home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23286
  0 Brugere, 504 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pinkcitymodel
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Fodbold
| | |-+  Kategori: EM 2012
| | | |-+  Konklusionen af EM
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Konklusionen af EM  (Læst 3366 gange)
Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Konklusionen af EM
« : 02 Jul 2012, 18:00 »

Konklusionen af EM
Så er slutrunden slut (desværre) - og vi kigger nu fremad til næste slutrunde om to år i Brasilien. Spanien hev pokalen hjem endnu engang og virkede utrolig skarpe i den sidste kamp og også taktisk fantastiske. Jeg lagde personligt mærke til ret hurtigt at det overraskede italienerne at de spillede så direkte - og jeg tror faktisk det er 100 % bevidst. Spanien havde fået et ry på sig, der gik på at de spillede bare bolden i trekanter konstant og ikke afsluttede på mål før det var inde i det lille felt. I går var det helt i den anden grøft og de spillede virkelig efter at få bolden i kassen flere gange. Italien lignede et hold der var overhovedet ikke var indstillet på at få den overraskelse - og derfor tror jeg det var en taktisk genistreg af Bosque. En af de bedste længe - for det var det som Spanien vandt kampen på. I mine øjne var den afgjort i pausen, i og med Spanien kun havde lukket 1 mål ind i turneringen ellers. Casillas og det fremragende forsvar skal dog også have ros.

Men udover finalen synes jeg det har været en god slutrunde. Et par målrige kampe og desværre også nogen lidt taktiske kampe i knockoutrunderne - men hvad kan man forvente der? Jeg synes vi fik oplevet at den gamle garde tog over i dette EM, og jeg synes ikke rigtig én spiller virkelig slog til. Dzagoev var god i to kampe, mens han og resten af Rusland ikke var noget værd i den sidste. Jeg synes han lever lidt på hypen, da han var topscorer i starten af turneringen. Balotelli scorede også bare sine mål, og naturligvis bliver der snakket meget når det er ham. Jeg kan virkelig ikke komme på et mere upoleret talent som virkelig satte sig fantastiske igennem og fik sit gennembrud.

Jeg må klart sige jeg er mest imponeret af Buffon, Pirlo, Iniesta og Ramos. De fire var i mine øjne de bedste i turneringen, og var det ikke fordi Pirlo faldt i niveau sammen med Italien i finalen havde jeg klart sagt at han var den bedste. Han viste sig fra sin bedste side, men det var desværre ikke nok.

Zlatans mål vil jeg sige var det bedste. Det er teknisk høj klasse, og jeg synes den måde han brager bolden ind i kassen på med flugteren der, virkelig viser hvor god en spiller han er. Balotellis andet mod Tyskland er også godt banket ind, men slet ikke på samme tekniske niveau og med samme præcision. Men der var et par rigtig gode mål i mange af kampene.

Inden turneringen havde jeg Tyskland som favorit, men de lignede virkelig et mærkeligt hold i kampen mod Italien. Italien spillede en stærk kamp, og tyskerne kom ikke rigtig meget noget helt vildt giftigt på noget tidspunkt. Jeg tror enten at de var trætte eller for sikre på at de ville komme i finalen. Desværre. Jeg synes de spiller en fremragende omgang fodbold. Dog tror jeg at mange har overvurderet forsvaret lidt? Hummels har haft en fremragende sæson, men man glemmer måske han stadig er ung og derfor ikke verdens mest rutinerede spiller. De gør det helt sikkert endnu bedre til VM.

Dommerstandarden synes jeg egentlig var helt okay. Der var den i situationen mod England og Ukraine, men ellers kan jeg ikke komme i tanke om flere situationer hvor der virkelig var en kæmpe brøler. Jeg synes alle gjorde det ret godt, og det er fedt at se!

Men hvad synes I om turneringen? Er der et par tendenser I synes man har lagt mærke til, udover de mange hovedstødsmål? Hvad var det bedste mål udover Zlatans? ;-) Hvilke ting er der mere at sige?
Logged

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Konklusionen af EM
« Svar #1: 02 Jul 2012, 18:31 »

Ja, kampen i går beviser jo, at det ikke er Spanien, der spiller kedeligt, men de andre hold får dem til at se kedelige ud, fordi de er nødt til at forsvare med alle mand for at holde Spanien fra fadet. Italien havde for meget mod fra sejren over Tyskland, og de blev straffet for at give spanierne for meget plads. De er bare uendeligt gode, og jeg kan heller ikke se nogle europæiske hold true dem ved VM 2014. Det hele kommer til at afhænge af Brasilien og Argentina.

Ellers synes jeg, at Ramos har været den bedste spiller. Man har det med at overse forsvarsspillerne, men han har været helt suveræn og afvist ALT.

Mht. dommerne så har der været nogle store brølere ind i mellem. Blandt andet det røde kort i åbningskampen, og det oversete straffespark til Spanien i finalen. Der har sikkert været flere, men dommerstandarden har ikke været ringere end i de fleste ligaer. Omend jeg dog stadig godt se et højere niveau generelt, men det er nok svært.
Logged


Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010