home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 403 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Kategori: Introduktionsforum
| | |-+  Kuneho
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Kuneho  (Læst 5593 gange)
kuneho
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Kuneho
« : 27 Maj 2012, 08:09 »

Jeg er "ny" herinde, ihvertfald som bruger, men har da kigget i forskellige "tråde" , især blogs har jeg kigget meget efter da jeg selv godt kan lide - Historier i spillene. Om jeg selv får taget mig sammen til at skrive en kommer an på så meget, nu må vi se Peace

Udenfor computerskærmen. Jamen mit navn er rigtig Mike, jeg er 23 og bor på Filippinerne. Jeg har spillet manager siden cm 01/02, mit niveau til spillet er dog blevet en del bedre, husker mit allerførste spil med Real Madrid, jeg lå til nedrykning efter knap en halvsæson og blev fyret ha ha. Men alt jeg vidste om spillet var når jeg så min far og hans kammerat spille imod hinanden hehe.

Jeg er fan af EFB, eftersom jeg oprindeligt er fra Esbjerg. Jeg har dog ikke noget decideret ynglingshold der gør at jeg kan kalde mig rigtig fan, i europa. Men sympatien er nok med Real Madrid hvis jeg skulle vælge et hold.

Ved ikke hvor meget jeg får deltaget herinde, men jeg vil ihvertfald kigge rundt som altid og muligvis begynde at debattere lidt hvis der er noget jeg finder interessant he he. God søndag Wink
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kuneho
« Svar #1: 27 Maj 2012, 08:43 »

Hjertelig velkommen Mike Smiley

Jeg håber, at du får nogle gode stunder herinde - og så håber jeg, at vi også ser en blog fra din side på et tidspunkt Smiley

Hvordan kan det være, at du bor på Filippinerne nu? Smiley
Logged


kuneho
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Kuneho
« Svar #2: 27 Maj 2012, 08:55 »

Jo tak Wink

og ja , det drejer sig bare om for mig lige at finde det rette spil så min "blog" ikke bliver på tre fire updates og så stopper jeg, som en del andre. Og som mange har jeg i fm12 desværre haft svært ved at finde den rette motivation til det rette hold . Men nu må vi se jo he he

Jamen jeg havde længe gået og tænkt over at flytte udenlands, hvorhen var ikke så vigtig til en start, ville bare gerne væk fra Danmark og opleve lidt andet. Men et godt betalt job holdte mig lidt tilbage. Men da virksomheden blev nedlagt, så jeg mit snit til endelig at tage springet ud, og da jeg i Danmark har en del Filippinske venner, samt et par af dem var flyttet til Filippinerne igen. Så faldt valget på Filippinerne, samtidig er det et spændende land, jeg kendte lidt til kulturen via vennerne, og så havde jeg mødt en pige som var au pair i Danmark- fra Filippinerne, Og hun var lige rejst tilbage også. Så valget blev enkelt, Filippinerne. Og jeg har ikke fortrudt. jeg har været her knap to år nu, minus et lille ophold i Danmark sidste år.

Og jeg fandt hurtigt gode venner hernede, og har også kunne dyrke min måske anden hobby udover FM, Nemlig Rapmusik. Jeg har rappet siden jeg var omkring 15-16 år, og har optrådt en femten tyve gange i Danmark, men, intet populært eller noget som sådan. Men da min dansk-filippinske ven, som var hernede også, han er også rapper,  Vi mødte et par gutter som lavede musik - rimelig populær gruppe i deres provins som man siger. Det har så gjort at jeg har optrådt en fem gange hernede nu, varmet op for Filippinernes største rapper - Andrew E, og en af de største grupper hernede også - Salbakuta. Rimelig vildt som udlænding hernede og være med til sådan noget. he he

Og nååh ja, D. 3 Februar i år fik hende "pigen" og jeg en søn, så man må sige det går okay ihvertfald.

hehe det blev lidt langt, men du spurgte selv Peace he he
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kuneho
« Svar #3: 27 Maj 2012, 09:26 »

