home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 257 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Blyth Spartans
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Blyth Spartans  (Læst 4166 gange)
T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Blyth Spartans
« : 05 Jun 2012, 14:16 »



1 - Velkommen til min lille blog.
Jeg vil lige starte med at skrive, at hvis du som læser nu lader øjnene glide ned over denne post i håb om, at dette vil blive en blog fyldt til randen med eminent grafik, og med en meget gribende historie om en træners vej mod fodboldverdenens top, så vil jeg ikke opholde dig længere. Denne blog bliver ikke lavet for at i skal sidde med øjnene klistret til skærmen på grund af en god og meget detaljeret historie, eller pga. en masse flot grafik, men fordi jeg har lyst til at fortælle om mit spil. Derfor vil jeg ikke gå så meget i detaljer med hverken skriveri eller grafik, men derimod forsøge at skabe et godt overblik over den karriere, som forhåbentlig bliver lang og succesfuld.

Når det så er sagt, vil jeg selvfølgelig sørge for at bloggen får et pænt og enkelt design, og jeg vil selvfølgelig også sørge for, at i slipper for at læse en masse irriterende stavefejl.

Kun én gang tidligere har jeg forsøgt at føre et hold fra den dårligste engelske division og helt op til Premier League. Dengang spillede jeg med Dorchester, og jeg nåede til League 1, inden jeg gik død i spillet. Nu, et par versioner senere, har jeg besluttet mig for at forsøge igen, denne gang med et andet hold end dengang. Denne gang er valget faldet på krigerne fra Blyth Spartans, som blev almindeligt kendt for mange danske fodboldelskere, da de for et par sæsoner siden overraskede alt og alle ved at nå helt til 3. runde, hvor man på trods af god fight blev slået med bare 0-1 af PL-klubben Blackburn.




Jeg har på nuværende tidspunkt allerede spillet to sæsoner af spillet, hvorfor jeg vil starte med en kort gennemgang af de to første sæsoner, når jeg vender tilbage næste gang.
« Seneste Redigering: 16 Jun 2012, 13:20 af T1de » Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Blyth Spartans
« Svar #1: 05 Jun 2012, 14:44 »



2 - Overblik over sæson 11/12
Mit eventyr i Blyth startede med en - på papiret - svær opgave. Blyth var seedet som nr. 20 ud af 22 hold, og da der ikke er nogen spilbare rækker længere nede, var der kun en mulighed - jeg skulle samle nok point ind i løbet af sæsonen til at sikre mig endnu en sæson i Blue Square Bet North.

For at klare frisag i min debutsæson i det engelske, var jeg meget aktiv på transfermarkedet, hvor spillere som Alex Dyer, Jakob Lind samt den mere navnkundige Simon Karkov, som har en fortid i bla. Esbjerg, gjorde deres entré på holdet. Alt i alt kom 11 nye spillere til klubben, mens seks mand blev sendt afsted for at lette lidt i budgettet.

Med de nye spillere på plads, kunne jeg, med en god fornemmelse i maven, starte første sæsonkamp, hvor vi hjemme tog imod Hinkley. Vi spillede en fin kamp, men desværre måtte vi, efter en meget sen overtidsscoring fra Hinkley, tage til takke med et nederlag på 2-3. På trods af den mindre flatterende debut fik vi hurtigt gang i spillet, og vi formåede således og hente 3 sejre i sæsonens fem første kampe, og vi hang meget overraskende stadigvæk med i toppen af ligaen.

Den fine form holdt dog ikke længe. Efter sejren over Vauxhall i 5. spillerunde, gik der næsten to måneder, før vi igen formåede at få tre point med hjem fra en kamp. De mange dårlige resultater havde resulteret i en placering under nedrykningsstregen, og her skulle vi blive i lang tid. Ved vinterpausen havde vi således hele 10 point op til holdende på den gode side af nedrykningsstregen.

Takket være et fantastisk forår, som bød på intet mindre end 11 sejre i 20 kampe, kunne jeg efter sæsonens sidste spillerrunde konstatere, at holdet ikke bare havde sikret sig endnu en sæson i rækken, men endda formået at ende på en fornem 11. plads, med hele 16 point ned til Boston United, som sammen med Eastwood og Gainsborough blev tvunget til at tage en tur ned i de lavere divisioner.

