home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  1 Bruger, 311 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Barcelona taktik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Barcelona taktik  (Læst 1548 gange)
Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Barcelona taktik
« : 02 Aug 2012, 20:32 »

Jeg har i længere tid knoklet med en taktik, som skulle læne sig så meget som muligt op af den som de bruger i virkeligheden. Jeg har en del problemer. For det første får jeg ikke den ønskede boldbesiddelse og slet ikke på udebane! Den "falske 9'er" er til dels skabt. Jeg får ikke i den ønskede grad spillet "tiki taka" og min playmaker får slet ikke den ønskede mængde af afleveringer, ligesom holdet i det hele taget heller ikke gør. Spillet skal som i virkeligheden for det meste foregå på modstanderens halvdel, men når holdet ikke har bolden som ønsket sker det jo ikke. Jeg har kigget på sndre Barcelona taktikker, men ingen er som jeg ønsker.
Taktikken er ikke testet med barca, men med liverpool, real madrid og et legende hold.
Hvis der er nogen som er interesseret i at hjælpe, og eventuelt teste den så de derefter kan skrive, hvad de mener skal ændres ville det være rigtig rart Smiley
Håber der er nogen, som er interesseret.
Jeg ved i øvrigt ikke, hvordan man ligger den op til download.
Logged

Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Barcelona taktik
« Svar #1: 02 Aug 2012, 22:03 »

Ingen der kan eller vil hjælpe? Smiley
Jeg spiller en 4-3-3 med to centrale forsvare med defensiv, to wingbacks med henholdsvis automatisk og offensiv. På midten har jeg en defensiv midtbanespiller med support, to centrale midtbanespillere henholdsvis som fremskudt med offensiv, og dybdeliggende med support, (min playmaker). Jeg har to indvendige angribere med support, og en trequarista, hvor jeg har forsøgt at lave den falske 9'er.
Jeg spiller flydende og offensivt, korte afleveringer, meget kreativ frihed, højt pres, aggressive tacklinger, zoneopdækning og mere bevægelsesfrihed. Derudover har jeg fokus på afleveringer igennem midten, og spiiller forholdsvist bredt Smiley
Mine ss virker ikke, derfor har jeg skrevet det således.
Logged

-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Barcelona taktik
« Svar #2: 03 Aug 2012, 10:39 »

Kan da godt prøve at hjælpe lidt, da det er den form for fodbold jeg oftest selv for mine hold til at spille... Skal bare lige finde ud af hvor jeg skal starte Smiley

Personligt kan jeg godt lide at have min filosofi på balanceret. Dermed ikke sagt at det ikke kan fungere på flydende, for det kan det bestemt! Bruger lige et eksempel for at forklare hvorfor. Jeg spiller som dig også en 4-3-3 med en defensivmidt og to centrale. Jeg vil gerne have at min defensive midt, og mine to midterforsvarer holder deres defensive position, men samtidig har en smule frihed til at deltage i det opbyggende spil. Jeg synes ofte at min defensiv sejler fuldstændig når jeg sætter filosofien på flydende eller meget flydende. Jeg er ikke 100% sikker på at det, men jeg kunne forestille mig at det er fordi den flydende filosofi gør at spillernes mentalitet rykker tættere på hinanden, og dermed forsøger de at være med i alle spillets facetter. Det er ikke mit mål. Jeg vil gerne have at mine angriberes fokus er på at angribe, forsvarets fokus på at forsvare, og min midtbanes fokus skal være på det opbyggende spil. Som sagt skal spillerne dog også have en smule frihed til at deltage i andre dele af spillet, så længe de bare holder deres fokus på deres opgave. Derfor vælger jeg altid balanceret, men som sagt er det en smagssag. Håber ikke det blev for indviklet Wink

Med hensyn til strategien, vil jeg ikke anbefale dig at spille offensivt. Det gør at dine spillere fremfor alt tænker på at få bolden fremad mod modstandernes mål, fremfor tålmodigt at opbygge spillet. Her vil jeg anbefale dog den kontrollerende stil. Navnet siger lidt sig selv. Fokus er på langsomt at bygge spillet op, og vente på at modstanderne laver åbninger i deres forsvar.
Har dog også set andre forsøge sig med kontra strategien, da det gør at dine spillere sår lidt længere tilbage på banen, og derfor har mere tid og plads til at opbygge spillet. Hvis du vælger denne, skal du dog huske at slå "forsøg kontraangreb" fra under holdindstillinger.

Den næste ting er den kreative frihed. Jeg har også tidligere spillet med meget kreativ frihed, men er gået væk fra det igen. Den kreative frihed gør at dine spillere ofte forsøger sig med driblingen i stedet for avleringen, og det er jo ikke målet. Smiley Her vil jeg anbefale dig at spille med balanceret. Man kan sagtens spille med meget disciplineret, da spillerne så kun fokuserer på at få bolden videre til næste medspiller, frem for selv at forsøge noget. Jeg kan personligt bedre lige balanceret, da kreativ frihed også påviker din spillers løb uden bold. Jeg vil gerne at, især de offensive spillere, har friheden til at løbe rundt, og udnytte den plads der opstår på modstanderens halvdel.

En anden vigtigt ting i forbindelse med opbygningen af en tiki-taka taktik, er indstillingen løb med bold. Den anbefaler jeg klart er slået til sjældent på alle dine spillere. Det er ikke målet at de skal løbe og tage driblinger, målet er at aflevere bolden rundt, og vente på at mulighederne opstår. Derfor sjældent.

Den sidste ting jeg vil komme ind på er den kreative frihed. Jeg vil anbefale at du sætter den til på dine tre offensive spillere, samt dine to centrale midtbanespillere. Disse spillere skal have mulighed for at bevæge sig frit, for at finde pladsen mellem modstanderne. Som sagt er målet jo: aflever - løb ind i et nyt rum - modtag bolden - aflever osv.

Derudover kan jeg se at du spiller med playmaker og afleveringer gennem midten. Igen er det en smagssag, men jeg kan godt lide at mit hold ingen decideret playmaker har, da jeg gerne vil have at alle mine spillere deltager i spillet, hvorfor jeg forsøger at opnå at alle mine spillere har lige mange afleveringer. Derfor har heller ikke slået noget indstilling til om hvor mine spillere skal fokusere spillet igennem. Jeg vil gerne have at mit spil bliver spredt så meget som muligt ud over hele banen.

Håber det hjalp lidt. Som sagt er det ikke den eneste løsning, men bare hvad der har fungeret for mig Smiley
Logged

Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Barcelona taktik
« Svar #3: 03 Aug 2012, 11:09 »

Det ser helt sikkert rigtig spændende ud, og i forhold til min taktik er der jo en hel del ændringer Smiley jeg vil forsøge mig med dine indstillinger, for at se om det virker bedre.
Et spørgsmål. Når du spiller på denne måde, hvor meget boldbessiddelse har du så typisk? Smiley
Tak for hjælpen!
Logged

-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Barcelona taktik
« Svar #4: 03 Aug 2012, 11:11 »

omkring de 60, men det svinger en del.. mod nogle hold kan jeg have over 70 mens den kan være nede på de 55 mod andre hold.. men et ca gennemsnit ville være omkring de 60 Smiley
Logged

Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Barcelona taktik
« Svar #5: 03 Aug 2012, 11:13 »

Okay Smiley mit problem har nok også været at samtidig med jeg har købt en del ind, har jeg hele tiden forsøgt at ændre min taktik for at forsøge at få mere boldbessiddelse Smiley
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010