home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 550 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Spillersøgning og -erfaring
| | | | |-+  Sælge spillere, en bug?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Sælge spillere, en bug?  (Læst 2093 gange)
Dyreskov
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sælge spillere, en bug?
« : 02 Maj 2012, 10:00 »

Har forsøgt at finde en tråd herinde omhandlende problemet at kunne sælge spillere, dog ikke lige kunne finde noget herom.

Synes det er umådelig svært at sælge spillere i FM 12. Og kan se på diverse internationale forums derude at de fleste synes dette er en Bug i spillet, og en decideret fejl konstruktion i spillet. Der burde være et langt større netværk som bliver aktiveret hvis en spiller blir sat til salg, eller er utilfreds i sin nuværende klub og søger noget andet.

Normalt hvis en spiller ikke kan bruges i en klub, så er det jo ikke Sir Alex Ferguson som sidder og tilbyder spillerne til klubberne, men er selvfølgelig involveret i transfer sum m.m.

Synes dog det er umuligt i FM 12 at sælge spillere. Spillere som ryger på transfer listen billigt blir der ikke budt på. Ender med de går til grunde i klubben indtil deres kontrakt løber ud. Man hænger dermed på deres løn, og har stort set ingen muligheder for at begå sig på transfer markedet, bortset fra de penge klubben stiller til rådighed hvert år. Ret frustrerende.

Er der nogen som ved hvad man kan gøre, og om SI har en patch klar til at løse dette?
Logged

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Sælge spillere, en bug?
« Svar #1: 02 Maj 2012, 10:04 »

Prøv at tilbyde spillerne, det plejer at hjælpe en smule Smiley
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Sælge spillere, en bug?
« Svar #2: 02 Maj 2012, 10:52 »

Jeg synes ofte, at man kan få andre klubber til at tilbyde at leje spilleren. Dette mener jeg skyldes den nye financielle situation i mange klubber. Rigtig mange klubber har ikke mange penge at gøre godt med, så ønsker man at sælge en halvdårlig spiller til 30+ mio. DKK, så er det altså ikke sikkert at antallet af købere er værd at betragte.

Kan du evt. komme med nogle eksempler, hvor du ikke kan få andre til at byde?
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

JesperMuller
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Sælge spillere, en bug?
« Svar #3: 02 Maj 2012, 11:03 »

Jeg kender det alt for godt.... Prøvede at sælge götze 32 år. Men ingen ville byde, pga lønnen var for høj, og prisen var for høj. Selvom jeg tilbød ham helt ned til 500.000! ingen bud. Og det var en sommer transfer! Har også prøvet med nogle andre, hvor der slet ikke sker noget, ligemeget hvad prisen er, og hvad hans løn ligger på.
Spillet burde kunne gøres bedre, mht. At spillerne nok ville være villige nok, til at gå ned i løn. Da de kommer lidt op i årene. Og ikke præstere på samme niveau.
Logged

Glory, Glory Man United <3 !! Grin
- We love United, we do,
- We love United, we do,
- We love United, we do,
- Oh, United we love you!

Dyreskov
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Sælge spillere, en bug?
« Svar #4: 02 Maj 2012, 11:09 »

Jeg synes ofte, at man kan få andre klubber til at tilbyde at leje spilleren. Dette mener jeg skyldes den nye financielle situation i mange klubber. Rigtig mange klubber har ikke mange penge at gøre godt med, så ønsker man at sælge en halvdårlig spiller til 30+ mio. DKK, så er det altså ikke sikkert at antallet af købere er værd at betragte.

Kan du evt. komme med nogle eksempler, hvor du ikke kan få andre til at byde?

Synes det er et generalt problem. Har forsøgt med forskellige ligaer og tendensen er den samme. Spiller i øjeblikket med Dinamo Moskva, og kan herfra ikke sælge spillere. Har fx. Even Hovland, rigtig dygtig norsk forsvars spiller. Har for testens skyld forsøgt at sælge. Masser af interesse men ingen bud.

Og generelt hvis man har spillere som er utilfredse med for lidt spille tid og man her forsøger at sælge dem, så er der interesse for dem i kort tid, men ingen bud. Osse selvom man ønsker en værdi på 90 % rabat. Der burde være hold derude som er af lavere rang, som ville kunne bruge spillere og ville kunne købe dem billigt. Men man kan simelthen ikke sælge dem. Synes det er frustrerende og en gavaldig stor fejl i spillet.

Har set på nettet og tendensen lader til at være ret meget enstydig på de fleste forum som tager problemet op. Ærgeligt, for spillet er ellers ganske godt. udfordrende og kræver det bedste.
Logged

Dyreskov
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Sælge spillere, en bug?
« Svar #5: 02 Maj 2012, 11:10 »

Prøv at tilbyde spillerne, det plejer at hjælpe en smule Smiley

Hjælper ikke. skaber en smule interesse men ingen bud. Osse selvom prisen sættes til 0. Lidt underligt man ikke kan sælge spillere. Som tophold burde ens spillere være i god kurs, når de sættes billigt. Specielt hos midterhold og derunder.
Logged

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Sælge spillere, en bug?
« Svar #6: 02 Maj 2012, 11:12 »

Økonomien rundt omkring i klubberne er rigtig, rigtig elendig.
Det er ofte ikke selve transferen der vil være problemer med, men derimod at det er en løn. Her findes der jo også eksempler på IRL.

