home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 275 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Spillersøgning og -erfaring
| | | | |-+  En god målmand
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: En god målmand  (Læst 7655 gange)
Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
En god målmand
« : 25 Apr 2012, 20:04 »

Hvad er vigtigst for en målmand at have gode stats i?

Hvor vigtigt er det for en målmand at have gode mentale egenskaber?

Er det vigtigt for ham at have gode Fysiske evner?

Hvad betyder det hvis en målmand har gode egenskaber i excentrisk?

kort sagt ; hvad gør en målmand til en god målmand og hvad skal man kigge efter hvis man skal købe en målmand(udover prisen naturligvis)  Wink ?
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

ScottLind
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En god målmand
« Svar #1: 25 Apr 2012, 20:11 »

Først og fremmest må det vel være hans reflekser. Hans evne til at reagere på ethvert skud der skulle komme.
Så skal han også være god til at kommunikere med sit forsvar, og organisere dem.
Han skal også kunne være god i lufter, så han kan bokse bolden væk/komme op og holde den.
Og så skal han koncentrere sig og være god en-mod-en.

Det er hvad jeg kigger efter, når jeg søger målmænd i FM.
Logged

AaB, Atlético de Madrid, Manchester United
- Rød hele vejen igennem!

Gungner
Gæst
 
Sv: En god målmand
« Svar #2: 25 Apr 2012, 20:13 »

Vil nok sige at han skal have et så lavt tal som muligt i Excentricitet...
Logged

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En god målmand
« Svar #3: 25 Apr 2012, 20:30 »

Vil nok sige at han skal have et så lavt tal som muligt i Excentricitet...

men hvad er så excentricitet? (staves)
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En god målmand
« Svar #4: 25 Apr 2012, 20:31 »

Så vidt jeg husker, så kan det sammenlignes lidt med flair. Altså, en målmand med høj excentricitet vil oftere lave noget uventet/unaturligt, hvilket nogle gange kan give fantastiske redninger, men modsat også kan ende med tåbelige målmandsfejl. En god tommelfingerregel er normalt, at målmanden skal have så lav excentricitet som muligt i min bog Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En god målmand
« Svar #5: 26 Apr 2012, 16:48 »

Der er sgu ikke rigtig nogen af statsne jeg vægter højere end andre, jeg kigger på de stats spillet siger er relevante for en almindelig målmand (Aerial, Command, Handling, One on one, Reflexes, Composure, Concentration, Positioning, Agility) og så kigger jeg som regel også på deres jumping stat, den må helst ikke være under 14.
Logged


Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En god målmand
« Svar #6: 26 Apr 2012, 17:28 »

tak for svarene. så blev jeg det klogere Smiley
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

motormule
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: En god målmand
« Svar #7: 29 Apr 2012, 18:10 »

Så vidt jeg husker, så kan det sammenlignes lidt med flair. Altså, en målmand med høj excentricitet vil oftere lave noget uventet/unaturligt, hvilket nogle gange kan give fantastiske redninger, men modsat også kan ende med tåbelige målmandsfejl. En god tommelfingerregel er normalt, at målmanden skal have så lav excentricitet som muligt i min bog Smiley

tror det passer okay, ham chilavert og især Higuita (skorpionspark ) må ha højt i det....
Logged

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En god målmand
« Svar #8: 29 Apr 2012, 18:14 »

tror det passer okay, ham chilavert og især Higuita (skorpionspark ) må ha højt i det....

så vidt jeg husker har artur boruc også rimelig høje evner på det felt
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En god målmand
« Svar #9: 29 Apr 2012, 18:23 »

Excentricitet (uden for centrum) er en betegnelse for opførsel, påklædning, væremåde mv., som er sær (Wikipedia).. så med andre ord, var Ballotelli en målman ville han have 20 i excentrisitet, og derfor nogen gange have en totalt uforudselig måde at stå på mål Smiley
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

U-4-E
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En god målmand
« Svar #10: 29 Apr 2012, 18:52 »

Citat
This attribute represents the likelihood of a goalkeeper to do the unexpected and typically act un-like a goalkeeper. Things like dribbling out of his area will be commonplace if the eccentricity attribute is high.

