home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  1 Bruger, 326 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  The Miners - #3
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: The Miners - #3  (Læst 3887 gange)
TheisHansen v.2
Gæst
 
The Miners - #3
« : 27 Maj 2012, 14:35 »



Om bloggen:
Har lavet et par blogs før, men trods det føler jeg mig stadig lidt grøn i ''blog-faget''. Men, der vil komme updates efter hver eller hver anden måned. Jeg vil skrive fra managerens perspektiv og give jer et indblik i klubbens op - og nedture.

FC Shakhtar Donetsk:
FC Shaktar Donetsk, Football Club Shaktar Donetsk, ukrainsk fodboldklub, stiftet 1936 som Stakhanovets i Donetsk.
Klubben var en fusion af klubberne Dynamo Horlivka og Stalino og tog sit navn efter en arbejderforening. Den skiftede igen navn i 1946 til Shaktyor og fik sit nuværende navn i 1992.

Klubben vandt pokalturneringen i Sovjetunionen i 1961, 1962, 1980 og 1983 og blev nr. 2 i det sovjetiske mesterskab i 1975 og 1979.
Efter Ukraines selvstændighed i 1991 har Shaktar Donetsk vundet det ukrainske mesterskab fem gange, senest i 2009, og den ukrainske pokalturnering seks gange, senest i 2008.

Takket været den ukrainske erhvervsmand Rinat Akhmetov, der blev præsident for Shaktar Donetsk i 1996, har den kunnet investere voldsomt i bl.a. en række brasilianske spillere, og i 2009 lykkedes det klubben at vinde UEFA Cuppen.
Shaktar Donetsk har siden 2009 haft hjemmebane på Donbass Arena, der har plads til 51.504 tilskuere.

Der er ingen tvivl om at Shakhtar Ultras er dem der gør klubben elsket og hadet i Ukraine, som vel ude i Europa. De bakker op med en fantastisk atmosphere når holdet vinder, men når holdet kommer bagud bryder der ild ud på stadion. Klubbens fans er fantastiske.

Rivalerne hedder Dynamo Kiev og Metalurh Donetsk. Kampen mod Dynamo bliver kaldt "The Ukrainian Derby" og det kommer af, at de to klubber har været alene i toppen de sidste mange mange år. Kampen mod Metalurh Donetsk bliver kaldt "The Donetsk Derby" og når ugen er kommet, hvor de to hold støder sammen, så bliver der ikke talt om andet i Donetsks gader. Men, så er der vel intet andet at sige end..

Velkommen til Shakhtar Donetsk!
« Seneste Redigering: 02 Jun 2012, 15:56 af Fernando » Logged

xxbikbokxx
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Miners - #1
« Svar #1: 27 Maj 2012, 14:36 »

Har ventet på en Shakthar blog lige siden ItaliensLarsen (tror jeg han hedder) lavede en i FM11 Smiley Vll bestemt følge.
Logged

Hala Madrid!

TheisHansen v.2
Gæst
 
Sv: The Miners - #1
« Svar #2: 27 Maj 2012, 14:48 »

Jaaa, hans var ekstrem god! Smiley Kan ikke love min bliver lige så god desværre, men vil selvfølgelig gøre forsøget!
Logged

TheisHansen v.2
Gæst
 
Sv: The Miners - #1
« Svar #3: 01 Jun 2012, 18:26 »

PART I


Jeg vågnede ved, at min nyerhvervede telefon ringede, jeg tog den og manden i den anden ende af røret sagde med en meget dyster og mørk stemme ''Hej, er det Hr. Hansen?'' Jeg svarede nervøst ''Ja'' og videre gik samtalen. Den forløb et stykke tid, for vi skulle diskutere planlægning af mødested og så videre. Til sidst sagde manden ''Tag en taxa ud til lufthavnen og så vil du blive mødt af nogle af mine assistenter, bare rolig du kender dem når du ser dem'' og så blev der lagt på. Mandens engelske lød nu temmelig rustent, så jeg forstod kun halvdelen af, hvad han sagde, men efter et hurtigt bad og et ristet stykke toast med marmelade, tog jeg en taxa ud til lufthavnen. Efter lidt tid blev jeg mødt af mandens assistenter, to mænd med jakkesæt, og et
orange-hvidt ternet slips, det eneste, der blev sagt var ''Kom med'' og vi var på vej ind i flyet.