Spændende læsning Smiley

Det lyder sgu som et fedt spring at tage i sit liv, og noget som jeg også selv kunne finde på, på et tidspunkt. Valget af land har jeg ikke fundet ud af endnu, men jeg kunne super godt tænke mig at prøve at bo i et land for en stund, og mærke hvordan det egentlig er. Et par måneder eller seks, for rigtig at fornemme hvordan det er. Dette kunne eventuelt finde sted, når kæresten skal have sin halvårlige pædagog praktik, som eventuelt kan tages i udlandet Smiley

Fedt med rapmusikken - det er sgu noget af et spring, som du har taget der. Er det så der bringer brød på bordet? Eller har du et dagligt fast arbejde, en virksomhed, eller andet der smider smør på brøddet? Smiley
Logged


kuneho
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Kuneho
« Svar #4: 27 Maj 2012, 09:57 »

Jamen kan kun sige- GØR DET. Om ikke andet kan du vel altid tage hjem igen(det er lidt sværere for mig nu med familie, men, det vidste jeg jo he he).

Det er en oplevelse værd, hvad enten du vælger et fattigt land, eller et land på niveau omkring Danmark, så vil du lærer en hel del, ikke mindst om dig selv. Altså personligt(nu bliver det muligvis langt igen Opstemt) så har jeg lært meget af at leve i et fattigt område, et område som med danske øjne, nok ville blive kaldt et slumkvarter, eller noget derhen af. Det er det dog ikke hvis du sammenligner med mange andre steder hernede. Jeg følte ikke at jeg ville lærer Filippinerne at kende, hvis jeg ikke prøvede at leve som de fleste gør hernede.

Så første år der boede jeg hos svigermekanikken, lærerrigt! For de bor altså omkring 10-13 personer(nogle gange så er der nogle som bor andre steder pga arbejde osv). Og det er altså på noget der minder om en højest 60 - 70 kvadrat meter. Men, kulturen er jo anderledes, i Danmark ville det aldrig gå godt, men respekten for hinanden hernede gør at det går fint, de lever efter- de ældste "bestemmer". Jeg er selv lidt den type der går meget op i ære og respekt, så det er bare perfekt for mig. samtidig , var der ikke noget der hed køleskab(det har vi dog fået nu) eller ovn. Men, man har hinanden og man vænner sig faktisk til det(jovist det er ikke alle som kan det, og respekt for det også)

Men nej Musikken, det er ikke noget vi tjener på endnu, hvis det er svært i Danmark, så er det måske dobbelt så svært her, du begynder først at tjene noget, når du er blevet RIGTIG populær. så indtil videre er det gratis spillejobs, indtil gruppen som jeg er en del af får lavet en ep, som de/vi arbejder på, når det er gjort, så er det at håbe på et selskab synes at der er potentiale i det, og så må vi tage det derfra. Men jo det er lidt vildt at stå og blive hyldet af en flok Filippinere, fordi man rapper på deres sprog.

Men jeg har arbejdet i Callcenter hernede, det første callcenter er lukket ned nu, desværre, og det jeg arbejdede med sidst, jamen der snød vores klient os for pengene, så lige pt er jeg faktisk arbejdsløs- desværre, Men har dog søgt forskellige steder, og regner med at få noget ret hurtigt igen. Derfor bor vi også pt hos Damens familie igen, vi var flyttet pga job, men da damen gerne ville være tættere på hendes familie da vores søn blev født, så rykkede vi tilbage og jeg arbejdede hjemmefra, indtil klienten så snød os. men sådan er det, det er bare op på hesten igen jo Smiley. Planen er dog at uanset job, så bliver vi her i området, jeg føler mig også fint tilpas her, men måske vi finder vores eget istedet, med lidt mere plads Peace

JA OKAY DET BLEV LANGT Opstemt Opstemt !

Men for at opsummere, Hvis du går med tankerne om at prøve at flytte ud, så gør det når tiden er til det, men pas på med at skub det for langt, for så ender man med ikke at gøre det er min erfaring. Og tro mig, man bliver sgu lidt stolt af sig selv når man har startet op selv, i et helt andet land, langt væk fra Danmarks goder(for det er der trods alt må man sige) og man ser Danmark på en lidt anden måde, især hvis du lever i et fattigt land.

Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Kuneho
« Svar #5: 27 Maj 2012, 11:25 »

men jeg kunne super godt tænke mig at prøve at bo i et land for en stund

Hvor pokker bor du nu?

