home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
30 Okt 2024, 07:58 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
29 Okt 2024, 18:26 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
Antal Registrerede Brugere: 23444
  0 Brugere, 1050 Gæster Online.

Nyeste Bruger: keiraupton91
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  FC Midtjylland - Talenternes legeplads
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: FC Midtjylland - Talenternes legeplads  (Læst 7217 gange)
Heckmann
Reserveholdsspiller

FC Midtjylland - Talenternes legeplads
« : 25 Apr 2012, 11:39 »

Hej med jer.

Jeg har valgt at prøve mig med en blog om Fc Midtjylland.
Da dette kun er min 2 blog nogensinde vil der ikke være det vilde grafik. Dette håber jeg at mit koncept, og generelt mine resultater vil gøre op for.

Jeg vil have meget fokus på talentarbejdet i klubben. Desuden vil mine få indkøb være præget af at jeg satser på eget talentarbejde.

Regler:

- MAX køb af en udlænding pr sæson.
- MAX køb af en person over 25 år pr sæson.
- Jeg må kun købe nationaliteter som allerede er i truppen.

Håber i vil følge med, og komme med. Kom endelig med ris/ros.

"Don't fuck with mediocrity eliminate it"

blomvikings
Manager

Sv: FC Midtjylland - Talenternes legeplads
« Svar #1: 25 Apr 2012, 11:40 »

Jeg spiller selv pt. med FCM, så jeg er følger med i din blog Smiley Og kommer gerne med ris/ros og råd Smiley

Heckmann
Reserveholdsspiller

« Svar #2: 25 Apr 2012, 13:05 »

Preseason og Transfers

Transfers ud:

Den første jeg valgte at sælge var Danny Olsen. Et bud på 9 mio Dkr, fra Brugge var simpelthen for godt et tilbud til at sige nej tak.
Det samme gælder den næste transfer. her blev Jonas Borring solgt for 13 mio Dkr til Stoke.

Transfers ind:

Jeg havde solgt to af mine fløjspillere, og synes derfor jeg manglede en kompetent venstrefløj. Valget faldt på Emil Larsen, som jeg kunne købe fri af Lyngby for 7,25 mio Dkr.
På trods af at vi faktisk har dækket midterforsvaret ind synes jeg stadigvæk vi manglede noget talent og noget seriøs konkurrence til Kristian Bak, og Albrechtsen. Derfor valgte jeg at smide 9 mio Dkr efter Jores Okore fra Fc Nordsjælland. Jeg mener han har det talent der skal til for at blive en vigtig spiller for Fc Midtjylland i fremtiden.

Træningskampe

Fc Fredericia - Fc Midtjylland: 0-4 Målscorere: Igboun(3), Ipsa
Randers FC - Fc Midtjylland: 0-6 Målscorere: Hassan, Albæk, Bak Nielsen, Nworuh, Sisto, Ogunleye
Hobro - Fc Midtjylland: 1-6 Målscorere: Igboun(3), Fisker(sm), Ipsa, Nworuh
Roskilde - Fc Midtjylland: 0-0

Alt i alt en tilfredsstillende preseason. Selvom kampen mod Roskilde godt kan irritere mig lidt. Vi havde massere af chancer, sad på alt spillet. Men kunne simpelthen ikke prikke bolden ind. Træls.
Jeg synes at vi er godt rustet til en periode med hårde kvalifikationskampe til Eutopa League og en vigtig start på Superligaen der skal lægge grobund for en forhåbentlig succesrig sæson.

I næste update kigger vi på min taktik, kvalifikationen til Europa League samt starten på Superligaen.
« Seneste Redigering: 25 Apr 2012, 14:03 af Heckmann » Logged

Heckmann
Reserveholdsspiller

« Svar #3: 25 Apr 2012, 14:03 »

Taktik

Min taktik ser således ud:

Denne taktik giver mit hold bolden meget og jeg kan spille kontrollerende. Mads Albæk bruger jeg som playmaker, og Sylvester Igboun bruger jeg som targetman, hvor han får bolden i dybden.