Jeg kiggede ned på mit Armani-ur med et lidt frustrererne ansigtudtryk, som om der nogen der havde givet mig et ordenligt spark lige i løgposen. Flyveturen tog mange timer og, der blev ikke udvækslet mange ord mellem mændene og jeg, der var en akavet stilhed i flyet. Efter vi ankom til Ukraine, tog jeg min telefon frem og kiggede opkaldslisten igennem efter mandens nummer og ringede til ham, men intet svar. I was pissed off. Jeg sank mit spyt en ekstra gang, tog det roligt og overvejede tilbuddet endnu engang og begyndte at blive mere og mere enig med mig selv om, at jeg skulle blive her i Ukraine. Vi tog vores bagage og jeg blev eskorteret videre til et hotel, Shakhtar Plaza Hotel.

Jeg klødede mig i hårbunden, som føltes som en gold, tør ørken, ja jeg skulle nok ha brugt shampoo i morges. Mange tanker gik igennem hovedet på mig. Mange jagter sikkert ''The american dream'' Men jeg, jeg jagter det jeg kalder MIN drøm, den Ukrainske drøm.
Logged

TheisHansen v.2
Gæst
 
Sv: The Miners - #1
« Svar #4: 02 Jun 2012, 09:27 »



PART II


Jeg var netop ankommet til hotellet med helt rødsprængte øjne grundet for lidt søvn, så jeg tog min bagage og gik over til receptionen og fik min værelsesnøgle af en ung Ukrainsk kvinde, som blinkede noget til mig. Efter et par timers søvn fik jeg en opringning af den samme mand igen. Han sagde at jeg skulle forlade hotellet og skynde mig over til klubbens mødelokale. Jeg bestilte en taxa og før jeg vidste af det, var jeg der.

Jeg kom stille og rolig ind i lokalet, der sad en mand med et stort fedt jakkesæt på og bød mig velkommen med et godt fast greb om min hånd, mens han hilste på mig. Han havde en cigar i munden og, der var en forfærdelig lugt af cigarer, og sure tærer. Vi satte os ned og vi sad bare og stirrede på hinanden indtil han sagde ''Nå skal vi komme i gang?'' '' Vi har set på dit CV og vi ved at du ikke er en manager med den helt store erfaring, men har du overvejet vores tilbud og læst det ordenligt igennem?'' Sveden den stod af mig som et vandfald og jeg svarede ''Ja det har jeg'' Men selvom det var så let at sige ja til tilbuddet, så var det alligevel også svært. Jeg havde en kæmpe klump i halsen, men til sidst fik jeg fremstammet ''Ja jeg acceptere jeres tilbud'' Så... Endelig var det en realitet. Jeg var blevet manager i en klub i Ukraine, så langt fra familie og venner, ingen kæreste. Langt væk fra alt hvad jeg kendte, hvis der noget jeg vil savne så er det i den grad min farmors mad. En dejlig, men anstændig middag med Faxe kondi, leverpostej og min farmors frikadeller.
Logged

TheisHansen v.2
Gæst
 
Sv: The Miners - #1
« Svar #5: 02 Jun 2012, 11:16 »

Der kommer en update eller to til i dag. Smiley
Logged

Magn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Miners - #1
« Svar #6: 02 Jun 2012, 11:54 »

Fed blog. Elsker den måde du skriver på. Glæder mig til, at se hvordan du agerer på transfermarkedet.
Logged

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

TheisHansen v.2
Gæst
 
Sv: The Miners - #1
« Svar #7: 02 Jun 2012, 12:24 »

Jo tak! :-) Der kommer en update om mine transfers og pre season senere.
Logged

ulle94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Miners - #1
« Svar #8: 02 Jun 2012, 12:28 »

Synes din intro minder lidt om bloggen fra fm11, men okay... Vil da følge med Smiley
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Miners - #1
« Svar #9: 02 Jun 2012, 15:44 »

