home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 534 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Går den, så går den
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Går den, så går den  (Læst 11237 gange)
Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Går den, så går den
« : 22 Jul 2012, 00:07 »

Går den, så går den




Ja, det er lørdag. Det var det i hvert fald da jeg startede med at skrive. Måske er det endnu. Jeg er for doven til at kigge. Eller i hvert fald til at finde et andet billede.

Det her er en blog. Du har nok set en blog før. Ellers er det her et dumt sted at starte. Så hvis det her er din første blog, så klik lige væk igen. Læs lige en andens blog først. Det her er nemlig ikke en blog, som blogs er flest. Og det er ikke umiddelbart noget positivt.

Jeg har lavet en blog før. Faktisk har jeg lavet mange. For mange, vil nogen måske endda sige. Måske har de ret.

Dybest set er jeg for doven til at lave blogs. Men nu prøver jeg alligevel. Går den, så går den, som man siger.

Jeg spiller manager på en sjov måde, men det er den eneste måde hvorpå jeg kan holde mig motiveret. Det afgørende element i min spillemåde er hjemmesiden www.random.org. Det en sjov hjemmeside, hvis man er glad for tilfældige tal. Det er man som oftest ikke.

Først skal jeg vælge nationalitet. Derfor indtaster jeg tallene 1 og 223. Så vælger mekanismen selv et tal imellem 1 og 223. Der er 223 nationaliteter at vælge imellem i spillet. Det første tal indikerer den primære nationalitet. Er tallet fx 50, så er man fra Djibouti. Derefter vælger man igen et tilfældigt tal. Får man fx 100, så er ens sekundære nationalitet kinesisk. Det er vigtigt, at man også husker at loade alle spillere fra ens nationaliteter, så man kan blive landstræner i et af de pågældende lande. Målet er at vinde VM med landet. Det kan være svært hvis man får San Marino. Så faktisk slutter spillet aldrig. Medmindre man er vildt god.

Nu skal der vælges lande. Uden tilføjelser har FM 51 lande med. Australien er er 1 og Uruguay er 51. Danmark er 12, hvis du vil vide det. Og Wales er 43. Så har i ligesom forstået hvordan talrækken går, tror jeg. Når man så får tallet 23, så vælger man det land som er nummer 23 (Kroatien). Husk at alle ligaer fra det pågældende land skal med. Nu er det så en smagssag hvor mange lande man vil have med. Personligt vælger jeg til mit spil kører på halvanden stjerne. Det er sjovere med mange lande. Får man 23 igen, så skal man huske at tage landet fra. Dermed er det ikke sikkert at man får landet med, bare fordi man har valgt det en gang. Det er pisse irriterende hvis man har fået et land man gerne vil have med. Life's tuff.

Nu er spillet faktisk klar til at gå i gang. Du skal naturligvis startede uden job. Ellers er det jo dumt, alt det du lige har lavet.

I mit spil blev jeg denne gang (ja, jeg har prøvet det før) bolivianer og nord marianer. Ja, jeg ved heller ikke hvad nord marianer er. Men åbenbart er man så fra nogle øer i Stillehavet, som ikke engang er et rigtigt land. Den største af øerne er Saipan og den kender jeg. Fordi der var et slag under 2. verdenskrig. Det kan man blandt andet se i filmen Windtalkers. Den er med Nicolas Cage. Han er lidt fesen.

Jeg fik de her lande med: Belgien, Danmark, Finland, Grækenland, Holland, Indonesien, Irland, Kina, Kroatien, Portugal, Serbien, Sverige, Tyrkiet, Tyskland, Ukraine, Ungarn, USA, Wales og Østrig. Lorte lande.

Jeg vender tilbage når jeg har noget nyt at berette. Jeg ved ikke hvornår det bliver. Måske i morgen. Måske aldrig. Jeg håber på i morgen. Eller i dag. Jeg ved ikke hvad klokken er.
Logged

Build Me Up Buttercup!

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Går den, så går den
« Svar #1: 25 Jul 2012, 11:53 »

Jeg er forvirret, men jeg kan lide det!  Wink
Logged

Yoggidk
Gæst
 
Sv: Går den, så går den
« Svar #2: 25 Jul 2012, 12:32 »

Hahah, fuck jeg elsker det her :-D!
Logged

Tomaten
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Går den, så går den
« Svar #3: 25 Jul 2012, 12:48 »

fed start! Opstemt
Logged

euthenasia
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Går den, så går den
« Svar #4: 25 Jul 2012, 13:14 »

haha.. Noget smadret blog! Opstemt
Logged

LFC & OB!!!

