home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  1 Bruger, 477 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  FM08#8
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: FM08#8  (Læst 6744 gange)
Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
FM08#8
« : 25 Feb 2012, 15:05 »




Så er der sgu dømt blogræs igen. Jeg har det med at falde for de gamle versioner. Sidst var det FM06 der blev afstraffet, og nu er 2008 versionen fundet frem igen. Jeg har en blog fra FM08 på samvittigheden, men den døde sammen med min gamle computer. Dengang gik jeg fra Vanløse til Aberdeen, og til slut endte jeg i Palermo. Skønt save, som jeg håber at kunne genskabe endnu engang.

Sidst startede jeg ikke med Serie-6 spiller som omdømme, men derimod med det bedste ry der var. Det tog lidt charmen af det, så denne gang skal det sgu være fra bunden af. Tidligere Serie-6 spiller er blevet valgt, og jeg skal i gang med at spille FM igen.

Stilen som bliver lagt for dagen er nok også lidt oldschool'ish. Men det tager vi som det kommer. Bare alle parter hygger sig med bloggen, så er det en sejr i sig selv. Og om jeg når så langt med gamet eller ej, betyder heller ikke det store. Det skal være underholdende, så om jeg ender med at vinde Champions League, eller bliver i de lavere rækker er underordnet. CHL triumf vil være sjovt, men det bliver der ikke sultet efter.

Der er saftevand på kanden, og junkfood i bunkevis ved siden. Derudover er lillesøsters 21-tommer fladskærm smækket op ved siden af, hvor XBOX'en er tilknyttet. Så FIFA, FM, junkfood og cola, og dejlige mange timer foran mig. Det skal nok blive godt!

Forresten er jeg blevet inspireret af Wester til at starte sådan en blog op. Det skal holde blogstilen, og ikke fedtes ind i eventyr og ligegyldige tillægsord i hver en sætning. Der må gerne komme noget virkelighed ind i billedet også. Det gør det hele mere levende, og mindre kunstigt!

Happy saturday Wink


« Seneste Redigering: 15 Mar 2012, 16:19 af Erzael » Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FM08#1
« Svar #1: 26 Feb 2012, 16:40 »



VÆRLØSE - 2. DIVISION ØST - 07/08


Så er første sæson blevet færdigspillet. Efter kort tid fik jeg det varme sæde i Værløse, som lå i 2. division øst. De havde fået en medieprognose på en 11. plads, så jeg troede egentlig ikke så meget på det, medmindre der kunne skaffes en ordentlig moderklub. Værløse havde FC Nordsjælland som moderklub, men den eneste aftale mellem de to klubber var, at FC Nordsjælland havde førsteret over Værløses spillere.

Nå, men første halve sæson blev spillet i går eftermiddags. Der var Chelsea – Bolton på skærmen, og godt med mad og cola, og samtidig et par gode timer foran mig, før aftenen stod på noget familie fødselsdag tam tam. Efter den første halve sæson så det mildest talt lidt uinteressant ud i ligaen. Værløse befandt sig lige over stregen, så ikke noget vildt at skrive hjem om.

Uden en moderklub var det ikke til at opdrive en eneste lejeaftale igennem hele sæsonen. Ingen spillere vil ned i 2. division. Og hvis de endelig ville, så ville de da i hvert fald ikke spille for Værløse. Så i vinterpausen blev der ikke hentet nogle yderligere spillere ind. Jeg havde en fin trup, som egentlig bare skulle overleve i rækken.

Så i dag fik jeg tid til at spille den sidste del af første sæson. Og dette blev gjort i selskab med Arsenal – Tottenham, som i øvrigt var super fed. Eller, spændingen røg lidt ud af den, men de første 50-60 minutter var da ganske underholdende.

Men det endte da med en overlevelse. En 12. plads blev sikret, og Stenløse og Skovlunde på hhv. 15. og 16. pladsen kunne tage en tur ud af 2. division. B 93 rendte med trofæet, mens Fremad Amager kunne sikre sig en play-off kamp.

Så nu skal TV’et stå på 6’eren/9’eren resten af aftenen, og så skal der ellers nørdes igennem. Lektierne er der ikke nogle nødvendige af, så FM har hovedprioriteten. Off we go then.



Logged


g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: FM08#2
« Svar #2: 26 Feb 2012, 16:41 »

Hov, den her havde jeg ikke lige opdaget. Jeg nøjes bare med at sige...

Thumbs Up
Logged



Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FM08#1
« Svar #3: 26 Feb 2012, 16:59 »



SOLRIGE SPANIEN


Ja, så er der egentlig nyt igen. Jeg gad egentlig ikke blive i Værløse. Jeg stod ikke til at kunne redde nogle af de nuværende spillere i klubben, da de alle havde skrevet nye kontrakter med andre klubber. Så jeg så ikke en særlig glædelig fremtid for mig i Værløse. Altså blev der sagt op, og jeg måtte videre i spillet.

Jeg smed FM på ferie, og bad den om at vende tilbage, når jeg havde modtaget et job. Der gik omkring 14 dage i spillet, før der lå et tilbud i indbakken. Det kom fra solens Spanien, som jeg egentlig kun har spillet i en enkelt gang, i hele min FM karriere.

Jeg blev tilbudt en månedsløn på 32.000 kroner, hvilket er omkring 25.000 kroner mere end hvad jeg kunne hæve i Værløse. Så det lød okay i mine ører. Altså, jeg tog en hurtig beslutning, og dermed skal jeg prøve kræfter med S.D. Huesca, fra den spanske 2. division b2.

Rent økonomisk ser det dog ikke så sundt ud i Huesca. Der er pt. et underskud på 1.33 millioner kroner. Men det kan man jo kun lave om på på en måde. Der skal nogle løntunge spillere ud af vagten, og så må der en del lejekontrakter til i denne sæson. Forhåbentlig kan det rette lidt op på de røde tal.

Så at skulle sætte mig ind i den spanske ligastruktur, samt vænne mig til spansk fodbold generelt, så er det jo dejligt der er spansk fodbold i tossekassen samtidig. Jeg vil gå i krig!
Heep!


Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FM08#2
« Svar #4: 26 Feb 2012, 17:00 »

Hov, den her havde jeg ikke lige opdaget. Jeg nøjes bare med at sige...

Thumbs Up

 Thumbs Up
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FM08#1
« Svar #5: 26 Feb 2012, 21:53 »



LORTE SPANIEN


Bummelum bum bum.. 15. december 2008, og 16 minutter inde i Atletico Madrid – Barcelona opgøret tikkede fyreseddelen ind i indbakken. Huesca havde åbenbart allerede fået nok af mig og mine håbløse manager talenter. Selvom jeg, efter min egen mening, havde fået hentet nogle nogenlunde spillere ind med pæne stats, så havde jeg ikke kunne få dem til at spille ordentligt sammen.

Statistikken hed 3-9-6. 9 kampe blev altså spillet entet 0-0 eller 1-1, hvilket tegnede på et usammenspillet Huesca mandskab. Men, det var nok bare ikke mig at spille spansk fodbold. Formodentlig derfor jeg kun har prøvet det en enkelt gang før. Så vidt jeg husker var det vidst heller ikke nogen succes.

Men FM bliver smidt på ferie igen, og så har jeg vel hurtigt endnu en job mulighed. Jeg vil for så vidt muligt forsøge at en højere månedsløn, end jeg fik i Huesca. Det kan nok også lade sig gøre. I al fald vil jeg glæde mig til at se, hvor min næste udfordring kan tage mig hen.

Glædelig bold aften Wink




Logged


Stimorol
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FM08#4
« Svar #6: 26 Feb 2012, 22:04 »

Klasse story, især det med at du skriver om virkeligheden.
Logged

Liverpool, Dortmund, AGF

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FM08#1
« Svar #7: 26 Feb 2012, 23:01 »



EN LÆKKER AFTALE I HUS MED JUVENTUS


En lækker aftale er i hus med Juventus. Og nej, jeg er skam ikke blevet headhuntet til at skulle genvinde Serie A for den gamle dame, bare rolig. Nej, jeg har fået chefposten hos Sassari Torres, som til daglig spiller i den italienske serie c2/a. Altså den fjerde bedste italienske række, ret mig hvis jeg er forkert.

Det er virkelig et sted jeg elsker at spille lower league fodbold. Mange af de lavere hold har en dejlig samarbejdsaftale med et Serie A eller B hold. Torres har en fantastisk aftale med Juventus, og endelig er der sgu nogle spillere som gider spille for et lavt hold.

Og det er virkelig sådan jeg holder af lower league bold. Der er nemlig ikke råd til klassespillere. Så at skulle have nogle chance for at komme en række eller to op, så skal man have hjælp fra højere magter. Denne gang var det Juventus.

Og selvom jeg i seneste indlæg sagde, at jeg ville have en højere månedsløn end i Huesca, så blev det mål sat til side, da jeg opdagede, at Torres havde Juventus som moderklub. For det betyder virkelig muligheder for dette mandskab!





« Seneste Redigering: 27 Feb 2012, 18:44 af Erzael » Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FM08#1
« Svar #8: 27 Feb 2012, 21:18 »



TORRES - SERIE C2/A - 08/09


Selvom der var et gyldent samarbejde mellem Juventus og Torres, så var det sgu ikke nok til en play-off kamp i Serie c2/a. Eller jo, det var bare i den forkerte ende af rækken. Vi endte som nummer 16, og skulle derfor spille to ekstra kampe, for at sikre os en overlevelse i rækken.

Dog var det ikke noget problem, da modstanderen blev tævet med samlet 4-2, og derfor blev det til endnu en sæson for mit Torres mandskab i den fjerdebedste italienske række. Selvom mine lånte spillere var langt over niveau end de øvrige spiller i rækken, så endte det altså ikke med nogen videre fantastisk præstation.