Juli

Glentoran - Fc Midtjylland: 1-5 Målscorere: Hassan, Murray(sm), Albæk, Igboun(2) Europa League
SønderjyskE - Fc Midtjylland: 0-3 Målscorere: Hassan, Bak Nielsen, Juelsgård Superliga
Fc Midtjylland - Glentoran: 3-0 Målscorere: Ipsa, Hassan, Bak Nielsen Europa League
Fc Midtjylland - Brøndby IF: 4-2 Målscorere: Hassan, Igboun(2), Bak Nielsen Superliga
FK Austria Wien - Fc Midtjylland:1-1 Målscorere: Kienast(sm) Europa League
Silkeborg IF - Fc Midtjylland: 2-1 Målscorere: Igboun Superliga

Spillere på månedens hold: Jesper Juelsgård, Kristian Bak Nielsen, Sylvester Igboun

En måned der heldigvis bød på flere opture end på nedture. Jeg er tilfreds med hvordan mit hold spiller, lige bortset fra den sidste kamp i mod silkeborg hvor vi falder helt igennem. Måske var der for meget fokus på den vigtige udekamp i mod Austria Wien som venter i starten af næste måned.

I næste update kigger vi på August som bl.a. byder på den vigtige kamp i mod Austria wien som kan sende os et godt skridt mod Europa League gruppespillet. I Superligaen venter 4 hårde kampe.
« Seneste Redigering: 26 Apr 2012, 16:52 af Heckmann » Logged

Heckmann
Reserveholdsspiller

« Svar #4: 26 Apr 2012, 18:36 »

August

FK Austria Wien - Fc Midtjylland: 0-5 Målscorere: Albæk(2), Bak Nielsen, Igboun, Hassan Europa League
Fc Midtjylland - OB: 2-0 Målscorere: Ogunleye, Igboun Superliga
HB Køge - Fc Midtjylland: 1-3 Målscorere: Ogunleye, Albrechtsen, Bak Nielsen Superliga
Fc Midtjylland - Paris SG: 1-2 Målscorere Igboun Europa League
Fc Midtjylland - AaB: 1-2 Målscorere: Igboun Superliga
Paris SG - Fc Midtjylland: 1-2 (2-3 i straffesparkskonkur rence) Målscorere: Igboun, Hassan Europa League
Fc Midtjylland - AGF: 4-1 Målscorere: Bak Nielsen(2), Hassan, Igboun Superliga
Allerød - Fc Midtjylland: 0-3 Målscorere: Ogunleye(2), Sisto Pokal

Spillere på månedens hold: Kristian Bak Nielsen og Sylvester Igboun.

Lidt fakta 2 måneder inde i turneringen:

Tryk på billede for bedre opløsning

Endnu en måned vel overstået her i Herning.
Fantastisk resultat i Europa League. vi skulle helt ud i straffesparkskonkur rence i Paris for at komme i gruppespillet. Stor overraskelse. Her kan Chelsea's samlede sejr over Barcelona godt gå hjem og vugge.
Vi er røget i Europa Leagues gruppe K. Det er vi sammen med Sochaux, Lazio og Panathinaikos. Svær gruppe, men efter vores sejr mod Paris SG er det svært ikke at være fuld af fortrøstning.

Et enkelt nederlag i Superligaen igen i denne måned. Men her vil jeg forsvare drengene og tage den på min kappe. Jeg stillede nemlig med et halvt reservehold fordi vi sparede kræfter til kampen i Paris.
Til sidst slog u18 holdet Allerød ud af pokalen.

Næste måned byder på på hele 6 kampe. Bl.a. en svær udekamp i mod Lazio.

Stay Tuned!

Risom
Manager

« Svar #5: 26 Apr 2012, 20:08 »

Spændende  Thumbs Up

Jeg læser med og glæder mig til at se, hvad du kan udrette i Herning.

