home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:41:33 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 1079 Gæster Online.

Indlæg: 1132895 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Jeg har brug for DIN hjælp...
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: Jeg har brug for DIN hjælp...  (Læst 23160 gange)
TheDuck
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Jeg har brug for DIN hjælp...
« : 22 Feb 2012, 22:08 »

Jeg har tænkt lidt over et blog koncept, og vil høre om der er interesse for det.

Idéen går ud på at jeg selv er manager for et hold. Dvs. at jeg vælger hold og taktik. Men herudover mangler jeg nogle deltagere, som vil være sportsdirektør, assistent, scouts, træner(e) og journalist. Rollerne fungerer som følger:

Sportsdirektør
Sportsdirektøren sætter en målsætning, som det er min/vores opgave at opnå (udover den der gives i spillet). Herudover er det sportsdirektøren der bestemmer over transfers. Dvs. hvilke spillere jeg må byde på, hvor meget jeg må byde og hvad jeg må tilbyde i løn. Det er også sportsdirektøren der bestemmer kontraktforlængelse r og spillersalg. Det er derfor sportsdirektørens opgave at sikre klubbens økonomi samt at truppen kan opnå målsætningerne.

Assistenten
Assistenten har til opgave at give taktiske råd, lave opfølgning på kampe, give input til spillerkøb osv. Herudover har assistenten til opgave at spille reservernes kampe.

Træner(e)
Træneren eller trænerne har ansvar for at lave træningsskemaer og anbefale coaches. Herudover skal han eller de følge med i de enkelte spilleres udvikling. Træneren eller den træner der har ansvar for U-holdet skal spille U-holdets kampe og anbefale hvilke unge spillere der bør få chancen på førsteholdet.

Scouts
Jeg forestiller mig et 2-4 scouts med forskellige (geografiske) ansvarsområder. Herudover vil minimum én have ansvar for at finde nye talenter. Scoutsene er med til at bestemme hvilke spillere der skal scoutes i spillet. (Og det er FORBUDT at bruge programmer til at se spillernes potentiale mm.)

Journalist
Journalistens opgave er at skrive bloggen på baggrund af inputs fra de forskellige deltagere. Jounalisten vælger selv bloggens form. Der kan f.eks. være ugens udtalelse fra sportsdirektøren, taktisk oplæg til næste kamp osv. osv.

Hvordan skal det så fungere???
Jeg forestiller mig at save filen hovedsageligt styres af mig, men assistenten of U-træneren får tilsendt filen, når de skal spille reserve- og U-kampe. De skal selvfølgelig huske at sende filen tilbage, når de har spillet. De øvrige får tilsendt save filen før eller efter hver kamp (det er ikke lige helt besluttet endnu) eller minimum for hver uge i spillet, så de kan scoute, tage stilling til økonomi osv.

Hvad siger I? Kunne I være interesseret i at deltage eller følge sådan en blog? Har I forslag til ændringer i konceptet? Eller er det bare en dødsyg idé?

Jeg har ikke taget stilling til klubben, men jeg kunne forestille mig at det bliver England eller en anden større liga, hvor det er muligt for manageren at styre både reserverne og U-holdet.

Sportsdirektør: Toby aka Lynge
Manager: TheDuck
Assistent: ?
Træner:  JacobSejr
Ungdomstræner: Massu14
Scout: Blackfladfisk, FCK88, Frandsen, Carlos Vela
Journalist: PH23, plutonium
« Seneste Redigering: 24 Feb 2012, 18:44 af TheDuck » Logged

Så gik den ikke længere, FM 2016 er hermed købt som opvarmning til FM 2017.

