home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1242 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Tour Corner - Godt og skidt!
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvem tror DU vinder Touren 2012 ?  (Afstemning slut: 10 Jul 2012, 17:39)
Wiggins
- 19 (57,6%)
Evans
- 10 (30,3%)
Nibali
- 4 (12,1%)
En anden - Skriv hvem i tråden.
- 0 (0%)
Antal Stemmer: 33

Sider: 1 [2] 3 4 ... 16 Udprint
Forfatter Emne: Tour Corner - Godt og skidt!  (Læst 55392 gange)
BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Sv: Tour Corner - Godt og skidt!
« Svar #15: 01 Jul 2012, 18:56 »

Wiggins endte som nr 16, så han har virkelig kørt sig op til sidst. Evans kom ind som nr 20.
Wiggins havde alligevel et par mand ved sig, Michael Rogers (22) og Kanstantsin Sivtsov (26).

Alexandr Vinokourov tabte 3,41 på grund af en punktering til sidst, så ham skal vi nok forvente noget af når nu den samlede stilling allerede er væk. Han er altid god for et udbrud eller to Opstemt

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

« Svar #16: 02 Jul 2012, 07:05 »

Det kan vi vente os:
I dag komme vi uden tvivl til at se de store sprintere i aktion. De sædvanlige udbrud kommer afsted, men da der kun er et bjergpoint at kører om, så kommer vi ikke til at se Mørkøv ude i dag.

Favoritterne:
Vi kan ikke rigtige vide hvilke form sprinterne er i når vi endnu ikke har set dem under årets tour folde sig ud, men Mark Cavendish vil altid være topfavorit til at vinde en etape som denne. De to tyskere, André Greipel og Marcel Kittel vil blande sig, men kan de slå Mark ?
Jeg tror heller ikke Sagan er helt hurtig nok til at vinde etapen hvor han har bedre muligheder imorgen, men han vil nok sprinte med og ende i en top 7.

Outsiderne:
Gode gamle Petacchi, Farrar og Goss er også hurtige folk og kan sagens blande sig. Spændende bliver det også at se Saxo Banks Juan Jose Haedo.

Min bud på en vinder:
Jeg tror Kittel overrasker i dag og slår Mark på målstregen, vi ved endnu ikke helt hvor Mark er formmæssigt så jeg satser her. Men Mark er jo absolut topfavorit!
Det skal dog siges at Marcel Kittel endte hele 4,23 efter igår, om han har været styrtet eller punkteret ved jeg ikke. Men det kan også være han bare at valgt at spare sig til i dag ??

Kom med jeres bud på hvem i tror kan slå Mark i dag ?

Velkommen til Hazard.

Magn
Landsholdsspiller

« Svar #17: 02 Jul 2012, 08:09 »

Bliver en af de mindre spændende etaper i dag. Der bliver ingen chance for, at udbruddet holder hjem, det er vel kun Saur-Sojasun eller typer, som Brian Bulgac og Oliver Kaisen der kan finde på at deltage i et udbrud, der er dødsdømt fra start.
« Seneste Redigering: 02 Jul 2012, 08:11 af Magn » Logged

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

Magn
Landsholdsspiller

« Svar #18: 02 Jul 2012, 15:10 »

Åbenbart også Michael Mørkøv, men som Jørgen Leth siger hvis han har benene hvorfor så ikke. Selvfølgelig sidder han sammen med to franske ryttere fra et fransk hold. Godt han fik det ene point. Kunne faktisk godt se Mørkøv på podiet i Paris, som den mest angrebsivrige rytter.

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

« Svar #19: 02 Jul 2012, 16:18 »

Jeg må sige at jeg er lidt overrasket over at han vil bruge kræfter på et udbrud for at tjene 1 point til trøjen. Men på den anden side viser han jo god reklame for holdet og ikke mindst sig selv. Bare ærgerligt der kun er 3 mand med, i stedet for et lidt større, så nu skal han bruge endnu flere kræfter, da han også har planer om at komme i udbrud imorgen.

Edit: Er lige kommet hjem og hører så at han ikke arbejder med i udbrudet, så det er jo udmærket at han så ikke sidder og bruger kræfter.
« Seneste Redigering: 02 Jul 2012, 16:20 af BlaZZo » Logged

Velkommen til Hazard.