Men jeg synes nu godt at jeg kan sælge spillere, som er sat på transferlisten. Hvis der er nogle som søger en spiller som den og prisen (transfer samt løn) er den rigtige, så byder de efter nogen dage.
Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

Søgaard
Gæst
 
Sv: Sælge spillere, en bug?
« Svar #7: 02 Maj 2012, 11:16 »

Jeg har egentlig aldrig oplevet det som et problem. Selvfølgelig er det svært at sælge en marginalspiller, som ikke har spillet kampe hele sæsonen, men alligevel hiver en stor stor løncheck ned hver måned. Han vil gerne have spilletid, men pengene spiller selvfølgelig en rolle, så han er jo ikke villig til at få halveret sin løn, hvilket jeg i mange tilfælde, tror de vil få.

Jeg har måtte give nogle spillere fri transfer henover årene i mit save, men det gøres jo også i virkeligheden med en del marginalspillere for tiden. Hvis man kigger på Superligaen, så findes der jo selv etablerede navne, som smutter på fri transfer denne sæson og det skyldes jo at klubberne ikke kan tilbyde en lignende aftale, som den spilleren indgik for 3-4 år siden, grundet den økonomiske krise i klubberne.

Jeg har haft stor succes med at udleje spillere med et aftalt beløb ved slutningen af sæsonen. Hvis spilleren formår at spille fast, så byder klubben næsten altid. Det er ikke altid spilleren vil acceptere lønnedgangen, men i mange tilfælde, så lykkes det i det mindste at få frigjort nogle lønkroner henover sæsonen, hvor spilleren er udlejet og derved har man en mere tilfreds spiller og lidt flere penge på bundlinjen.
Logged

TheDuck
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Sælge spillere, en bug?
« Svar #8: 02 Maj 2012, 11:31 »

Jeg kan heller ikke rigtig genkende problemet. Tværtimod bliver jeg til tider overrasket over hvor meget jeg kan få for en spiller, der - i mine øjne - er elendig. Der vil altid være nogle spillere man ikke kan komme af med af forskellige grunde, og det er jo egentlig meget realistisk.

Mit bedste råd må være at gøre livet så surt som muligt for spilleren og derefter tilbyde at ophæve kontrakten, så man trods alt slipper så billigt som muligt, hvis det er en længere kontrakt.
Logged

Så gik den ikke længere, FM 2016 er hermed købt som opvarmning til FM 2017.

ScottLind
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Sælge spillere, en bug?
« Svar #9: 02 Maj 2012, 11:40 »

Jeg kan heller ikke rigtig genkende problemet. Tværtimod bliver jeg til tider overrasket over hvor meget jeg kan få for en spiller, der - i mine øjne - er elendig. Der vil altid være nogle spillere man ikke kan komme af med af forskellige grunde, og det er jo egentlig meget realistisk.

Mit bedste råd må være at gøre livet så surt som muligt for spilleren og derefter tilbyde at ophæve kontrakten, så man trods alt slipper så billigt som muligt, hvis det er en længere kontrakt.

Jeg har det på nøjagtigt samme måde som dig, og gør også det samme hvis jeg vil af med en spiller.

Jeg synes også at jeg kan få langt mere for spillerene i den nye patch!
Logged

AaB, Atlético de Madrid, Manchester United
- Rød hele vejen igennem!

Dyreskov
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Sælge spillere, en bug?
« Svar #10: 02 Maj 2012, 19:12 »

Har dog fundet ud af at ved at tilbyde ham væk, og hvor køberen betaler over 6,12 eller flere måneder er det nemmere at få solgt en spiller.

Dog synes jeg stadig det er et besynderligt system som bruges i FM. Ville mene (som skrevet i den indledende tråd) at hvis en spiller er utilfreds og vil væk, så er det ikke så meget op til mig at finde en klub til ham. Så er det op til hans agent at finde en bedre klub til sin egen klient. Ville mene at hvis det i fodbold miljøet kommer ud at en spiller vil væk og søger nye græsgange, så vil interesserede klubber henvende sig med henblik på at få en aftale igennem, og her forhre sig med pris, evt. legeaftale med køb osv. Ville da aldrig være at en spiller som går sin kontrakt helt ud førend han kan finde sig en ny klub. (se fx. de mange brøndby spillere som ikke helt klarede den, men nu er i andre superliga klubber).

Synes bestemt ikke der sker nok med ens spillere når de blir sat på transfer listen. Synes systemet halter lidt efter hvordan tingene reelt fungere rigtigt.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010