home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 541 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Idéfabrikken
| | | | |-+  Cesc' Scandinavia Challenge
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 18 Udprint
Forfatter Emne: Cesc' Scandinavia Challenge  (Læst 54415 gange)
Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Cesc' Scandinavia Challenge
« : 29 Jun 2012, 11:22 »



INFO
Kongen af Skandinavien. Det kan blive dig. Alt du skal gøre er at gøre dig til mester i Danmark, Norge og Sverige. Det er en nem sag tænker mange, men ikke når man skal begynde i de små og bygge sig op gennem rækkerne. Du skal starte jobløs, men stadig med en vis portion erfaring fra fodboldverdenen. Du har nemlig været en rigtig god fodboldspiller, der desværre brækkede benet i en tidlig alder og aldrig fik opfyldt det fornødne talent på banen. Skaden blev ved med at bryde op, og derfor valgte du at stoppe karrieren i en tidlig alder. Nu står du udenfor banen, og vil vise den skandinaviske fodboldverden at du er en af de bedste.
Velkommen til Cesc' Scandinavia Challenge!

Er du kørt lidt træt i Football Manager, og har lige fået sommerferie = en masse tid til FM - så er du kommet til det rette sted. En kæmpe udfordring, hvor du skal vinde alt hvad der er at vinde i Skandinavien er hermed sat i gang. Hver eneste sæson skal du kæmpe videre for at blive den bedste på FmFreaks til at spille i Skandinavien. Du har alle muligheder for et fedt spil, da du får lov at konkurrere med alle de andre freaks her på siden. Der er dog et par regler:

REGLER
Selve spillet:
- Alle rækker fra: Danmark, Sverige, Norge
 - Database: 12.2.0
 - Database størrelse: Må man selv bestemme
 - Startdato: Danmark (juni 2011)

Din manager:
- Tidligere erfaring: Professionel fodboldspiller
 - Klub: Start uden job

Andre regler:
- Ingen snydeprogrammer; FM Scout, FMRTE osv.
 - Spil ærligt
 - Man må købe spillere fra alle lande
 - Man må gerne blive landstræner for Danmark, Sverige eller Norge.
 - Det er i orden, at tage et landshold udenfor Skandinavien på hvilket som helst tidspunkt - men det vil ikke give point, hvis man vinder med dem - blot gøre det nemmere at få jobs i Skandinavien.

POINTSYSTEM
OBS: For at få point for sin merit, skal du smide et screenshots ind i tråden her af den ting du har opnået. Det vil blive skrevet ind i 'stillingen' der kommer længere nede. Så vi kan se hvem der er kongen af Skandinavien!

Danmark:
- Vinder; Superligaen: 10 point.    /   2. plads: 8 point.    /   3. plads: 6 point.
 - 1. plads; 1. division: 5 point.    /   Oprykning via anden plads giver 4 point.
 - Oprykker; 2. division: 2 point.
 - Pokalturnering: Vinder; 10 point.   /   Andenplads; 5 point.

Norge:
- Vinder; Tippeligaen: 10 point.    /   2. plads: 8 point.    /   3. plads: 6 point.
 - 1. plads; 1. division: 5 point.   /   Oprykning via anden plads giver 4 point.
 - Oprykker; 2. division: 2 point.
 - Pokalturnering: Vinder; 10 point.   /   Andenplads; 5 point.
 
Sverige:
- Vinder; Allsvenskan: 10 point.    /   2. plads: 8 point.    /   3. plads: 6 point.
 - 1. plads; 1. division elite: 5 point.   /   Oprykning via anden plads giver 4 point.   /   Oprykning via slutspil giver 3 point.
 - 1. plads; 1 division: 3 point.   /   Oprykning via anden plads giver 2 point.
 - Oprykker; 2. division: 2 point
 - Pokalturnering: Vinder; 10 point.   /   Andenplads; 5 point.

Europa:
- Vind Champions League: 50 point.
 - Vind Euro Cup: 30 point.
 - Kom i Gruppespillet: 10 point.
 - Kom videre fra gruppespil: 15 point.

Internationalt:
- Vind VM: 100 point.
 - Vind EM: 75 point.

Andre:
 - Årets manager: 5 point.

TIL SLUT
Hvis det lyder interessant - så er det bare at komme i gang med det samme. For at gøre det lidt mere til en challenge, har jeg valgt at vi skal have en stilling hvor man kan se hvem der er den bedste.

Tråden skulle gerne fungerer som en tråd, hvor vi kan fortælle om vores spil lidt a la en klubtråd. Det vil gøre at man får en masse blod på tanden og inspiration til sit eget spil.

Held og lykke. Lycka till. Lykke til.


STILLINGEN
1. JimmyGP - 38 point
(1. plads; Division 1. Norra), (1. plads; Superettan), (1. plads; Svensk Pokalturnering), (1. plads; Allsvenskan), (1. plads; Svensk Pokalturnering)

2. ulle48 - 33 point
(1. plads; Norske 2. Division Gruppe 2), (2. plads; Danske Første Division), (2. plads; Danske Pokal Turnering), (2. plads; Tippeligaen), (1. plads; Tippeligaen)

3. ulle94 - 25 point
(1. plads; Tippeligaen), (1. plads; Norsk Pokalturnering), (Årets Manager Norge)

4. ksaper-and - 10 point
(1. plads; Svensk 1. division), (1. plads; Svensk 2. division), (1. plads; Svensk 1. Elite Division)

5. brøndby zupras - 5 point
(1. plads; Danske 1. Division)

6. Anfield Road - 5 point
(1. plads; Danske Første Division)

7. Jharn - 3 point
(1. plads; Svenske Division 1. Nord)

8. LukasPodolski - 2 point
(1. plads; Danske 2. Division Vest)


 ....
« Seneste Redigering: 29 Jul 2012, 12:07 af Cesc » Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Cesc' Scandinavia Challenge
« Svar #1: 29 Jun 2012, 11:31 »

Lyder meget sjovt, men hvorfor giver det flere point bare at komme i gruppespillet, end hvis man formår at gå videre. Ved godt man samlet for 15 point, men selve præstationen i at gå videre er vel større end at komme til gruppen? Smiley
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Cesc' Scandinavia Challenge
« Svar #2: 29 Jun 2012, 11:32 »

Lyder meget sjovt, men hvorfor giver det flere point bare at komme i gruppespillet, end hvis man formår at gå videre. Ved godt man samlet for 15 point, men selve præstationen i at gå videre er vel større end at komme til gruppen? Smiley

Det er fordi jeg glemte at lave et 1 tal ved det med at gå videre ;-)
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Cesc' Scandinavia Challenge
« Svar #3: 29 Jun 2012, 11:43 »

Gad du ikke have Island med?
EDIT: Er EM ikke sværere at vinde end VM, det er det man plejer at sige, da der til EM ikke er lande med, som Australien osv. Smiley
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Cesc' Scandinavia Challenge
« Svar #4: 29 Jun 2012, 11:45 »

Det er fordi jeg glemte at lave et 1 tal ved det med at gå videre ;-)

Hehe ja okay Smiley
Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Cesc' Scandinavia Challenge
« Svar #5: 29 Jun 2012, 11:46 »

Gad du ikke have Island med?
EDIT: Er EM ikke sværere at vinde end VM, det er det man plejer at sige, da der til EM ikke er lande med, som Australien osv. Smiley

Aaarh.. Dog er lande som Brasilien og Argentina med Smiley
Det man siger er bare at der er flere dårlige hold med til VM end EM, men der er også flere gode hold med, samtidig med at turneringen er en runde længere, hvilket blot gør det endnu sværre.
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Cesc' Scandinavia Challenge
« Svar #6: 29 Jun 2012, 11:47 »

Aaarh.. Dog er lande som Brasilien og Argentina med Smiley
Det man siger er bare at der er flere dårlige hold med til VM end EM, men der er også flere gode hold med, samtidig med at turneringen er en runde længere, hvilket blot gør det endnu sværre.
Hvis man nu får en let grp. til VM, hvilket der er større chance for en til EM, så kan alt jo ske Wink
Og får man heller ingen point for en 2. f.eks.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Cesc' Scandinavia Challenge
« Svar #7: 29 Jun 2012, 11:49 »

