home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 11:02:08 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
I dag kl. 10:46:58 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
12 Jan 2025, 20:51 andersnomanni Blogs SAF Challenge
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
06 Jan 2025, 11:47 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23495
  0 Brugere, 724 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejthanisandra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  VfL Wolfsburg
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: VfL Wolfsburg  (Læst 3834 gange)
Highbury
Landsholdsspiller

VfL Wolfsburg
« : 25 Jun 2012, 12:10 »

Wolfsburg blev grundlagt i 1938, i som et arbejderhold, i en ny by for alle arbejderne der var med til at producere Volkswagen Beetle. Allerede i 1945 var klubben dog ved at gå til grunde da klubben oplevede at alle undtagen en spiller forlod klubben til fordel for et af byens andre hold.

Klubben fra Niedersachsen har længe hørt til i niveauerne under Bundesligaen, og først i  slut-90'erne slap de igennem kampene om oprykning. Foruden klubbens Bundesliga titel fra 08-09 sæsonen, så er en 5. plads den bedste placering klubben har opnået. Begge placeringer er opnået under  Felix Magath (den tidligere Bayern manager).

Klubben spiller deres hjemmekampe på  Volkswagen Arena, som blev bygget i 2002 og kan rumme 30.000 tilskuere. Klubben ejes af Volkswagen AG, og har kælenavnet: Die Wölfe (Ulvene).

Dette er begyndelsen på, at jeg vil fortælle lidt om mit nuværende save, hvor jeg for tiden er travlt optaget i det tyske efter at have været i klubben en halv sæson, før denne sæsonstart.

Edit: Kom endelig med jeres oplevelser fra klubben Smiley
« Seneste Redigering: 25 Jun 2012, 22:26 af Highbury » Logged

Highbury
Landsholdsspiller

Sv: WfL Wolfsburg
« Svar #1: 25 Jun 2012, 12:31 »

I mit nuværende save startede jeg uden job, men med et rep som tidligere professionel fodboldspiller. Det førte mig ved første vinterpause til den engelske klub Fulham, som jeg overtog på en 17. plads, men fik ført til en 8. plads, lige efter de hold der allerede var stukket af tidligere i sæsonen. Men da jeg ikke så nogen fornuftig fremtid i klubben smuttede jeg videre inden anden sæson.

Jeg ventede herefter på at der skulle komme nogle jobopslag, hvilket der også gjorde, men Wolfsburg var dog den første klub der bød op til dans, hvilket skete i december i anden sæson. Hvilket så førte mig til det nordvestlige tyskland, hvor Wolfsburg rodede rundt på en 15. plads efter at have smidt mange point væk i sæsonens første måneder. Klubben tilbød et fint budget, faktisk rigtig fint endda, når man skal til at rette op på forgængerens fejl. Jeg blev nemlig udstyret med 172 mio. til transfers og godt og vel 700K frit i lønbudgettet.

Det er dog ikke nemt at tiltrække de store navne når man er tysk klub i fare for nedrykning, samt uden deltagelse i europæisk fodbold. Heldigvis er der navne i klubben som Simon Kjær, Mario Mandzukic og Thomas Hitzlsperger hvilket betød at der var en grundstamme at bygge op om. Foruden de førnævnte (som er i klubben fra start, med undtagelse af at Kjær er udlejet) så havde jeg også fornøjelsen af at have Pilar på holdet, som gør det glimrende på venstrekanten. Klubben tæller også talenter som Makoto Hasebe og Ricardo Rodríguez som jeg er blevet glad for at have på holdet.

Jeg hentede selv Mario Suarez (DM, 9.5 mio.), Mathias Jørgensen (FC 30 mio.) og Stephane Sessegnon (OMH 28 mio.). Selve kampen om at komme frem i ligaen igen kommer i næste indlæg.

FreDDy
Reserveholdsspiller

« Svar #2: 25 Jun 2012, 12:48 »

Jeg har lige fået en ekstrem lyst til at starte med Wolfsburg !

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #3: 25 Jun 2012, 13:47 »

Jeg har lige fået en ekstrem lyst til at starte med Wolfsburg !