Samlet set var det en sæson over forventning, og jeg er meget tilfreds med indsatsen, selvom vi røg forholdsvis tidligt ud af både FA Cuppen og FA-Pokalen.

« Seneste Redigering: 16 Jun 2012, 13:20 af T1de » Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Blyth Spartans
« Svar #2: 05 Jun 2012, 20:52 »



3 - Overblik over sæson 12/13
Da jeg først startede spillet regnede jeg med, at det realistisk set ville tage omkring tre sæsoner, at rykke op i den næste division. Efter et flot forår i min debutsæson var jeg dog mere optimistisk omkring chancerne for at rykke op allerede i sæson nummer to.

Derfor var jeg igen meget aktiv på transfermarkedet. 17 spillere forlod holdet i sommerpausen, mens 12 nye spillere kom til. Dette tal blev i starten af oktober øget til 13 mand, da højrefløjen Tom Hinkley kom til klubben. Blandt de mange nyandkomne er der ikke nogen kendte navne, men værd at nævne er tilgangen af målmanden Jack Duffin. Han var klart bedre end mine nuværende målmænd, men eftersom han ved købet var ude med en skade, kunne  han betræde Croft Park omkring oktober måned. Ligesom i sidste sæson, valgte jeg igen at hente et par danskere til klubben, denne gang i skikkelse af de to unge spillere Mads Frederiksen(keeper) og og Luca Sørensen(back).

Vi fik en forrygende start på sæsonen med en 4-0 sejr over Lowestoft, efterfulgt af en flot 5-0 sejr over Northwich. Disse to sejre placerede os på en fornem førsteplads. Herefter løb vi ind i en række skuffende resultater, som for en stund sendte os længere ned i tabellen, inden vi igen rejste os og tog plads i kampen om de eftertragtede playoff-pladser. Vi var i hele efteråret fint med i kampen om oprykning, men i takt med at foråret skred længere og længere frem, blev holdet mere og mere svingende i både præstationer og resultater.

Derfor endte vi med at ryge helt ned som nummer 11 - præcis som året før - med 11 point op til 5. pladsen, der som den laveste placering giver en mulighed for at spille med om oprykning til Blue Square Bet Premier. Da vi samtidig røg ud af både FA-cuppen og FA-pokalen allerede i kvalifikationsrunde rne, er der ikke meget at være tilfreds med. For at gøre det hele vær ondt værre mistede vi også klubbens nye stjernekeeper Jack Duffin, som allerede i vinterpausen valgte at smutte til en ny klub(bare 5 dage efter jeg havde ophævet kontrakten med klubbens anden reservekeeper...... .).

Med denne update slutter tilbageblikket, og bloggen kan for alvor begynde. Næste update vil omhandle lidt forskelligt info om klubben og holdet.

« Seneste Redigering: 16 Jun 2012, 13:19 af T1de » Logged

Underdogen
Gæst
 
Sv: Blyth Spartans
« Svar #3: 09 Jun 2012, 20:58 »

Glæder mig til, at høre nærmere. Det er virkelig interesant, at du har valgt sådan et hold og meget spændende. Er din målsætning, at komme i PL ligesom du gjorde med Dorchester?
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Blyth Spartans
« Svar #4: 10 Jun 2012, 15:50 »

Glæder mig til, at høre nærmere. Det er virkelig interesant, at du har valgt sådan et hold og meget spændende. Er din målsætning, at komme i PL ligesom du gjorde med Dorchester?

Nu nåede jeg ikke helt til PL med Dorchester, men ja det er helt bestemt en af målsætningerne. Smiley
Logged

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blyth Spartans
« Svar #5: 10 Jun 2012, 15:56 »

FIn lile blog, følger da lidt med Smiley
Logged

Underdogen
Gæst
 
Sv: Blyth Spartans
« Svar #6: 10 Jun 2012, 16:50 »

Nu nåede jeg ikke helt til PL med Dorchester, men ja det er helt bestemt en af målsætningerne. Smiley

Du nåede til League 1, men det er stadig flot.
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Blyth Spartans
« Svar #7: 16 Jun 2012, 13:18 »



4 - Holdoversigt
Inden jeg begynder den tredje sæson, vil jeg lige forsøge at give jer et bedre indblik i klubben. Dette vil forhåbentlig gøre bloggen mere overskuelig, og jeg vil derfor prøve at komme med disse 'status'-opdateringer en gang imellem.