Men velkommen til Kuneho. Dit nickname betyder vel også et eller andet awesome på filippinsk? Rigtig fedt at du har ville fortælle så meget om kulturen og hvordan det er at bo på Filippinerne, og hvorfor du flyttede derhen. Hvor længe havde du kendt hende au pair pigen (som vel nu er din kone/kæreste) før du flyttede afsted? I må jo vel næsten have flyttet sammen inde ved hendes svigerforældre? Hvordan har hendes (og din) familie det egentlig med det?

Men igen, dejligt at du vil fortælle din historie, det er altid fedt at høre de lidt ekstraordinære fortællinger Smiley
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kuneho
« Svar #6: 27 Maj 2012, 12:26 »

Vild nok historie Smiley Respekt for at du springer ud i det.

Velkommen til siden.
Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

kuneho
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Kuneho
« Svar #7: 27 Maj 2012, 12:42 »

Mange tak, mit nickname betyder- kanin. hvilket også er mit Rapnavn, både hernede, men også i DK,

Og jo selvfølgelig vil jeg fortælle, jeg synes det er skide spændende at fortælle om, og hvis nogle gider hører om det , så er det bare fedt jo Smiley

Jamen jeg havde kendt hende i et godt års tid, men mest bare som venner, men det endte i lidt mere må man jo konstatere Peace. Så idag er vi kærester, ægteskab, er ikke direkte i sigte, men , hvis vi vil til DK engang, selvom det ser sort ud pga reglerne lige pt. Så er ægteskab jo nødvendig, så det kommer vel å et tidspunkt, selvom jeg egentlig helst ville undgå det- og det ved kæresten også Smiley.

og ja altså, først tog jeg herned på en ferie i en uges tid, for at se landet hurtigt, og for om det nu var det rigtige sted at tage hen. og ja det blev direkte hos svigerforældrene, Men det var også mest for at vi kunne lærer hinanden at kende, samt jeg ville lærer kulturen på HELT tæt hold.

Min familie var egentlig okay med det, har altid været en som, gør hvad jeg vil og hvis folk er utilfredse med det, så må det være deres problem(måske ikke så kynisk som det lyder, men, i den retning). Men har da fået den klassiske af vide når man er sammen med en asiat- pas nu på hun ikke tager dig for pengene. Men der er flere ting i dette.

1- ville min kæreste vælge en på det tidspunkt 21 årig(hun blev selv 24 en måneds tid efter vi begyndte at være rigtig sammen hvor jeg så blev 22 senere på året) hvis hun gik efter penge og tryghed? Mon ikke hun havde valgt en lidt ældre , som måske også havde uddannelse?(det har jeg ikke da jeg valgte fast arbejde istedet for - dumt jeg ved det).

2- ville hun være tilfreds med at bo i "trange kår" hvis det var penge hun søgte efter.

Jeg ved det ikke har været derfor, og hendes familie er ligesom hende, skide være med pengene, bare man har det godt. Selvfølgelig ser de at  jeg kan forsørge hende og er god ved hende. Men det er vel meget normalt. Man oplever mange hernede som bliver direkte Rippet for alt de har når de finder sig en Filippinsk dame. Ærlig snak. Jeg mødte en belgier som på en måned brugte over 20 tusinde danske kr, på hans dame han var nede at besøge, til hendes familie osv. Det er helt sikkert kun udnyttelse der har været hende for øjet. Desværre. det skal siges man ganger med 7,5 for at få værdien her, og jeg ved det var omkring 200 tusinde pesos han havde brugt

og jeg havde gjort det klart med det samme for min kæreste, at hvis det var penge osv de ville ha, så var jeg den der var skredet. Jo jeg har da købt nogle ting, men de har været lige så gavmilde overfor mig. Du ved, hernede er man fælles om tingene i familien. Og det er fint med mig, for sådan er det, og det kommer alle til gode. Så længe det ikke bliver en person der pludselig står med det meste.


