home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1199 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Stereo setup til 6000
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Stereo setup til 6000  (Læst 2278 gange)
bromberg
Førsteholdsspiller

Stereo setup til 6000
« : 26 Apr 2012, 14:53 »

Hej mine med managers..

Jeg leder efter noget anlæg og ville egentlig helst have mig et godkendt surround system. Men men men fruen har trukket i lir håndbremsen, så jeg er udstyret med overstående budget..

Derfor er mine tanker landet på noget stereo setup i stedet. Kan godt lide Harman Kardon, grundet design.

Det må gerne være kompakt, men skal være god til musik...

Jeg har forhørt mig inde på hifigalleri og den slags, men det er lidt for meget lydsnobber:). Ikke at der er noget galt i det, men der er lyden 100% i fokus og man anbefales at købe højtalerledninger for de 5-6000 kr..

Nå men kom frisk:)

Jeg går og overvejer mere og mere en reciever med bluray (3D) i et 2.1 setup

DeBuur
Manager

Sv: Stereo setup til 6000
« Svar #1: 26 Apr 2012, 16:10 »

Hej mine med managers..

Jeg leder efter noget anlæg og ville egentlig helst have mig et godkendt surround system. Men men men fruen har trukket i lir håndbremsen, så jeg er udstyret med overstående budget..

Derfor er mine tanker landet på noget stereo setup i stedet. Kan godt lide Harman Kardon, grundet design.

Det må gerne være kompakt, men skal være god til musik...

Jeg har forhørt mig inde på hifigalleri og den slags, men det er lidt for meget lydsnobber:). Ikke at der er noget galt i det, men der er lyden 100% i fokus og man anbefales at købe højtalerledninger for de 5-6000 kr..

Nå men kom frisk:)

Jeg går og overvejer mere og mere en reciever med bluray (3D) i et 2.1 setup

Har lige været igennem samme fase...og med samme budget.

Jeg satser på denne løsning:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_avr-1312-_surround-receiver_sort.htm

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/kompakt/dali_lektor-1_hojttaler_lys-valnod.htm

http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/blu-ray/denon_dbp-1611ud_blu-ray-afspiller_sort.htm

Alternativet og "frue" venlig

http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/blu-raydvd-receivere/nad_viso-five_dvd-receiver_sort.htm + et sæt højtalere..lidt over 6000 men det kan vel forhandles  Hævet Øjenbryn

YNWA

bromberg
Førsteholdsspiller

« Svar #2: 26 Apr 2012, 16:16 »

Tak for dit svar. Har kigget den Nad ud, men for pokker jeg syntes 6000 er mange penge for en DVD receiver..Smiley

Dit andet setup ser nu ganske fornuftigt ud, men rammer da over 6000 med sub og center?? Ift surround ihvertfald:).

Ser lige det setup her, har du kigget på det?
http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/systemer/denon_avr-1612dali-stile_surroundanlag.htm

DeBuur
Manager

« Svar #3: 26 Apr 2012, 16:32 »

Tak for dit svar. Har kigget den Nad ud, men for pokker jeg syntes 6000 er mange penge for en DVD receiver..Smiley

Dit andet setup ser nu ganske fornuftigt ud, men rammer da over 6000 med sub og center?? Ift surround ihvertfald:).

Ser lige det setup her, har du kigget på det?
http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/systemer/denon_avr-1612dali-stile_surroundanlag.htm

Enig omkring prisen for en dvd receiver... hvad gør man ikke for at et anlæg skal se kompakt ud

Det SR anlæg du henviser til er helt ok IMO jeg har i mit valg prioriteret musik afspilning højest og så hader jeg subs idet jeg oplver de står og brummer... og det er jeg overfølsom for Forlegen

Har prøvet med 4 forskellige anlæg alt er røget retur igen Forlegen

YNWA

Søgaard
Gæst

« Svar #4: 27 Apr 2012, 01:34 »

Enig omkring prisen for en dvd receiver... hvad gør man ikke for at et anlæg skal se kompakt ud

Det SR anlæg du henviser til er helt ok IMO jeg har i mit valg prioriteret musik afspilning højest og så hader jeg subs idet jeg oplver de står og brummer... og det er jeg overfølsom for Forlegen

Har prøvet med 4 forskellige anlæg alt er røget retur igen Forlegen
Hvis din subwoofer står og brummer, så kan det jo sagtens bare være musikken, som er i knap så god kvalitet. Hvis det er rippet fra f.eks. Youtube, så kan det forventes. Ellers er det bare noget bras Wink

Jeg har efterhånden sammensat en del systemer i forbindelse med mit arbejde og jeg har endnu ikke oplevet kunder, som er kommet retur med varene, fordi de har følt subwooferen har brummet.

