home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1187 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Nyt internet!
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Nyt internet!  (Læst 1592 gange)
Cesc
Landsholdsspiller

Nyt internet!
« : 08 Jun 2012, 12:40 »

Jeg har lige undersøgt min internetforbindelse, og den viser sig så at være 0,70 mbit.. Jeg ved ingen ting, men jeg synes virkelig mit net er forfærdelig langsomt når jeg downloader ting - og det er et gammel TDC kabel vi kører med - det er måske 12 år gammelt eller sådan noget.

Derfor søger jeg nu nyt. Trådløst internet.

Men jeg har ingen idéer om noget som helst?

Det må gerne være MEGA hurtigt til at downloade ting og uploade ting, og prisen betyder ikke så meget, men naturligvis stadig noget fornuftigt.

Er helt blank på det område, så ville være rigtig glad hvis nogen vil fortælle lidt samt råde og fraråde lidt forskellige valg.

Det vigtigste er bare det er trådløst internet.

knudsen_0
Landsholdsspiller

Sv: Nyt internet!
« Svar #1: 08 Jun 2012, 13:15 »

Nu kommer det jo fuldstændig an på hvordan og hvor henne af du bor, hvor mange forskellige muligheder du har. Du kan som regel undersøge på hver udbyder hjemmeside om de kan tilbyde dig internet.

Om det er trådløst eller ej afhænger kun af hvordan du har tænkt dig at fordele det i eget hjem.

Som regel er der kun en udbyder der tilbyder dig internet til dit område, og derfor er der ikke så mange valgmuligheder. Dette er som regel TDC, Yousee eller Stofa, men det kan også være fra det lokale energiselskab, som vist i nogen tilfælde så hedder Waoo. Disse selskaber tilbyder dig internet gennem kabler i jorden sammen med dit kabel tv, og det vil derfor tit være et krav at du også har kabel-tv fra samme udbyder.

En anden mulighed er at få internettet gennem luften fra et af teleselskaberne med et USB-modem. Her kan du jo så medbringe dit internet overalt, men prisen i forhold til hastighed er meget høj i forhold til ovennævnte selskaber.

En tredje mulighed er alternativer løsninger som fx. Skyline, som sender deres internet gennem luften, som så opfanges af en lokal modtager, som sender det videre trådløst ud i dit hjem. Dette kan dog ikke anbefales da hastigheden langt fra er den du betaler for.

Den bedste mulighed er klart den førstnævnte, og her vil prisen som regel ligge på omkring 200 kr./måneden for 10 mbit download, lidt afhængig af hvilket selskab det er.

Til slut kan jeg da lige oplyse dig om at 0.70 mbit er skræmmende ringe, og faktisk kan du slet ikke få internet fra selskaberne der er så ringe som den!

Vuelve la ilusión

Cesc
Landsholdsspiller

« Svar #2: 08 Jun 2012, 13:19 »

Vi har som sagt TDC lige nu, og jeg bor i centrum af Horsens. Det er også voldsomt ringe!!

Vi har en boks fra Profiber/Waoo - man kunne få dem gratis i Horsens engang, uden krav om at skulle have det - men det var en god fremtidssikring sagde mange.. Men har dog hørt at det fået forfærdelige anmeldelser? Ellers er min far hooked på det.

Har tjekket TDC's hjemmeside, hvor der står man kan få noget 25/25 mbit til 250 - samme pris som vi giver nu. Er det den smarteste mulighed for at få et hurtigere og bedre internet?

Søgaard
Gæst

« Svar #3: 08 Jun 2012, 13:21 »

En tredje mulighed er alternativer løsninger som fx. Skyline, som sender deres internet gennem luften, som så opfanges af en lokal modtager, som sender det videre trådløst ud i dit hjem. Dette kan dog ikke anbefales da hastigheden langt fra er den du betaler for.

Det vil være skidt at forhøre sig hos Skyline, da de er gået konkurs Tunge

Jeg vil i første omgang tjekke hvilken forbindelse I har, da 0.7 mbit er vanvittigt lavt og helt sikkert ikke passer overens med det, som I betaler for. Noget af det laveste man kan få er vel efterhånden 5-10 mbit?

Hvis det er TDC I får fra på nuværende tidspunkt, så ville jeg undersøge om de ikke har et tilbud, hvor I vil kunne få en væsentlig bedre forbindelse til nogenlunde samme penge.

Alt der skal til for at I får det trådløst er jo blot at I skal investere i en router. Disse kan købes i alle prisklasser og enkelte udbydere giver endda en gratis med, når man opretter sig som kunde hos dem. Så skal kablet jo blot smides i routeren fremfor computeren og computeren skal så kobles op på det netværk, som routeren skaber.

Cesc
Landsholdsspiller

« Svar #4: 08 Jun 2012, 13:23 »

Så i bund og grund er det hele meget enkelt?

Forbindelsen jeg havde tjekket var dog ikke 25/25, men 20/2.. Ved ikke noget om de tal - men det lyder guf ift. det nuværende?

Men jeg har også overvejet at forehøre mig ved TDC omkring et godt tilbud, mine forældre har trods alt været kunder der i over 15 år tror jeg.

