home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 312 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Fodbold
| | |-+  Kategori: EM 2012
| | | |-+  Dommerne
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Dommerne  (Læst 12234 gange)
Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Dommerne
« : 08 Jun 2012, 19:02 »

Havde personligt håbet vi modsat til vm kunne undgå dit helt store dommer fadæser til dette EM, men det kan vi allerede skyde en meget lang pil efter, for Grækenland må jo desværre siges at være blevet taget hårdt bagfra af dommeren allerede i Euro 2012s første kamp.

To meget tynde gule kort uddelt til samme spiller, samt et straffespark der ikke blev dømt, jeg er måløs.
« Seneste Redigering: 08 Jun 2012, 19:21 af MBJ » Logged

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: dommerne
« Svar #1: 08 Jun 2012, 19:06 »

Han fik lige et stort blackout ja.

Men det gav da lidt underholdning i en ellers kedelig 1 halvleg.
Logged


Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dommerne
« Svar #2: 08 Jun 2012, 19:32 »

Og et til rødt kort, dog mere fortjent.
Men hvordan ser det ud med karantænedage i et EM både ved direkte rødt og 2 gule kort? Er det begge en dag eller er det 2?
Logged

U-4-E
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Dommerne
« Svar #3: 08 Jun 2012, 19:51 »

Begge dele giver karantæne i én kamp. Derudover giver to gule kort fordelt over to kampe, karantæne i én kamp.
Logged

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dommerne
« Svar #4: 08 Jun 2012, 20:04 »

Tak for svar. Tænkte også det var noget i den retning.
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Dommerne
« Svar #5: 10 Jun 2012, 00:07 »

I kampen mellem Tyskland og Portugal blev Meireles på et tidspunkt dækket ud af banen af Badstuber. Meireles får dog afleveret en knytnæve. Er jeg den eneste som mener, at baglinjedommeren burde have set den?
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dommerne
« Svar #6: 10 Jun 2012, 00:11 »

Så desværre ikke situationen der, men hvad fanden hjælper baglinjedommeren på? Tror ikke jeg har set en kamp endnu, hvor de har hjulpet til ordentlig. De kan da sagtens se hvornår der f.eks. er hånd på bolden i stedet for kun at holde øje med mållinjen.
Logged

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Dommerne
« Svar #7: 10 Jun 2012, 00:12 »

I kampen mellem Tyskland og Portugal blev Meireles på et tidspunkt dækket ud af banen af Badstuber. Meireles får dog afleveret en knytnæve. Er jeg den eneste som mener, at baglinjedommeren burde have set den?
Nej, den burde han have set, for han har vel ikke andet at koncentrere sig om, og han står med fronten lige til. Det var desuden med fuldt overlæg, som skrevet i et andet indlæg her på siden, at han slog ham og ikke bare noget tilfældigt, som han fik det til at se ud til ved at gå over og undskylde.

Bordinggaard sagde, at dommerstandarden har været god, men dommeren har altså haft afgørende indflydelse i åbningskampen og i de to kampe i dag, hvor især Holland må føle sig snydt. 3/4 kampe er ikke godt.
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Dommerne
« Svar #8: 10 Jun 2012, 00:57 »

Dommerstandarden har jo været på samme niveau som kommentatorstandard en. Jeg synes virkelig at kommentatorerne, både på DR1 og TV2 er virkelig uskarpe, uinteressante, og virker nærmest som om de sidder og sover. Bare eksemplet med Bordinggaard er virkelig en god indikator for, hvor syret det er. Han sidder og siger, at standarden er utrolig høj i turneringen indtil videre. Der har været fire kampe, og i minimum tre af dem er der kæmpe dommerfejl. Både fra dommeren, linjedommeren og baglinje dommerne. Skandaløst.
Logged


alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Dommerne
« Svar #9: 10 Jun 2012, 01:05 »

Dommerstandarden har jo været på samme niveau som kommentatorstandard en. Jeg synes virkelig at kommentatorerne, både på DR1 og TV2 er virkelig uskarpe, uinteressante, og virker nærmest som om de sidder og sover. Bare eksemplet med Bordinggaard er virkelig en god indikator for, hvor syret det er. Han sidder og siger, at standarden er utrolig høj i turneringen indtil videre. Der har været fire kampe, og i minimum tre af dem er der kæmpe dommerfejl. Både fra dommeren, linjedommeren og baglinje dommerne. Skandaløst.

Bordinggaard er ellers generelt en god kommentator, synes jeg, men du har ret. Især åbningskampen på TV2 var skandaløs; ingen statistikker, ingen informationer, ingen gejst og nærmest konstant stilhed. De gjorde det bedre i dag, men er stadig ingen fan af Toft og heller ikke Arnesen, når han konsekvent bliver ved med at udtale diverse navne på hans egen facon. Råbbe og Hønnelar var bare nogle af dem, og det gik mig virkelig på.

