home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 05:18:13 rodeoneerer Klubsøgnin... Unlocking the Power of...
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 782 Gæster Online.

Indlæg: 1132882 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  Wigan Athletic
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Wigan Athletic  (Læst 1026 gange)
Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Wigan Athletic
« : 17 Apr 2012, 20:09 »

Efter flere måneders krise i vores alle sammens Football Manager kom jeg endelig igang for en uges tid siden, da jeg valgte at starte et spil med en af Premier Leagus absolut mindste klubber, Wigan Athletic. Det er et mandskab der altid må kæmpe en hård kamp for at overleve ligaen, men jeg blev tiltalt af den flotte struktur klubben bliver kørt i, og ikke mindst et stort potentiale hos nogle af spillerne, heriblandt Victor Moses, James McCarthy og ikke mindst midtbaneprofilen Mohamed Diamé, der er en meget dygtig spiller.

Jeg skal netop til starte på anden sæson, efter en turbulent første sæson der bød på både negative og positive stimer og ikke mindst et skadeshelvede uden lige. Trods både skades- og disciplinære problemer formåede jeg alligevel at hente en 12. plads hjem i Premier League, en placering der primært blev grundlagt i ligaens første fem måneder. Da kalenderen rundede 1. december var jeg nemlig placeret på en imponerende sjetteplads, efter en god stime med fire sejre i træk hjemme på DW Stadium. Pokalmæssigt havde vi ikke den store succes, og vi røg tidligt ude af begge cupturneringer til Sunderland og Southampton.

I løbet af mit første år i spidsen for Wigan har jeg lavet en del ændringer på holdet, og jeg har nu op til premieren mod Aston Villa på Villa Park i anden sæson solgt følgende spillere indtil videre;

UD:
  • Jordi Gomez, 20Mio DKK
  • Hendry Thomas, 20Mio DKK
  • Chris Kirkland, fri
  • Mike Politt, fri
  • David Jones, fri
  • Ben Watson, fri
  • Steve Gohouri, 9Mio DKK
  • Conor Sammon, 12Mio DKK
  • Piscu, 8,75Mio DKK
  • Franco di Santo, 17Mio DKK

Derudover har jeg også sagt farvel til en del ungdomsspillere. Bortset fra de to førstnævnte var alle disse i klubben i første sæson, hvorefter det stod klart at ingen var en del af mine fremtidsplaner for Wigan. De tre sidste blev alle solgt, mens Kirkland, Politt, Jones og Watson havde kontraktudløb. Alle disse salg har dog også kastet en del ændringer af sig på den anden side af svingdøren, hvor følgende spillere er blevet tilføjet min trup:

IND:
  • James McFadden, fri
  • Owen Hargreaves, 5,75Mio DKK
  • Vedran Corluka, 25Mio DKK
  • Michael Owen, 5Mio DKK
  • Alex Teixeira, 50Mio DKK
  • Fraser Forster, 11Mio DKK
  • Adam Johnson, 34Mio DKK

Syv spillere er bragt ind på kontrakt, og som de hurtige nok regner ud er der tale om en flok bundrutinerede gutter med fortid i store klubber. James McFadden var den eneste spiller der blev hentet ind i første vindue, hvor han sammen med Danny Wilson, Gaston Ramirez, Federico Macheda og Taras Stepenenko blev tilføjet truppen. De fire sidstnævnte spillede hele første sæson i klubben på lejeaftaler og er derfor væk nu.

Hargreaves, Corluka og Owen blev alle tre tilføjet truppen i vintervinduet af første sæson, og har derfor allerede spillet deres første halvsæson i klubben. Hargo har dog været stærkt skadesramt (as usual), mens Corluka har udfyldt højrebacken stabilt. Planen er nu at han skal ind og spille mere i midterforsvaret, her i anden sæson. Sidst men ikke mindst har vi den rutinerede målræv Michael Owen, der har været lidt so-so, men har lavet nogle vigtige mål på kritiske tidspunkter. Mauro Boselli er nu vendt tilbage fra sit lejemål, og vil kæmpe med Owen og Rodellaga (der var skadet sidste kvarte år) om den enlige frontplads.