Toby aka Lynge
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Jeg har brug for DIN hjælp...
« Svar #1: 22 Feb 2012, 22:11 »

Lyder super fedt, kunne da være fedt at prøve at være en scout! Grin
Logged

Brøndby til jeg dør! <3
You'll never walk alone! <3

Sir Kunak
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Jeg har brug for DIN hjælp...
« Svar #2: 22 Feb 2012, 22:14 »

Fedt!  Opstemt Lurer lige på om jeg vil være scout.  Thumbs Up
Logged


FC BLOD PÅ TRØJEN

Toby aka Lynge
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Jeg har brug for DIN hjælp...
« Svar #3: 22 Feb 2012, 22:16 »

Men sportsdirektør lyder også spændende Grin
Logged

Brøndby til jeg dør! <3
You'll never walk alone! <3

TheDuck
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Jeg har brug for DIN hjælp...
« Svar #4: 22 Feb 2012, 22:17 »

Det lyder super godt Smiley

Jeg er også selv frisk på at være ungdomstræner, hvis en anden brænder for at påtage sig rollen som manager i konceptet Smiley
Logged

Så gik den ikke længere, FM 2016 er hermed købt som opvarmning til FM 2017.

Toby aka Lynge
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Jeg har brug for DIN hjælp...
« Svar #5: 22 Feb 2012, 22:19 »

Men syntes vi skal lave en først til mølle princip om pladserne, også slår vi reglerne fast! Wink

Så kører vi fx først til mølle til Fredag kl 15 Grin
Logged

Brøndby til jeg dør! <3
You'll never walk alone! <3

PH23
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Jeg har brug for DIN hjælp...
« Svar #6: 22 Feb 2012, 22:31 »

Rigtig godt intiativ!
Jeg vil være journalist
« Seneste Redigering: 22 Feb 2012, 22:34 af PH23 » Logged

Sir Kunak
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Jeg har brug for DIN hjælp...
« Svar #7: 22 Feb 2012, 22:31 »

Hmmm, hvis assistenten skal spille reserveholdets kampe, skal du jo uploade savet hvert 10-15. minut, hvor derefter alle de andre skal lave deres arbejde, derefter gemme spillet og uploade det til dig? Tror desværre det bliver lidt svært.  Ubeslutsom
Logged


FC BLOD PÅ TRØJEN

TheDuck
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Jeg har brug for DIN hjælp...
« Svar #8: 22 Feb 2012, 22:32 »

Helt fint med mig. Efter dette er indlæg er det først til mølle, og der er brug for følgende roller:

  • Sportsdirektør
    Assistent
    Træner (senior) (I må gerne være flere om dette, f.eks. målmand, forsvar, midtbane og angreb eller hvad I nu bliver enige om. Husk at I selv laver skemaer osv.)
    Scout 2-5 stk. Meld gerne jeres ønskede ansvarsområde. Hvis spillet bliver i England kan rollerne f.eks. være UK+Irland, skandinavien, øvrige Europa, resten af verden, ungdomsspillere
    Journalist - her kan I også deles 2 eller 3 om opgaven
    Ungdomstræner eller evt. manager, hvis der er en der brænder for det. I så fald er jeg selv ungdomstræner
  • [li][/li]
Mine tanker går nok mest på at spille i England, f.eks. Championship i en klub med oprykningspotential e men ikke nødvendigvis favorit eller en mindre klub i Premiership (10-20). Jeg vil gerne spille 4-1-2-2-1, dvs. med 1 DMC, 2 MC, 1 AML og 1 AMR på midtbanen. Klubben skal derfor gerne passe nogenlunde til dette, men det kan også være noget helt andet, hvis der er stemning for det.

Jeg kan godt li' "talentfabrikker", dvs. hvor der udover sportslige mål også er en målsætning om at udvikle egne spillere enten nu eller på sigt. Jeg er derfor meget pro en transferpolitik, hvor man ikke køber fra 17 forskellige lande i hvert vindue, og samtidig at man ikke er bange for at sælge en færdigudviklet spiller, hvis der er en ny på vej. Og så skal de unge selvfølgelig have chancen i kampene. Jeg håber I kan tilslutte Jer dette.

