home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  1 Bruger, 272 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Det giver - STADIG - ingen mening...
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Det giver - STADIG - ingen mening...  (Læst 3993 gange)
Killigan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Det giver - STADIG - ingen mening...
« : 27 Jul 2012, 13:24 »

De faste læsere ved, at jeg tidligere har brokket mig over udviklingen i spillet.

Pt. spiller jeg med Stade Rennais i Frankrig, og har oplevet det samme som med alle de andre hold jeg har spillet med: De første 2 sæsoner går godt, og i 3. sæson kan ens hold stort set ikke finde ud af at spille sammen mere - på trods af, at holdet kun er blevet stærkere og at "grund-stammen" af spillere stadig er den samme!

I 2. sæson var jeg tæt på at vinde mesterskabet, men så kom vendepunktet: De sidste 5 kampe fik jeg 3 point - selvom modstanderne ikke var de vildeste. I 3. sæson kan jeg ikke score og uanset hvilke indstillinger jeg laver for "filosofi" og "strategi" så kan det ikke lade sig gøre at vinde kampe. Jeg har endda prøvet at spille den samme kamp (en nem kamp på hjemmebane) flere gange i træk med forskellige indstillinger, uden at kunne vinde!

Jeg har tidligere læst, at man skal justere sin taktik, så modstanderne ikke "læser" min taktik. For mig giver det ikke mening, for så skal spillerne jo til at vænne sig til nye positioner og spillestil. Desuden så har jeg købt mine spillere, så de passer nøjagtig til min spillestil og positionerne på banen. Kan det passe, at man skal lave helt ny taktik hvert andet år, og dermed også købe et helt nyt hold?!?

Hvordan sikrer I andre kontinuiteten? Jeg magter det åbenbart ikke i mere end 2 sæsoner.
Jeg mister snart tålmodigheden med det her spil! :-(
Logged

rynke
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Det giver - STADIG - ingen mening...
« Svar #1: 27 Jul 2012, 13:35 »

Enten laver du en taktik som bare holder, fordi den er så gennemført så modstanderne bare ikke kan gøre noget, da dine spillere os bliver bedre og bedre. Husk desuden at udnytte match prep i stedet for bare at ha' den på samarbejde hele tiden. Det er kun samarbejde som "opbygges" over hele sæsonen. De andre er ekstra træning inden for hver enkelt match. Fx Defensiv placeringsevne, så går de ekstra op i det defensive til næste kamp.. etc

Ellers lærer du at counter din modstandere for hver kamp.. de spiller defensivt, du presser mere på.. de spiller monster offensivt, du spiller kontraspil etc..

Husk desuden at udnytte match prep i stedet for bare at ha' den på samarbejde hele tiden. Det er kun samarbejde som "opbygges" over hele sæsonen. De andre er ekstra træning inden for hver enkelt match. Fx Defensiv placeringsevne, så går de ekstra op i det defensive til næste kamp.. etc

Det er såen jeg spiller, og har rigelig af succes med alle slags hold.
Logged

Det bedste manager der har været, er cm 0102 Smiley

Knuds3n
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Det giver - STADIG - ingen mening...
« Svar #2: 27 Jul 2012, 14:10 »

Har det på samme måde! Og ofte oplever jeg også, at mit hold er utrolig ustabilt. Om lørdagen kan jeg vinde 5-0 ude over Köln med Hoffenheim og om onsdagen kan jeg så tabe 4-0 på hjemmebane mod Frankfurt? Det giver heller ikke mening i mit hoved...
Logged

Killigan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Det giver - STADIG - ingen mening...
« Svar #3: 27 Jul 2012, 16:28 »

Tak for svarene.

Det eneste jeg ikke har gjort i mine taktikker, som der bliver foreslået er, at jeg ikke har haft "match preparation" med i overvejelserne - det vil jeg prøve.

Ellers har jeg altid forsøgt at "counter" de andres taktik, hvilket fungerede - nærmest til perfektion - men i slutningen af 2. sæson og i hele 3. sæson er der INTET af det jeg gjorde tidligere, der giver resultater. Faktisk oplever jeg, at jeg kan spille den samme kamp flere gange (bare for at teste spillet lidt af) med forskellige indstillinger, uden at dette giver ændrede resultater.

Min konklusion må være, at jeg skal lave en HELT ny taktik - ny opstilling og nye roller til mine spillere, hvilket så medfører, at jeg ikke har spillerne til taktikken.

