home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 09:20:04 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
14 Jan 2025, 10:09 g00n Blogs Minimalistic 2020
12 Jan 2025, 20:51 andersnomanni Blogs SAF Challenge
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
06 Jan 2025, 11:47 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23495
  0 Brugere, 830 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejthanisandra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  Montpellier Hérault SC
0 Brugere og 16 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Montpellier Hérault SC  (Læst 7732 gange)
ptrN
Manager

Montpellier Hérault SC
« : 05 Maj 2012, 15:02 »

Præsentation
Montpellier Hérault SC er i denne sæson et samtaleemne blandt Europa’s fodboldfans. Den lille klub fører i øjeblikket Ligue 1, og er dermed tæt på at skabe en vaske ægte sensation, hvis de vinder ligaen.
Klubben er belliggende i Sydfrankrig, og har den lille klub Nîmes Olympique som deres største rival. Holdet styres af franskmanden René Girard som ironisk nok er et ikon i den rivaliserende klub Nîmes.

Grundlagt: 1974
Øgenavn: Les Pailladins
Økonomi: Sikker
Medieprognose: 12
Kapacitet: 32950
Træningsfaciliteter: Mellemgode træningsfaciliteter
Ungdomsfaciliteter: Mellemgode ungdomsfaciliteter
Ungdomstræning: Middelmådig ungdomstræning
Ungdomsrekruttering: Veletableret ungdomsrekruttering snetværk

Stammen på holdet
Generelt er det gældende for holdet, at spillerne er fra egen avl. Dermed er Montpellier et ungt hold, og det er da også i høj grad de unge spillere der er profilerne på holdet.

I målet findes Geoffrey Jourdren som er en sikker sidste skanse. Anføreren Mapou Yanga Mbiwa kan spille alle pladser i forsvaret, og er dermed meget fleksibel. Højrebacken Garry Bocaly er i sin tid hentet i Olympique Marseille, og er en sikker starter. Marokkaneren Younès Belhanda er en offensiv drivkræft, der er farlig på dødbolde men også i det åbne spil. Holdets helt store stjerne er Olivier Giroud som er at finde helt forrest, hvor han ofte søger at snyde offsidefælden, men også er farlig i hovedspillet.

Taktiske dispositioner
I virkeligheden spiller Montpellier possesionsfodbold til en vis grad. De angriber også via dødsensfarlige kontraløb, ligesom de har et højt antal skudforsøg pr. kamp.

I spillet gør spillerne det muligt at stille op i en 4-2-3-1-formation, hvor enten de to midtbanespillere ligger centralt eller længere tilbage på banen. Denne opstilling benytter holdet sig også af i virkeligheden.

Holdet har en god bredde, hvorfor det er muligt at rotere meget. Belhanda og Giroud som er nøglespillere i offensiven er yderst vigtige at få i gang, hvis der skal skabes succes med holdet. Giroud skal spilles som en angriber der ligger på grænses af offside hele tiden, imens Belhanda har en mere fri rolle bag ham.

Jeg skriver en af de følgende dage om min start med holdet, men jeg synes da også i andre skal komme igang, da holdet er ekstremt underholdende at spille med.

welbz is dat guy

ptrN
Manager

Sv: Montpellier Hérault SC
« Svar #1: 05 Maj 2012, 16:52 »

Pengene til indkøb er ikke store i den franske klub. Faktisk er der ingen til rådighed, hvorfor jeg solgte et par spillere, for at gøre plads til Kara og Ahmed Soukouna i budgettet. Ud røg:
Laurent Pionnier 3,75 mil
Geoffrey Dernis 6 mil
Gregory Lacombe 4 mil

Dermed var der råd til Kara, som kom for 9,5 mil. Netop Kara var tiltænkt en central rolle på den defensive midtbane. Min stærkeste opstilling ser ud som følger;

