home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 456 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Pressen og playmaker
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Pressen og playmaker  (Læst 868 gange)
Killigan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Pressen og playmaker
« : 26 Apr 2012, 09:01 »

Hejsa.

Nu kan jeg se, at debatten handler meget om succes (naturligt nok!).
På dét punkt famler jeg også en HEL masse, og har svært ved at få sat effektive taktikker op, der holder.

I min søgen har jeg 2 spørgsmål:

Pressen: Der er flere der skriver, at det er vigtigt hvad man siger i pressen. Er det nok at lade sin assistent tage sig af pressemøderne, eller SKAL det være MIG (manageren), der tager sig af disse?

Playmaker: Er en playmaker et must, eller afhænger det af hvor spilstyrende man vil være? Der er vel ikke megen fidus i at have en playmaker, hvis man satser på kontraer?

Jeg har spillet manager siden "The Manager" tilbage i starten af 90 (?), og har ALDRIG haft så mange problemer som efter den nye opsætning af taktik kom (vist nok i Manager 2010). Det er blevet meget vanskeligere at sætte en taktik, men det er vel også godt nok - det var lidt for nemt før. Frustrationerne kommer jeg dog ikke uden om, men sådan er det jo også i den virkelige verden - bare se Barcelona-Chelsea kampen  Wink

På forhånd tak.
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Pressen og playmaker
« Svar #1: 26 Apr 2012, 09:25 »

Det SKAL ikke være dig der tager dig af pressemøderne, men jeg vil fraråde dig at sætte din assistent til det da han kan komme med nogle mærkelige udtalelser som du ikke er helt enig i. Fx. lovede han spilletid til en af spillerne på mit hold, og jeg havde ingen planer om at bruge ham, så da han ikke fik spilletid blev han selvfølgelig sur og det gik ud over hele holdet. Jeg kan godt blive lidt træt af hele tiden at skulle til et pressemøde, men efter egen erfaring, vil jeg hellere gøre det selv end at lade assistenten om det.

Næh, en playmaker er ikke et must. Han er god at have hvis du vil være spilstyrende, men hvis man satser på kontraer som du selv siger, er han jo ikke til megen brug.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Pressen og playmaker
« Svar #2: 26 Apr 2012, 09:41 »

Først og fremmest, så mener jeg at man selv bør styrer pressen, da det helt klart giver den bedste effekt, såfremt man formår at anvende det på den korrekte måde. Jeg har aldrig ladet en assistent klare det, da jeg ikke tror de kan udfører det så godt som jeg selv kan.

Men det er klart, at har man ikke nogen ide om hvad man skal svare, så kan det være en god ide at bruge assistenten, da det må formodes at han trods alt svarer rigtigt oftere end han svare forkert..


Angående playmakeren, så har jeg den tommelfinger regel, at det handler om ens angrebstyper. For mig at se, så passer en playmaker altid godt med en skarpretter/hurtig angriber, da du på den måde vil sikre mange bolde i dybden. Har man derimod en targetman med spidskompetencer i hovedspillet, så vil jeg i stedet satse på nogle bedre kanter som kan føre bolden frem, mens de centrale midtbanespillere i stedet skal have en mere tilbageholdende spillestil, da de skal kunne dække for de to offensive kanter.

Men jeg må indrømme at jeg altid har haft størst succes med en playmaker, men det skyldes også at jeg ofte anvender hurtige angribere, da speed som regel er et af de vigtigste stats i football manager. Det er sjældent at man kommer galt afsted i byen med en hurtig og effektiv angriber, da hans direkte modstandere ofte er tunge, hovedstødsstærke forsvarsspillere..
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010