Klubben
Blyth Spartans AFC er en klub fra den nordligste del af England. Klubben blev stiftet helt tilbage i 1899, men det var først to år efter, i 1901, at de spillede deres første turneringskamp. Klubben har, så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, altid befundet sig i de lavere engelske divisioner. Klubbens største succes, og samtidig også den begivenhed der var med til at gøre Blyth Spartans almindeligt kendte i fodboldkredse, var da de i 2008 slog blandt andre Shrewsbury og Bournemouth ud ud af FA Cuppen, inden de i tredje runde skulle op mod ingen ringere end Blackburn Rovers, der på daværende tidspunkt stadigvæk var en del af Englands bedste fodboldrække. Kampen blev, trods rigtig god fight fra Blyths side, tabt med 1-0. I spillet består klubben af halvtidsproffesione lle spillere, klubben er ukendt af omverdenen og jeg skal i øvrigt ikke regne med at blive overtaget en rigmand lige foreløbigt, eftersom bestyrelsesformande n 'elsker klubben.'

Der er ikke meget positivt at sige om klubbens økonomi. Vi ligger med underskud på bundlinjen hver måned, og det på trods af, at jeg har skåret næsten halvdelen af spillernes lønninger væk. Klubben tjener næsten ingen penge, og det kan der jo (desværre) kun laves om på ved at skabe resultater på grønsværden.

Faciliteterne
Klubben spiller sine hjemmekampe på Croft Park. Stadionet blev indviet helt tilbage i 1909, og er først blevet renoveret i det nye årtusinde. Stadionet kan rumme omkring 4400 tilskuere, hvoraf de 563 af den kan side ned. Når man tjekker under fanen 'faciliteter' i FM, ser det ikke så godt ud. Stadionets tilstand er dårlig, selve banen er i forfærdelig forfatning, der er hverken varme i banen eller tag på stadion. Samtidig er både sponsor-, trænings- og ungdomsfacilitetern e helt i bund. Det samme kan i øvrigt siges om ungdomstræning og -rekruttering, så der er helt sikkert noget der skal arbejdes på, når vi forhåbentlig får lidt flere penge ned i den tomme klubkasse.

Holdet
Med fare for at lyde for selvglad vil jeg sige, at vi har et rigtig godt hold. Jeg har op til sæsonen skildt mig af med nogle af de mere løntunge spillere, og i stedet hentet et par unge talenter til klubben. Klubbens alderspræsident er angriberen Graeme Armstrong på bare 30 år, og med en gennemsnitsalder på bare 21 år, hører truppen til blandt de yngste i ligaen. I de to første sæsoner har spillere som Shaun Vipond, Jamie Mole og den danske forssvarsspiller Jakob Lind været blandt holdets allerstørste profiler, og hvis vi skal rykke op i denne sæson er det essentielt, at de præsterer over hele sæsonen.

Hvis man kigger lidt på det taktiske kan jeg sige, at jeg indtil nu har skiftet mellem tre opstillinger, alt efter hvem jeg har mødt. I denne sæson regner jeg dog med hovedsageligt at bruge den offensive af de tre, nemlig en 4-4-2 med to centrale midtbanespillere og to wings. Jeg håber på at kunne have bolden og dominere kampene, og derfor har jeg - udover en fremskudt playmaker på midtbanen - valgt at spillede med en pasningsstærk forsvarsspiller med en boldspillende rolle. Denne rolle har danskeren Jacob Lind haft i de seneste to sæsoner, og det vil han som udgangspunkt også få fra starten af den nye sæson.



Logged

Brøndby 1964
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Blyth Spartans
« Svar #8: 18 Jun 2012, 16:38 »

Fedt at du har startet en blog med netop dette hold. Jeg er selv igang med et save med Spartans og er meget tæt på oprykning til Champenship. Smiley
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Blyth Spartans
« Svar #9: 24 Jun 2012, 15:07 »



5 - De første femten
Så blev sæsonen - som helst skal ende med oprykning - skudt igang, og det har bestemt ikke været så succesfuldt som jeg havde håbet på. Vi kom sløvt fra land med 2 x 1 point mod henholdsvis FC Halifax og Altrincham, hvorefter vi i tredje runde tørnede sammen med Corby. Denne kamp var fuld af intensitet lige fra første fløjt. I løbet af de første otte minutter formåede vi således både at få en skade og et rødt kort, og selvom midtbanedynamoen Alex Gardikiotis udlignede til 1-1 kort før pausen, endte vi med at tabe kampen med 1-3.