Til den kommende sæson har jeg virkelig handlet med omhu, og selvom økonomien har fået et stort boost med TV-pengene for den nu startende sæson og slutplaceringen sidste år, så har jeg forsøgt ikke at bruge alt for meget. Der har dog unægteligt været masser af pladser at forstærke, og til denne sæson er Fraser Foster, Alex Teixeira og ikke mindst Adam Johnson tilføjet truppen. Foster er hentet som reservekeeper efter at både Kirkland og Politt har forladt klubben, mens Alex Teixeira bliver et stort boost for offensiven. Sommerens største scoop var dog købet af den landsholdsaktuelle kantspiller Adam Johnson, der for 34 millioner kroner blev købt fra Citys reservelager.

Op til den kommende sæson har jeg også lavet en del lejeaftaler, for at sikre truppens bredde står stand hele året igennem, og tilmed et par stærke af slagsen. Nedum Onuoha og Sebastien Bassong er hentet ind fra henholdsvis Manchester City og Tottenham for resten af året, mens den rutinerede kantspiller Duda skal styrke den offensive bredde.

Med disse handler bliver opstillingen den kommende sæson som følger:

AL-HABSI
STAM CORLUKA BASSONG FIGUEROA
HARGREAVES
DIAMÉ MCCARTHY
TEIXEIRA – JOHNSON
OWEN







Subs: FORSTER, CALDWELL, ONUOHA, MCARTHUR, MCFADDEN, MOSES, RODELLEGA
Reserves: ALCARAZ, DUDA, CRUSAT, MALONEY, BOSELLI


Jeg vil vende tilbage med mere når jeg når længere hen på min anden sæson i klubben! :-)
Logged

ReaLFCK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Wigan Athletic
« Svar #1: 17 Apr 2012, 20:35 »

Lyder super fedt. Glæder mig til at høre noget mere Opstemt
Logged

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Wigan Athletic
« Svar #2: 28 Apr 2012, 00:02 »

SEASON II, WIGAN ATHLETIC
Anden sæson er ved at have nået sin ende i Wigan, og det har været endnu en særdeles positiv sæson, idet man er langt fra nedrykningspladsern e, og endda på en imponerende ottendeplads, med blot to spillerunder igen. Det er allerede nu sikkert at man bliver enten 8'er eller 9'er, idet Chelsea på syvendepladsen er uden for rækkevide, og Wolves på tiendepladsen modsat ikke kan nå de 53 point sæsontotalen er på efter 36. spillerunde. Kampen om en flot ottendeplads står imod Fulham, der er på samme antal point, men modsat er i besiddelse af en væsentlig dårligere måldifference. I de to sidste kampe venter Middlesbrough(H) og Swansea(U), to hold der spøjst nok kæmper en indædt kamp om ikke at trække sorteper i nedrykningskampen. Fulham mangler i øvrigt at spille imod Everton(U), Chelsea(H) og Tottenham(U) - ja, de har tre kampe tilbage, og med lidt held, skulle der maks være 1 point tilbage at hente for dem.

Det har været en utrolig blandet sæson igen, der dog primært har budt på positive oplevelser, men også en del skuffelser. Pokalturneringer har vi stadig ikke rigtig fået hul på, og nok engang blev det til et tidligt exit i Liga Cuppen, hvor vi allerede fra start blev smidt ud på røv og albuer af Reading fra CCC. I FA Cuppen nåede vi faktisk over både Bournemouth og Fulham (2-0 og 2-1), inden Arsenal efter to kampe blev endestationen i 5. runde. Arsenal er i øvrigt blevet PL-mestre foran ærkerivalerne Spurs, mens Manchester-klubber har måttet set langt efter guldet, og Chelsea igen har præsteret en miserabel sæson, trods store indkøb i sommerpausen af blandt andet Neymar og Yarmolenko.

Fokuspunktet i Wigan har primært været på at levere en god ligaplacering, og det må siges at være lykkedes i en sæson hvor kollektivet har været hævet over individualisterne. Derfor er det også svært at pege på umiddelbare profiler, men sæsonens højeste gns. står solstrålehistorien Mauro Boselli, der egentlig blot var udset til at være tredjevalg, for. 7.21 lyder det på, og han har leveret 11 scoringer i Premier League, hvilket er vores klart bedste.

