home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
01 Jun 2025, 12:23 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  0 Brugere, 664 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  snyd eller ikke snyd..
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: snyd eller ikke snyd..  (Læst 2949 gange)
nobs
Lilleputspiller
*

snyd eller ikke snyd..
« : 08 Jun 2012, 01:42 »

Jeg har haft en mindre diskussion med en kammerat, om hvorvidt Genie Scout er "snyd" ift. at bruge talentspejdere. Jeg påpeger, at jeg mener, at Genie Scout er et langt bedre redskab en spillets talentspejdere, kan konkret give de bedste talenter, giver langt bedre informationer om spillernes potentiale og positioner, mens han mener, at der ikke er den store forskel. Da jeg ikke kender Genie Scout så godt, så vil jeg bare høre, om der er nogle, der vil hjælpe mig her og give forklaringen på, om Genie Scout virkelig er et minimalt suplement til talentspejderne, eller om der er den store forskel, som jeg påstår?
På forhånd mange tak.

Spezialized
Landsholdsspiller

Sv: snyd eller ikke snyd..
« Svar #1: 08 Jun 2012, 01:45 »

I og med at det ikke er noget som ligger officielt i spillet, og bliver brugt til at "hacke" i spillets database, vil jeg mene det må katagoriseres som snyd.

nobs
Lilleputspiller
*

« Svar #2: 08 Jun 2012, 01:50 »

Det vi enige i.. Men det skal mere forstås, om selve Genie Scout er et væsentlig bedre alternativ ift. talentspejderne?

Drillo
Gæst

« Svar #3: 08 Jun 2012, 02:51 »

Nu kan du jo i Genie Scout se spillerens CA og PA plus andet som ikke er tilgængeligt i spillet, og ej heller er det i den virkelige verden. Det ville jo ikke være noget spændene hvis man på forhånd viste at ham den 7 året fra uganda ville blive verdens bedste på sin position når han var 22 år.

For at vende tilbage til dit spg. Jo man kan godt sige at Genie Scout er bedre ind Scout reporterne i spillet, men i og med at det ikke er et program der er i spillet må det betragtes som snyd.

smed1977
Landsholdsspiller

« Svar #4: 08 Jun 2012, 10:33 »

I og med at det ikke er noget som ligger officielt i spillet, og bliver brugt til at "hacke" i spillets database, vil jeg mene det må katagoriseres som snyd.

Hvad mener du med at "hacke"? GS kan ikke rette i databasen. Den kan kun give dig oplysninger.

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

Drillo
Gæst

« Svar #5: 08 Jun 2012, 10:37 »

Tror måske at han tænkte på FMRTE som er Real-Time editor

ronnie_1989
Juniorspiller
**

« Svar #6: 08 Jun 2012, 10:59 »

Snyd ? Det er vel hvordan man selv ser på det. Så længe du spiller for dig selv er det jo kun dig selv der bestemmer reglerne. Men hvis du spiller mod en anden eller flere så vil jeg kalde det snyd medmindre andet er aftalt.

GS: Ja det er selvfølgelig nemmere og bedre end FM's oplysninger fordi det jo er den "bedste scout" der fortæller dig de forskellige ting omkring spillere, personale, og klubber. Udover at du kan se spillernes CA og PA kan du også se hvilken position spilleren er/kan blive bedst på og du kan se hvilket personale der er bedst at hente iforhold til trænere, ass. manager, fysick trænere, osv. også kan du finde ud af hvilken formation der passer bedst til dit hold udfra hvad du har til rådighed.

Og det bedste er jo at har hele DB'ens oplysninger og ikke kun i et begrænset omfang fordi man ikke lige har kendskab til de forskellige lande.

blomvikings
Manager

« Svar #7: 08 Jun 2012, 11:03 »

Tror måske at han tænkte på FMRTE som er Real-Time editor
Det tror jeg skam ikke.
Kan godt følge ham i hvad han mener, tror måske bare ordet "hacke" er et forkert ordvalg.
GS går jo ind og trækker data fra spillet, til at vise hvor gode spillere potentielt kan blive.
Man kan som sagt ikke ændre noget in-game via GS, men man kan hurtigt finde ud af om man skal købe en spiller eller ej. Jeg synes GS er snyd, da en scout sagtens kan give en spiller 4-5 stjerner i potentiale fordi han er ung og har relativt gode stats osv. Mens der i GS står at han ikke vil udvikle sig synderligt.
Brugen af scouts er langt mere realistisk, da de rapporter ud fra deres erfaringer og subjektive mening om spilleren, mens GS bare giver dig facts.

blomvikings
Manager

« Svar #8: 08 Jun 2012, 11:07 »

Snyd ? Det er vel hvordan man selv ser på det. Så længe du spiller for dig selv er det jo kun dig selv der bestemmer reglerne. Men hvis du spiller mod en anden eller flere så vil jeg kalde det snyd medmindre andet er aftalt.

Så kan man jo også sige det om FMRTE osv. osv.

Når der bliver sagt det er "snyd", så tror jeg folk mener (det gør jeg ihf.) at hvis man praler med sit hold og viser det på forums og lign., men så fortæller at man har brugt fx GS, så er det en tand mindre imponerende.

Har man eksempelvis ført Granada til CL titel og lige titel, samt skaffet en vanvittigt hold indenfor 2 sæson, MEN har brugt FMRTE til at andre økonomi og rep. så er det jo ikke så imponerende længere Smiley (Meget voldsomt eksempel)

ronnie_1989
Juniorspiller
**

« Svar #9: 08 Jun 2012, 11:18 »

Så kan man jo også sige det om FMRTE osv. osv.