Taktikken består af kontraspil, direkte afleveringer og højt genpres. Jeg har forsøgt at centrere spillet omkring Belhanda, som dog desværre blev skadet og ikke har fået så mange kampe endnu. Giroud skulle jeg have helt på toppen, hvorfor jeg har valgt hans rolle som værende skarpretter. Dertil kommer at boldene bliver slået efter han med indstillingen blandet, så jeg både udnytter hans dybdeløb og hans hovedspil. Camara på højrekanten får ekstremt meget plads, hvilket også munder ud i mange chancer fra hans side. Jeg har lært ham at søge afleveringen frem for skuddet, hvilket har vist sig at være en god ide, da han fordrer Giroud fornemt.

Jeg startede sæsonen mod AJ Auxerre og kampene jeg har nået, er forløbet således;

[L1] Montpellier Hérault SC 3-1 AJ Auxerre
Camara '5, Giroud '71, Belhanda '78, Estradda (OG) '86

Debut-kampen som manager for Montpellier. Alt gik efter planen i en kamp hvor Camara kommer flyvende fra start med en helflugter på et indlæg fra Aït Fana. Giroud ville i anden halveg også lege med, og fordoblede føringen på et indlæg fra selvsamme oplægger som på første mål. Belhanda lukkede kampen på et lækkert langskudsmål

[L1] LOSC Lille Métropole 2-1 Montpellier Hérault SC
Giroud '2, Cole '6, Hazard '52

I udekampen mod de forsvarende mestre skulle jeg dog løbe ind i et nederlag trods en fantastisk start. Allerede efter 2 minutter får Olivier Giroud bolden i mål på klodset vis efter et hjørnespark. Lille ville dog anderledes, og fire minutter efter scorer lille Joe Cole, ligeledes på et hjørnespark, dog denne gang med hovedet. Eden Hazard lukkede kampen i anden halveg med et brag af et langskudsmål.

[L1] Stade Rennais FC 0-2 Montpellier Hérault SC
Belhanda '8, Kara '50

Tredje kamp i sæsonen var en hjemmekamp mod Stade Rennais. Kampen startede forrygende da Belhanda scorede efter 8 minutter som følge af en forsvarsfejl. Kara afgjorde kampen i anden halveg efter to forsøg hvor han tæt under mål headede på målmanden, og dernæst fulgte flot op.

[L1] Olympique Lyonnais 1-1 Montpellier Hérault SC
Lopez '5, Soukouna '90

En chancefattig kamp hvor vi får reddet et point i overtiden. Lissandro López headede et flot slået frispark ind til føring til hjemmeholdet efter 5 mintter. Ahmed Soukouna ville dog anderledes, og i overtiden header han et perfekt slået hjørnespark ind til et fortjent resultat på 1-1.

[Pokal] Montpellier Hérault SC 2-0 Evian TG FC
Giroud '28, '72 (str)

Pokalkamp der bød på en rutinesejr og Giroud's første kamp med to træffere. Halvvejs i første halveg sender Soukouna Giroud afsted med en lækker stikning, som han på sikreste vis scorer på. Midt i anden halveg tilddeles vi et straffespark, som han ligeledes omsætter til et mål.

[L1] Montpellier Hérault SC 1-0 OGC Nice
Soukouna '81

En kedelig kamp hvor vi trods et rødt kort efter 35 minutter får 3 point. Soukouna blev helten der efter 81 minutter afgør kampen til stor lettelse for fansene og Jeg.

[L1] Stade Brestois 29 0-1 Montpellier Hérault SC
Giroud '82

Anden kamp i træk der byder på en smal 1-0 sejr, og endnu en kamp hvor kampen afgøres indenfor de sidste minutter. Rémy Cabella får kluntet sendt bolden i dybden til Giroud som han prikker ind.