Jeg er hjemme fra arbejde på fredag kl. 18.00, så jeg er på nettet omkring kl. 20.00 når ungerne er puttet. Lad os sige at deadline er kl. 20.00 på fredag. Så ser vi hvor mange der vil lege med Smiley

Det er først til mølle, så skynd Jer at byde ind Smiley
Logged

Så gik den ikke længere, FM 2016 er hermed købt som opvarmning til FM 2017.

TheDuck
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Jeg har brug for DIN hjælp...
« Svar #9: 22 Feb 2012, 22:34 »

Hmmm, hvis assistenten skal spille reserveholdets kampe, skal du jo uploade savet hvert 10-15. minut, hvor derefter alle de andre skal lave deres arbejde, derefter gemme spillet og uploade det til dig? Tror desværre det bliver lidt svært.  Ubeslutsom

Der bliver meget arbejde med det, så jeg forventer at spillet kommer til at foregå nogenlunde i realtid. Dvs. at vi i løbet af en uge måske når at spille en måned i spillet. Og ja, det vil foregå ved upload.

Måske bliver det for besværligt, men så har vi da prøvet noget nyt Smiley
Logged

Så gik den ikke længere, FM 2016 er hermed købt som opvarmning til FM 2017.

Toby aka Lynge
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Jeg har brug for DIN hjælp...
« Svar #10: 22 Feb 2012, 22:38 »

Tager sportsdirektør! Smiley
Logged

Brøndby til jeg dør! <3
You'll never walk alone! <3

Sir Kunak
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Jeg har brug for DIN hjælp...
« Svar #11: 22 Feb 2012, 22:38 »

Der bliver meget arbejde med det, så jeg forventer at spillet kommer til at foregå nogenlunde i realtid. Dvs. at vi i løbet af en uge måske når at spille en måned i spillet. Og ja, det vil foregå ved upload.

Måske bliver det for besværligt, men så har vi da prøvet noget nyt Smiley
Hmm, ellers kunne man jo skrive en liste op med rækkefølgen, og altså den næste man skal uploade til.

Eksempel:
Manager
Assistent
Trænere
osv...

Sådan så man altså har ansvaret for at aflevere spillet videre til den næste i rækken.  Thumbs Up
Logged


FC BLOD PÅ TRØJEN

Damse1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Jeg har brug for DIN hjælp...
« Svar #12: 22 Feb 2012, 22:41 »

Kunne det ikke være en mulighed at spille det som et netspil og så bare lade de forskellige skiftes til at gøre det de skal? Er det ikke muligt, er ikke så meget inde i net spil, men det burde da være muligt Smiley
Logged

TheDuck
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Jeg har brug for DIN hjælp...
« Svar #13: 22 Feb 2012, 22:43 »

Hmm, ellers kunne man jo skrive en liste op med rækkefølgen, og altså den næste man skal uploade til.

Eksempel:
Manager
Assistent
Trænere
osv...

Sådan så man altså har ansvaret for at aflevere spillet videre til den næste i rækken.  Thumbs Up

Det er også en mulighed. Jeg har forestillet mig det sådan, at det hovedsageligt er manageren der spiller pånær når der er reserve- og U-kampe

De andre deltagere får så tilsendt databasen jævnligt, som tidligere beskrevet, og får en deadline til kommentarer, beslutninger osv. Dvs. når f.eks. sportsdirektøren beslutter at der skal bydes på en spiller, så skriver han til manageren, som så gør det i spillet.
Logged

Så gik den ikke længere, FM 2016 er hermed købt som opvarmning til FM 2017.

TheDuck
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Jeg har brug for DIN hjælp...
« Svar #14: 22 Feb 2012, 22:44 »

Btw, deltagerlisten opdateres i mit første indlæg Smiley
Logged

Så gik den ikke længere, FM 2016 er hermed købt som opvarmning til FM 2017.

Sider: [1] 2 3 ... 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010