Et godt eksempel er Fabien Barthez.
Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En god målmand
« Svar #11: 30 Apr 2012, 12:42 »

Hvad er vigtigst for en målmand at have gode stats i?

Hvor vigtigt er det for en målmand at have gode mentale egenskaber?

Er det vigtigt for ham at have gode Fysiske evner?

Hvad betyder det hvis en målmand har gode egenskaber i excentrisk?

kort sagt ; hvad gør en målmand til en god målmand og hvad skal man kigge efter hvis man skal købe en målmand(udover prisen naturligvis)  Wink ?
I min optik kommer det lidt an på hvordan dit hold spiller, eller rettere hvordan modstanderne lettest kommer til chancer. Står du højt på banen og er sårbare for kontra'er er det godt hvis din keeper er god i én mod én. Står du længere tilbage og der sparkes indlæg i feltet er det bedre han er dygtig i luften ellers så kigger jeg efter samme stats som Yessir foreslår.
Logged

mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En god målmand
« Svar #12: 29 Maj 2012, 21:53 »

I min optik kommer det lidt an på hvordan dit hold spiller, eller rettere hvordan modstanderne lettest kommer til chancer. Står du højt på banen og er sårbare for kontra'er er det godt hvis din keeper er god i én mod én. Står du længere tilbage og der sparkes indlæg i feltet er det bedre han er dygtig i luften ellers så kigger jeg efter samme stats som Yessir foreslår.

Helt enig. Det var ihvertfald denne strategi jeg henter mine keepere ud fra. Jeg har pt. et spil kørende i Holland, hvor der overordnet set ikke bliver spillet så hårdt og de fleste af modstandernes angribere er ikke væsentlig stærke, gode i hovedspillet eller overdrevet store. Derfor har jeg valgt, at fylde på i midten - spille snævert/centralt - og dermed tillade en smule mere over kanterne. Dermed forsikrer jeg, at der et minimalt antal direkte skud på mål midtfor og det mere er indlæg jeg kan trues på.
Derfor hentede jeg en høj (195+), hurtig (13+), god beherskelse af feltet (16+), tendens til at bokse (15-16) og gode reflekser er altid herligt.
Logged

Thaurat al Shabab

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En god målmand
« Svar #13: 01 Jun 2012, 13:03 »

100 % enig med T.Iglemose og mfsjovhat, det kommer fuldstændig an på hvilken taktik du spiller med!

Jeg spiller med stor boldbesiddelse og mit forsvar kommer stort set aldrig under pres, derfor har jeg valgt Marc-André ter Stegen. Han er super god til at organisere sit forsvar (kommunikation), han er rigtig god i luften (hvilket er godt, de gange mine modstandere har hjørnespark), og så har han semi-højt i mange af de stats en sweeper-målmand skal have.
Logged

KFBDK
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: En god målmand
« Svar #14: 03 Jul 2012, 09:10 »


Hvad betyder det hvis en målmand har gode egenskaber i excentrisk?


Som andre har beskrevet, vil en målmand med høj excentricitet være mere tilbøjelig til at lave uventede aktioner såsom fantastiske redninger men samtidigt vil han også lave klart flere fejl og det har jeg da også været vidne til flere gange! Smiley .. Hvis man studerer det nærmere, så har de fleste afrikanske målmand (ekstrem) høj excentricitet og dem som følger bare lidt med i African cup of Nations ved også at der bliver lavet utrolig mange målmands kiks og fejl men samtidig også en del finurlige redninger!

Det skal dog siges at Joe Hart også har et høj tal i excentricitet, men han laver også nogle lidt atypiske aktioner ind i mellem, så det kan godt forsvares!

Jeg undgår i de fleste tilfælde disse målmand og deres excentricitet må efter min mening ikke overstige 10 da jeg helst ser målmanden som en sikker sidste skanse og ikke en der skal underholde mit publikum! Smiley ..

Derudover vægter jeg 'behersker i feltet', 'kommunikation', og 'refleksser' højt ... derimod synes jeg heller ikke at 'tendens til at bokse' må være alt for høj, da jeg synes det giver for mange reposter til modstanderne!

Mvh KFBDK
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010