[L1] AC Ajaccio 3-2 Montpellier Hérault SC
Ilan '5, '85 (str), N'Diaye '12, Giroud '19, '50

Efter en god stime uden nederlag, skulle udekampen mod Ajaccio resultere i nul point. Efter 12 minutter er vi bagud 0-2. Vi får dog kæmpet os tilbage på 2-2, til trods for Giroud brænder straffespark. Efter 83 minutter gør forsvarsklippen Hilton det onde ved hans eget hold, da han begår straffe og får rødt. Straffespark konverterede Ilan på sikreste vis til en sejr på 3-2 til hjemmeholdet.

[L1] Montpellier Hérault SC 2-1 Paris Saint-Germain
Giroud '2, Cabella '18, Chantôme '36

En arbejdersejr på 2-1 over PSG. Sejren var dog fuldt fortjent da alle chancerne faldt til hjemmeholdet. Giroud header os foran efter 2 minutter, og Cabella udbygger føringen på et fladt langskud. Inden halveg reducerer Chantôme direkte på frispark, men det er dog uden betydning, da resten af kampen forbliver målløs.

[L1] Girondins Bordeaux 1-3 Montpellier Hérault SC
Giroud '21, '50, Aït Fana '62, Bellion '77

En sejr der stod i skarphedens tegn, da Bordeaux havde de største chancer, men stadig trak sig ud af opgøret som tabere. Giroud bringer udeholdet foran efter 21 minutter på et hjørnespark, og udbygger føringen senere - ligeledes på hjørnespark. Aït Fana scorer til 3-0 på et mål, hvor han tackler bolden fra keeperen midt på banen, og sparker den ind langt ude fra. Bellion reducerer på et stærkt gennembrud sent i kampen.

[L1] Montpellier Hérault SC 3-0 Dijon FCO
Belhanda '1, Camara '54, Giroud '86

En sikker sejr, hvor Belhanda efter hans skade kommer tilbage og sparker holdet foran efter 1 minut. Camara udbygger efter 54 minutter efter et fladt indlæg som han glider ind i og scorer. Giroud fuldender afklapsningen sent i kampen på et lækkert indlæg fra Camara.

Ovenstående betyder at jeg i 10 kampe, har vundet 7, spillet én uafgjort og tabt 2. Dette betyder at vi i øjeblikket er at finde på andenpladsen i ligaen, efter Lille som har et point mere.

Glæder mig til at spille videre i karrieren, hvor jeg har indgået det løfte, at jeg kun køber fransktalende spillere.
« Seneste Redigering: 05 Maj 2012, 16:54 af ptrN » Logged

welbz is dat guy

frandseen
Reserveholdsspiller

« Svar #2: 06 Maj 2012, 00:43 »

Pengene til indkøb er ikke store i den franske klub. Faktisk er der ingen til rådighed, hvorfor jeg solgte et par spillere, for at gøre plads til Kara og Ahmed Soukouna i budgettet. Ud røg:
Laurent Pionnier 3,75 mil
Geoffrey Dernis 6 mil
Gregory Lacombe 4 mil

Dermed var der råd til Kara, som kom for 9,5 mil. Netop Kara var tiltænkt en central rolle på den defensive midtbane. Min stærkeste opstilling ser ud som følger;

Taktikken består af kontraspil, direkte afleveringer og højt genpres. Jeg har forsøgt at centrere spillet omkring Belhanda, som dog desværre blev skadet og ikke har fået så mange kampe endnu. Giroud skulle jeg have helt på toppen, hvorfor jeg har valgt hans rolle som værende skarpretter. Dertil kommer at boldene bliver slået efter han med indstillingen blandet, så jeg både udnytter hans dybdeløb og hans hovedspil. Camara på højrekanten får ekstremt meget plads, hvilket også munder ud i mange chancer fra hans side. Jeg har lært ham at søge afleveringen frem for skuddet, hvilket har vist sig at være en god ide, da han fordrer Giroud fornemt.