Adam Johnson har sammen med Fraser Forster, Vedran Corluka og James McCarthy været blandt de hyppigst udvalgte til startelleveren i en skadesramt sæson, og den engelske landsholdskant har trods et snit på over 7, skuffet mig lidt. I hans 35 ligakampe, heriblandt 32 fra start, har han nemlig blot leveret 4 kasser og 7 oplæg fra sin venstrekant, hvilket er en smule skuffende, selvom han alligevel er en af de mest bidragende. Victor Moses, Hugo Rodellega og Ali Al-Habsi har stort set været skadet hele sæsonen, og det har blandt andet givet evighedstalentet på keeperposten Fraser Forster mulighederen for at slå igennem i Premier League, en mulighed han har taget imod med kyshånd. Efter Al-Habsis tilbagekomst har han nemlig ikke fået et eneste minut, idet Forster i løbet af sæsonen har bevist sit værd, og stået mirakalkampe mod tophold. Han er nu førstevalget i klubbens, mens heller ikke Moses og Rodellega, der tidligere var absolutte stjerner i den lille arbejderklub, har formået at generobre deres plads i startformationen.

Sæsonens største øjeblikke er svære at udpege umiddelbart, men tre resultater står klart i hukommelsen. Sidst i november baskede vi først mægtige Manchester United med 3-0 hjemme på DW Stadium, inden Chelsea i den næste hjemmekampe røg i maskinen med samme cifre, 3-fucking-0. At vi derimellem røg ind i et smædeligt udebanenederlag på 6-2 til Bolton, er dog til at overse oven på to så flotte resultater, der også gav genlyd i hele Premier League, og masser af ros til følge. DW Stadium blev en frygteligt sted at komme ved juletid, men siden hen er gassen gået en anelse af ballonen, i takt med at vi isolerede os i midten uden det store at spille for.

Sidst men ikke mindst erindrer jeg forårets flotteste skalp, nemlig 1-0-sejren på Anfield over Liverpool, grundlagt på en drømmescoring af ingen ringere end Michael Owen, der kom ind fra bænken og bragede den enlige kasse ind på sit gamle fort. Owen er dog, sammen med en del andre aldrende spillere som Maloney, Caldwell, McFadden og Crusat, færdig i klubben til sommer, og der skal hentes masser af frisk blod ind, hvis tredje sæson også skal udvikle sig til en succeshistorie for det frembrusende Wigan-mandskab. Klubbens omdømme er dog øget markant i løbet af mine to år i klubben, så der skulle være ganske god grobund for at kunne hente et par forstærkninger ind, hvis Dave Whelan og den øvrige del af bestyrelsen ellers formår at stille tilstrækkelige økonomiske ressourcer til rådighed.

Til slut kan i lige få sæsonens hyppigst benyttede mandskab. Jeg vender tilbage med mere når sommervinduet er færdiggjort, og truppen klargjort til dens tredje sæson under mit regime:

FORSTER
CORLUKA ALCARAZ BASSONG FIGUEROA
HARGREAVES
DIAMÉ MCCARTHY
TEIXEIRA – JOHNSON
BOSELLI
Logged

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Wigan Athletic
« Svar #3: 28 Apr 2012, 19:15 »

Det tredje og suverænt mest hektiske transfervindue er nu et overstået kapitel i Wigan, og sæsonen er også skudt igang på DW Stadium, med forventninger fra bestyrelse og fans om en placering i ligaens øverste halvdel. Til at opfylde dette mål stillede Dave Whelan også et særdeles imponerende transferbudget til rådighed, med mere end 100.000.000DKK til at benytte, og lige godt 6.000.000DKK/uge i lønbudgettet.

Inden starten på sommerens vindue var det allerede afgjort at Albert Crusat og James McFadden ville forlade klubben ved kontraktudløb, mens Ruben Micael, Nedum Onouha, Duda og ikke mindst Sebastian Bassong ville vende tilbage til deres respektive klubber, som afslutning på deres lejeaftaler. Sidstnævnte forsøgte vi ihærdigt at holde i klubben, både permanent og på en ny lejeaftale, men Bassong var for grådig, og endte i stedet med at søge mod tyrkisk fodbold.