EDIT:
http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=p_shop_bb_bb20&id=21710
« Seneste Redigering: 08 Jun 2012, 13:25 af Cesc » Logged

Cesc
Landsholdsspiller

« Svar #5: 08 Jun 2012, 13:26 »

Alt der skal til for at I får det trådløst er jo blot at I skal investere i en router. Disse kan købes i alle prisklasser og enkelte udbydere giver endda en gratis med, når man opretter sig som kunde hos dem. Så skal kablet jo blot smides i routeren fremfor computeren og computeren skal så kobles op på det netværk, som routeren skaber.

Med det, mener du så, at der hænger en router på væggen/ligger på gulvet/whatever og den er ikke tilsluttet en computer? Men den er så bare trådløs, også logger man på det trådløse net ligesom på en skole eller hvad det nu kan være?

knudsen_0
Landsholdsspiller

« Svar #6: 08 Jun 2012, 13:30 »

Med det, mener du så, at der hænger en router på væggen/ligger på gulvet/whatever og den er ikke tilsluttet en computer? Men den er så bare trådløs, også logger man på det trådløse net ligesom på en skole eller hvad det nu kan være?

Det er ikke meget galt nej.

Den er trådløs i den forstand at der ikke skal ledninger i din computer, men den ledning du ellers skulle putte i computeren for at få internet, puttes så i routeren i stedet for.

Vuelve la ilusión

Cesc
Landsholdsspiller

« Svar #7: 08 Jun 2012, 13:33 »

Det er ikke meget galt nej.

Den er trådløs i den forstand at der ikke skal ledninger i din computer, men den ledning du ellers skulle putte i computeren for at få internet, puttes så i routeren i stedet for.

Som vi har det nu, kan man sige at stikket kommer fra det modem noget, går hen i en boks, der går hen i en anden boks også et stik i computeren. En boks fra TDC og en router med en lille antenne.

Vil det sige, at nu behøver man ikke bruge en computer til at skabe den trådløse forbindelse?

Så til den router man får med, kan man godt slutte tre-fire computere til?

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #8: 08 Jun 2012, 13:35 »

Noget af det laveste man kan få er vel efterhånden 5-10 mbit?

Det er faktisk ikke rigtigt. Jeg havde i lang tid en 512/256kbit linje som jeg opgraderede for nogle måneder siden til 10/1mbit, så man kan sagtens stadig få de langsomme forbindelser Smiley

Med hensyn til trådløs har jeg f.eks. Telenor og har bedt om at få en trådløst router sendt, så det kører bare over det. Smiley Så kan enhver der kommer hjem til mig komme på det trådløse internet.

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Søgaard
Gæst

« Svar #9: 08 Jun 2012, 13:38 »

Det er faktisk ikke rigtigt. Jeg havde i lang tid en 512/256kbit linje som jeg opgraderede for nogle måneder siden til 10/1mbit, så man kan sagtens stadig få de langsomme forbindelser Smiley

Med hensyn til trådløs har jeg f.eks. Telenor og har bedt om at få en trådløst router sendt, så det kører bare over det. Smiley Så kan enhver der kommer hjem til mig komme på det trådløse internet.
Okay, de reklamerer selvfølgelig ikke med disse, så troede egentlig de forlængst var uddøde Tunge

Skipper
Gæst

« Svar #10: 08 Jun 2012, 13:41 »

Hvordan fungere dit internet når der er mere end en på?
Jeg har stofa og hastigheden på internettet falder eksponentielt med det samme der er mere end 1 på. Det er skide irreterende, så nu hvor jeg skal til at kigge efter nyt internet skal det i hvert fald ikke være Stofa.
(Jeg har også snakket med andre der har stofa, og de har det samme problem)

knudsen_0
Landsholdsspiller

« Svar #11: 08 Jun 2012, 13:42 »

Som vi har det nu, kan man sige at stikket kommer fra det modem noget, går hen i en boks, der går hen i en anden boks også et stik i computeren. En boks fra TDC og en router med en lille antenne.

Vil det sige, at nu behøver man ikke bruge en computer til at skabe den trådløse forbindelse?

Så til den router man får med, kan man godt slutte tre-fire computere til?

Sandsynligvis vil der gå en ledning fra væggen ud i en boks (routeren) som fordeler internettet trådløst, hvor du kan koble næsten alle de computere til du vil.

Vuelve la ilusión

knudsen_0
Landsholdsspiller

« Svar #12: 08 Jun 2012, 13:43 »

Hvordan fungere dit internet når der er mere end en på?
Jeg har stofa og hastigheden på internettet falder eksponentielt med det samme der er mere end 1 på. Det er skide irreterende, så nu hvor jeg skal til at kigge efter nyt internet skal det i hvert fald ikke være Stofa.
(Jeg har også snakket med andre der har stofa, og de har det samme problem)

Jeg er lige flyttet, men forhen var jeg Stofa-kunde med deres 10-mbit-forbindelse, og sådanne problemer oplevede jeg slet ikke. Vi boede to sammen, og der var ingen af den slags problemer. Vi har også siddet op til 5 mand på netværket næsten alle både med mobiler og computere uden der har været problemer.

Så her er da en der også har haft Stofa som ikke har det problem Wink

Vuelve la ilusión

Cesc
Landsholdsspiller

« Svar #13: 08 Jun 2012, 13:45 »

Tusinde tak for hjælpen alle sammen!!!

Fresse94
Landsholdsspiller

« Svar #14: 08 Jun 2012, 16:16 »

Hvad vælger du egentlig så?
Vi har selv waoo herude hvor jeg bor og det virker bare. Vi har bestilte 15/15 tror jeg det var, men når jeg tager diverse up/download test viser den 25/25. Smiley

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010