Hvis du mangler mere inspiration, kan det findes lige her - http://managerlife.dk/forum/viewtopic.php?f=17&t=630

Han er jo trods alt også Sir. Verdens Bedste.
Logged

TheisHansen v.2
Gæst
 
Sv: The Miners - #1
« Svar #10: 02 Jun 2012, 15:56 »


PART III

Træningskampene plejer altid, at vise indblik i, hvordan den kommende sæson kommer til at gå. Hvis dette er sandt, går vi ikke ligefrem en prangende sæson i møde. Der har været knald på med hensyn til antal kampe på kort tid. Det har taget hårdt på truppen. For at alt skulle være klar til den nye sæson, var det også en nødvendighed. Men nu skal spillerne ha noget hvile inden den store Ukrainske super cup kamp mod rivalerne Dynamo Kiev.


TRÆNINGSKAMPE
  Ajax 3:5
  Sokolov 2:3
  Feyenoord 0:1
  Shakhtar reserver 5:1
  modena 3:0
  Lviv 0:0



Jeg har endnu ikke nået at foretage mig meget nyt i klubben, men jeg har dog fået et par træningspas med spillerne. Det er også blevet til et møde med staben og bestyrelsen, hvor vi snakkede om, hvordan klubben skulle fungere fremover.



Transfervinduet er også overstået for vores vedkommende. Vi har været ude og investere i en særdeles dyr herre fra Japan, Keisuke Honda er skiftet til klubben for en svimlende sum på 150 millioner dkk,- Hans tidligere holdkammerat Seydou Doumbia er også kommet ind for 100 millioner dkk,-

Det tredje køb jeg gjorde mig, var af en ung knejt fra Kroatien, Sime Vrsaljko, som kom til for 12 millioner dkk,- Han har meget at se op til da han skal erstatte sin landsmand Darijo Srna, som skiftede til london-klubben Arsenal FC for 150 millioner dkk,-

En sidste spiller nåede jeg at få handlet ind inden vinduet lukkede ned. Den argentinske back og wing, Cristian Ansaldi. Er kommet til fra Rubin Kazan i Rusland for 90 millioner. Han var jagtet andre klubber også, som Arsenal FC og Inter, men Ansaldi valgte i sidste ende klubben fra Donetsk.

Så er der selvfølgelig nogen, der har skulle forlade klubben. Jeg har valgt at sælge Luiz Adriano for 50 millioner dkk,- til FC Porto og vores venstre-back, Vasyl Kobin er ligeledes også taget en tur til Porto for 50 millioner dkk,-  Darijo Srna, som jo skiftede til Arsenal FC for 150 millioner dkk,-

Jeg lagde mig i min dejlige bløde seng, men kunne ikke falde i søvn på grund af spænding, men tankerne om klubbens kritiske situation gik lige igennem hovedet på mig, de dårlige resultater i sæson optakten, presset fra fans og medierne.
Hvordan ville de ny indkøb klare sig? Jeg vendte og drejede mig, men kunne ikke flade i søvn, så jeg tog en sidste slurk af min flaske vodka der stod på natbordet. Jeg lå bare og stirrede op i det mørke loft indtil jeg til sidst lod trætheden komme over mig.


Sime Vrsalkjo

Seydou Doumbia

Cristian Ansaldi

Keisuke Honda
Logged

ReaLFCK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: The Miners - #3
« Svar #11: 02 Jun 2012, 17:56 »

Meget spændende transfers må jeg sige  Thumbs Up
Logged

TheisHansen v.2
Gæst
 
Sv: The Miners - #3
« Svar #12: 03 Jun 2012, 00:58 »

Jo tak! Næste update i senere i eftermiddag. Smiley Der kommer vist ikke nogle mandag, bare så i ved det.
Logged

ItaliensLarsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Miners - #3
« Svar #13: 03 Jun 2012, 02:37 »

But why, Fernando?
Logged


Underdogen
Gæst
 
Sv: The Miners - #3
« Svar #14: 09 Jun 2012, 20:21 »

Glæder mig til næste Update. Synes den måde du beskriver det på er god og dejligt med et ukrainsk hold.
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010