Men det var da en omvæltning at skulle tilpasse sig den Filippinske livstil og kultur, en sjov ting er, siger man klokken 15. så kan folk godt komme klokken 19.00, de er virkelige langsomme hernede,

Trafikken er en anden ting, i og med der i Manila hvor jeg bor, bor lidt under, men op omkring 20 millioner mennesker. Så er trafikken et helvede. Da jeg arbejdede det første sted, der kunne taxa turen tage lige fra 15 minutter, og til en time +. Alt efter trafik og hvem man kørte med. For taxaerne hernede er en anden ting. Som turist er du for det meste ligeglad med om det koster en femmer eller noget ekstra i Danske penge. men det er jo alligevel knap 50 pesos. Og det kan mærkes når man lever hernede selvfølgelig. En normal tur til mit arbejde eller hjem hvor alt var okay med lidt trafik, kostede fra 150-200 pesos.

jeg kendte efterhånden den nemmeste vej osv. og mit limit det var 200 pesos, alt over det og jeg brokkede mig. Men det sjove er at når de ser en hvid som de tror er turist eller sådan. Jamen så presser de prisen op. Jeg er blevet tilbudt at blive kørt hjem, for - 800 pesos. Altså tre gange så meget som normal prisen. Det var voldsomt. Men det lærer man hurtigt. Og jeg er egentlig ikke som sådan blevet snydt hernede, men det har også meget med ens fremtoning at gøre. Jeg er simpel hernede, går ikke rundt og flasher med pengene, og snakker med de fleste. Det giver respekt, for de fleste foreigners hernede, de går altså med næsen i sky og føler sig bedre fordi de tjener en god slat penge. Det sørgelige ved det er , at de samme mennesker altså for det meste kun tjener lad os sige 10-20-30 tusinde kroner i måneden. Men det er jo hvis man ganger det op, omkring 100-200-300 tusinde pesos.


Så lad os putte det i midten og de tjener tyve spir. Det er alligevel ikke vildt meget set med danske øjne jo. og mange hernede der arbejder callcenter osv har ikke en speciel vild uddannelse i DK eller hvor de er fra. Så det er en fattigmand der tar ud og spiller konge, det er sørgeligt at se på, også derfor jeg helst undgår at snakke med de "hvide" hernede. For de fleste er så høje i hatten. Og den type er jeg slet ikke. Altså, jeg kender da rige folk hernede, virkelig rige, men jeg kender også nogle der går rundt om natten og røver folk osv. Fordi de mener det er det eneste de kan for at få gode penge. Så det er lidt all around.



Lige pt er det lidt svært det med at være langt fra familien, jeg mener, pga. Min søn, ville jo gerne have at de kunne se ham rigtig og holde ham osv, Men man tager jo ikke lige til fili eller Danmark bare sådan he he.

Men i er altid velkommen til at spørge mere. Jeg synes  som sagt det er spændende at fortælle om, også fordi folk får en lidt anden viden omkring ting.  og som i kan læse , så går jeg tit i selvsving når jeg først kommer igang ha ha Opstemt
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Kuneho
« Svar #8: 30 Maj 2012, 16:24 »

Igen, fedt at du fortæller så meget. Man får virkelig et indblik i en helt fremmed kultur.

Og også fedt at du kan fortælle lidt om de fordele der er med en kæreste fra Asien. Men som du selv siger, så er du vist ikke yderligere rig og samtidig også yngre end hende. Stereotypen går jo på at de snupper de rige gamle mænd som kommer til Thailand eller andre asiatiske lande, så der er du da gået godt fri. Smiley
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

kuneho
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Kuneho
« Svar #9: 01 Jun 2012, 09:38 »

Der er selvfølgelig flere af "min slags". Meen, det som alle danskere tror er jo at alle der tar ud i østen de er Ole wedel/søren ringhauge typer, du har sikkert set klip med dem. Dog synes jeg at søren Ringhauge er OK. Lidt kikset, men virker som en flink person trods alt.

Men, "vi" er jo ikke alle sammen personer der ikke kan finde nogle damer i Dk af den ene eller anden grund. Altså, jeg har da haft damer, endda nogle ret hotte nogen af slagsen he he. men jeg valgte jo netop ikke kun at tage herned pga min dame, men ligesåmeget og måske mere for oplevelsen. Men hun var da en faktor, det skal jeg da ikke benægte Peace

Men når det så er sagt, Så er der en MASSE af de typer som folk snakker om. Endnu en lidt "sjov" episode. Jeg var på arbejde, skulle ud at hente noget mad, jeg står midt på et helleanlæg på midten af vejen, ved siden af mig står der et par, hun er nok 20 højest! og manden er 50+ . jeg har det personligt sådan at de må selv om det, for begge parter bedrager jo hinanden på et eller andet punkt og det er deres valg. Men nå, hende tøsen kiggede på mig, og smilte ret sødt, og hey, jeg smilede da tilbage, for hun så sød ud he he. Det resulterede i manden blev ret sur og sagde: Come honey , we go now!  Og så vadede han ellers ud på vejen heldigvis var der ikke nogen biler . ha ha.