Do It ! Opstemt

Og lad endelig høre hvordan det går, hvis du går igang Smiley Jeg er blevet lidt grebet af klubben, for har i den nye sæson fået hentet en del fornuftige spillere. Hvilket også er grunden til at jeg startede med at skrive om klubben, vil gerne vise mit hold frem Opstemt

FreDDy
Reserveholdsspiller

« Svar #4: 25 Jun 2012, 14:03 »

Do It ! Opstemt

Og lad endelig høre hvordan det går, hvis du går igang Smiley Jeg er blevet lidt grebet af klubben, for har i den nye sæson fået hentet en del fornuftige spillere. Hvilket også er grunden til at jeg startede med at skrive om klubben, vil gerne vise mit hold frem Opstemt

Jeg er ikke startet med Wolfsburg (endnu) - men er derimod startet, som du gjorde, med at være klubløs også må jeg bare se, hvor det bærer hen !

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #5: 25 Jun 2012, 14:06 »

Jeg er ikke startet med Wolfsburg (endnu) - men er derimod startet, som du gjorde, med at være klubløs også må jeg bare se, hvor det bærer hen !

Fair enough... Smiley

Det er en sjov rejse man kan komme på... meningen med mit save var dog at komme rundt i de mere eksotiske ligaer, men formåede ikke at komme til brasilien... som ellers var der jeg helst ville hen da Vasco manglede en manager... men Wolfsburg har vist sig at være en lige så sjov tysk klub som de andre jeg har været manager for i andre saves... Opstemt

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #6: 25 Jun 2012, 15:11 »

Man skal jo benytte sine erfaringer, og min tid i Fulham havde lært mig, at det vigtigste for holdet man overtager i bunden af ligaen, er at få vendt holdmoralen til det positive. I Fulham tog det en håndfuld kampe og en masse arbejde med spillerne for blot at komme igang med at vinde point.

Heldigvis gik det lidt nemmere i Wolfsburg, hvilket også må skyldes at der her ikke var samme håbløse afstand til toppen af ligaen. Der var faktisk kun 12-15 point til de sjove pladser, hvilket gjorde at der blot skulle nogle flere point på kontoen.

Den tyske ilddåb blev imod Bochum, en kamp, som man før sæsonen ville have sagt var en sikker sejr til Die Wolfe, men nu var det ikke så sikkert. Men det lykkedes mig at få en spinkel 1 - 0 sejr på mål manden i front, Mario Mandzukic. Herefter fulgte nogle kampe, hvoraf kampen mod Dortmund lige før jul var den absolut bedste kamp for Wolfsburg denne sæson. For Dortmund fik prygl, hele 4 - 0 blev de sendt hjem med, og det selvom de før kampen lå nummer et, foran Bayern og Köln.

Foråret blev brugt på en masse kedelige uafgjorte resultater og nogle sejre, hvilket gjorde at mit Wolfsburg ikke bevægede sig specielt hurtigt op igennem ligastillingen. For en rum tid lå placeringen omkring en 10. plads hvilket ikke er acceptabelt, og da Köln så endelig fik skovlen under mit mandskab så var der farer for at moralen igen ville dykke. Heldigvis blev den efterfølgende kamp brugt på at tæve Hoffenheim 3 - 0, inden Hannover desværre gav holdet endnu en dukkert. Det blev dog den sidste i ligaen for de resterende 5 opgør i ligaen blev vundet i fin stil.

På den måde endte det med at Wolfsburg er med i det sjove selskab igen, for med de sidste point der blev hentet, fik jeg sneget holdet op en 4. plads li foran snuden på Freiburg. En 15. plads i december var nu blevet vekslet til en 4. plads i maj måned. Og der var stadig en kamp tilbage, nemlig Pokalfinalen imod Dortmund, som også var det sidste hold jeg mødte i ligaen.

FreDDy
Reserveholdsspiller

Sv: VfL Wolfsburg
« Svar #7: 25 Jun 2012, 22:40 »

Jeg vil sgu se om jeg kan få et ordenligt save i gang med Wolfsburg !  Peace

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #8: 25 Jun 2012, 22:46 »

Jeg vil sgu se om jeg kan få et ordenligt save i gang med Wolfsburg !  Peace

Troede du ville igang uden job som du skrev tidligere?