Jeg startede sæsonen mod AJ Auxerre og kampene jeg har nået, er forløbet således;

[L1] Montpellier Hérault SC 3-1 AJ Auxerre
Camara '5, Giroud '71, Belhanda '78, Estradda (OG) '86

Debut-kampen som manager for Montpellier. Alt gik efter planen i en kamp hvor Camara kommer flyvende fra start med en helflugter på et indlæg fra Aït Fana. Giroud ville i anden halveg også lege med, og fordoblede føringen på et indlæg fra selvsamme oplægger som på første mål. Belhanda lukkede kampen på et lækkert langskudsmål

[L1] LOSC Lille Métropole 2-1 Montpellier Hérault SC
Giroud '2, Cole '6, Hazard '52

I udekampen mod de forsvarende mestre skulle jeg dog løbe ind i et nederlag trods en fantastisk start. Allerede efter 2 minutter får Olivier Giroud bolden i mål på klodset vis efter et hjørnespark. Lille ville dog anderledes, og fire minutter efter scorer lille Joe Cole, ligeledes på et hjørnespark, dog denne gang med hovedet. Eden Hazard lukkede kampen i anden halveg med et brag af et langskudsmål.

[L1] Stade Rennais FC 0-2 Montpellier Hérault SC
Belhanda '8, Kara '50

Tredje kamp i sæsonen var en hjemmekamp mod Stade Rennais. Kampen startede forrygende da Belhanda scorede efter 8 minutter som følge af en forsvarsfejl. Kara afgjorde kampen i anden halveg efter to forsøg hvor han tæt under mål headede på målmanden, og dernæst fulgte flot op.

[L1] Olympique Lyonnais 1-1 Montpellier Hérault SC
Lopez '5, Soukouna '90

En chancefattig kamp hvor vi får reddet et point i overtiden. Lissandro López headede et flot slået frispark ind til føring til hjemmeholdet efter 5 mintter. Ahmed Soukouna ville dog anderledes, og i overtiden header han et perfekt slået hjørnespark ind til et fortjent resultat på 1-1.

[Pokal] Montpellier Hérault SC 2-0 Evian TG FC
Giroud '28, '72 (str)

Pokalkamp der bød på en rutinesejr og Giroud's første kamp med to træffere. Halvvejs i første halveg sender Soukouna Giroud afsted med en lækker stikning, som han på sikreste vis scorer på. Midt i anden halveg tilddeles vi et straffespark, som han ligeledes omsætter til et mål.

[L1] Montpellier Hérault SC 1-0 OGC Nice
Soukouna '81

En kedelig kamp hvor vi trods et rødt kort efter 35 minutter får 3 point. Soukouna blev helten der efter 81 minutter afgør kampen til stor lettelse for fansene og Jeg.

[L1] Stade Brestois 29 0-1 Montpellier Hérault SC
Giroud '82

Anden kamp i træk der byder på en smal 1-0 sejr, og endnu en kamp hvor kampen afgøres indenfor de sidste minutter. Rémy Cabella får kluntet sendt bolden i dybden til Giroud som han prikker ind.

[L1] AC Ajaccio 3-2 Montpellier Hérault SC
Ilan '5, '85 (str), N'Diaye '12, Giroud '19, '50

Efter en god stime uden nederlag, skulle udekampen mod Ajaccio resultere i nul point. Efter 12 minutter er vi bagud 0-2. Vi får dog kæmpet os tilbage på 2-2, til trods for Giroud brænder straffespark. Efter 83 minutter gør forsvarsklippen Hilton det onde ved hans eget hold, da han begår straffe og får rødt. Straffespark konverterede Ilan på sikreste vis til en sejr på 3-2 til hjemmeholdet.

[L1] Montpellier Hérault SC 2-1 Paris Saint-Germain
Giroud '2, Cabella '18, Chantôme '36

En arbejdersejr på 2-1 over PSG. Sejren var dog fuldt fortjent da alle chancerne faldt til hjemmeholdet. Giroud header os foran efter 2 minutter, og Cabella udbygger føringen på et fladt langskud. Inden halveg reducerer Chantôme direkte på frispark, men det er dog uden betydning, da resten af kampen forbliver målløs.