Det kan da ikke passe! :-(
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Det giver - STADIG - ingen mening...
« Svar #4: 28 Jul 2012, 11:09 »

Først og fremmest, så mht. til 2. sæson hvor du i de sidste fem kampe taber en masse point, så er det vigtigt at du her går ind og fjerner presset på dem i medierne og i dine team-talks. Det er klart at når du er ved at vinde mesterskabet, så kommer der en masse fokus på spillerne og en masse nervøsitet - Dette skal du som manager sørge for at fjerne fra dem.

Til din tredje sæson, så er jeg overbevist om at det skyldes at modstanderne har fået meget mere respekt for dig som klub (pga. dine resultater) og derfor begynder at spille defensivt imod dig. Prøv at counter dette, ved at lokke dem frem på banen (defensivt & meget flydende)

Læs blandt andet mine taktiske teorier, da de faktisk går ind og tager hensyn til netop det..


Håber at det er en hjælp..
Logged

Killigan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Det giver - STADIG - ingen mening...
« Svar #5: 28 Jul 2012, 19:34 »

Hej Guldbrand.

Jeg har faktisk læst dine teorier og taget udgangspunkt i disse, da jeg startede op med Stade Rennais. Jeg tilskriver dine overvejelser mange af mine successer i 1. og 2. sæson, men har svært ved at forstå, at man skal ændre måden man håndterer kampene så radikalt efter 2 sæsoner, hvor alt "klappede" (stort set). I 1. sæson var jeg tippet til 5 eller 6, og endte som nummer 5. I 2. sæson var jeg tippet 4'er, og endte som 3'er. I 3. sæson er jeg igen tippet som 4'er, hvorfor jeg ikke forstår, at de andres respekt for mit hold skulle ændre sig sønderligt...

Jeg har nu spillet den samme kamp (udekamp) 10 gange i træk, hvor jeg har ændret taktikken på små områder - bl.a. spillernes forskellige indstillinger, og i 2 af kampene vandt jeg - de andre 8 har jeg tabt ret stort! Til kampen er oddsene: 1,80 til hjemmeholdet, og 4,00 til mig som udehold. Jeg spiller "kontra" og "stift" - det er vel ikke helt ved siden af, eller?!?

Tak for svar!
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Det giver - STADIG - ingen mening...
« Svar #6: 29 Jul 2012, 08:54 »

Faktisk så skal du som udgangspunkt spille flydende i stedet for stift. Så enten kontra/flydende eller defensivt/meget flydende.

Årsagen til det, er at når du får angrebsmuligheder i kampen, så er det vigtigt at du får mange med i dit angreb. Ved at spille defensivt/kontra så sikre du at dine spillere har en udgangspunkt der hedder at forsvare, mens du ved at have flydende/meget flydende sikre en frihed til at komme med frem når muligheden byder sig, for at øge chancerne for at scorer.

Det er klart, at hvis du kun har 2-3 mand til at støde frem på angrebene, så er chancen for at de bryder igennem forholdsvis meget lille. Det hjælper meget, at man lige får de her 2-3 ekstra spillere til at støde med frem.


Noget andet som også kan have en afgørende rolle, er medierne. Jeg har flere gange oplevet at jeg udelukkende taber på de ting jeg har udtalt i pressen. Så selvom taktikken måske er den rigtige, så kan man alligevel godt tabe på de udtalelser man har gjort sig.
Logged

Killigan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Det giver - STADIG - ingen mening...
« Svar #7: 29 Jul 2012, 11:40 »

Tak for svaret.

Jeg prøver lidt med flydende i stedet for, og så har jeg fået et par idéer fra Westers Gung-Ho taktik, som jeg vil forsøge at implementere.

Jeg fortsætter kampen for at forstå spillet ;-)

(tingene var MEGET nemmere i 90'erne med The Manager! ;-))
Logged

Killigan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Det giver - STADIG - ingen mening...
« Svar #8: 30 Jul 2012, 19:31 »

Hej igen.

Nu har jeg så spillet nogle kampe med de ændringer jeg skrev om. Når jeg er "underdog" går det HELT fantastisk! "Counter" og "Fluid" og så TÆVER jeg modstanderne. Men: Når jeg er favorit (både ude og hjemme) sker der ikke en skid! Jeg vinder højest med 1 mål, eller spiller uafgjort. Kan det være fordi jeg ikke har spillerne til at vinde, eller spiller jeg min taktik forkert? Jeg spiller enten "Attacking" eller "Control" og med "balanced" eller "fluid"... Skal jeg spille mere stift? Mine modstandere får som regel ikke ret mange målchancer, men FOR POKKER hvor jeg brænder mange chancer...
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Det giver - STADIG - ingen mening...
« Svar #9: 30 Jul 2012, 19:40 »

Hej igen.