Hvis man undlader subwooferen, så får man derimod ikke alle frekvenser med, hvis man udelader den. Det giver dermed ikke et fuldstændig korrekt gengivelse af de forskellige numre. Så er det jo ligegyldigt hvor mange penge man bruger på højtalere, da de aldrig vil kunne erstatte en rigtig god subwoofer. Hvilket Hifi-klubben jo også selv påpeger med de par højtalere, som du har linket til i et indlæg før.

Jeg er selv i gang med at spare sammen til et system af de lidt større, som jeg da lige vil poste, selvom det ikke lige holder sig indenfor det prisniveau, som bromberg søger.

Receiver
Højtalere
Subwoofer

Hvilket altså giver en samlet pris på omkring 14000. Gudskelov for jeg arbejder i Elgiganten og derfor får lidt rabat på sådan noget Tunge Derudover er der heldigvis ingen kone/kæreste at tage hensyn til i lejligheden, så den eneste som kan blive utilfreds er min underbo Tunge

DeBuur
Manager

« Svar #5: 27 Apr 2012, 14:29 »

Hvis din subwoofer står og brummer, så kan det jo sagtens bare være musikken, som er i knap så god kvalitet. Hvis det er rippet fra f.eks. Youtube, så kan det forventes. Ellers er det bare noget bras Wink

Jeg har efterhånden sammensat en del systemer i forbindelse med mit arbejde og jeg har endnu ikke oplevet kunder, som er kommet retur med varene, fordi de har følt subwooferen har brummet.

Hvis man undlader subwooferen, så får man derimod ikke alle frekvenser med, hvis man udelader den. Det giver dermed ikke et fuldstændig korrekt gengivelse af de forskellige numre. Så er det jo ligegyldigt hvor mange penge man bruger på højtalere, da de aldrig vil kunne erstatte en rigtig god subwoofer. Hvilket Hifi-klubben jo også selv påpeger med de par højtalere, som du har linket til i et indlæg før.

Jeg er selv i gang med at spare sammen til et system af de lidt større, som jeg da lige vil poste, selvom det ikke lige holder sig indenfor det prisniveau, som bromberg søger.

Receiver
Højtalere
Subwoofer

Hvilket altså giver en samlet pris på omkring 14000. Gudskelov for jeg arbejder i Elgiganten og derfor får lidt rabat på sådan noget Tunge Derudover er der heldigvis ingen kone/kæreste at tage hensyn til i lejligheden, så den eneste som kan blive utilfreds er min underbo Tunge

Jeg er i princippet enig med dig omkring subwooferen den giver bare en fantastisk lyd.

Jeg har prøvet med flere mærker i prislejet 2000-3000 og begge gange lød der en brummen når anlægget stod tændt ikke højt men højt nok til at jeg blev irriteret.

Jeg hader mp3 filer idet mange er af en så ringe kvalitet at musikken lyder forfærdeligt - derfor har jeg den musik jeg holder meste af på CD.

Jeg kender en der har den der Pioneer og den er sublim - ville elske at have de højtalere hun henviser til...men det kommer ikke til at ske...siger konen.

I gamle dage havde jeg på et tidspunkt en dyr Marantz forstærker + cd afspiller sammen med nogle store og velspillende KEF højttalere + en Paradigm aktiv sub... det var lyd ikke mindst når Rega Planar gramofonen blev koblet på... det var tider

YNWA

Søgaard
Gæst

« Svar #6: 27 Apr 2012, 15:04 »

Jeg er i princippet enig med dig omkring subwooferen den giver bare en fantastisk lyd.

Jeg har prøvet med flere mærker i prislejet 2000-3000 og begge gange lød der en brummen når anlægget stod tændt ikke højt men højt nok til at jeg blev irriteret.