[L1] Girondins Bordeaux 1-3 Montpellier Hérault SC
Giroud '21, '50, Aït Fana '62, Bellion '77

En sejr der stod i skarphedens tegn, da Bordeaux havde de største chancer, men stadig trak sig ud af opgøret som tabere. Giroud bringer udeholdet foran efter 21 minutter på et hjørnespark, og udbygger føringen senere - ligeledes på hjørnespark. Aït Fana scorer til 3-0 på et mål, hvor han tackler bolden fra keeperen midt på banen, og sparker den ind langt ude fra. Bellion reducerer på et stærkt gennembrud sent i kampen.

[L1] Montpellier Hérault SC 3-0 Dijon FCO
Belhanda '1, Camara '54, Giroud '86

En sikker sejr, hvor Belhanda efter hans skade kommer tilbage og sparker holdet foran efter 1 minut. Camara udbygger efter 54 minutter efter et fladt indlæg som han glider ind i og scorer. Giroud fuldender afklapsningen sent i kampen på et lækkert indlæg fra Camara.

Ovenstående betyder at jeg i 10 kampe, har vundet 7, spillet én uafgjort og tabt 2. Dette betyder at vi i øjeblikket er at finde på andenpladsen i ligaen, efter Lille som har et point mere.

Glæder mig til at spille videre i karrieren, hvor jeg har indgået det løfte, at jeg kun køber fransktalende spillere.

Følger med!

ptrN
Manager

« Svar #3: 07 Maj 2012, 14:00 »

Nu er det jo ikke en blog, men mere bare en udvidet appetitvækker til jer andre. Håber virkelig andre starter med dette fantastiske hold, da jeg ville elske at læse om andres erfaringer med Montpellier!

welbz is dat guy

ptrN
Manager

« Svar #4: 07 Maj 2012, 18:54 »

Efter 20 kampe ligger jeg nummer et med 46 point - 4 point foran Lyon. Jeg har i vintervinduet solgt Estrada og Pitau for at gøre plads til Mohamed Diamé fra Wigan der kommer på fri til sommer. Dette gør mig dog lidt sårbar på den defensive midtbane, hvor Estrada foretrukket oftest selvom jeg roterer meget. Dette giver Bryan Dabo en chance, således han kan overbevise mig om, at han skal være en del af holdet i fremtiden.

Glæder mig virkelig til næste sæson, hvor midtbanen kommer til at bestå af Kara og Diamé. Mine tænder løber helt i vand; av for en fysisk stærk midtbane.

welbz is dat guy

Jensen218
Lilleputspiller
*

« Svar #5: 07 Maj 2012, 19:26 »

Lyder spændende,  begynder med en imorgen.   Kan du evt ligge et billed ud af dine holdinstruktioner, som  inspiration? Smiley

ptrN
Manager

« Svar #6: 07 Maj 2012, 19:30 »

Lyder spændende,  begynder med en imorgen.   Kan du evt ligge et billed ud af dine holdinstruktioner, som  inspiration? Smiley
Gerne.

Som supplement kan jeg fortælle, at Giroud har lavet 21 mål i 22 kampe. Klasse.

welbz is dat guy

Jensen218
Lilleputspiller
*

« Svar #7: 07 Maj 2012, 19:56 »

Det må jeg sige, håber jeg kan nå det samme resultat som dig makker Wink

ptrN
Manager

« Svar #8: 07 Maj 2012, 20:07 »

Det må jeg sige, håber jeg kan nå det samme resultat som dig makker Wink
Hvis du kan få gang i Giroud kan det sagtens lade sig gøre. Jovist holdet er ganske ungt, men deres forsvar og deres midtbane er helt igennem fantastisk på den defensive front.