Når der bliver sagt det er "snyd", så tror jeg folk mener (det gør jeg ihf.) at hvis man praler med sit hold og viser det på forums og lign., men så fortæller at man har brugt fx GS, så er det en tand mindre imponerende.

Har man eksempelvis ført Granada til CL titel og lige titel, samt skaffet en vanvittigt hold indenfor 2 sæson, MEN har brugt FMRTE til at andre økonomi og rep. så er det jo ikke så imponerende længere Smiley (Meget voldsomt eksempel)

Hvis det var det der var ment med spørgsmålet så vil jeg give dig ret i at det er snyd. Men jeg har så stadig den holdning at det skal være sjovt at spille og hvis GS eller FMRTE er det der skal til så må det være op til den enkelte at bedømme om det er snyd eller ej.

Pral hører dog ingen steder hjemme ved brug af disse programmer men hvis der skulle komme en super blog ud af det er det ikke et problem for mig at folk har haft brug af disse programmer.

hoeven
Førsteholdsspiller

« Svar #10: 12 Jun 2012, 19:33 »

Det vi enige i.. Men det skal mere forstås, om selve Genie Scout er et væsentlig bedre alternativ ift. talentspejderne?
Jeg synes det er et langt bedre alternativ end talentspejdere!

Jeg prøvede nemlig engang at købe et kæmpe talent, som mine talentspejdere virkelig forudså en kæmpe karriere (6 stjerner i potentiale), og han blev ikke til noget specielt  Sur Jeg gav ham masser af spilletid, allerede som 17-årig, han var næsten aldrig skadet, og mine trænere plus faciliteter var i top, men han blev bare aldrig noget specielt.

Så hørte jeg om Genie Scout, downloadede det, og derefter scoutede jeg ham. Han havde et maksimalt potentiale på 150 ca. Hvor en spiller som C. Ronaldo og L. Messi har over 190.

Derefter har jeg udelukkende brugt Genie Scout, fordi jeg sparer tid (i det virkelige liv, fordi jeg ikke skal bruge timer på at finde de største talenter) og penge (i FM, fordi jeg ikke ender med at købe totale flops)  Smiley

DeBuur
Manager

« Svar #11: 12 Jun 2012, 20:09 »

Genie Scout og FMRTE er 2 vidt forskellige programmer.

GS er et hjælpe program som viser diverse oplysninger om spillerne - men det kan ikke ændre noget som helst i spillet.
Jeg kalder det ikke snyd men det fjerne IMO en del af charmen ved FM... men det er smag og behag

FMRTE er en editor der kan ændre meget i spillet og derfor betegner jeg brugen af det som svarende til når jeg bruger snyde koder i Sims 3  Wink
Med FMRTE kan selv Brøndby vinde CL og en Per B Fremstå som en visionær leder  funny

Dogme FM er nå man ikke gør brug af ovenstående.

Personligt bruger jeg den medfølgende editor her retter jeg de irriterende DB jeg finder og så laver jeg altid en DB hvor jeg tweaker skaderne idet jeg ikke gider det skades helvede FM altid præsenterer os for.. og ja det er snyd men det rammer alle i mit spil også de virtuelle modstandere.

Jeg har dog altid et spil kørende hvor jeg har lavet mine egne dogme regler og her pilles der ikke ved DB og jeg fyrer alle min scouts og skal selv bygge et hold op og så ellers rykke op igennem den Engelske liga.

Moralen er, spil FM som du syntes og stå ved det du gør og lad være med at "prale" af en meritter hvis man har brugt FMRTE til at gøre Nicklas Bendtner lige så god som Messi.

YNWA

alek9000
Manager

« Svar #12: 12 Jun 2012, 20:10 »

Det er også, hvad jeg vil betegne som snyd. Det er jo meget realistisk, at klubber køber nogle talenter, som aldrig rigtig bliver til noget, så hvorfor ødelægge den del af spillet, bare fordi det ikke lige passer dig?

Men ok, det er vel et spørgsmål om at have det sjovt, og hvis man har det sjovere ved at bruge sådan et program, så er det helt fair.

Risom
Manager

« Svar #13: 12 Jun 2012, 21:18 »

Jeg synes det er et langt bedre alternativ end talentspejdere!

Jeg prøvede nemlig engang at købe et kæmpe talent, som mine talentspejdere virkelig forudså en kæmpe karriere (6 stjerner i potentiale), og han blev ikke til noget specielt  Sur Jeg gav ham masser af spilletid, allerede som 17-årig, han var næsten aldrig skadet, og mine trænere plus faciliteter var i top, men han blev bare aldrig noget specielt.

Så hørte jeg om Genie Scout, downloadede det, og derefter scoutede jeg ham. Han havde et maksimalt potentiale på 150 ca. Hvor en spiller som C. Ronaldo og L. Messi har over 190.

Derefter har jeg udelukkende brugt Genie Scout, fordi jeg sparer tid (i det virkelige liv, fordi jeg ikke skal bruge timer på at finde de største talenter) og penge (i FM, fordi jeg ikke ender med at købe totale flops)  Smiley

Det er jo også med til at gøre spillet mere realistisk. Hvis du køber en stort talent i virkeligheden ved du jo ikke om han bliver en verdensstjerne på et tidspunkt, så man er nødt til at satse lidt. Men det er jo selvfølgelig ens eget valg, men jeg synes det er sjovest at spille så tæt på virkeligheden som muligt Smiley
Det ville jo også tage pynten af fodbold, hvis man vidste om han bliver god eller knap så god. Så ville der jo næsten ikke være nogle handler.

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010