home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 11:19:40 Broen13 Blogkonkur... [15] Journeyman - We a...
I dag kl. 05:48:55 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
I går kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
17 Maj 2024, 18:03 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
17 Maj 2024, 18:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23301
  1 Bruger, 310 Gæster Online.

Indlæg: 1132744 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Masser af chancer - Ingen mål
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Masser af chancer - Ingen mål  (Læst 3208 gange)
Filippo-Inzaghi
Gæst
 
Masser af chancer - Ingen mål
« : 15 Apr 2012, 15:10 »

Hej alle Smiley

Har et stort problem, som jeg håber i vil kunne hjælpe med. Jeg er igang med AC Milan, og har faktisk kommet okay igang med en 4-1-2-1-2 - i hvert fald spillemæssigt.

Problemet er at jeg skaber mange chancer, men der kommer desværre ufatteligt få mål ud af disse? Lad mig tage et eksempel - som i øvrigt i 8 ud af 10 kampe er sådan kampene former sig.

Parma hjemme, hvor jeg har hele 25 afslutninger. Af disse er kun 8 inden for rammen. Jeg har 67% boldbesiddelse - så det meste fungerer. Problemet er at jeg kun scorer 1 mål og kampen ender uheldigvis 1-1 (Parma scorer selvfølgelig på 1 ud af 2 skud!!) Sådan er det for det meste og synes snart jeg har prøvet en del.

Hvordan får man sine relativt gode angribere til at score flere mål? Har altså Ibra, Casssano, Pato, Robinho, Maxi & Inzaghi til rådighed - burde være mål i nogle af disse spillere.

Håber i kan hjælpe - fortsat god søndag Smiley
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Masser af chancer - Ingen mål
« Svar #1: 15 Apr 2012, 15:14 »

Hvordan får du dine chancer? Friløbere, langskud eller halve chancer? Det har alt sammen noget at sige. I kampe hvor du er storfavorit, kan det nogle gange betale sig at satse på kontra, da det lokker den dårligere modstandere frem på banen, hvor de oftest blotter sig bagude. Derved vil du have forholdsvis nemt ved at spille dig igennem forsvaret og få flere åbne chancer.
Logged

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Masser af chancer - Ingen mål
« Svar #2: 15 Apr 2012, 15:15 »

hvis jeg må komme med et lille råd så prøv at tage et lille kig på analysen. tjek hvor dine afslutninger kommer fra og fra hvem de kommer osv. hvis du f. eks. kan se at næsten alle dine afslutninger er langskud og kommer fra nesta skulle du måske ændre noget. den kan muligvis hjælpe dig i den rigtige retning.

og så synes jeg det er lidt ironisk at du har det problem når du hedder Fillipo Inzaghi  Wink
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Filippo-Inzaghi
Gæst
 
Sv: Masser af chancer - Ingen mål
« Svar #3: 15 Apr 2012, 15:23 »

Tak for de hurtige svar! Smiley

Lidt komisk med navnet ja - det er en gammel bruger det her hehe.

Men cirka halvdelen af de skud er inde i feltet - det er ikke så meget friløbere - for som i selv nævner er det jo ikke på kontra jeg får disse. Jeg kontrollerer kampene nemlig.

Det med at forsøge sig på kontra kunne være en mulighed ja - men omvendt så synes jeg at jeg burde kunne styre kampene - især på egen bane? Jeg kan se at min offensive midtbanespiller er den der kommer til flest afslutninger, og altså uden den store succes.
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Masser af chancer - Ingen mål
« Svar #4: 15 Apr 2012, 15:36 »

Hvordan spiller du? Masser af indlæg? Stikninger i dybden?
Logged

Filippo-Inzaghi
Gæst
 
Sv: Masser af chancer - Ingen mål
« Svar #5: 15 Apr 2012, 15:39 »

Jeg forsøger at spille varieret. Det vil sige uden target man og med korte afleveringer.
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Masser af chancer - Ingen mål
« Svar #6: 15 Apr 2012, 15:41 »

Hvordan bruger du dine to angribere?
Logged

Filippo-Inzaghi
Gæst
 
Sv: Masser af chancer - Ingen mål
« Svar #7: 15 Apr 2012, 15:53 »

Faktisk i en lidt mærkelig konstallation.

Det er for det meste Zlatan og så med enten Robinho eller Pato ved siden af. Zlatan bliver brugt som en dybdeliggende angriber og så bliver Pato eller Robinho brugt som komplet. Ville egentlig helst have at de blev brugt som skarprettere - men skaber ingenting når jeg gør dette..
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Masser af chancer - Ingen mål
« Svar #8: 15 Apr 2012, 16:01 »

Hmm.. Det betyder jo at dine angribere trækker ned i banen, og nok vil forsøge afslutninger længere fra mål. Jeg ville foreslå følgende konstellation komplet-support og skarpretter. Det vil give en masse stikninger til din skarpretter, som så burde sætte boldene ind på stribe.
Logged

Filippo-Inzaghi
Gæst
 
Sv: Masser af chancer - Ingen mål
« Svar #9: 15 Apr 2012, 16:11 »

Jeg takker og vil forsøge det.

Lige et spørgsmål mere - får ufatteligt mange røde kort også, og det ødelægger også en del. Har tacklingerne på forsigtig i holdindstillinger - kender du grunden til det?
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Masser af chancer - Ingen mål
« Svar #10: 15 Apr 2012, 16:15 »

Du må have en del spillere der er meget aggressive, som Gattusso eksempelvis. Det er mit eneste bud.

Vend endelig tilbage med opfølgning på dine problemer.
Logged

Filippo-Inzaghi
Gæst
 
Sv: Masser af chancer - Ingen mål
« Svar #11: 15 Apr 2012, 16:33 »

Første kamp efter ændringen var mod Catania hjemme. Blev til 1-1.. Endnu et direkte rødt ødelagde det :s..

Indtil udvisningen skabte jeg umiddelbart lidt færre chancer, men Ibrahimovic var langt mere nærgående. Skarpretteren blev dog ikke sat så meget i scene.
Logged

El-Pistolero
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Masser af chancer - Ingen mål
« Svar #12: 15 Apr 2012, 17:16 »

Træn dine offensive løb på "meget højt", og gi bøder hvergang en spiller får rødt kort.(undtagen hvis du vinder kampen alligevel - så skal du give ham en advarsel). Hvis det ikke hjælper, prøv at sætte dine spillere på langskud - sjældent, og dybe stikninger - ofte. :-)
Logged

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Masser af chancer - Ingen mål
« Svar #13: 16 Apr 2012, 11:48 »

Jeg ville altid give bøde ved direkte rødt og sker det igen 2 ugers bøde. Burde kølne deres aggressivitet.

Men hvordan er din midtbane konstellation egentlig? Smiley 
Logged

FC Barcelona

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Masser af chancer - Ingen mål
« Svar #14: 16 Apr 2012, 12:36 »

Det hjælper ikke at ændre din holdinstillinger til forsigtig tackling, hvis de roller dine spillere har på banen automatisk sætter dem til hård tackling. Derfor skal du ind på hver spillere, og se hvad deres tackling står til.

Dernæst kører jeg efter princippet, at hvis halvdelen af mine afslutninger er langskud, så beder jeg mine spillere om at spille bolden ind i boksen. Tjek også, at dine centrale midtbaner har deres langskud til sjældent, medmindre en af dem har 17-20 i langskud. Det samme kan gøres med dine 2 wings.

Held og lykke.
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010