Med disse seks spillere ude af billedet skulle der hentes masser af nyt blod ind, hvis den succesfulde ottendeplads skal gentages i denne tredje sæson som Wigan-manager, og syv nye navne er blevet præsenteret på DW Stadium, der også gradvist er blevet et mere populært sted for både spillere og fans i de sidste par år. Fire af de syv nytilkomne er sikret permanent, og det første køb blev en realitet relativt tidligt, idet Ryan Bertrand blev hentet fra Chelseas overskudslager i tæt kamp med Blackburn, Norwich og Fulham. Prisen lød på 14.000.000DKK, og Bertrand skal kæmpe med rutuinerede Figueroa om kampen på venstrebacken, samtidigt med at han skal lære af den rutinerede honduraner.

Et par ugers pause forekom efter købet af backen, inden næste spiller tiltrådte i klubben. Fokus blev rettet fra Chelseas overskudslager til Manchester Citys ditto, og her fandt man den talentfulde montenegriner Stefan Savic, der kostede klubben 17.000.000DKK. Flere Premier League-mandskaber bejlede til Savic, men han valgte at tilslutte dig dette spændende Wigan-projekt, og kunne præsenteres som den anden signing i vinduet. Blot et par dage senere stod klubben så for endnu en skalp, idet den hypede højreback Kyle Walker valgte at skifte en reservetjans i Tottenham ud med Wigan. 20.000.000DKK kostede landsholdsaspirante n, og dette må unægteligt være et af sommerens største scoops i Premier League-regi. Det sidste navn der permanent har tilsluttet sig Wigan er den senegalesiske targetmand Moussa Sow, der havde ytret et stort ønske om at spille Premier League, og kommer fra LOSC Lille for en sum af 33.000.000DKK. Dette gør ham til sommerens dyreste køb, men den relativt høje købspris sender dog ikke senegaleseren direkte ind i startelleveren, idet Mauro Boselli efter en brandvarm opstartsfase får chancen for i de første par kampe.

For at holde bredden intakt må Wigan hvert år leje en lille håndfuld spillere, og i år blev det til tre styks. Niko Kranjcar er hentet fra Tottenham som man har et godt samarbejde med i henhold til lejeaftaler, mens Marseille-duoen Ludovic Obraniak og Alou Diarra også er sikret for den kommende sæson.

Disse handler giver følgende billede af truppen til den kommende sæson:
FORSTER
WALKER CORLUKA SAVIC FIGUEROA
HARGREAVES
KRANJCAR MCCARTHY
TEIXEIRA – JOHNSON
BOSELLI







Subs: AL-HABSI, BERTRAND, DIARRA, DIAME, MOSES, OBRANIAK, SOW
Reserves: ALCARAZ, RUTTEN, STAM, MCARTHUR, MALONEY, RODELLEGA, OWEN


Datoen siger i skrivende stund den 27. august, og to ligakampe er spillet, meget succesfuldt. Resultaterne har været som følger:

WIGAN 3:0 BOLTON
1-0 Mauro Boselli, 3
2-0 Adam Johnson, 10
3-0 Adam Johnson, 38

SUNDERLAND 2:4 WIGAN
0-1 Mauro Boselli '3
1-1 Ji Dong-Won '8
1-2 Mauro Boselli '39
1-3 Stefan Savic '73
2-3 Asamoah Gyan '84
2-4 Stefan Savic '93

To rigtig gode sejre at starte ud med, og dette har også kastet en førsteplads af sig, med en 7-2 i målscore. Carling Cuppens anden runde har jeg netop færdigspillet ude mod Port Vale, og her kastede vi endnu et frygtindgydende resultat af os, med Niko Kranjcars hattrick på blot et kvarter som højdepunktet:

PORT VALE 1-8 WIGAN
0-1 Victor Moses, 2
0-2 Moussa Sow, 10
0-3 Shaun Maloney, 14
1-3 Jabo Ibehre, 47
1-4 Shaun Maloney, 49
1-5 Niko Kranjcar, 60
1-6 Niko Kranjcar, 65
1-7 Niko Kranjcar, 75
1-8 Victor Moses, 83

Det har altså været en fremragende sæsonstart i Wigan, og jeg forventer stærkt at den fortsætter, når Blackburn, Swansea og West Brom venter i de tre næste opgør.

Stay tuned!
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010