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Heckmann
Reserveholdsspiller

« Svar #6: 26 Apr 2012, 21:42 »

September

Fc Nordsjælland - Fc Midtjylland: 4-0 Superliga
Fc Midtjylland - Sochaux: 1-0 Målscorere: Okore Europa League
Fc Midtjylland  - Fc København: 1-2 Målscorere: Stadsgaard(sm) Superliga
Ac Horsens - Fc Midtjylland: 3-2 Målscorere: Nworuh, Janssen Superliga
Fc Midtjylland - Lyngby: 2-1 Målscorere: Janssen(2) Superliga
Lazio - Fc Midtjylland: 4-1 Målscorere: Janssen Europa League

Spillere på månedens hold: Kristian Bak Nielsen

Krise? Tjah..

Faktum er ihvertfald at September ikke var den sjoveste i Herning. Lige bortset fra sejren over Sochaux, er der ikke særlig meget jeg er tilfreds med i den her måned.
Så skulle det da lige være at det har vist sig at Tim Janssen har vist sig at være en fin erstatning for skadede Sylvester Igboun. Jeg regnede ellers ikke med at jeg ville finde en rolle til en type spiller som ham i min måde at vil spille fodbold på.

Men nok om det. Håber det bliver bedre i Oktober.

Vi har i øvrigt haft besøg af en Nigeriansk landsholdspiller i en uges tid. Han hedder Chidi Odiah. Han kan spille på hele højrekanten og har spillet 8 sæsoner i CSKA Moskva. Desværre imponerede han ikke mig og min stab nok til at han kan blive aktuel i øjeblikket.

Til gengæld besluttede min chefscout at anbefale en ung spiller som han mener vil blive et fornuftigt aktiv for FCM engang i fremtiden. Denne anbefaling valgte jeg at tage i mod. Derfor valgte vi at smide 850.000 Dkr efter denne unge herre som tiltræder i klubben D. 5 Januar 2012.

Patrick Olsen

Tryk på billedet for bedre opløsning

Næste måned SKAL være en måned hvor vi vender vores form i ligaen til lutter positive reultater. Dette har vi 4 kampe til. Derudover skal vi en tur til Grækenland, nærmere betegnet OAKA spyros louis-stadion, som ejes af Panathinaikos og vise dem hvordan man spiller god offensiv fodbold.
Vi skal også til Odense 2 gange på 3 dage i slutningen af måneden. Først for at spille pokalfodbold, og derefter for at kæmpe om 3 point i ligaen.
« Seneste Redigering: 26 Apr 2012, 22:09 af Heckmann » Logged

fckfanen4ever
Førsteholdsspiller

« Svar #7: 26 Apr 2012, 21:45 »

Den Brøndby spiller kender jeg underligt nok i den virkelige verden !

men til det relevante god blog følger med ! Smiley

Reporter : why do you always cause trouble
Balotelli : because I'm different, I'm mario

What a legend

Heckmann
Reserveholdsspiller

« Svar #8: 26 Apr 2012, 23:14 »

Oktober

Fc Midtjylland - SønderjyskE: 2-1 Målscorere: Janssen(2) Superliga
Brøndby IF - Fc Midtjylland: 4-1 Målscorere: Janssen Superliga
Panathinaikos - Fc Midtjylland: 1-3 Målscorere: Okore, Albæk, Igboun Europa League
Fc Midtjylland - Silkeborg: 0-1 Superliga
OB - Fc Midtjylland: 1-0 Målscorere: E.Larsen Pokal
OB - Fc Midtjylland: 3-2 Målscorere: E.Larsen, Okore Superliga

Spillere på månedens hold: Ingen

Ikke så meget at sige om den her måned andet end "Far er ikke sur... Han er skuffet".

Stillingen efter 16 runder:
Superligaen

Jeg er dog tilfreds med vores kamp i Grækenland. Her spillede vi fremragende. Ja andre end beskedne midtjyder ville jo nok kalde det verdensklasse.

