Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23453
0 Brugere, 1158 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
Seraphinang
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Baren
OL-Tråden
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
7
8
[
9
]
10
Forfatter
Emne: OL-Tråden (Læst 24101 gange)
blomvikings
Manager
Sv: OL Tråden
«
Svar #120:
13 Aug 2012, 13:11 »
http://ekstrabladet.dk/sport/anden_sport/ol2012/article1806926.ece
Hahahha fuuuck hun er også nasty !!!!
Anfield Road
Manager
«
Svar #121:
21 Jun 2013, 21:09 »
Nu kom der lige også lidt fokus på OL i forbindelse med Confederations Cup, så vil da lige give mit besyv med også.
Og hvorfor gjorde der så det? Og hvorfor i alverden begynde at skrive i OL-tråden, når der ikke engang er OL? Jo, som i jo nok ved er der lige nu Confederations Cup. Det er dog plaget af demonstrationer, der vil have myndighederne til at investere lidt kraftigere i den offentlige sektor. Det kan man jo egentlig godt forstå. Det er immervæk nogle penge de får brændt af dernede først ved at skulle arrangere CC og VM næste år, men så sandelig ved at skulle arrangere OL to år senere i Rio. Alt imens det sker, bliver disse penge ikke brugt på f. eks. Hospitals- og Skolevæsen, som ellers godt kunne trænge til investeringer i Brasilien.
I kølvandet på det her, hørte jeg den anden dag et forslag om i stedet for at skifte værtsby hver fjerde år, så simpelthen afholde det i Athen, hver fjerde år. Det forslag synes jeg bestemt godt om. OL er en kæmpe underskudsforretnin
g, og den suverænt største udgift er bygning af stadions, arenaer mm. Athen er dog heldigvis velsignet med dette i forvejen, da de afholdte OL tilbage i 2004. Dette vil nok også være lidt mere klassisk og traditionsfyldt end at afholde i f. eks. Beijing, og hvor det nu ellers har været.
Faktisk mener man at Grækenlands tur mod bankerot startede deromkring og det fortæller alligevel en historie om et arrangement der kræver flere penge end et land nødvendigvis kan holde til. De ligger også og slikker sår i London allerede nu. Den begivenhed er simpelthen blevet for stor. Så Athen så permanent værtsby, så vi kan spare de mange, mange penge ved at skulle bygge Arenaer mm. Så må vi sammen hjælpe lidt til med driftsudgifter de første par gange, hvor Grænkenland står svagt økonomisk.
"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med
dit
knæ!? Det er
Liverpools
knæ!" - Bill Shankly
ligemeget
Juniorspiller
«
Svar #122:
21 Jun 2013, 21:57 »
For at kommentere på Anfield Roads indlæg i stedet for bare markere det hele.
Så det med at Brasilien skal afholde både CC VM og så OL inden for en periode på 3 år, har rent økonomisk nok været at bide over alt for meget. Så hvis vi tager OL og kun kigger på det økonomiske. Så har du helt ret i at det er en underskudsforretnin
g fordi det er så dyrt at bygge nye stadions til alle sportsgrene. Mange af dem bliver jo aldrig brugt igen, fordi landet ingen interesse har i den sportsgren. Hvis vi lige kigger på London så håndbold hallen bliver vel aldrig brugt igen (medmindre den blev revet ned eller noget, synes jeg der blev snakket om.) Så OL som en økonomisk forretning så er det klart bedst bare at afholde det i samme land hvert 4 år.
Sportslig synes jeg rent personlig det er en dårlig idé. Det er noget smukt over et nyt land for det tildelt, og gør sig klar på denne kæmpe begivenhed i mange år. Verden får lov at se forskellig kulture af sport. Samtidig har værtsnationen lov at stille op i alle sportsgrene, og derved kan små sportsgrene i det land få et boost og deres atlete. (Hvis det kun afholdes i Grækenland, skal de vel ikke have lov deltage i alle sportsgrene?) Hvordan klimaet er i det pågældende land, hvor højt landet ligger, har også betydning for hvordan atleter kan præstere . Jeg ved blandt andet at det danske landshold var lang tid før i Kina end de ankom til London. Så derfor hvis der kun skal kigges på det sportslig, synes jeg et skiftende værtsskab er bedst.
Man kan vel også tro at den meget større opmærksomhed på disse forhold i Brasilien, vil gøre til at man vil forbedre forholdene, for hospitals og skolevæsen, da det kommer i hele verdens pressen
Magn
Landsholdsspiller
«
Svar #123:
21 Jun 2013, 22:01 »
Synes nu også, det har sin charme det er et nyt sted hver fjerde år.
Jeg mener håndboldhallen blev revet ned og sendt til Brasilien, der så også bruger nogle af delen til OL. Nogle andre dele var også til genbrug, som skal bruger i Rio. Mener også beachvolleyball tribunen blev revet ned og sendt til Brasilien.
Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.
Anfield Road
Manager
«
Svar #124:
09 Feb 2014, 18:44 »
Så kom vi stille og roligt igang med Vinter-OL anno 2014. Ugerne op til legene var præget af mange dårlige historier, om blandt andet dårlige forhold for journalister, urent drikkevand, korruption og hvad der nu ellers hører sig til. Meget forventeligt kan man sige, er fokus dog flyttet over på det, det hele handler om: Vintersport. Der kan drages visse paralleller til legene i 2008 i Beijing der også var præget af meget negativ omtale, op til legene. Men når man først kommer i gang så går det lidt i sig selv.
Glæder mig selvfølgelig mest af alt til mændenes Ishockey-turnering kommer igang. Det er så her jeg kan ærge mig gul og grøn over at vi ikke kunne kvalificere os, vi kan bestemt godt spille med ved turneringer som denne. Det kan Slovenien, med deres 0 NHL-spillere, simpelthen ikke, og det irriterer mig grænseløst. Derudover må vi håbe på at curlingholdene kan gøre det godt, og hvem ved, måske stjæle lidt metal med tilbage.
dit
knæ!? Det er
Liverpools
knæ!" - Bill Shankly
bert0089
Førsteholdsspiller
«
Svar #125:
09 Feb 2014, 19:19 »
Citat af: Anfield Road 09 Feb 2014, 18:44
Så kom vi stille og roligt igang med Vinter-OL anno 2014. Ugerne op til legene var præget af mange dårlige historier, om blandt andet dårlige forhold for journalister, urent drikkevand, korruption og hvad der nu ellers hører sig til. Meget forventeligt kan man sige, er fokus dog flyttet over på det, det hele handler om: Vintersport. Der kan drages visse paralleller til legene i 2008 i Beijing der også var præget af meget negativ omtale, op til legene. Men når man først kommer i gang så går det lidt i sig selv.
Glæder mig selvfølgelig mest af alt til mændenes Ishockey-turnering kommer igang. Det er så her jeg kan ærge mig gul og grøn over at vi ikke kunne kvalificere os, vi kan bestemt godt spille med ved turneringer som denne. Det kan Slovenien, med deres 0 NHL-spillere, simpelthen ikke, og det irriterer mig grænseløst. Derudover må vi håbe på at curlingholdene kan gøre det godt, og hvem ved, måske stjæle lidt metal med tilbage.
Ved du, hvad dato mændenes Ishockey-turnering starter?
Inter 2010: Serie A, Coppa Italia, Champions League, Super Cup, VM for Klubhold
Forza Nerazzurri... C'e Solo L'Inter
Erzael
Manager
«
Svar #126:
09 Feb 2014, 19:22 »
Citat af: bert0089 09 Feb 2014, 19:19
Ved du, hvad dato mændenes Ishockey-turnering starter?
På onsdag - 12/02
Milliardær - Blog
Magn
Landsholdsspiller
Sv: OL-Tråden
«
Svar #127:
09 Feb 2014, 19:48 »
Det bliver godt med noget god underholdning i dagtimerne her i ferien. Indtil videre har der ikke været så meget spændende, når jeg nu selv skal sige det. Lidt langrend, skiskydning, alpint skiløb og slopestyle er det dog blevet til. De lange distancer i speed skating synes jeg godt nok, er kedeligt at se på. Speed skating er åbenbart nærmest nationalsport i Holland. Der er omkring 5-6 millioner, der ser løbene, men det er nok også lidt sjovere for dem, når deres deltagere, vinder medaljer på stribe.
I morgen starter curlingen for begge de danske hold. Det skulle gerne blive til nogle sejre mod Kina og Rusland for mændene og Rusland for kvinderne. Hvis de ikke vinder de kampe, ser det ikke særlig lyst ud for medaljeforhåbninger
ne. Det er nogle hold, der skal slås.
Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.
Erzael
Manager
«
Svar #128:
09 Feb 2014, 20:09 »
Citat af: Magn 09 Feb 2014, 19:48
Det bliver godt med noget god underholdning i dagtimerne her i ferien. Indtil videre har der ikke været så meget spændende, når jeg nu selv skal sige det. Lidt langrend, skiskydning, alpint skiløb og slopestyle er det dog blevet til. De lange distancer i speed skating synes jeg godt nok, er kedeligt at se på. Speed skating er åbenbart nærmest nationalsport i Holland. Der er omkring 5-6 millioner, der ser løbene, men det er nok også lidt sjovere for dem, når deres deltagere, vinder medaljer på stribe.
I morgen starter curlingen for begge de danske hold. Det skulle gerne blive til nogle sejre mod Kina og Rusland for mændene og Rusland for kvinderne. Hvis de ikke vinder de kampe, ser det ikke særlig lyst ud for medaljeforhåbninger
ne. Det er nogle hold, der skal slås.