Det er jo egentlig sørgeligt et sted, synes jeg. nogen kalder det win , win, men jeg vil kalde det lose, lose. Hun er der for pengene, men lader ham så bruge sin krop til gengæld. Og manden spendere en masse penge på hende, tilgengæld for han omsorg(falsk vel at mærke).  Men det er et meget farligt emne at komme ind på. Nogle ville sige at ovenstående indeholder fordomme. Men egentlig ikke. Det er sådan det er. Selvfølgelig er der undtagelsen der bekræfter reglen. Men det er sjældent.



btw, så skal i da ikke snydes for musiknumre: http://www.youtube.com/v/wszg2U2gSsM et ældre nummer som i kan se, fra 2009.

Og så lidt fra den filippinske gruppe, (dog uden mig i lige dette nummer. da de ikke er på YT , men er da med i videoen til sidst Peace) http://www.youtube.com/v/pYBwspXZYWo
Logged

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kuneho
« Svar #10: 22 Jun 2012, 08:53 »

Hold da op, det er en spændende og usædvanlig historie du kan byde på Smiley Du overvejer slet ikke på et tidspunkt at flytte tilbage til Danmark med din familie? Og hvordan er skolesystemet egentlig dernede?
Logged

FC Barcelona

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kuneho
« Svar #11: 22 Jun 2012, 11:26 »

Enig med Rafinha og mange af de andre, - det er en meget spændende historie. Fedt, at du rapper også. Håber virkelig for dig, at det kan blive en levevej. Må indrømme, at jeg aldrig har hørt asiatisk rap før, men det var meget fedt og en oplevelse, selvom jeg ikke forstod et hak af, hvad der blev sagt. Tunge

Men rigtig fedt, at du deler det her med os og beskriver dit liv, som jo virker rigtig spændende i mine ører. Tror dog aldrig selv, at jeg kunne finde på det, i hvert fald ikke lige nu. Jeg er jo også kun 18, så meget kan ændre sig. Min helt store drøm er dog at blive professionel fodboldtræner/manager, og hvis der i fremtiden lå en mulighed i udlandet, så tror jeg faktisk ikke, at jeg ville tøve.

Men igen, rigtig fedt og velkommen tilbage til denne fantastiske side. Jeg er jo en af dem som elsker diverse fodbolddebatter, så jeg synes klart, at du skal melde dig ind i dem, hvis du lyster. Vi får nogle fede debatter af og til. Smiley
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kuneho
« Svar #12: 22 Jun 2012, 23:32 »

Jeg vil ogs sige som alle de andre fed historie, men også i Asien er der jo for alvor respekt og spirituelle ting og sager med i kulturen Smiley
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Kuneho
« Svar #13: 23 Jun 2012, 18:54 »

Min helt store drøm er dog at blive professionel fodboldtræner/manager, og hvis der i fremtiden lå en mulighed i udlandet, så tror jeg faktisk ikke, at jeg ville tøve.


Haha, hvor er det awesome at du holder ved en drøm som langt de færreste får opfyldt DN! Hvis du engang kommer til udlandet, regner jeg med at man kan score nogle VIP biletter igennem dig! Tunge
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kuneho
« Svar #14: 23 Jun 2012, 19:05 »

Haha, hvor er det awesome at du holder ved en drøm som langt de færreste får opfyldt DN! Hvis du engang kommer til udlandet, regner jeg med at man kan score nogle VIP biletter igennem dig! Tunge

Det er da også min drøm - og ved det også er Berendts(eller i hvert fald at kunne leve af fodbolden, hvilket Berendt nok pt. har de bedste kort for Wink)... Men som du selv siger, så er det en drøm, som de færreste får opfyldt, desværre! Smiley
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010