welbz is dat guy

MichaelHarlev
Gæst

« Svar #9: 07 Maj 2012, 20:24 »

Kører du stadig med Giroud som skarpretter, Ptrn? Og hvordan gør han det? Umiddelbart vil tro han egner sig bedst som targetman. Og flot du ligger nr 1! Kunne være sejt hvis du lige nappede mesterskabet. Thumbs Up

ptrN
Manager

« Svar #10: 07 Maj 2012, 20:31 »

Kører du stadig med Giroud som skarpretter, Ptrn? Og hvordan gør han det? Umiddelbart vil tro han egner sig bedst som targetman. Og flot du ligger nr 1! Kunne være sejt hvis du lige nappede mesterskabet. Thumbs Up
Ja jeg bruger ham som skarpretter. Mit hovedmål var faktisk at han skulle være spydspids i alle angreb, men jeg ser ofte, at i de angreb der tager tid at opbygge, søger han ud imod begge sider. Dette har dog vist sig at fungere okay, da han så skaber plads til Belhanda. Jeg har "bevægelsesfrihed fra positionen slået fra, så dette er ikke grunden.

Hans stats passer uden tvivl bedre til rollen "targetmand". Dog har jeg aldrig fået denne rolle til at fungere ordentligt i et en-mands-angreb, så valget faldt på skarpretter. Boldene jeg smider op på ham er sat til "blandet", så jeg ser stort set alle slags mål fra ham; stikninger, hovedstød og flade indlæg. Han scorer nogle mål på hjørnespark men har dog ikke endnu scoret som følge af et frispark.

Håber inderligt jeg tager titlen. Indtil for to runder siden, lå jeg nummer 1 - 12 point foran Lyon. Men en uafgjort og et nederlag (0-1 i 92') gør at jeg "kun" er 7 point foran efter 26 kampe.

Og lige til dit spørgsmål om hvordan han gør det - 26 mål i 26 kampe, hvoraf han har 22 mål i 23 ligakampe. Så det bedre end jeg havde håbet på.

welbz is dat guy

ptrN
Manager

« Svar #11: 07 Maj 2012, 21:21 »

Åh nej. Giroud ude i 4-5 uger og Karim Aït Fana ude i 2 måneder. To af mine angrebsesser, og dette ovenpå fem kampe der er udmøntet i 1 sejr, 2 uafgjorte og 2 nederlag. Jeg krydser fingre for at hhv Soukouna og Utaka kan træde i karakter nu!

welbz is dat guy

Jensen218
Lilleputspiller
*

« Svar #12: 08 Maj 2012, 17:23 »

Har spillet 8 kampe ligger nr 1,  mit hold spiller  fantastisk fodbold, har spillet  mod 3 tophold indtil videre.   1-1 mod lille vandt 4-1 over Lyon og 3-0 over PSG
Min topscore er Younes Belhanda med 5 basser, og Giroud med 4.

Giroud er lige blevet skadet i  3 mdr ;/

ptrN
Manager

« Svar #13: 08 Maj 2012, 18:30 »

Har spillet 8 kampe ligger nr 1,  mit hold spiller  fantastisk fodbold, har spillet  mod 3 tophold indtil videre.   1-1 mod lille vandt 4-1 over Lyon og 3-0 over PSG
Min topscore er Younes Belhanda med 5 basser, og Giroud med 4.

Giroud er lige blevet skadet i  3 mdr ;/
Det kunne godt blive problematisk. Hvad har du gjort for at gardere dig på angrebsfronten?

welbz is dat guy

Jensen218
Lilleputspiller
*

« Svar #14: 08 Maj 2012, 21:04 »

Ikke noget,   nåede ikke at købe en angriber.  Den eneste jeg har købt er spelmann, og han gør det godt..   
Men av av,  har fået flere  nøglespillere skadet,  har ikke vundet de  sidste 2 kampe

Sider: [1] 2 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010