Vi fik heldigvis hurtigt igang efter den skuffende start, og holdet formåede at tage hele 9 point i de efterfølgende fire kampe, heriblandt efter en flot 6-0 sejr på udebane og Vauxhall. Kampen bød blandt andet på et hattrick af Jamie Mole, som scorede alle tre kasser mellem det 7. og 14. minut. Desværre blev dette ikke mere end en kort optur, for efter 3-0 sejren over Gainsborough i 7. spillerunde, løb vi igen ind i spillemæssige problemer,  der denne gang udmøntede sig i fire kampe uden sejr.

Det rene Cup-vanvid
Den dårlige periode i slutningen af september blev afløst af en super oktober måned. Vi lagde ud med en cup-kamp mod Whitley Bay, en kamp som skulle vise sig at blive den første af tre cup-kampe på bare én måned. Det var ingen sag at tage sejren mod lilleput-holdet som måtte se sig slået med hele 6-1. Vi fulgte op med to vigtige sejre i ligaen inden vi igen skulle ud i en pokaldyst. Denne gang var modstanderen Harrogate, som til dagligt befinder sig i den samme liga som os. Kampen i 3. kvalifikationsrunde var en del mere lige end opgøret mod Whitley Bay, men vi formåede at trække os sejrrigt ud af opgøret med et 2-1 resultat.

I fjerde og sidste kvalifikationsrunde til FA-cuppen mødte vi det undertippede hold Kingstonian, en kamp som viste sig at blive mere spændende end først antaget. I første halveg sad vi på spillet, og vi kunne således også gå til pausen med en 3-0 føring. Det ellers perfekte billede blev dog spoleret lidt af en udvisning til vores ungdomsspiller Robert Parker, som grundet skader havde fået plads på holdkortet til dagens opgør. Jeg skal ikke kunne sige om det var udvisningen eller en meget motiverende Kingstonian-teamtalk i pausen, men vores modstandere var som forvandlede efter pausen. De skulle kun bruge sølle 20 minutter på at score de tre mål det krævede for at udligne vores føring. Heldigvis for holdet, har jeg en spiller som Jamie Mole til rådighed. Angriberen sørgede med to mål for både at fuldende sit hattrick og sende os i front igen.. Kingstonian udlignede i overtiden, men vi formåede at holde fast i slutminutterne og sikre os en vanvittig 5-4 sejr.

Med to afsluttende uafgjorte resultater rundede vi de 15 første ligakampe i denne sæson. Samlet set har det med en 12 plads været en skuffende sæson indtil nu, men grundet vores gode periode her til sidst er jeg positivt indstillet mht. chancen for at snuppe en af oprykningspladserne . Det skal i øvrigt lige nævnes, at der, selvom vi ligger helt nede som nummer 12, kun er 8 point op til playoff-pladserne, så der er absolut ingen til afgjort idag.


« Seneste Redigering: 25 Jun 2012, 18:20 af T1de » Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Blyth Spartans
« Svar #10: 25 Jun 2012, 21:35 »



6 - En lang og sej kamp
Der står i skrivende stund 22. Februar 2014 på kalenderen, og jeg er nu 32 kampe inde i sæsonen. Det betyder, at vi på nuværende tidspunkt kun er 10 kampe fra at finde en afgørelse på ligaen. Bliver dette året hvor vi rykker op i Blue Square Bet Premier, eller lever jeg ikke op til bestyrelsens og mine egne forventninger? Og får jeg i så fald lov at beholde jobbet endnu en sæson? Spørgsmålene er mange, og fælles for dem alle er, at de vil blive besvaret inden for de næste 10 kampe.