Dida
Gæst
 
Sv: Går den, så går den
« Svar #5: 25 Jul 2012, 19:52 »

Skynd dig at komme med en update. Venter spændt.
Logged

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Går den, så går den
« Svar #6: 01 Aug 2012, 22:13 »

Den gik ikke.

Den gik i hvert fald ikke med det spil jeg havde startet til formålet. Ikke desto mindre, så vil jeg faktisk gerne skrive en blog, men jeg vender først tilbage med en update, når jeg lige har fundet et spil der fanger mig.
Logged

Build Me Up Buttercup!

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Går den, så går den
« Svar #7: 01 Aug 2012, 23:04 »

Kandidat til årets blog.
Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Går den, så går den
« Svar #8: 16 Aug 2012, 23:33 »

Går den, så går den - Reloaded




Nogle billeder siger mere end tusind ord. Ikke at jeg er en hund. Jeg er faktisk slet ikke en hund. Men jeg har en hund. Og den ligner ikke den på billedet. Faktisk siger billedet ingenting. Kun teksten på billedet. Men jeg kan godt lide billedet, så derfor kom det med.

Jeg spiller manager igen. Hurra for det. Så har jeg en undskyldning for ikke at skrive ansøgninger. Længe leve sabbatåret.

Jeg tror endelig jeg har fundet et spil jeg gider. Jeg blev fra Den Demokratiske Republik Congo. Jeg har ingen idé om hvordan man betegner en person fra det land. Jeg har overvejet demokratisk congoleser, men det lyder bare dumt. Det gør svensker på den anden side også og det tillader vi alligevel. Verden er af lave. Derudover blev jeg også fra Ækvatorialguinea. Jeg gider ikke remse op hvilke ligaer jeg fik med. Der er alt for mange og klokken er mange. Jeg ved ikke hvorfor jeg altid skriver så sent. Min kreativitet udfolder sig åbenbart kun i de sene aftentimer. Jeg er ikke et særligt kreativt menneske.

Jeg fik et job i en ungarsk klub. Det var en klub der kalder sig Szeged 2011, hvilket er et mærkeligt navn, for klubben er grundlagt i 1928. Szeged var en rigtig lorte klub da jeg overtog dem. Det er de sådan set stadigvæk. Men nu spiller de i den bedste række i Ungarn i stedet for den næstbedste. Det gør de fordi jeg rykkede op med dem i første sæson. Jeg ved ikke om det var klubbens fans eller mig selv der var mest chokeret. Jeg tror aldrig jeg har prøvet at overraske positivt i FM2012. Godt det samme. Lorte spil. Man skal jo være atomfysiker eller folkeskoleelev for at have tid eller forstand til alt det taktikgøjl. Men Szeged var i hvert fald spået nummer 13 i en liga med 16 hold, hvor 15 og 16 rykkede ned og nummer 1 rykkede op. Vi blev nummer 1. Ret suverænt til og med. Vi scorede en masse mål og lukkede ikke ret mange ind. Det er en god måde at vinde fodboldkampe på har jeg opdaget. I den nye sæson i den bedste række går det også meget godt. Vi ligger nummer 8 i den bedste række, hvor nummer 16 og 15 rykker ned og vi har 13 point ned til stregen med 12 runder igen. Klubbens økonomi får den græske til at se fornuftig ud, men jeg er ligeglad. Jeg har ikke tænkt mig at rådne op der for altid. Ungarn er lort. Det er også derfor jeg har gjort klubben til afrikansk koloni. Den sidste gode fodboldspiller der kom ud af Ungarn var Zoltan Balog og han var så dårlig, at han kun fik lov at spille et halvt år i Viborg. Ellers skal vi vist tilbage til Ferenc Puskas. Men han spillede så også dengang man måtte ryge omklædningsrummet. Det gjorde Heine Fernandez. Han var sej. Hvorfor er der ingen som Heine i dansk fodbold længere?

Se forresten her en ti minutters video af Zoltan Balog og hans vidunderlige tacklinger.  Jeg forstår stadigvæk ikke at han ikke slog igennen i Danmark. Han spiller forresten altid i nummer 78 (undtagen på landsholdet. Ja, han har faktisk spillet på det ungarske landshold), fordi han er født i 1978. Det er sgu da godt tænkt!