Nu har jeg så spillet nogle kampe med de ændringer jeg skrev om. Når jeg er "underdog" går det HELT fantastisk! "Counter" og "Fluid" og så TÆVER jeg modstanderne. Men: Når jeg er favorit (både ude og hjemme) sker der ikke en skid! Jeg vinder højest med 1 mål, eller spiller uafgjort. Kan det være fordi jeg ikke har spillerne til at vinde, eller spiller jeg min taktik forkert? Jeg spiller enten "Attacking" eller "Control" og med "balanced" eller "fluid"... Skal jeg spille mere stift? Mine modstandere får som regel ikke ret mange målchancer, men FOR POKKER hvor jeg brænder mange chancer...

Ja når du er favorit, er det vigtigt at du spiller stift/meget stift.. Det er først når modstandernes odds er over 4.5 for en sejr, at du skal spille defensivt/meget flydende - og så skifte til offensivt/meget stift hvis du kommer foran.
Logged

Heinrichson
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Det giver - STADIG - ingen mening...
« Svar #10: 02 Aug 2012, 20:09 »

Jeg spiller i sæson 2020/21 - og er endt 1 eller 2 i hver sæson, så døjer ikke med svingninger, havde i min sæson 2019/20 ingen tabte kampe.. :-)
Men ja, har tit selv døjet med problemet med at mine spillere går døde efter et par sæsoner.. :-( :-)
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Det giver - STADIG - ingen mening...
« Svar #11: 04 Aug 2012, 19:03 »

Denne traad lader vırkelıg tıl at vaere god for mıg - ısaer fordı jeg har svaert ved at fınde rytmen ı spıllet og har faktısk ıkke vundet et eneste mesterskab ı FM 12 endnu, hvıs jeg husker rıgtıgt. Gang paa gang har jeg mıstet lysten og motıvatıonen, og det har gjort, at jeg har hoppet vaek fra spıllet ı mange perıoder. Naar jeg er hjemme fra Tyrkıet vıl jeg med 100 % garantı proeve at arbejde med de tıng, som er naevnt ı denne traad.

Det kan vaere, at jeg vender tılbage hvıs jeg kan se forandrınger.
Logged

Cawersk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Det giver - STADIG - ingen mening...
« Svar #12: 22 Aug 2012, 17:39 »

Jeg er selv igang med min 3. sæson, og har ingen problemer haft indtil videre, selvom jeg spiller med et lille hold, der har præsteret godt i 2. sæson. Er pt. på 3. pladsen med Viborg efter 14 kampe, med 1 point til 1. pladsen..
Personligt ændrer jeg ikke så meget ved filosofien og strategien, den står for det meste på balanced og dette har været en succes indtil videre. Jeg ændrer tilgengæld på holdinstrukser og spiller instrukser en gang i mellem, hvis der er noget der skal tages højde for.

Meget af forberedelserne til en kamp ligger i dine presseudtalelser. Synes selv at alle pressekonferencerne kan være en smule trættende, men det er giver så meget ekstra til kampene, og hvis man får sagt det forkerte, kan det virkelig have indflydelse på resultatet.
Logged

Waaah

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Det giver - STADIG - ingen mening...
« Svar #13: 22 Aug 2012, 17:56 »

Enten laver du en taktik som bare holder, fordi den er så gennemført så modstanderne bare ikke kan gøre noget, da dine spillere os bliver bedre og bedre. Husk desuden at udnytte match prep i stedet for bare at ha' den på samarbejde hele tiden. Det er kun samarbejde som "opbygges" over hele sæsonen. De andre er ekstra træning inden for hver enkelt match. Fx Defensiv placeringsevne, så går de ekstra op i det defensive til næste kamp.. etc

Ellers lærer du at counter din modstandere for hver kamp.. de spiller defensivt, du presser mere på.. de spiller monster offensivt, du spiller kontraspil etc..

Husk desuden at udnytte match prep i stedet for bare at ha' den på samarbejde hele tiden. Det er kun samarbejde som "opbygges" over hele sæsonen. De andre er ekstra træning inden for hver enkelt match. Fx Defensiv placeringsevne, så går de ekstra op i det defensive til næste kamp.. etc

Det er såen jeg spiller, og har rigelig af succes med alle slags hold.
Glemmer du så hurtigt at du ikke kan huske du skrev akkurat det samme 5 linjer højere oppe i samme post? :-D
Logged

welbz is dat guy

MichaelPaw
Gæst
 
Sv: Det giver - STADIG - ingen mening...
« Svar #14: 22 Aug 2012, 19:06 »

Det sker squ også tit for mig.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010