Det lyder mærkeligt at sige, men jeg glæder mig personligt også til curling starter, så vi kan få nogle lidt mere kvalificeret danske deltagere på banen, der rent faktisk har en chance for at hive en medalje med hjem. For der har ikke været mange spændende sportsgrene i gang indtil videre, imo.
Milliardær - Blog
Anfield Road
Manager
«
Svar #129:
09 Feb 2014, 20:22 »
Jeg synes nu speedskating er meget interessant, med tendenserne og hele det show der. Al hvad der hedder freestyle, slopestyle og skihop derimod...Det er bare ikke mig
Men det er ikke sportsgrene jeg ellers ville se overhovedet. Jeg kommer da også til at se curling og andre sportsgrene der ellers ville rage mig en papand. Har ikke så meget lyst til at se VM i curling, men lige nu er det spændende nok fordi det er OL.
«
Seneste Redigering: 09 Feb 2014, 20:33 af Anfield Road
»
dit
knæ!? Det er
Liverpools
knæ!" - Bill Shankly
Magn
Landsholdsspiller
«
Svar #130:
11 Feb 2014, 10:10 »
Dårlig start for de danske curlinghold. Damerne har tabt deres to første kampe, så nu SKAL de vinde mod Japan(kampen er i oddssektionen), ellers er der ikke chance for medaljer. Deres målsætning er at komme i top 6, men det vil jo være lidt sjovere, hvis de er med et hak højere oppe. Herrerne tabte første kamp mod Kina, og fik en forfærdelig start mod russerne, men kom godt igen. I morgen tidlig skal de spille mod amerikanerne, hvor de forhåbentligt vinder.
I dag skal der ses noget langrendssprint, jagtstart hos kvinderne, og lidt speedskating nu hvor distancerne er blevet kortere.
BIG Bauke Mollema
Manager
«
Svar #131:
11 Feb 2014, 12:29 »
Der er halfpipe på DR3 lige nu til de interessede. Peter Falktoft og Martin Kampmann er kommentatorer. Det er virkelig en fed disciplin. Shaun White skal i aktion lidt over kl. 13.
Anfield Road
Manager
«
Svar #132:
23 Feb 2014, 18:35 »
Så nåede vi igennem 17 dages vintersport i form af vinter-OL 2014 i Sochi. Den politiske situation i Rusland var heftigt diskuteret inden legene, men som det plejer at være, forstummede kritikken da først det blev sporten der kom i fokus. Og heldigvis for det.
For Danmarks vedkommende var det alt i alt et ganske fint vinter-OL. Vores helt store håb, curlingholdene fik en meget, meget skuffende start, men fik vendt skuden. Kvinderne sluttede af med fire sejre i træk, og herrene sluttede på en flot 6.plads, det bedste nogensinde af et dansk herrecurlinghold. Christopher Faarup leverede ganske fint i styrtløbet og Martin Møller leverede den bedste danske præstation nogensinde, ved et vinter-OL, på mændenes 50km langrend mål i procent efter vinderen.
Mange ting kan selvfølgelig huskes, her kan nævnes Ole Einar Bjørndalens fænomenale guldmedalje på mændenes sprint i skiskydning, hvilket gjorde ham til den mest vindende atlet ved vinter-OL nogensinde. Også mændenes sprint i langrend, hvor Emil Jönsson vinder en af de heldigste bronzemedaljer jeg har set efter at resten af feltet styrtede og tog hinanden med. Hollændernes totale dominans i speedskating, og det her famøse målfoto i skicross vil jeg huske. Men især er fænomenalt show af T.J. Oshie fra USA i ishockeykampen mod Rusland, der gav alle en lektion i straffeslag. Han fik lov at tage skes af USAs otte straffeslag, og puttede da også en god del i kassen. Den kamp vandt han mere eller mindre helt selv i straffeslagskonkurr
encen.
Nu ser vi frem mod Rio om to år, og derefter Peyongchang om otte.
dit
knæ!? Det er
Liverpools
knæ!" - Bill Shankly
Spardle
Landsholdsspiller
«
Svar #133:
23 Feb 2014, 18:37 »
AR Bjørndalen er ikke den mest vindende, men én af de 2 mest vindende
Burnley, Aab, FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris
Anfield Road
Manager
«
Svar #134:
23 Feb 2014, 18:43 »
Citat af: Spardle 23 Feb 2014, 18:37
AR Bjørndalen er ikke den mest vindende, men én af de 2 mest vindende
Ikke korrekt. Han vandt også medalje med Norge på mixed-stafetten og overgik dermed Bjørn Dæhlies rekord på 12 medaljer. Bjørndalen havde 11 inden dette OL.
dit
knæ!? Det er
Liverpools
knæ!" - Bill Shankly
Sider:
1
...
7
8
[
9
]
10
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »