home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:54:03 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
I går kl. 10:09:18 g00n Blogs Minimalistic 2020
12 Jan 2025, 20:51 andersnomanni Blogs SAF Challenge
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
06 Jan 2025, 19:25 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
06 Jan 2025, 11:47 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23491
  1 Bruger, 998 Gæster Online.

Nyeste Bruger: adarshlumina
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  3-4-3 - Barca style
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: 3-4-3 - Barca style  (Læst 1634 gange)
Nhg93
Førsteholdsspiller

3-4-3 - Barca style
« : 05 Mar 2012, 12:47 »

Hey Freaks.

Jeg har gennem en sæson i barcelona kørt med en 3-4-3 taktik med inspiration fra det virkelige liv. I det store og hele er det gået meget godt med succes i ligaen og i champions league. Det er dog ikke nok for mig i og med jeg føler der bliver lukket for mange mål ind og scoret for få. Ikke at jeg ikke vinder overbevisende, jeg vil bare vinde endnu større, og med spillerne burde det kunne lade sig gøre!

Jeg spiller med sweeper målmand, tre centrale forsvarsspillere, med en stopper og to opbakkerer.
Jeg spiller med en ankermand på den defensive midt, sat til forsvar, dog har jeg lige ændret ham til defensiv midtbanespiller. Derudover har jeg tre på den centrale midt, med en dybdeliggende, og to fremskudte playmakere, alle sat til support. I angrebet har jeg en trequrista, og to dybdeliggende, alle sat til offensiv.

Jeg spiller med korte afleveringer, MEGET langsomt spil, og MEGET højt pres.

Som filosofi spiller jeg flydende, og som strategi, spiller jeg enten offensiv eller kontrollerende. (Jeg husker ikke hvilken). Derudover spiller jeg med høj kreativ frihed, og stort set alle spillere har bevægelsesfrihed fra deres position, så de kan hjælpe bedre til i presspillet med at erobre bolden tilbage.

På hjemmebane ligger jeg med omkring 65-75 procents boldbesiddelse, men på udebane er det ofte kun mellem 50-60.

Mit spørgsmål er så:
Hvad kan jeg gøre, for på udebane at få mere boldbesiddelse, at score flere mål, og lukke færre ind?
I det hele taget bare, hvad gør jeg for bedre at kopiere deres stil fra det virkelige liv.

Jeg håber der er nogen der kan og vil hjælpe Smiley

Nhg93
Førsteholdsspiller

Sv: 3-4-3 - Barca style
« Svar #1: 05 Mar 2012, 20:39 »

ingen der kan hjælpe? Rullende Øjne

runge95
Lilleputspiller
*

« Svar #2: 17 Mar 2012, 00:39 »

Hej Ngh93. Din boldbesiddelse virker fint på hjemmebane, kan jeg da se. Men udebane er generelt svært at få meget boldbesiddelse, det er dét mange folk prøver at få ved at lave forskellige taktikker. Din taktik virker fint nok hvis man tænker på at du prøver at efterligne Barcas virkelige stil, men da jeg ikke er specielt god omkring boldbesiddelse, kan jeg give dig nogle hints til hvordan du kan score flere mål og få flere assist fra dine midtbanespillere.
- Nu spiller jeg selv med Napoli, men har erfaring med Barca. Du har vel enten Messi eller Villa i angrebet, eller hvem du nu har, din angriber skal bare mindst have 15 i hurtighed og afslutning. Nu tager vi Messi som eksempel, du går ind under spillerinstruktione r og trykker på ham, og derefter trykker du "Vis instruktioner", sæt instruktionerne således:

Mentalitet: Offensiv
Kreativ frihed: Normal
Afleveringsstil: direkte
Løb fra dyb: Ofte
Løb med bold: Ofte
Langskud: Sjældent
Dybe stikninger: Sjældent
Bredt spil: Løb i hullerne
Hold på bolden: Nej
Tæt markering: Nej

De instruktioner jeg ikke nævnte, behøver du ikke røre ved. Det virker måske underligt at jeg vælger sjældent under "langskud", men Messi fungerer bedst med at få en lang stikning fra midtbanespillerne, hvertfald for mit vedkommende. Derefter går du ind spillerinstruktione r igen, vælger ham som fremskudt playmaker(support), trykker derefter "Vis instruktioner" igen, og sætter følgende ved ham:
Mentalitet: Offensiv
Afleveringsstil: Direkte, evt lang.
Løb fra dyb: Nogle gange
Løb med bold: Nogle gange
Langskud: Sjældent
Dybe stikninger: Ofte
Tæt markering: Ja
Hold på bolden: Ja

Disse instruktioner til de to spillere burde virke. Jeg har selv brugt det med Barca og bruger det selv med Napoli også, jeg har Tadic på mit hold og Cavani i angrebet, Tadic med 39 assists i første sæson KUN i ligaen og Cavani med 43 mål i ligaen, men jeg håber og tror det vil virke og du kan score og vinde noget større. Det blev lidt indviklet og langt, men da jeg ikke kunne få screenshots til at virke måtte jeg skrive det hele Smiley

runge95
Lilleputspiller
*

« Svar #3: 17 Mar 2012, 00:42 »

En fejl fra mig, det skal lige siges at ham du skal vælge som fremskudt playmaker, er Xavi. Haha Smiley

Nhg93
Førsteholdsspiller

« Svar #4: 19 Mar 2012, 19:35 »

Mange tak! Det er helt sikkert noget jeg vil prøve Smiley

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010