Nå, jeg vender nok tilbage på et tidspunkt. Jeg ved ikke hvornår. Det er nok fifty-fifty om jeg nogensinde gør.
Logged

Build Me Up Buttercup!

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Går den, så går den
« Svar #9: 18 Aug 2012, 01:09 »

Går den, så går den




Jeg ved ikke meget om poesi. Andet end at det er kedeligt. Og det får man ikke mange 12-taller for til eksamen. Men det her var poesi nogenlunde på mit niveau.

Ikke at livet er en kæmpe bitch i manager for tiden. Det går faktisk nogenlunde. Sæsonen sluttede hvor den startede. På en 8. plads. Hvis man kan vinde en pris for at have haft den mest udramatiske sæson nogensinde, så er Szeged nok et godt bud. Selvom drengene i økonomi-afdelingen nok ikke er helt enige med mig. 9,5 mio. kr. har vi åbenbart et underskud på. Det er åbenbart 128 procent af klubbens omsætning, hvad det så end skal betyde. Men jeg tror ikke det er noget godt. Underskud er sjældent positivt er det min erfaring. Uden at jeg ellers har meget erfaring på det område. Mine spillere var pænt dårlige. I ligaen var der kun tre der spillede til et gennemsnit på over 7.00. Men de er kraftedeme også skadede hele tiden. Og gamle. Gamle, skadede afrikanere. Så har du opskriften på absolut middelmådighed.

Jeg overvejede at sige op. Men i disse tider skal man jo passe på med nedsat dagpengeperiode og hvad det ellers hedder. Faktisk overvejer jeg det stadigvæk, for bøsserne i bestyrelsen vil ikke lade mig bruge flere penge. "You gotta spent money, to make money", er åbenbart ikke mantraet. Røvhuller. Ungarerne kan stadigvæk ikke spille fodbold og de vil have alt for meget i løn. Det vil afrikanerne for den sags skyld også. Man skulle ellers tro, at alt over 2 dollars om dagen er acceptabelt, men næe nej. Der skal være råd til vand og varme og hele resten af luksussvineriet. Grådige bastarder. Tror da fanden det går så dårligt på deres kontinent.

Jeg tror forresten jeg har fundet grunden til, at vi sjældent kan lokke mere end 2.000 mand på stadion. Der er åbenbart en god håndboldklub i Szeged. Håndbold er lort. Men det er Ungarn også, så det går nok meget godt i spænd. Undtagen Zoltan Balog. Zoltan Balog er nice. Tjek eventuelt sidste update, for at se en video med Balogs tacklinger. Jeg kan ikke forstå hvorfor Viborg ikke gad have ham. Jeg ville gerne poste endnu en video, men jeg kan ikke toppe den fra sidst.

Og så alligevel. For da jeg så den her video, kom jeg sådan til at tænke på FM. Det er lidt den følelse jeg har, når en af mine spillere fucker op gang på gang. Nicolai gjorde så bare noget ved det. Godt for ham. Han er stadigvæk mere sympatisk end Peter Graulund. Men det Mugabe også, så det siger ikke så meget. Graulund er lort. Han burde spille håndbold. I Ungarn.

Det var alt for nu. Jeg vender nok snart tilbage. Jeg har virkelig fået fornemmelsen for det her.
Logged

Build Me Up Buttercup!

Vinokourov
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Går den, så går den
« Svar #10: 18 Aug 2012, 02:03 »

Forstår ikke.
Logged

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Går den, så går den
« Svar #11: 18 Aug 2012, 02:21 »

Forstår ikke.

Så er der jo intet nyt under solen.
Logged

Build Me Up Buttercup!

Vinokourov
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Går den, så går den
« Svar #12: 21 Aug 2012, 03:05 »

Så er der jo intet nyt under solen.
Hvordan faen kan du skrive et indlæg uden poetisk indhold? Well, så er vi da så vidt.
Logged

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

lowsteen
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Går den, så går den
« Svar #13: 21 Aug 2012, 08:47 »

Jeg kan sku godt lige den måde du skriver på! Det er ikke lort.
Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Går den, så går den
« Svar #14: 21 Aug 2012, 10:01 »

Ha ha - herlig blog. Jeg venter spændt på næste update!
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010