Gad du ikke have Island med?
EDIT: Er EM ikke sværere at vinde end VM, det er det man plejer at sige, da der til EM ikke er lande med, som Australien osv. Smiley

Altså jeg havde også tænkt på Island og Finland, for at have hele Norden med.. Men nu valgte jeg bare Skandinavien, da jeg ellers synes den vil blive alt for hård! Jeg havde det som jeg skrev i chatten i tankerne, men synes ikke det var nødvendigt - da jeg heller ikke tror, at de fleste gider spille med et hold på Island og Finland. ;-)

Blomvikings svarede på det andet.
Jeg kan samtidig tilføje hold som Cameroun, Elfenbenskysten, USA, Chile og Uruguay.. Der er mange mange gode hold med til VM.
Logged

brøndby zupras
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Cesc' Scandinavia Challenge
« Svar #8: 29 Jun 2012, 12:14 »

Jeg er gået igang og har fået klubbem Mandalskameraterne, som ligger i Norske 2. Division B gruppe 3  Grin

Jeg er startet midt i sæsonen, og har overtaget dem på en 13. plads, 5 point fra nedrykning, og 12 point fra oprykning Smiley
Logged

Liverpool, Brøndby og Real Madrid <3

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Cesc' Scandinavia Challenge
« Svar #9: 29 Jun 2012, 12:18 »

Jeg er gået igang og har fået klubbem Mandalskameraterne, som ligger i Norske 2. Division B gruppe 3  Grin

Jeg er startet midt i sæsonen, og har overtaget dem på en 13. plads, 5 point fra nedrykning, og 12 point fra oprykning Smiley

Lyder til at kunne gå begge veje.. Håber mest af alt det går fremad! Opstemt

Og held og lykke med Mandalskameraterne Opstemt
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Cesc' Scandinavia Challenge
« Svar #10: 29 Jun 2012, 12:18 »

Min første klub bliver Thisted FC, bunder nok lidt i jeg selv kommer fra den egn, da jeg kunne have valgt imellem 10 klubber, i den 3 bedste (2 fra den næstbedste) række i Norge, der var en dansk og en svensk klub, de resterende var norske. Men jeg starter rejsen i Danmark Smiley
Det stod også tæt imellem TFC og manalskammeraterne, da Mandalskammeraterne hvde en meget bedre økonomi, til transferbudget Wink
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Cesc' Scandinavia Challenge
« Svar #11: 29 Jun 2012, 12:39 »

Fedt med et dansk hold, jeg var også selv på vej til Viborg - men de ansatte Tøfting!!

Jeg har forsøgt med AIK, Kalmar og HamKam, men ingen af dem er sgu' interesseret i at få mig bag roret! Opstemt Det er jo lidt noget pis, men jeg håber snart jeg finder en.
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Cesc' Scandinavia Challenge
« Svar #12: 29 Jun 2012, 12:40 »

I starten af sæsonen, ansøgte jeg bare alt der var ledigt, også var der omkring 10 klubber, godt nok mest i det 3. bedste Smiley
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Cesc' Scandinavia Challenge
« Svar #13: 29 Jun 2012, 13:10 »

jeg er lige begyndt. synes det lyder super spændende Smiley

men jeg synes point systemet er lidt underligt. burde det ikke give flere point at vinde den danske liga end både den nordke og den svenske? det er da langt sværere i danmark end i de to andre lande  Smiley
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Cesc' Scandinavia Challenge
« Svar #14: 29 Jun 2012, 13:53 »

Første runde i Dansk Pokaltunering, trækker jeg Viborg, men overraskende nok slår jeg dem ud, men de fik også et rødt kort(2 gule) efter 30 min. Opstemt
EDIT: Jeg er Thisted FC, og trak Vejle Kolding i 2. runde Smiley
« Seneste Redigering: 29 Jun 2012, 13:55 af Spardle » Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Sider: [1] 2 3 ... 18 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010