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

« Svar #20: 02 Jul 2012, 18:59 »

Som ventet en sejr til Cavendish, det hvad man kunne havde forventet. Det der skuffet mig meget er:
196   Marcel Kittel (Ger) Argos-Shimano - Tab på: 6,33.

Ved slutningen af dagens etape var der voldsomt sidevind hvor flere ryttere blev fandet, bla Kittel. Om han samtidig også var syg, punkteret eller andet ved jeg ikke, men havde sgu helt klart regnet med ham i en top 5 (Ikke godt for tour holdet Wink )

Det var ikke kun Kittel som tabte meget, Luis Leon Sanchez tabte 4,22 ligesom Tony Martin.

Men ellers en etape som man kunne forvente med en spurt til sidst, Mørkøv overraskede mig så en smule ved at gå efter det ene point, men det kan jo betale sig til imorgen hvor han nu er 3 point foran den nærmeste og der er 8 point at kæmpe om.

Så ikke så voldsomt meget at skrive om dagens etape.

Etapens Rytter:
Mark Cavendish viser igen igen at han er den hurtigste i feltet. Mon ikke han tager de 3 andre flade etaper som er Onsdag, Torsdag og Fredag (så ærgerligt man ikke lige fandt plads til ham på tour holdet).

Etapens skuffelse:
Kittel! Gider ikke snakke med om ham før han beviser noget i touren!

Etapens lyspunkt:
27 årige Tom Veelers overtog flot sprint rollen på Argos-Shimano efter Kettel ikke kunne være med og fik en flot 4 plads.

Velkommen til Hazard.

Messi1987
Landsholdsspiller

« Svar #21: 02 Jul 2012, 20:07 »

Følger med her inde, forsæt det gode arbejde Smiley

Cavendish!!! Why always him!!!

Njaourinho
Landsholdsspiller

« Svar #22: 02 Jul 2012, 21:05 »

Kittel havde været oppe hele natten syg, hvorfor han naturligvis ikke kunne være til stede i afgørelsen idag.

Forrygende kedeligt etape.

Metsu1
Manager

« Svar #23: 02 Jul 2012, 22:56 »

Jeg tror, at der kommer spænding i morgen og det bliver især spændende at se, om det ender med endnu en sprinterafslutning.

Må tilstå, at jeg synes en stigning på 7,4% over 700 meter virker som lidt voldsom for feltets sprintere, så jeg håber, vi får nogle andre at se i morgen end Cav. og alle de andre rødder  Wink

Messi1987
Landsholdsspiller

« Svar #24: 02 Jul 2012, 23:27 »

Tror Peter Sagan vinder igen Wink

Ham og Cavendish skiftes til at vinde de næste mange etaper Tunge

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

« Svar #25: 03 Jul 2012, 06:31 »

Okey Njaourinho, ærgerligt med Kettel at han havde haft problemer med sygdom Skuffet

Dagens etape:

Afslutningen beskrivelse således:

De sidste 16 kilometer byder på fire kategoriserede stigninger, og afslutningen går opad til Boulogne-sur-Mer (0,7 km, 7,4 %).

Det vil være ingen fest være for sprinterne, kan slet ikke forestille mig nogen sidde med over den afslutning. Og da der kommer 3 bedre sprint muligheder Onsdag, Torsdag og Fredag så vil de hellere spare kræfter til dem.
Etapen afgøres af folk som også var favoritter til Søndagens etape hvor Sagan vandt. Afslutningen i dag er meget hårdere, og Fabian kan nok ikke lave samme stunt som han gjor i Søndags da den måske er for stjel, men den er kun over 700 meter, så man ved aldrig med Fabian. Han vil nok ikke miste trøjen, men vil nok ikke være en del af afgørelsen.

Favoritter:
Sagan
Gilbert
Valverde
Hagen

Ousidere:
Evans
Mollema
Chavanel

Et farligt bud:
Alexandre Vinokourov

Jeg har ikke læst så meget omkring Vino og hans start, han mistede tid igen på etapen igår, den første dag var det pga en punktering. Ved ikke om han ligesom Kettel også er syg.
Men hvis manden er klar, så er dagens afslutning også guf for Vino, så ham skal man holde øje med.

Samtidig tror jeg også at Evans vil prøve at få hul til Wiggins hvis opgave i dag er at sidde på hjul af Evans.