Jeg hader mp3 filer idet mange er af en så ringe kvalitet at musikken lyder forfærdeligt - derfor har jeg den musik jeg holder meste af på CD.

Jeg kender en der har den der Pioneer og den er sublim - ville elske at have de højtalere hun henviser til...men det kommer ikke til at ske...siger konen.

I gamle dage havde jeg på et tidspunkt en dyr Marantz forstærker + cd afspiller sammen med nogle store og velspillende KEF højttalere + en Paradigm aktiv sub... det var lyd ikke mindst når Rega Planar gramofonen blev koblet på... det var tider
Det er generelt også et sublimt sæt jeg vil have. Desværre er diskanten ikke superfantastisk i de højtalere, som jeg har linket til, så på sigt, så vil jeg nok også have dem skiftet ud, men for at være helt ærlig, så tror jeg næppe at det er noget, som en almindelig forbruger vil bemærke i sit brug. Når man arbejder med Hifi, så er man dog lidt miljøskadet.

Jeg køber generelt også alt mit musik og med sådan et sæt, så bliver det endnu vigtigere at man får den gode lyd. Jeg kunne desuden godt tænke mig en converter fra digital til analog lyd, men den Abrahamsen, som vi har i Elgiganten koster 2000, hvilket jeg i første omgang ikke er villig til at smide. Det giver en væsentlig bedre lyd og generelt et mere korrekt lydbillede end det digitale Smiley

bromberg
Førsteholdsspiller

« Svar #7: 01 Maj 2012, 23:12 »

Nogen der har erfaringer med Harman Kardon?

Søgaard
Gæst

« Svar #8: 02 Maj 2012, 00:26 »

Harman Kardon laver generelt rigtig gode anlæg, hvor man får et flot design og en god lyd. Man betaler som regel dog også lidt mere for lyden hos dem end hos andre mærker.

Det er dog roligt et mærke man kan satse på i forhold til kvaliteten Smiley

bromberg
Førsteholdsspiller

Sv: Stereo setup - Måske surround
« Svar #9: 02 Maj 2012, 21:25 »

Harman Kardon laver generelt rigtig gode anlæg, hvor man får et flot design og en god lyd. Man betaler som regel dog også lidt mere for lyden hos dem end hos andre mærker.

Det er dog roligt et mærke man kan satse på i forhold til kvaliteten Smiley

Fruen i huset er begyndt at åbne op for et større budget, så jeg er brændt lidt varm på dette harman kardon:

http://dk.harmankardon.com/bds-870-series-dk/bds-870.html

Nu begynder jeg bare selv at blive en smule nærig;).. Syntes det er mange penge. Men kan forstå H/K laver nogle anlæg som også er gode til musik. Dette er vigtigt da det som udgangspunkt var det jeg ledte efter..

bromberg
Førsteholdsspiller

Sv: Stereo setup - Måske surround
« Svar #10: 12 Maj 2012, 18:50 »

Fruen i huset er begyndt at åbne op for et større budget, så jeg er brændt lidt varm på dette harman kardon:

http://dk.harmankardon.com/bds-870-series-dk/bds-870.html

Nu begynder jeg bare selv at blive en smule nærig;).. Syntes det er mange penge. Men kan forstå H/K laver nogle anlæg som også er gode til musik. Dette er vigtigt da det som udgangspunkt var det jeg ledte efter..

Og vil da lige sprede min glæde ud over jer alle:)..

Sættet er bestilt og der ses frem til det;)

N17
Manager

« Svar #11: 12 Maj 2012, 19:13 »

Hvis det var til musik(primært), så havde jeg til enhver tid hellere købt nogle gode stereohøjtalere! Du får bare bedre lyd på den måde! Smiley

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

N17
Manager

« Svar #12: 12 Maj 2012, 19:15 »

Kan i øvrigt anbefale folk at kigge efter Teufel - det kan kun købes direkte hos producenten... Er super godt, synes jeg Smiley

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

bromberg
Førsteholdsspiller

« Svar #13: 12 Maj 2012, 19:36 »

Vil nok bruge det mest til musik, nu det er nemt for mig at tænde og så er den der. Var lidt mere omstændigt i mit tidligere setup.

Jeg kunne dog ikke se mig ud over glæden ved den bedre oplevelse en film er med lidt effekter i, så jeg ombestemte mig i 11 time:)

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010