: Den russiske bjørn
« Svar #12: 28 Aug 2012, 17:10 »




Det var februar og Rusland skulle spille imod Danmark i en venskabskamp. En kamp hvor Rusland prøvede flere alternativer af. Efter 31 minutter blev Bendtner spillet i dybden og kunne ligge bolden af til Rommedahl, der hamrede den i nettet til 1-0. Kort tid efter fik Zhirkov bolden ude på kanten og driblede Michael Jacobsen og kunne ligge bolden af til Arshavin som scorede. Lige inden pausen blev Enevoldsen spillet i dybden, men valgte at trække ud til siden, for at slå et indlæg, hvor Dennis Rommedahl kom løbende og kunne sætte foden på og score til 2-1 lige foran Sergey Ignashevich.

Et kvarter inde i anden halvleg fik Thomas Enevoldsen clearet bolden dårligt, så Pavel Mamaev fik bolden og spillede Roman Pavlyuchenko, som kunne score på et skud lige udenfor feltet. Den sidste halve time var kedeligt, den eneste chance var Alan Dzagoev's frispark, som ramte overliggeren. Hristo Stoichkov udtalte efterfølgende til Pravda: "Danmark kommer foran, men så scorer Arshavin et flot mål, men så scorer Danmark lige inden pausen, hvor jeg fik talt drengene lidt op. Så kom drengene ud og scorede det mål som fik os på 2-2. Vi kan være tilfredse nok, jeg fik prøvet nogle ting af, som både gik godt og dårligt. Mange af mine normale nøglespillere var ude af form, men nu skal vi i trænerteamet arbejde meget fokuseret frem mod EM".
Logged

Underdogen
Gæst
 
Sv: Den russiske bjørn
« Svar #13: 28 Aug 2012, 18:11 »




Den anden december var der lodtrækning til gruppespillet til EM. Inden lodtrækningen håbede man på at trække Polen eller Ukraine i første seedningslag, mens man gerne ville trække Irland i fjerde seedningslag, hvor man i anden seedningslag ville komme op mod en svær modstander uanset hvad. Man ville helst ville undgå det fremadstormende landshold fra Montenegro i fjerde seedningslag.

Rusland var heldige at trække Ukraine i første seedningslag. I anden seedningslag trak man Italien. I fjerde seedningslag trak man dog Montenegro, som ikke var ønskede af nogle russere, men man burde trods alt kunne slå dem. Dermed er der hele tre østeuropæiske hold i Gruppe A.
Logged

Underdogen
Gæst
 
Sv: Den russiske bjørn
« Svar #14: 30 Aug 2012, 19:45 »



Det er maj måned og EM nærmer sig med hastige skridt. Ruslands første testkamp var imod Uruguay. Første scoring kom efter 9 minutter, hvor Forlan blev spillet i dybden af Pereyra og kunne drible Igor Akinfeev og let score. Ti minutter efter fik Rusland et tyndt straffespark da Sebastian Coates skubbede Kerzhakov i jorden. Manden der skulle tage straffesparket, var Roman Pavlyuchenko, som kanonerede bolden op i nedtaget og udlignede til 1-1. Arshavin agerede bande for Kerzhakov, som bagefter kunne drible Muslera og score til 2-1. Uruguay fik frispark tæt på hjørneflaget hvor Pereyra lagde den indover. Sebastian Coates hoppede højest og kunne heade bolden i mål. Anden halvleg var noget af en langgaber uden nogle store chancer. Hristo Stoichkov udtalte efter kampen, at der kunne tages meget positivt med fra kampen, og man var tæt på at være klar til EM.

Den 2.juni skulle russerne en tur til Norge, nærmere bestemt Oslo. Dagen inde fik den russiske landstræner, sig en dårlig nyhed da Georgy Schennikov blev skadet og fik at vide, at det var umuligt for ham at blive klar til EM. Der måtte ikke indkaldes nogen erstatning for ham. På Ullevål Stadion kom Rusland foran efter 22 minutters spil. Rusland havde fået et frispark ude ved sidelinjen og så lagde Dzagoev den indover til Sergey Ignashevich, som uopdækket kunne heade bolden i mål. Fem minutter efter lagde Arshavin et indlæg indover, hvor en fremadstormende Alan Dzagoev, bare skulle putte kattepoten på og score. Russerne gik til pause med en 2-0 føring. Ruben Yttergård Jensen scorede til 2-1 på et langskud. Den sidste halve time af kampen var en kedelig affære uden de store chancer. Hristo Stoichkov udtalte efter kampen følgende til NRK: "Vi vandt hvilket vi kan være tilfredse med, vi virker til at være klar til EM. Jeg tror i hvert fald på vi kommer videre fra vores gruppe. Den eneste grund til at vi ikke skulle gøre det, vil være hvis der kommer endnu flere skader".
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010