Men ny dagens etape, de næste 3 dage bliver nok de sædvanlige "kedelige" spurter.

Velkommen til Hazard.

Messi1987
Landsholdsspiller

« Svar #26: 03 Jul 2012, 17:32 »

Sagan er bare en blærerøv Opstemt

Njaourinho
Landsholdsspiller

« Svar #27: 03 Jul 2012, 17:49 »

Hvor er Tv2's studier dog i øvrigt forfærdelige.

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

« Svar #28: 03 Jul 2012, 19:46 »

Lidt fra Dagens etape..

En meget hektisk afslutning hvor der var 2 styrt i slutningen. Inden alt det her viste Svanen fra Banen at han virkelig mener det med bjergtrøjen alvorligt her i starten. Han var i et 5 mands udbrud og fik samlet sig en masse point, så nu har han 9 point og Basso er nærmeste mand med 2 point da han vandt 2 point på sidste bjerg. Så Mørkløv har nok trøjen helt fra til Lørdag hvor tourens første bjerg etape kommer. (Det glæder vi os til!!)

Flere større ryttere blev fanget i det første styrt der var og kom aldrig tilbage til feltet, her sad Chris Anker bla. Gilbert havde også store problemer med skoen og var helt sikkert også kommet bag i det store styrt da han tabte hele 7,46 min på dagens etape.

Det ser også ud til at Kittel stadigvæk har problemer med maven (ikke at han kunne blande sig i dag), men han kom ind 2 sidst, 16min efter. (Ikke godt for ens tour hold)

På den sidste km tror jeg det var, der kommer endnu et styrt, heller kommer folk som Wiggins, Menchov, Froome bla til at sidde ved og får dermed samme tid som resten af feltet som kom ind efter Sagan.

Tilbage til selve afgørelsen, her var der IGEN ingen tvivl, Sagen vandt fuldstændig overlegen foran Hagen og Velits.
Fabian sad igen flot med og havde ingen problemer trods den lidt halv hårde afslutning op til mål, men da den kun var 700 meter lang så var det forventet han sad med, men en 4 plads er alligevel rigtig godt.

Etapens rytter:
Det er jo næsten umulig at nævne en anden rytter som dagens rytter end ham der vinder. Men Sagans klasse kan man ikke komme uden om, når man kommer til bjergene er det nok mere sandsynligt at man kan finde andre som kan være dagens rytter end selve vinderen.

Etapens skuffelse:
Det er rent uheld at Gilbert ikke kommer med da han havde problemer med skotøjet (lignede det på tv) og han samtidig sad bag ved styrtet. Så Gilbert er på en måde lovlig undskyldt.
Valverde til gengæld kiksede fuldstændig det ene sving op mod afslutningen og det er slet ikke godt nok. Han kom ikke med i finalen og endte som nr 23. En kørerfejl som muligvis kostede en god placering da afslutningen lå til ham.

Etapens lyspunkt:
Det var mange dejlige lyspunkter ved favoritterne til den samlede stilling, Evans, Hejsedal, Nibali, var alle med helt fremme, og kom i top 11. Hvis man skal nævne en enkel rytter kan det være Velits som endte efter Hagen og Sagan, det er der jo ingen skam i.

Ryttere som udgik:
Kanstantsin Sivtsov (Blr) Sky Procycling       
Jose Joaquin Rojas Gil (Spa) Movistar Team

De næste 3 dage kan vi nok forvente at Cavendish står på menuen. Jeg håber dog Kettel får en bedre nat og kan drille ham lidt.

Velkommen til Hazard.

Magn
Landsholdsspiller

« Svar #29: 03 Jul 2012, 21:48 »

Godt Mørkøv fik de nødvendige point til bjergtrøjen. Ærgerligt med Nuyens i dag, men det er som det er. De næste tre dage skal helliges til JJ på Team Saxo Bank Tinkoff Bank. Håber Kittel kommer sig, for sig bliver det mere spændende nu da Rojas også er ude. En rytter der har skuffet mig er Tyler Farrar, han burde have været bedre med i går, men han har jo de næste tre dag til at bevise sit værd. Spændende etape på lørdag, som jeg dog ikke kan se da jeg skal på Østerbro stadion og se revanchekamp fra EM finalen i 1992 med alle stjernerne, borset fra Brian Laudrup.

Sider: 1 [2] 3 4 ... 16 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010