Panathinaikos - Fc Midtjylland

I næste måned skal v bl.a. have besøg af Panathinaikos og se om vi kan gøre kunststykket efter.
Vi skal også en tur til Vestegnen og se om vi kan spille os en tur i Semifinalen i Pokalturneringen. Derudover har vi også 3 Superligakampe som vi skal igennem. De må gerne indbringe mindst 7 point.
« Seneste Redigering: 26 Apr 2012, 23:48 af Heckmann » Logged

Heckmann
Reserveholdsspiller

« Svar #9: 27 Apr 2012, 14:00 »

November

Fc Midtjylland - Panathinaikos: 1-1 Målscorere: E.Larsen Europa League
Fc Midtjylland - HB Køge: 3-0 Målscorere: Igboun, Poulsen Superliga
AaB - Fc Midtjylland: 1-1 Målscorere: Igboun Superliga
Brøndby IF - Fc Midtjylland: 0-3 Målscorere: E.Larsen, Igboun(2) Pokal
AGF - Fc Midtjylland: 2-1 Målscorere: Igboun Superliga
Fc Midtjylland - Sochaux: 1-3 Målscorere: Albæk Europa League

Spillere på månedens hold: Sylvester Igboun

December

Fc Midtjylland - Fc Nordsjælland: 3-1 Målscorere: Igboun(2), Albrechtsen Superliga
Fc Midtjylland - Lazio: 3-2 Målscorere: Igboun, E.Larsen, Janssen Europa League

Status på sæsonen inden vinterpausen er at vi ligger på en 5 plads i Superligaen. Vi er i semifinalen i pokalturneringen. Vi røg ud af Europa League gruppespillet.

Jeg er ikke helt tilfreds med vores placering i Superligaen. Dette skal rettes op på efter vinterpausen. Europa League blev for vores vedkommende afgjort i sidste kamp. Men selvom vi slog Lazio med imponerende 3-2 var der ikke meget at gøre da Sochaux samtidig slog Panathinaikos med 4-2 i Grækenland.

Europa League gruppe K

Jeg er meget stolt af at vores talentarbejde bærer frugt. Pione Sisto blev kåret som årets unge spiller i Danmark. Den unge mand har spillet 7 kampe for Fc Midtjyllands førstehold i løbet af sæsonen. 5 som indskifter. Han har tilmed scoret et mål, og satte hermed rekorden som den yngste spiller til at score et mål i Europa League med sine 16 år og 16 dage. Flot Pione!

Mads Albæk som er vores faste playmaker på den offensive midtbane vandt årets u21 talent i Danmark. Også rigtig flot. Han har spillet 14 kampe og scoret 5 mål i løbet af sæsonen.

Jesper Juelsgård blev valgt til Årets hold i Danmark.

ReaLFCK
Førsteholdsspiller

« Svar #10: 27 Apr 2012, 14:40 »

Citat
Den Brøndby spiller kender jeg underligt nok i den virkelige verden !

men til det relevante god blog følger med !

Haha. Så vi 2! xD - Men ja, super fed blog, jeg følger også med. KIU!  Thumbs Up

Heckmann
Reserveholdsspiller

« Svar #11: 28 Apr 2012, 19:49 »

Tak for ordene. Jeg er glad for der er nogen der følger med.

Update senere i dag. Som omhandler Januar transfer vinduet. Her kan jeg sige der er sket drastiske ting i truppen. Noget som har skabt splid i mellem mig og formanden for kubben - Jens Ørgaard. ticked off

SU
Juniorspiller
**

« Svar #12: 28 Apr 2012, 20:31 »

Tak for ordene. Jeg er glad for der er nogen der følger med.

Update senere i dag. Som omhandler Januar transfer vinduet. Her kan jeg sige der er sket drastiske ting i truppen. Noget som har skabt splid i mellem mig og formanden for kubben - Jens Ørgaard. ticked off
Jeg er også midtjylland, og hold kæft Jens Ørgaard gør det ikke nemt for mig at fastholde styrken i truppen  ticked off

Heckmann
Reserveholdsspiller

« Svar #13: 28 Apr 2012, 20:56 »

Januar

Transfers ud:

Den unge kantspiller Marco Larsen som havde kontrakudløb til årsskiftet fik ikke forlænget sin kontrakt da jeg ikke kunne forestille mig at han i fremtiden vill få kvaliteterne til at kunne spille sig fast på vores hold. Marco nåede et par kampe på førsteholdet som indskifter inden han smuttede.