Men skide værd med det. Op på hesten igen. I morgen står skemaet på foredrag med en halvgammel frøken, som åbenbart er en af de eneste overlevende tilbage fra Auschwitz. Det betyder ingen lektier, og dermed godt med tid til FM. Super.

Så med Doobie Brothers ud af højtaleren, så fortsætter jeg derudaf med Torres. I hvert fald indtil der er en oprykning i hus, eller en fyreseddel i indbakken.

LIGAEN





Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FM08#1
« Svar #9: 12 Mar 2012, 21:17 »



TORRES - SERIE C2/A - 09/10


Shalom!
Undskyldninger findes der nok af, og jeg skal da ikke være bleg for at sige, at jeg tidligere har erklæret en blog død, uden egentlig at have andet end fesne undskyldninger. Men denne lille hygge blog er skam ikke død endnu.

Jeg har dog haft et par meget lange dage de seneste to uger, da jeg har spenderet alt min tid på at flytte hjemmefra. Derfor har jeg også været uden net i godt to uger, da Stofa først valgte at åbne for sluserne idag. Dermed er fantastisk nu hvor det endelig kører.

Og at få møjet til at fungerer en aften, hvor der kommer Premier League bold i tossekassen, er jo bare luksus. Så jeg vil læne fornøje mig med Arsenal - Newcastle lige om snart, og samtidig spille videre på mit vidunderlige Torres save, som i da også lige skal have en opdatering omkring.

Her har jeg jo haft mulighed for spille lidt, selvom der intet net har været. Jeg er lige akkurat blevet færdig med sæson 09/10, og datoen siger den 2. maj 2010. Jeg endte på en 2. plads i ligaen, 4 point bag ved mestrene fra Alto Adige. De var et nedrykket hold, så deres mandskab var markant bedre end rækkens resterende tropper. Så længe før sæsonafslutningen havde de allerede sikret sig den direkte oprykning.

Men at gå fra nedrykning play-off til oprykning play-off på en enkelt sæson kan jeg ikke brokke mig over. Det super fantastisk, og det hele skyldes mandskabsindsprøjtn ingen fra Juventus, den dejlige moderklub. Næsten alle pladserne har været uddelegeret til Juve mænd. But who cares? Jeg har sikret mig en play-off plads, og formodentlig en stærkere kapital, og et bedre omdømme hvis en oprykning bliver en realitet.

Så i næste update kan du se frem til play-off kampene, og et hurtigt kig over sæsonen Wink






Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM08#7
« Svar #10: 12 Mar 2012, 21:20 »


Forresten er jeg blevet inspireret af Wester til at starte sådan en blog op. Det skal holde blogstilen, og ikke fedtes ind i eventyr og ligegyldige tillægsord i hver en sætning. Der må gerne komme noget virkelighed ind i billedet også. Det gør det hele mere levende, og mindre kunstigt!


Det tager jeg som et skulderklap...

og jeg følger selvfølgelig med, for elsker den mere simple stil uden for meget halløj og som er mere jordnært...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FM08#1
« Svar #11: 15 Mar 2012, 16:19 »



TORRES - SERIE C2/A - 09/10


Med en matematik terminsprøve idag, så var man allerede en fri fugl omkring kl. 12, så der har været massere af tid til at nørde idag. Og alt imens jeg sidder og venter på en dejlig fodbold aften, hvor kæresten er hos en veninde, så har jeg spille play-off kampe i det italienske.

Vi lagde ud med at møde rækkens 5'ere. Den første kamp blev spillet ude, og efter en dødsyg kamp, så tabte vi 1-0. Det tog dog ikke pusten mere fra os, end at vi kom op på hesten igen hjemme, og bankede Salò 3-1. Så sammenlagt 3-2, og dermed en dejlig plads i finalen.

Her kom der dog andre boller på suppen. Vi skulle op imod Pavia, som vi tidligere på sæsonen havde vundet 1-0 over, samt spillet 4-4 mod i returkampen, efter en 4-0 føring. Så det var på forhånd hård modstand. Og det skulle desværre også gå hen og blive for hård modstand. I første kamp tabte vi 0-2 hjemme, mens vi i returkampen kun formåede at hive et 1-1 resultat med os.

Dermed står den stadig på C2/A bold i næste sæson. Dog har jeg bygget en forholdsvis sund økonomi op, da jeg næsten ingen lønudgifter har haft i denne sæson. 80-90% af mine spillere er lånt fra Juventus, og dermed er der sparret en del i lønninger i denne sæson. Samtidig har vi også sat tilskuerrekord, da der i play-off semifinalen var mere end 11.000 tilskuere, hvilket var dobbelt så meget end den tidligere rekord, som blev sat i sæsonens sidste turneringskamp.

Men jeg har sgu ikke noget imod at spille i denne række. Det er ganske hyggeligt, og jeg glæder mig meget til at se, hvor mange Juve spillere jeg kan få lokket til Torres i næste sæson.

Heep!





Logged


Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010