Vi har indtil nu fortsat i samme svingende spor som tidligere, selvom det dog er blevet en smule bedre resultatmæssigt. Efter en meget skidt november måned med hele fire nederlag i fem kampe blev det meget bedre, og vi har i starten af det nye år hentet flere vigtige sejre. Her vil jeg især fremhæve at vi har slået alle hold i top tre, 2 x 2-1 mod AFC Telford og FC Halifax samt en 3-1 sejr over Droylsden. Til gengæld har vi tabt vigtige kampe mod både Corby, Worchester og Workington, som alle ligger mellem os og playoff-pladserne. Det betyder desværre at vi, på trods af avancement fra en 12. til en 9. plads, stadigvæk har otte point op til den eftertragtede 5. plads. Jeg tror desværre, at otte point er for meget at hente med bare ti kampe igen, men så længe muligheden er der vil vi selvfølgelig gå efter det.

Efter tre kvalifikationsrunde r med overkommelig modstand skulle vi i 1. Runde af FA Cuppen op mod Huddersfield, som hele sæsonen her ligget og kæmpet med om mesterskabet og direkte oprykning fra League 1. Klasse forskellen var da også tydelig, og et nederlag på 1-5 var bestemt ikke ufortjent. I FA-pokalen spillede vi os i første runde med 2-2 på udebane til en omkamp mod Gainsborough. Returkampen blev desværre tabt med 0-1, hvorfor det allerede i første runde var farvel til den ’lille’ pokalturnering.

En af grundende til det forbedrede forår er uden tvivl nogle af de spillere, som kom til klubben i januar. Seks spillere forlod holdet og ni nye kom til. Blandt de nytilkomne er den unge tyske målmand ved navn Jan-Ole Sievers, som er gået direkte ind på holdet med flere gode redninger og to clean sheats i bare syv kampe.







Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Blyth Spartans
« Svar #11: 25 Jun 2012, 21:36 »

Fedt at du har startet en blog med netop dette hold. Jeg er selv igang med et save med Spartans og er meget tæt på oprykning til Champenship. Smiley

Det er også et fedt hold at spille med. Smiley Hvor mange sæsoner har du brugt på det?
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Blyth Spartans
« Svar #12: 26 Jun 2012, 19:08 »



7 - Afgørelsens time
Ti kampe, og otte point op til playoff-pladserne. Så enkelt kunne vores situation beskrives, da vi for ti kampe siden skulle til at tage hul på sidste etape af sæsonen. Det ville kræve en kæmpe indsats fra vores side, hvis vi skulle overhale mindst fire konkurrenter og snuppe en plads i oprykningsspillet.

Spillerne viste viljen gennem alle ti kampe, og det var tydeligt at se, at de var fast besluttede på at kæmpe til det sidste. Vi lagde da også ud med en sikker 3-0 sejr over Boston United. Vi var heldige med at score i overtiden og dermed sikre os 1 point mod Solihull Moors i den efterfølgende kamp, og efter to gange 2-0 i de efterfølgende kampe lå vi lige pludseligt kun 2 point fra 5. pladsen. Desværre tabte vi efterfølgende til Stalybridge, og efter tre uafgjorte i de sidste fem kampe måtte vi desværre give op. Vi endte 5 point fra femtepladsen, og selvom det selvfølgelig er skuffende at vi ikke spiller mere med om oprykning, så ser jeg flere lyspunkter i sæsonen. Vigtigst af alt er den forbedrede form. Vi tabte kun tre kampe gennem hele foråret og vi hentede intet mindre end tolv sejre, hvilket er en klar forbedring i forhold til efteråret, hvor det blev til otte sejre og otte nederlag.

Jeg har stadig et år tilbage af min kontrakt med klubben, og de er trods alt tilfredse med det fine forår. Derfor tror jeg heller ikke, at de vælger at stikke mig fyreseddelen inden næste sæson. Til gengæld skal jeg virkelig oppe mig og sikre oprykningen i næste sæson, hvis jeg vil have forlænget min kontrakt.





Logged

Magn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blyth Spartans
« Svar #13: 28 Jun 2012, 12:34 »

Så må du jo bare sikre dig oprykningen, så du kan få kontrakten forlænget.
Logged

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Blyth Spartans
« Svar #14: 28 Jun 2012, 17:04 »

Så må du jo bare sikre dig oprykningen, så du kan få kontrakten forlænget.

Ja der er sgu nok ikke så meget andet for. Wink
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010