Men det ser jo ud til at Bayern er på rov i Wolfsburg irl... Mandzukic er vidst på vej ud..

FreDDy
Reserveholdsspiller

« Svar #9: 25 Jun 2012, 22:51 »

Troede du ville igang uden job som du skrev tidligere?

Men det ser jo ud til at Bayern er på rov i Wolfsburg irl... Mandzukic er vidst på vej ud..

Det droppede jeg igen efter der ikke kom et job jeg var interesseret i efter flere bud.

Mandzukic - bruger du ham som skarpretter ? - hvordan har han egentlig spillet for dig ? Opstemt

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #10: 25 Jun 2012, 23:34 »

Det droppede jeg igen efter der ikke kom et job jeg var interesseret i efter flere bud.

Mandzukic - bruger du ham som skarpretter ? - hvordan har han egentlig spillet for dig ? Opstemt

Okay, lidt øv... jeg valgte bar at sige ja til første mulighed jeg kunne komme til...

Jeg har prøvet ham af som Fremskudt og som Targetman, da jeg har ladet de mindre og lidt hurtigere angribere få chancen som skarpretter...  Skulle måske prøve ham af som skarpretter i stedet... Han har lavet mål, men han kunne sikkert lave mere end det han nåede...  Nu har jeg dog fået mig nogle ret stærke konkurrenter til ham i angrebet så må li se på det, hvordan det nu kommer til at virke...

FreDDy
Reserveholdsspiller

« Svar #11: 25 Jun 2012, 23:45 »

Jeg vil teste ham som skarpretter - Siem De Jong er lige kommet til klubben. Regner med han skal agere makker med Mandzukic eller ligge lige bag ham og fodre ham  Peace

EDIT: har lige opdaget, at Pilar kommer til klubben d. 1/7 2012 Opstemt
« Seneste Redigering: 25 Jun 2012, 23:50 af FreDDy » Logged

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #12: 26 Jun 2012, 01:33 »

Jeg vil teste ham som skarpretter - Siem De Jong er lige kommet til klubben. Regner med han skal agere makker med Mandzukic eller ligge lige bag ham og fodre ham  Peace

EDIT: har lige opdaget, at Pilar kommer til klubben d. 1/7 2012 Opstemt

Tror det en god ide blot at fodre ham en masse bolde inde i feltet... det i hvert fald der han har scoret for mig...

Okay, vidste ikke at det var en handel der allerede var done...  I mit save var Wolfsburg en danskerklub da jeg kom dertil... Havde Ken Ilsø, Kjær og Krohn-Delhi og jeg hentede så selv Zanka da jeg kom til klubben... men jeg kommer med en gennemgang af det nye hold en af de nærmeste dage Opstemt Kan afslører at Pilar er blevet andetvalg på kanten...

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #13: 26 Jun 2012, 21:47 »

Ligaens sidste opgør mod Dortmund var en tæt affære der endte 1 - 2 til mit Wolfsburg. Men effekten af at være på hjemmebane er nærmest magisk, for i finalen, som for begge hold kun var kampen om selve pokalen og ikke europæisk bold, som begge var sikret i forvejen, blev det slet ikke så tæt igen. Det kan også tilskrives det røde kort som Dortmunds Piszczek ragede til sig efter hovedløst at have sablet en mand ned.  Førte halvleg endte 4 - 1 og trofæet var allerede tæt på at blive indgraveret, og med et mål til hvert hold i anden halvleg blev arbejdet gjort færdig.

I sommerpausen blev der handlet ind, for nu stod jeg med en billet til Champions League, og pludselig var der mange spillere der gerne ville til det nordvestlige Tyskland. Penge havde jeg også tilovers da jeg nu ikke havde brugt ret meget sæsonen før. Så derfor blev der hentet ind både på det gamle og på det nye budget. Hvilket gjorde at der var plads i økonomien til Abel Hernandez, J. Rodriguez, I. Vorsah og G. Pandev for at nævne de bedste handler. Men jeg fik også hentet noget rutine ind til holdet i form af en erfaren reservemålmand og en aldrende men stærk forsvarspiller fra Flamengo.

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010