home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 359 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Individuel træning?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Individuel træning?  (Læst 2639 gange)
hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Individuel træning?
« : 26 Jun 2012, 16:14 »

Hej hej Smiley

Man kan jo sætte den individuelle træningsintensitet på let, medium eller hård, og jeg kommet lidt i tvivl om hvad det egentlig betyder/medfører..
Er det om hvorvidt der bliver fokuseret på nye træk (at spilleren ikke bruger det kolde ben så ofte, eksempelvis) og nye positioner? Eller er det at der bliver fokuseret mere på spillerens egen udvikling, med henblik på stigning i stats?
« Seneste Redigering: 26 Jun 2012, 16:20 af hoeven » Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Individuel træning?
« Svar #1: 26 Jun 2012, 16:40 »

Hej hej Smiley

Man kan jo sætte den individuelle træningsintensitet på let, medium eller hård, og jeg kommet lidt i tvivl om hvad det egentlig betyder/medfører..
Er det om hvorvidt der bliver fokuseret på nye træk (at spilleren ikke bruger det kolde ben så ofte, eksempelvis) og nye positioner? Eller er det at der bliver fokuseret mere på spillerens egen udvikling, med henblik på stigning i stats?
Det du tænker på, er nok at hvis den er hård, vil han stige mere, men have større chance for skader. Men hvis den er på let, vil der være mindre chance for skader, men også mindre udvikling Smiley
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Individuel træning?
« Svar #2: 26 Jun 2012, 16:58 »

Det du tænker på, er nok at hvis den er hård, vil han stige mere, men have større chance for skader. Men hvis den er på let, vil der være mindre chance for skader, men også mindre udvikling Smiley
Hvorfor sgu han have større chance for at få skader? Han træner jo bare mindre skemalagt træning hvis man sætter individuel op på hård. Og hvad bygger du dine påstande på?  Tunge
« Seneste Redigering: 26 Jun 2012, 17:01 af hoeven » Logged

El-Pistolero
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Individuel træning?
« Svar #3: 26 Jun 2012, 17:05 »

Det har intet med skader og gøre, det ændre på hvor mange procent af træningsmængden der skal gå til den individuelle træning. Smiley Du skal bare passe på at den skemalaget træning ikke kommer under 50 %(Helst over), da spilleren så ofte vil træne dårligt, selvom han nok stiger i dit individuelle træning. F.eks skal du ikke træne ny position, individuel træning og foretrukken træk samtidigt. :-)
Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Individuel træning?
« Svar #4: 26 Jun 2012, 17:17 »

Det har intet med skader og gøre, det ændre på hvor mange procent af træningsmængden der skal gå til den individuelle træning. Smiley Du skal bare passe på at den skemalaget træning ikke kommer under 50 %(Helst over), da spilleren så ofte vil træne dårligt, selvom han nok stiger i dit individuelle træning. F.eks skal du ikke træne ny position, individuel træning og foretrukken træk samtidigt. :-)
Så hvis jeg sætter individuel træning op på hård, så har det kun indflydelse på nye fortrukne træk og nye positioner?
Logged

El-Pistolero
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Individuel træning?
« Svar #5: 26 Jun 2012, 19:02 »

Nej, individuel træning er at du sætter fokus på en bestemt atribute, f.eks tackling, aflevering, eller afslutning. Hvis du sætter den på hård, bruger du 15 procent af spillerens træningsprogram på at træne den bestemte egneskab. :-)
Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Individuel træning?
« Svar #6: 26 Jun 2012, 19:05 »

Nej, individuel træning er at du sætter fokus på en bestemt atribute, f.eks tackling, aflevering, eller afslutning. Hvis du sætter den på hård, bruger du 15 procent af spillerens træningsprogram på at træne den bestemte egneskab. :-)
Okay, ja. Det giver god mening Smiley
Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Individuel træning?
« Svar #7: 26 Jun 2012, 19:08 »

Har i nogensinde oplevet at lige meget hvor mange gange man sætter en spillers individuel træning til hårdt niveau, så går den hele tiden tilbage på medium?
Logged

El-Pistolero
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Individuel træning?
« Svar #8: 26 Jun 2012, 19:13 »

Nej, men har du husket at vælge hvilken egneskab spilleren skal træne? :-)
Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Individuel træning?
« Svar #9: 26 Jun 2012, 20:02 »

Ja, forstår det ikke..  Ubeslutsom
Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Individuel træning?
« Svar #10: 30 Jun 2012, 08:44 »

Hvorfor sgu han have større chance for at få skader? Han træner jo bare mindre skemalagt træning hvis man sætter individuel op på hård. Og hvad bygger du dine påstande på?  Tunge
Prøver lige igen efter lynet slog ned (og relæet fra) mens jeg svarede i går crazy
Jeg er meget sikker på træningsprogrammet har indflydelse på skadesfrekvensen og vil komme med et par eksempler. Tidligere lavede jeg et hårdt træningsprogram i opstarten (ved godt det ikke var i 2012-versionen), hvor der var MEGET hård fysisk træning i form af aerobic og styrke og knap så meget teknisk træning. Spillerne fik mange skader - også selvom den var i hakket under hård. Jeg justerede den ned og skaderne blev kraftigt minimeret.
Mit andet eksempel er nok endnu bedre, da jeg jo altid (ofte i hvert fald) spiller med Tottenham, hvor især King og Woodgate har haft glasben og hvis de har fulgt den samme træningsrutine, som de øvrige centrale forsvarsspillere, har de ligget på sygesengen stort set hele tiden (den ligger som regel med en belastning over hård). De blev skadet konstant under træningen, men jeg lavede et specielt program til disse 2, som havde knap så meget fysisk træning (den var kun på medium i starten i begge) og den totale belastning var et væsentligt stykke fra hård, med fokus på især forsvar og taktik. Med denne træning har jeg i maange sæsoner holdt dem næsten skadesfrie og i kampene har jeg heller ikke oplevet de er blevet skadet hyppigere, så jeg har anet et problem.

Plejer normalt at sætte belastningen et lille stykke over høj, men spillere, der bliver skadet hyppigt nedjusterer jeg eller hvis en scout fortæller mig han let bliver skadet, så får han et træningsprogram, der minder om King/Woodgate og oplever ikke nævneværdige problemer for selvfølgelig får spilleren skader, men ikke i højere grad end de øvrige Thumbs Up
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010