Det er lige før, man bør ansætte Werge og Frimann, for især Werge kan sgu finde ud af at piske en stemning op og vise den nødvendige glæde, når Danmark eller bare et eller andet hold scorer. Jeg har i hvert fald nydt euforien omkring Champions League, når han har kommenteret.
Logged


Enged
Gæst
 
Sv: Dommerne
« Svar #10: 10 Jun 2012, 04:14 »

Bordinggaard er ellers generelt en god kommentator, synes jeg, men du har ret. Især åbningskampen på TV2 var skandaløs; ingen statistikker, ingen informationer, ingen gejst og nærmest konstant stilhed. De gjorde det bedre i dag, men er stadig ingen fan af Toft og heller ikke Arnesen, når han konsekvent bliver ved med at udtale diverse navne på hans egen facon. Råbbe og Hønnelar var bare nogle af dem, og det gik mig virkelig på.

Det er lige før, man bør ansætte Werge og Frimann, for især Werge kan sgu finde ud af at piske en stemning op og vise den nødvendige glæde, når Danmark eller bare et eller andet hold scorer. Jeg har i hvert fald nydt euforien omkring Champions League, når han har kommenteret.
Hvem er bedst til hollandsk af dig og Arnesen?
Logged

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Dommerne
« Svar #11: 10 Jun 2012, 09:05 »

nærmest konstant stilhed.

Og hvor er der rart at man ikke skal belemres med folk der snakker bare for at snakke.
Logged


Drillo
Gæst
 
Sv: Dommerne
« Svar #12: 10 Jun 2012, 12:26 »

Hvis vi snakker Dommerstanden, så kunne man måske også starte med at kigge på hvor de forskellige dommere kommer fra.
Dommeren til Holland - Danmark kampen kom fra Slovenien eller Slovakiet og uden at jeg nogen sinde har set en kamp fra en af de to lande så tvivler jeg altså på at kvaliteten kan være særlig høj.

I kampen imellem Polen - Grækenland var det godt nok en spansk dommer, som tydeligt ikke kunne stå for presset ved at skulle dømme en åbningskamp. Men hvis vi tager den spanske dommerstand som helhed, så har de helklart dommer i den absolutte top.

Uefa/Fifa må bare snart indse at de kan ikke tage en dommer med fra Uganda eller Tibet. Jeg syntes at Uefa/Fifa burde gøre lige som landsholdene når de udtager et hold til en slutrunde først en brutto truppe og så den endelige truppe. Så Uefa/Fifa burde starte med at udtage lad som sige 35 dommer hvor efter at de 35 dommer skulle igennem en masse test samt scouting af deres kampe, hvor efter at de ville blive skæret ned til de 12 dommer der skulle bruges.   
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Dommerne
« Svar #13: 10 Jun 2012, 13:36 »

Og hvor er der rart at man ikke skal belemres med folk der snakker bare for at snakke.

Muligvis, men kommentatorer skal nu stadig kommentere kampen, det er det de er der for. Især åbningskampen var horribel fra Toft og Arnesen der var meget meget stille og selv når der kom chancer blev det nævnt sporadisk og ligegyldigt. Det kan godt ske at der er irriterende med kommentatorer der snakker om irrelevante ting hele tiden, men det er saftsuseme også irriterende med kommentatorer som slet ikke kommenterer kampen, og endnu værre, at de ikke lever sig ind i den. Netop derfor er Werge og Frimann rigtig gode, for de lever sig virkelig ind i kampene og samtidig er de humoristiske og har ikke al for megen udenomsnak, men stadig de statistikker som man synes er interessante at høre.
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Dommerne
« Svar #14: 10 Jun 2012, 14:16 »

Hvem er bedst til hollandsk af dig og Arnesen?
Det er han højst sandsynligt, men når han udtalte det, så lød det som en mellemting af den danske udgave og den hollandske: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/26/Klaas-Jan_Huntelaar_pronunciation.ogg

Derfor er det hans egen facon. Så kunne han gøre opmærksom på, at mange tror, at det udtales lige ud ad landevejen, men at det rent faktisk udtales mere i nærheden af den her måde, så folk ikke sidder og undrer sig over ham.

Og hvor er der rart at man ikke skal belemres med folk der snakker bare for at snakke.
Til tider ja. Toft og Arnesen kunne lige så godt have holdt mund under hele åbningskampen, for der var ingen substans eller fremtidsperspektive r i det, de sagde.
Logged


Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010