Rilwan Hassan er navnet på vores, nu tidligere talentfulde højre wing. Grunden til at han nu er tidligere Fc Midtjyllandspiller, er fordi at Dynamo Moskva bød 20 mio Dkr. Dette synes vores bestyrelsesformand Jens Ørgaard var for godt et tilbud til at kunne sige nej. Dette mente han på trods af at vi få dage inden modtog et bud på 25 mio Dkr fra Paris SG på selv samme spiller. Dette kunne jeg dog godt få lov til at forhandle. Jeg valgte selvfølgelig at afslå tilbuddet da jeg mente at han var en vigtig del af Fc Midtjyllands fremtid. Dette mente formanden dog ikke.

Næste spiller der røg ud af Fc Midtjyllands trup var vores topscorer Sylvester Igboun. Historien er næsten den samme som ved forrige spiller. Buddet lød dog bare ikke på 20 mio Dkr. Men på latterlige 18 mio Dkr. Jeg blev simpelthen så sur da jeg lige en uge før havde afslået et tilbud på 29 mio Dkr. fra Zenit. Jeg tror at Fc Midtjyllands formand skal tage sig en købmandsuddannelse, eller i det mindste et kursus på aftenskolen i købmandsskab.

Transfers ind:

Der skulle jo ske noget med min trup. Her stod jeg pludselig og manglede to af de vigtigste spillere på holdet. Jeg skulle enten vælge at satse på eget talent. Eller også skulle jeg hente rutinerede kræfter til klubben som kunne være med til at fostre talenterne.....

Jeg valgte det sidste. Jeg hentede en 32 årig dansker hjem fra England. Han er angriber og har sindssyg meget erfaring fra diverse topligaer i europa. Navnet er Peter Løvenkrands. Han er ikke kendt for at score en masse mål. Men det håber vi på kan blive tilfældet i netop Fc Midtjylland.
Jeg synes selv jeg har forhandlet en fornuftig aftale i hus med Newcastle. Vi har lejet den rutinerede angriber i 1½ sæson. Vi skal i den periode betale halvdelen af hans løn, og vi har forhandlet en frikøbsklausul med i aftalen. Denne lyder på 5 mio Dkr. Hele denne aftale betalte vi 700.000 Dkr. for.  Fair pris?

Peter Løvenkrands

Mht fløjene vælger jeg at satse på de unge fløje som vi allerede havde i truppen. dette være sig Pione Sisto, 16 årig venstre wing som allerede har fået nogle kampe på førsteholdet. Den anden unge spiller er den 19 årige Jacob Ogunleye som faktisk har været en fast del af Fc Midtjyllands førstehold. Han har deltaget i intet mindre end 28 kampe allerede i løbet af sæsonen. 13 som indskifter.

Derudover fik vi endelig tilgang af den unge midtbanespiller fra Brøndby som allle åbenbart kender. Patrick Olsen tiltrådte nemlig på træningsbanen d. 5 Januar. Vi glæder os meget til at give ham noget erfaring, og forventer at han arbejder hårdt på træningsbanen.

Silkeborg If - Fc Midtjylland: 4-0 Atlantic cup (træningsturnering)

Februar

Fc Midtjylland - Zenit: 0-1 Træningskamp
PK-35 - Fc Midtjylland: 0-6 Målscorere: Løvenkrands(3), Poulsen, Hyvärinen(sm), Janssen Træningskamp
JJK - Fc Midtjylland: 0-4 Målscorere: E.Larsen(2), Albrechtsen, JanssenTræningskamp

Hvis man lige ser bort fra at vi har vores nye angriber Løvenkrands skadet i 6-7 uger, så synes jeg vi er godt klar til forårssæsonen. Vi starter også lige på og hårdt. Den første kamp er nemlig i Parken i mod Fc København.

Marts måned bliver hård, spændende, og afgørende for vores placering i Superligaen. Jeg har også på fornemmelsen at den bliver afgørende for min fremtid i klubben.
« Seneste Redigering: 28 Apr 2012, 21:35 af Heckmann » Logged

Dusty78DK
Manager

« Svar #14: 28 Apr 2012, 21:37 »

Der er noget virkelig oldschool enkelt over denne blog. Det er måske derfor jeg bliver ved med at følge med  Thumbs Up

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010